موشک‌های زمین‌به‌هوا، امنیت المپیک ۲۰۱۲ لندن را تامین می‌کنند

یلیپ هاموند، وزیر دفاع بریتانیا به نمایندگان پارلمان این کشور گفته است که اگر نیاز باشد، برای حفظ امنیت برگزاری مسابقات المپیک لندن در سال ۲۰۱۲ از موشک های زمین به هوا استفاده خواهد شد.

                                             موشک‌های زمین‌به‌هوا، امنیت المپیک ۲۰۱۲ لندن را تامین می‌کنند

آقای هاموند این اظهارات را پس از آن مطرح می کند که گزارش هایی در آمریکا مبنی بر نگرانی در مورد برنامه های حفظ امنیت در بازیهای المپیک لندن منتشر شده است.

روزنامه بریتانیایی گاردین در این مورد نوشته است که دولت آمریکا در مورد امنیت این بازی ها نگران است و قصد دارد در حدود هزار نفر از نیروهای خود شامل ۵۰۰ مامور پلیس فدرال آمریکا را در زمان برگزاری بازی ها به لندن اعزام کند. این در حالی است که مقام های وزارت کشور بریتانیا می گویند به طرح های امنیتی خود "اطمینان کامل" دارند.

لیام فاکس، وزیر دفاع سابق بریتانیا از آقای هاموند خواسته بود که "استفاده از شیوه های چند لایه دفاعی و شیوه های بازدارنده" از جمله استفاده از موشک های زمین به هوا را برای حفظ امنیت برگزاری مسابقات المپیک در سال ۲۰۱۲ تایید کند.

فیلیپ هاموند نیر در پاسخ به این سئوال گفت که از تمامی شیوه های لازم برای حفظ امنیت بازی ها استفاده خواهد کرد. او افزود در صورتی که مشاوران نظامی استفاده از موشک های زمین به هوا را لازم بدانند از این شیوه نیز برای حفظ امنیت استفاده خواهد شد.

در سال های اخیر استفاده از نیروهای امنیتی کشورهای دیگر برای کمک به افزایش امنیت بازهای المپیک مرسوم بوده است، اما مسئولیت اصلی حفظ امینت بازی ها به عهده کشور میزبان است.

    "وزنامه گاردین در مقاله ای نوشته است که احتمالا آشوب های خیابانی اخیر در لندن، دستگیری یکی از ماموران محافظ محل برگزاری بازی ها، و دستگیری هایی که پیش از سفر سال گذشته پاپ به بریتانیا انجام گرفت، موجب نگرانی مقام های آمریکایی شده است."

کریس الیسون، یکی از مقام های مسئول در حفظ امنیت بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن اعلام کرده است که از تعداد محدودی از نیروهای امنیتی کشورهای خارجی به منظور ایجاد ارتباط لازم بین تیم های ملی این کشورها و پلیس بریتانیا استفاده خواهد کرد.

اما او تاکید کرده است که تعداد این نیروها چندان زیاد نخواهد بود.

روزنامه گاردین در مقاله ای نوشته است که احتمالا آشوب های خیابانی اخیر در لندن، دستگیری یکی از ماموران محافظ محل برگزاری بازی ها، و دستگیری هایی که پیش از سفر سال گذشته پاپ به بریتانیا انجام گرفت، موجب نگرانی مقام های آمریکایی شده است. در همین حال محدود شدن عملیات ضد تروریستی جستجو و بازرسی در بریتانیا نیز از دیگر عوامل نگرانی مقام های آمریکایی بوده است.

وزارت کشور بریتانیا در پاسخ به این نگرانی ها اعلام کرده که طرح های لازم برای برقراری امنیت بازی ها در حال اجراست، و بودجه لازم نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

یکی از سخنگویان وزارت کشور بریتانیا گفته است که دولت این کشور خود را متعهد می داند تا با برقراری امنیت در بازی ها، زمینه را برای مردم بریتانیا و دیگر کشورها فراهم کند تا از مسابقات لذت ببرند.

او افزود کمیته بین المللی المپیک که مسئولیت نظارت بر فراهم آمدن تدابیر امنیتی بازی ها را بر عهده دارد نیز به طرح های بریتانیا اطمینان کامل دارد.

پیش از این آقای الیسون گفته بود که برای حفظ امنیت بازی های سال ۲۰۱۲ به ۱۲ هزار نیروی پلیس در سراسر بریتانیا نیاز است، و در عین حال از ۱۰ تا ۱۵ هزار نیروی امنیتی دیگر که توسط شرکت خصوصی امنیتی G4S استخدام می شوند، هم استفاده خواهد شد.

+83
رأی دهید
-23

آشی - لندن - انگلیس
منطقه جنگیست یا بازیهای المپیک؟
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 17:56
Alborzi - کرج - ایران
موشک زمین به زمین بهتره ها !!!
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 19:50
bita tehrani - ويكتوريا - كانادا
برادران بسیجی‌ نمیخوان برن کمک؟؟!!
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 08:32
mahdi_tala - لندن - انگليس
سرباز نایب امام زمان ببرن از ایران...
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 17:09
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.