تا صعود چیزی نمانده

عصرایران ورزشی- هفته پنجم مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل پیگیری می شود. تیم ملی ایران باید در جاکارتا به مصاف اندونزی بروند تا در صورت پیروزی صعود خود را قطعی کنند.

                                                 تا صعود چیزی نمانده

 این دیدار در حالی برگزار می شود که دو تیم شرایط کاملا متفاوتی دارند. تیم ملی ایران که صدرنشین گروه پنجم رقابت هاست، به مصاف تیمی می رود که امتیازی از چهار دیدار قبلی خود نگرفته و شانسی برای صعود به مرحله بعدی مسابقات ندارد. تیم ملی اندونزی در بازی رفت که به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد با نتیجه 3 بر صفرشکست خورد و بعید به نظر می رسد که در بازی برگشت نیز شانسی برای کسب امتیاز داشته باشد.

تیم ملی فوتبال ایران که در دو بازی خارج از خانه خود مقابل قطر و بحرین به تساوی و تقسیم امتیاز رضایت داده، در اندیشه شکست دادن اندونزی و کسب حداکثر امتیاز بازی است تا صعود خود را به مرحله بعدی مسابقات مقدماتی جام جهانی قطعی کند. تیم‌های ملی ایران و اندونزی پنج بار به مصاف هم رفته اند که 4 پیروزی و یک تساوی حاصل کار ملی پوشان کشورمان بوده است.

در دیگر بازی این گروه بحرین و قطر به مصاف هم می روند که فوق العاده حساس و سرنوشت ساز است و حکم مرگ و زندگی را برای هر دو تیم دارد. قطری ها که در بازی قبل خود با چهار گل اندونزی را شکست دادند هم امتیاز با تیم ملی ایران و بواسطه تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم گروه قرار گرفته است.

بحرینی ها که در آخرین دیدار خود تساوی خانگی مقابل ایران را تجربه کردند نیز با 5 امتیاز در رده سوم قرار دارند و امیدوار هستند تا با کسب پیروزی مقابل قطر مجددا شانس صعود به مرحله بعد مسابقات را پیدا کنند. با توجه به احتمال بالای پیروزی ایران مقابل اندونزی می توان گفت که تیم های قطر و بحرین باید برای کسب عنوان دومی گروه به رقابت بپردازند.


* برنامه دیدارهای هفته پنجم به شرح زیر است:

سه شنبه 24 آبان:

گروه اول:

سنگاپور - چین
اردن - عراق

گروه دوم:

لبنان - کره جنوبی
کویت - امارات

گروه سوم:

کره شمالی - ژاپن
ازبکستان - تاجیکستان

گروه چهارم:

تایلند - استرالیا
عربستان - عمان

گروه پنجم:

اندونزی - ایران
قطر - بحرین

+85
رأی دهید
-27

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.