ترکیه: آنهایی که در خاورمیانه مردم خود را راضی نکنند، رفتنی هستند

وزیر خارجه ترکیه، روز دوشنبه به رهبران سوریه و  دیگر کشورهای خاورمیانه هشدار داد، کسانی که نتوانند به خواسته‌های مردم خود تن بدهند، «خواهند رفت.»
                     ترکیه: آنهایی که در خاورمیانه مردم خود را راضی نکنند، رفتنی هستند
ترکیه همچنین اعلام کرد که منتظر پوزش‌خواهی رسمی سوریه بر سر حمله به سفارت و کنسول‌گری‌ این کشور از سوی هواردان دولت است.
 
احمد داوود اغلو که در یک کمیته پارلمان ترکیه حاضر شده بود، گفت: «آنهایی که در خاورمیانه با مردم خود نمی‌سازند و نمی‌توانند مردم را راضی نگه دارند، خواهند رفت.»
 
روز شنبه هزاران نفر از هواداران بشار اسد، به خاطر حمایت آنکارا از  تعلیق سوریه در اتحادیه عرب، به سفارت و کنسولگری  ترکیه در حلب و دمشق حمله‌ور شدند.
 
در این حمله‌ها به هیچیک از دیپلمات‌های ترکیه آسیب نرسید اما با این حال آنکارا تصمیم گرفت خانواده‌های دیپلمات‌ها و افراد غیر ضروری را از این کشور خارج کند.
 
روز دوشنبه معاون نخست‌وزیر ترکیه به خبرنگاران گفت که  آنکارا منتظر است دمشق از مجاری رسمی پوزش‌خواهی کند. وی در عین حال اعلام کرد که ولید معلم وزیر خارجه سوریه از حمله به سفارت و کنسولگری ترکیه ابراز تاسف کرده است.
 
ترکیه که زمانی مناسبات گرمی با دولت بشار اسد داشت، روز یکشنبه از جامعه جهانی خواست که با صدایی واحد نسبت به تحولات این کشور واکنش نشان دهد.
 
یک مقام دولتی ترکیه به خبرگزاری فرانسه گفته است، این بدین معناست که «ما دیگر به هیچ وجه با سوریه نیستیم و در حال پیوستن به تلاش‌های  بین‌المللی برای انزوای» این کشوریم.
 
در حرکتی دیگر، روز یکشنبه احمد داوود اغلو، وزیر خارجه ترکیه، با اعضای «شورای ملی» اپوزسیون سوریه دیدار  کرد؛ این شورا در تلاش است از آنکارا برای تاسیس دفتر در ترکیه مجوز بگیرد.
 
یک دیپلمات ترکیه‌ای که نخواسته نامش فاش شود، در این باره گفت که آنکارا این تقاضای مخالفان را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
ترکیه همچنین تصمیم روز شنبه اتحادیه عرب برای تعلیق  عضویت سوریه در این اتحادیه استقبال کرد.
 
اتحادیه عرب طرحی را برای پایان یافتن بحران به دولت بشار اسد پیشنهاد کرده بود که به گفته این اتحادیه دمشق آن را به اجرا درنیاورد؛ بر پایه این طرح  دولت سوریه از جمله باید نیروهای خود را از شهرها تخلیه می‌کرد و به خونریزی‌ها پایان می‌داد.
 
پس از آن که دولت بشار اسد در مهلت ۱۵ روزه خود، به طرح اتحادیه عرب  عمل نکرد، ۱۸ کشور از ۲۲ عضو این اتحادیه رای به تعلیق دمشق دادند.
 
وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که دولت سوریه باید پیام اتحادیه عرب را متوجه شود و علیه مردم خود به خشونت متوسل نشود.
 
برپایه اعلام سازمان ملل متحد در اعتراض‌های ۸ ماهه سوریه نزدیک به ۳۵۰۰ نفر کشته شده‌اند که بیشتر آنها غیر نظامی‌اند.
 
 استقبال آمریکا از موضع ترکیه و اتحادیه عرب
 
در همین حال سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز دوشنبه با استقبال از  افزایش فشارها بر دولت سوریه گفت که واشینگتن با کشورهای عربی، اروپایی و دیگر شرکایش برای انزوای بیشتر دمشق در تماس خواهد بود.
 
مارک تونر در کنفرانس خبری خود گفت که ایالات متحده، اتحادیه اروپا، و اتحادیه عرب و کشورهایی نظیر ترکیه رفته رفته مواضع محکم‌تری در برابر سوریه می‌گیرند.
 
سخنگوی  وزرات خارجه آمریکا با بیان اینکه واشینگتن هیچ گزینه‌ای را کنار نمی‌گذراد، اظهار داشت که ایالات متحده در تلاش است که که راه‌هایی برای  افزایش انزوای سیاسی و اقتصادی سوریه بیابد.  

+116
رأی دهید
-20

romano - تهران - ایران
می‌گم یکمی هم به درخواست کردها و ترکهای روشنفکر فکر مملکتتون فکر کنین بد نیستا هونهایی که تو خیابون با چاقو می زنینشون شبونه بعد می‌گید پ کا کا یا دزدها بودن اینا هم وسط آب گلالود دارن خودشون رو بعنوان رهبر منطقه جا می‌ندازند ولی متاسفانه کسی قبولشون نداره. یادمه مذاکرات عراق و افغانستان پس از سقوط طالبان و صدام با همکاری مستقیم ایران باید انجام می‌شد تازه این ایران که الان جنازه‌ای ازش مونده ولی برام عین روز روشن ایران به قدرت بر می‌گرده بساط اسلام خوری و ولایت فقاهتی قمی لاستیک فروشی هم برچیده میشه الان حکومت تو این کشو و قوسها مثل سگ از مردم می‌ترسه نه از آمریکا و اسرائیل اینها تازه از خداشونه که مظلوم نمایی کنن. اینها خوب می‌دونن یک حرکت دیگه مردم اینها رو ور می‌اندازه و نقطه ضعفشون هم تهرانه که هم جمعیت ناراضی مهاجر فقیر جوان زیاد داره هم غیر قابل کنترله فقط کافی یک درگیری مسلحانه تو تهران به شب بکشه و اینو خوب می‌دونن که همه پاسگاههاشون سقوط می‌کنه تهران تهران 57 نیست جمعیتش حداقل 5 برابره و روی سپاه هم حسابی باز نکردن.
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 14:57
shamamai - کوردستان - ایران
یعنی ترکیه اگه مردم کشور خودشون رو راضی نکنه .میره؟؟؟
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 16:51
greentree - تهران - ایران
آفرین به اردوغان ،رهبران ترکیه هم سر انجام فهمیدند که رمز پیروزی و پیشرفت هر کشوری احترام گذاشتن به مردم و بالا بردن رشد اقتصادی کشور هست ،
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 17:57
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند
romano - تهران - ایران . دقیقا خود این ترکیه سیاستهای فاشیستی در برابر شهروندان کرد ترکیه داره و هیچ حق و حقوقی برای انها قائل نیست من شخصا با جنگ مسلحانه پ ک ک موافق نیستم اما تو ترکیه بیش از 15 میلیمن کرد زندگی میکنه . ایا اونها از حقوق مساوی و برابر با ترکها بر خوردارند !؟ مسلما نه پس ترکیه باید اول خودش رو درست کنه بقول رسانه های خود ترکیه ترکیه به واکسن وجدان نیاز داره . البته در بین خود ترکها ادمهای خوب هم هستند اما نمی دانم چرا این همه تعصب دارند شایدم همه این اتش ها از گور کسی بلند می شه و اون کسی نیست جز آ تا تورک
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 18:02
با احترام - منچستر - انگلستان
یادم هست اول جنگ ترکیه مرزهای ما را میزد چونکه سگ امریکا واروپا هست ترکیه به فکر منافع خودش هست من یک اذری هستم اما این دلیل نمیشود من از ترکیه حمایت کنم برادران وخواهران مخالف و موافق دولت بیایم دور یک میز بشینیم تا اختلافمان را خودمان حل کنیم من از هیچ کس حمایت نمیکم اما ایا شما فکر میکنید سوریه امریکا اروپا به فکر من وتو هست هر کس با نظر من موافق و مخالف هست لطفا جواب من را با منطق بدهند لطف کنید به هم ناسزا نگویم با احترام
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 19:52
با احترام - منچستر - انگلستان
یادم هست اول جنگ ترکیه مرزهای ما را میزد چونکه سگ امریکا واروپا هست ترکیه به فکر منافع خودش هست من یک اذری هستم اما این دلیل نمیشود من از ترکیه حمایت کنم برادران وخواهران مخالف و موافق دولت بیایم دور یک میز بشینیم تا اختلافمان را خودمان حل کنیم من از هیچ کس حمایت نمیکم اما ایا شما فکر میکنید سوریه امریکا اروپا به فکر من وتو هست هر کس با نظر من موافق و مخالف هست لطفا جواب من را با منطق بدهند لطف کنید به هم ناسزا نگویم با احترام
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 19:51
pesare_sheytoon - انکارا - ترکیه
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند . ببین تو که هیچی از ترکیه نمیدون چرا حرف ..میزنی مگه ترکیه ایرانه که کرد ها هیچ حقی نداشته باشن از حرف اخرتام فهمیدام هیچی از اتا ترک نمیدونی اون حرفت رو هم از روی... زدی وگرنه اگه می بینی ایران افغانستان نشد به خاطره اتا ترک بود وگرنه رضا شاه که گل رو سارش می ریخت در مورد کرد ها حکومت ترکیه بارها سعی کرد با پ ک ک ارتبات رقرار کنه اما کرد ها از دمکراسی ترکیه استفاده می کنند نماینده میدان روزنامه دارن ت و داران تجارت میکنند و با پولش بمب درست میکنند ۱۰۰ بار ترک ها گفتن راه زانی و تجزیه طلبی رو ول کنید اما ول نمی کنن چون با قاچاق و راه زنی مخان مفتخوری کنند
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 22:01
asiai - تهران - ايران
در ترکیه کرد‌هایی‌ که دنبال تجزیه طلبی نبودند پیشرفت کردن به مقام‌های بالا رسیدند، مانند: وزیر آموزش پرورش سابق (حسن چلیک) و یا وزیر کار (فاروک چلیک) . خیلی‌ از کرد‌ها در ادارات دولتی، بانک ها، بازار آزاد،.. از بالاترین تا پایین‌ترین رتبه شغلی‌ مشغول به کار هستند. اما آن دسته از تجزیه طلبان که پی‌ رویای کشور مستقل هستند در کوه‌ها مانند بزّ کوهی زندگی‌ میکنن. ترکیه کشوری در حال توسعه میباشد به همین علت بسیاری از شهر‌های کوچک و روستاهای آن امکانات کمی دارند.
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 22:42
mo1365n - کاشان - ایران
از این که با وجود ایران ترکیه شده سردمدار دموکراسی در خاورمیانه احساس شرمندگی می کنم ولی ایمان دارم که بعد از رهایی از این شرایط ما این مسیر رو خیلی سریع طی می کنیم
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 22:49
pesare_sheytoon - انکارا - ترکیه
با احترام - منچستر - انگلستان . سلام به برادر اذری حق با شماست امریکا به فکره خودشه اما این مشکله اونا نیست مشکله ماست که حکمتمون ملی نست در مرد ترکیه هم کم لطفی میکنی ترک ها از امریکایی ها خوششون نمیاد اما چون اتو دادن دستشون مجبوران چوبشون رو بخورن وگرنه امریکا هم اسله به پ ک ک میفروشه هم دانشمندان ترک رو می کشه ترکیه و پاکستان مجبوران وگرنه کیه که از جنگ خوشش بیاد
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 22:57
بهدین - نشویل - آمریکا
asiai ، کردهایی کە در ترکیە پست و مقام بە دست آوردند نە حرفی از کردبودن خود زدند و نە اگر میزدند در آنجا باقی میماندند و در صورت خوش شانس بودن بە سرنوشت لیلا زانا دچار میشدند. لیلا زانا یک نمایندە کرد بود کە در انتخابات 1991 وارد پارلمان ترکیە شد و بە خاطر اینکە بە عنوان یک کرد در جلسە سوگند خوردن خواستار همزیستی مسالمت آمیز و دموکراتیک کرد و ترک شد و بە کردی چند کلمە حرف زد بە مدت 10 سال از بهترین سالهای عمرش را در زندان بە سر برد. این هم ویدیوی سوگندخوردن زانا در پارلمان ترکیە سال 1991:https://www.youtube.com/watch?v=fvpcVmUMj2Mfeature=related از ادمینهای محترم سایت درخواست میکنم کە لینک را حذف نکنند تا این هموطن عزیزمان این فرصت را داشتە باشد از گوشەای متفاوت قضیە را نگاە کند.
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 00:25
بهدین - نشویل - آمریکا
با تشکر از ادمینهای گرامی, شرمندە لینک را اشتباە فرستادم این لینک مورد نظرم بود:. https://www.youtube.com/watch?v=gQaiowrL-VQ
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 01:21
با احترام - منچستر - انگلستان
انکارا-ترکیه سلام گرم وداغ به شما ای برادر یاخواهر منظور من مردم ترکیه نیست بلکه سران انها هست من به تمام ملتها احترام قائلم
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 02:17
asiai - تهران - ايران
بهدین-آمریکا: لیلا زانا را خیلی‌ خوب میشناسم مثل شما از تلویزیون که دیدین نه! از نزدیک چندین دفعه با ایشان صحبت کردم. آدرس سایت نمیخواد بدی، فیلم سوگند لیلا به زبان کردی را چندین دفعه دیدم. دوست عزیز، برخی از قوانین در هر کشوری وجود داره که باید رعایت بشه، زبان رسمی این کشور ترکی‌ است و قانون بر این است که سوگند نماینده مجلس به زبان رسمی باشد و بر خلاف آن جرم حساب میشه (اینو هر کسی میدونه) پس وقتی‌ لیلا میره اونجا و دستی دستی کردی سوگند بخور، جرم کرده. در ضمن حتما اطلاع دارید که لیلا در این در هم در مجلس به عنوان نماینده مجلس وارد شده.
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 08:14
asiai - تهران - ايران
بهدین عزیز: اگه به ۳۰-۴۰ سال قبل ترکیه نگاه کنی‌ این کشور خیلی‌ خیلی‌ عقب افتاده بود اما ببین الان چقدر پیشرفت کرده و اینطوری پیش بره راهشون بازه. خود سیاستمدار‌ها هم قبول دارند که قوانین کشورشان دارای نواقص می‌باشد و در حل تصویب قانونهای جدید میباشند. هموطن عزیز، در ترکیه هیچکس به ترک-کرد-لاز--.. بودن طرف کاری نداره اما اگه طرفداری پ ک ک را بکنه اون موقع جوابش را می‌بینه. این کشور سالهای زیادی باید طیّ بکند تا گًل گلستان بشه. ایکاش شرایطی جور میشد که مثل من چند ماهی‌ در سال را بین این مردم زندگی‌ کنی‌، اون موقع انتقادات بلکه کمی منصف تر میشد.
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 08:58
shamamai - کوردستان - ایران
pesare_sheyton آنکارا ترکیه .عفت کلام چیزه خوبیه اگه بدونی معنیش چیه .تو کوه مبارزه کردن از سر ناچاریه نه این که بخوان مثل بزکوهی زندگی کنن . تاریخ کردستان ترکه رو مطالعه کن تا فاشیستی بودن حکومتهای حاکم در ترکیه رو بدونی .بز بودن برای آزادی بهتر از انسان بودن با دست و پا در زنجیر دیکتاتوریته
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 08:24
shamamai - کوردستان - ایران
asiai آتاتورک دیکتاتور بود انکار این واقعیت ااز نظر تو جای سوال .متاسفانه کوردستان با بی توجهی زیادی از لحاظ سانسور مطبوعاتی درگیر بوده.چون دوستان اطلاعاتی از تاریخ و ظلمهایی که به این ملت شده چندان آگاهی در باره مبارزه و خواسته این ملت برای حق تعیین سرنوشت نبودن واینطور تصور میکنن که احزاب کوردی تجزیه طلب و دزد اغتشاشگرند .و یکی از دلیلهای سانسور تاریخ و خواسته کوردها از طرف حاکمان بر این کشور به همین دلیله . در ضمن توهین جایز نیست. شما با توهین منطق و فرهنگ خود رو نشان میدی
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 08:37
shamamai - کوردستان - ایران
pesare_sheytoonببخشید .اشتباها کامنت asiai را با شما اشتباه گرفتم .ولی در واقع بسیاری از دوستان با هیچ گونه معلوماتی درباره کوردستان .کوردها محکوم به تجزیه و خشونت میکنن.
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 08:42
shamamai - کوردستان - ایران
pesare_sheytoonببخشید .اشتباها کامنت asiai را با شما اشتباه گرفتم .ولی در واقع بسیاری از دوستان با هیچ گونه معلوماتی درباره کوردستان .کوردها محکوم به تجزیه و خشونت میکنن.
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 08:42
shamamai - کوردستان - ایران
asiai با توهین کردن فکر نکنم به اونی که تو میخواهید برسی .کامنت با احترام .دوست آذری رو بخوان .به حقوق دیگران احترام بذار
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 08:46
asiai - تهران - ايران
shamami-کردستان-ایران:. حتما این جمله را شنیدی، دم خرس را باور کنم را قسم حضرت عباس را ! به جای اینکه به من پند اندرز بدی، لطف کن به تروریست‌هایی‌ که بمب را بین مردم بیگناه منفجر میکنن، به اتو بوس ایرانی‌ شلیک میکنن، کسانی‌ که از گروهشان جدا میشوند را تیرباران میکنند و ... که هم زبان شما هستند و اسمشان پ ک ک- پژاک میباشد، لطف کن درس انسانیت بده! بگو که بین مردم بیگناه بمب منفجر نکنن! انگار اهدافت شما هم با این تروریست‌ها یکی‌ است وگرنه بهتون اینقدر برنمیخورد! پ ک ک توی کوه مثل انسان زندگی‌ می‌کنه؟ در ثانی‌ آتا ترک شخصیت بزرگی‌ که باعث شده کشور عقب افتاده دیروزی، ترکیه در حال پیشرفت امروز شود. بر عکس حیوانی (قاتل نوزادان شیرخواره) که در زندان ایمرالی مفت میخوره میخوابه!
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 11:04
shamamai - کوردستان - ایران
asiai آتاتورک با چه قیمتی کشور عقب مانده رو به قول تو پیشرفت بده با قیمت نسل کشی کوردهای ترکیه .هیچ تاریخ ظلم و زور آن زمان رو خواندی .رسانه های ترکیه اخبار رو با میل سیاسی خود به خورد جامعه میدن و هر خرابکاری سازمان میت و ارگون را با نام کوردها ثبت میکنن .شما هیچ از سیاست و منافع کشورها میدانی ؟.سیاست مقابله با تروریست که امروزه در منطقه به قول غرب در اجراست همونیه که الان همون کشورها به خاطر منافع خودشون در افغانستان و کم کردن نفوذ ایران و پاکستان در آن منطقه پیشنهاد مذاکره با طالبان رو دادن همون گروهی که تروریست بودنشان برای جهان آشکاره .بله دوست من تروریست ترکیه هست که راهبرد طرح مذاکره با طالبان رو در کشورش با دعوت کردن افغانستان و کشورهای همسایه به اجرا گذاشته. این شعارها فقط برای ستم دیدگان قابل اجراست .دوست خوب لطفا بدون غرض در مورد تاریخ کوردها از منابع موثق مطالعه داشته باش.با درود
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 14:27
shamamai - کوردستان - ایران
asiai لطفا با توهین جواب نده کلمه حیوان جایز نیست
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 14:32
asiai - تهران - ايران
shamamai: . راست میگی‌ اینطوری به حیوان زبون بسته توهین می‌شه کلمه جانی، قاتل هم کم میاد واسه زندانی ایمرالی!. اشتباهت اینجاست به اسم تمام کرد‌ها ثبت نمی‌شه به اسم پ ک ک و طرفدارانش ثبت می‌شه. این گروه هم مشخص هستند چه کسانی‌ هستند! چند روز پیش تروریست پ ک ک کشتی را با تمام مسافراش گروگان گرفت، به خودش بمب چسبنده بود اسمش هم منصور گوزل بود. البته آخرش با ۶ گلوله به اون دنیا رفت! اینم کار میت بود که به پ ک ک تهمت بزن؟
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 16:12
با احترام - منچستر - انگلستان
ای داد از دست این سیاستمداران همه رابه جان هم انداختند ملت کرد-ترک -فارس عرب باهم مشکلی ندارند
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 16:45
shamamai - کوردستان - ایران
asiai متاسفام .بزای طرز فکرت .تو تبادل نظر نمیکنی بلکه داری تنفر وجودت رو نسبت به اکثریتبی از باورهای مردم خالی میکنی من با تو بحثی ندارم چون حقوق کسی رو رعایت نمیکنی
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 19:04
asiai - تهران - ايران
shamami- من هم برای شما متأسفم! چونکه قسمت کوچکی از کرد‌ها گروه تروریستی پ ک ک را باور دارند، متاسفانه شما هم از این گروه هستید. اینو بدونید، با کشتن افراد بیگناه، فقط نفرت بدست خواهید آورد. هیچ کشوری ۱ وجب خاکش را به امسال شماها نمیده که کشور خیالیتان را تشکیل دهید. در ضمن متوجه شدید که شما هم نفرت کورکورانه تان را به ترک‌ها خالی‌ می‌کنید! به نظر من هیچ کشوری تماماً خوب یا بد نیست. این مسلم است که همه ترک‌ها یا کرد‌ها و فارس‌ها را نمی‌توان با یک چوب زد! اما تجزیه طلب از هر قوم و نژادی می‌خواد باشه، اون حسابش جداست!
‌پنجشنبه 26 آبان 1390 - 08:32
بهدین - نشویل - آمریکا
asiai هموطن باید بە خاطر داشتە باشید تمام ستمگران تاریخ اعمال ضدانسانیشان را طبق قانون انجام دادەاند شما باید فکر کنید چرا در صددید 10 سال زندان کردن یک انسان بیگناە را توجیە کنید؟! من بە هیچوجە پ ک ک بە ویژە آدم دیکتاتوری مانند اوجالان را قبول ندارم ولی هر کنشی واکنشی دارد. اگر رژیم ستمگری وجود نداشت پ ک ک هم وجود نداشت. البتە با شما هم عقیدە هستم کە یک زمینەی امیدبخش در ترکیە فراهم شدە است و این پتانسیل وجود دارد کە در آیندە بهتر بشود ولی فکرش را کە بکنید اگر این پ ک ک تروریست وجود نداشت دست کم در مورد وضعیت کردها هم ضرورتی برای فراهم کردن زمینەای جدید وجود نداشت.
‌پنجشنبه 26 آبان 1390 - 16:26
shamamai - کوردستان - ایران
بهدین-نشویل-آمریکا باسلام هیچ کوردی با جنگ موافق نیست در واقع کوردها خود قربانی جنگ شدن از هر لحاظ که تاریخ کوردستان و منطقه رو مطالعه کنیم با این واقعیت مواجه میشیم.ولی چون منفعت طلبان غرب و منطقه با آزادی و برابری قومها موافق نبودند.با برچسبهای تجزیه طلبی و تروریستی همیشه چهره واقعی مبارزات آزادیخواهی رو مخدوش و بر خلاف واقع نشان دادن .هیچ کس با عملیاتهای پ ک ک موافق نیست .ولی نگاهی به تاریح ترکیه و ایران بندازیم ظلمهای در حق به کوردهای ترکیه و ایران پذیرای هر گونه خوشونت سختتر از اینی هست که اکنون در ترکیه یا ایران میبینیم .ابتدای تشکیل پ ک ک بسیار ملایم و خواهان سهیم شدن در تمام عرصه های ترکیه شدن ولی نه اینکه جوابی رو دریافت نکردن بلکه با سیاست تهدید و سرکوب روبرو شدن این مسئله تا جایی رفت که عضوهای دستگیر شده ی پ ک در مخالفت با خشونت ترکیه دست به اعتصاب زدن و جان خود رو در این راه دادن .همیشه زبان تند و خشونت را در الگوی کار خود قرار دادن.چون هر انسانی بر این مسئله واقف است که جنگ هیچ سودی رو در بر نداشته و کسی از راه جنگ به خواسته های خود نرسیده
جمعه 27 آبان 1390 - 08:22
asiai - تهران - ايران
بهدین، هموطن، منظور شما از ۱۰ سال زندانی کدام انسان بیگناه است؟ پ ک ک و امسال این گروه برای کشور مستقل خیالیشان تشکیل شد. از پ ک ک و طرفدارانش به شدت نفرت دارم چرا اینان مردم بیگناه را هم میکشند! مردم عادی، دانش آمیز، دانشجو، سالمندان... بیشرف‌ها آخرین بمب را آنکارا، جلوی مدرسه ابتدایی منفجر کردن توی خیابانی که مردم زیاد تردد میکنند. شامامی: در ایران به اکثر مردم ظلم می‌شه! فقط کرد‌ها نیستند که! بلوچ ها- ترکمن‌ها هم هستند! اما تا به حل دیدی ۱ ترکمن بیاد به مردم عادی را بکشه؟ هیچ میدونی‌ چقدر ترکمن جوان تیرباران شدن؟ چقدر ظلم در حق بلوچ‌ها شد و میشود! نمیدانم چه اصراری دارید که فقط به شما ظلم می‌شه!.
جمعه 27 آبان 1390 - 14:13
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.