هدف از سناریو سازی غرب در مورد انفجار پادگان سپاه چیست ؟

تابناک

رسانه های رژیم صهیونیستی با همراهی رسانه های غربی سناریو های مختلفی را برای انفجار پادگان سپاه نوشته و بر اساس آن جنگ روانی جدیدی را علیه ایران آغاز کرده اند .

 به گزارش «تابناک» ، یک روز قبل از مراسم به خاکسپاری هفده شهید حادثه انفجار در پادگان سپاه پاسداران در ملارد واقع در غرب استان تهران، سازمان منافقین با شتابزده گی این انفجار را به دلیل آزمایش موشکی در آن پادگان دانستند ، سناریویی که باطل بودن آن به دقت زیادی نیاز نداشت .

در این میان روزنامه های رژیم صهیونیستی  نیز از فرصت استفاده کرده و تلویحا موساد را عامل انفجار روز شنبه در ایران دانستند. فرضیه ای که تنها استنادش به اظهارات یک مقام ناشناس غربی است .چرا که یک مقام اطلاعاتی غرب نیز، در گفتگو با « یورو نیوز » آن را تایید کرده و آن را کار موساد دانسته است. در کنار این دو سناریو ، سناریو های دیگری نیز مطرح شد که کما بیش در اخبار منتشر گردید .

اما هدف از چنین فضا سازی رسانه ای چیست ؟
1-    پس از انفجار در پادگان سپاه مسولان امر، دلیل این واقعه را جابجایی مهمات تشخیص داده اند و طبیعی است تا مشخص شدن علت اصلی این حادثه توسط متخصصان مدتی طول خواهد کشید اما در این مدت این رسانه ها با جو سازی رسانه ای درصدد نشان دادن قوت و قدرت رژیم صهیونیستی در ایجاد خرابکاری در پادگان های سپاه پاسدران انقلاب اسلامی ، هستند . نکته اینکه نه جزئیاتی از این عملیات منتشر می کنند و نه به مطلب قابل استنادی استناد می کنند ، بلکه فقط رسانه ها را به کار گرفته اند ، تا آنچه را واقعیت ندارد ، آما آنان آن را می خواهند در دنیا جا بیاندازند.
 
2-    صهیونیست ها با این عملیات روانی دو هدف را با یک نشان خواهند زد . از یک طرف با القاء اینکه چنین انفجارهایی کار آنان بوده است ، می کوشند توان و قدرت عملیاتی خود را در ایران نشان دهند . بر اساس چنین سناریویی طبیعتا مقامات ایرانی چون از واقعیت امر اطلاع دارند ، طبیعتا این اخبار را تکذیب می کنند . درست در چنین بزنگاهی است که رژیم صهیونیستی بهره خود را می برد و در عملیات تروریستی دیگر که علیه ایران ، همچون ترور اندیشمندان هسته ای ایران  انجام می دهد ، مقامات ایرانی را بر سر دو راهی قرار می دهد .

بدین ترتیب که اگر ایران در حوادث تروریستی دیگر این رژیم را به عنوان عامل ترور معرفی و محکوم کنند ، این رژیم این محکومیت را دال بر توان و قدرت ایجاد خرابکاری و انجام عملیات در خاک ایران می کند و اگر ایران عملیات های تروریستی رژیم صهیونیستی را معرفی و محکوم نکند ، این رژیم باز هم بهره برداری کرده و خود را اتهام تروریسم دولتی حداقل علیه ایران تبرئه می کند. 

به نظر می رسد در آینده برای مقابله با فضا سازی رسانه ای رژیم صهیونیستی که با همراهی رسانه های غربی هم همراه است هوشمندی خاصی باید اندیشیده شود. چرا که تقریبا مسلم است که با به کارگیری استاندارد های دوگانه در عرصه بین المللی درباره مفاهیم توسط کشور های غربی ، نقش رسانه بیش از پیش پر رنگ خواهد شد . چرا که در حال حاضر اذعان به انجام عملیات تروریستی در خاک یک کشور ولو به دروغ ، عملیات تروریستی محسوب نمی شود و با هیچ محکومیتی مواجه نمی شود ، بلکه در عوض ،  توان بالای اطلاعاتی و قدرت نظامی محسوب می شود ! در چنین شرایطی حقوق و قواعد بین المللی کاری از پیش نمی برد ، بلکه این رسانه و تبلیغات است که باید وظیفه خود را به خوبی در مواجهه با این جنگ روانی جدید انجام دهد.

+44
رأی دهید
-98

greentree - تهران - ایران
اگه مردم این حکومت رو دوست داشتند هیچ قدرتی‌ نمی‌‌تونست در ایران خراب کاری کنه ،ولی‌ وقتی‌ مردم از این حکومت نفرت دارند همهٔ سوراخها برای نفوذ بازه
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 18:07
Atheist-0 - ونکوور - کانادا
آب را بریز همانجا که میسوزه .
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 07:45
alexxx - وين - اتريش
این حکومت داره می‌شه چوب دو سر نجس، نه در غربت دلش شاد و نه رویی در وطن دارد. آخ آخ خیلی‌ بد موقعیتی قرار گرفته، نه ؟ خوب دیگه هر کی‌ جلو مردم خودی قد علم کنه عاقبتش همین می‌شه. !!!
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 14:17
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.