اتوبوس حامل مسافران ایرانی در ترکیه هدف تیراندازی قرار گرفت

گزارش خبرگزاری های ایران حاکی است که یک اتوبوس حامل مسافران ایرانی در استان «وان» ترکیه هدف تیراندازی مردان مسلح قرار گرفته است که در جریان آن دستکم شش نفر زخمی شدند.

                   اتوبوس حامل مسافران ایرانی در ترکیه هدف تیراندازی قرار گرفت

خبرگزاری ایرنا در گزارشی گفته که «یک تن از مسافران اتوبوس به نام فاطمه وحیدی از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.»

دستکم شش نفر از ۴۰ مسافر این اتوبوس بر اثر شکسته شدن شیشه ها زخمی شده اند. نورالدین ییلماز، استاندار «بیلتیس» ترکیه گفته است که حال تمام مجروحان خوب است.

به نوشته ایرنا، وی افزوده است: «یک خودرو که شماره پلاک آن هنوز مشخص نشده، قصد متوقف کردن اتوبوس ایرانی را داشت ولی راننده اتوبوس از متوقف کردن خودرو خودداری کرد و متعاقب آن اتوبوس زیر رگبار قرار گرفت.»

روزنامه حریت نیز نوشته است: «یک اتوبوس ایرانی با ۴۰ سرنشین که از مرز 'گوربولاغ' وارد ترکیه شده بود در نزدیکی شهرستان 'ارجیش' از توابع استان 'وان' مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.»

مقصد این اتوبوس، سوریه بوده است و بر اساس گزارش روزنامه حریت، نیروهای پلیس ترکیه جستجو برای یافتن مهاجمان را آغاز کرده اند.

اتوبوس های حامل مسافران ایرانی به مقصد سوریه از ترکیه عبور می کنند و در سال های اخیر بارها دچار حادثه شده اند.

مهرماه سال گذشته، بر اثر واژگون شدن یک اتوبوس ایرانی در این کشور، سه نفر کشته و دهها نفر مجروح شدند.

در خردادماه همان سال، واژگون شدن یک اتوبوس ایرانی در شرق ترکیه شش کشته و ۴۵ نفر زخمی برجای گذاشت.

هنوز مشخص نیست که حمله روز سه شنبه به اتوبوس ایرانی از سوی شورشیان کرد صورت گرفته است یا سارقان مسلح دست به چنین حمله ای زده اند.

گزارش دیگری از ترکیه حاکی است که یک ایرانی پس از هفده ساعت، از زیر آوار هتلی در شهر وان نجات یافت. نام ایرانی، جمال حبیب پور اعلام شده است که برای انجام کارهای بازرگانی به استان وان رفته بود.

خبرگزاری ایرنا گزارش داده که بر اثر زلزله اخیر در وان، سه ایرانی جان باخته اند.

جعفری مددی، رحیم عزیزی و رضا خواجه محمدلو، سه تبعه ایرانی، که به گفته ایرنا، برای انجام فعالیت های تجاری در هتل بایرام شهر وان اسکان داشتند، زیر آوار مانده و جان خود را از دست دادند.

+31
رأی دهید
-175

Azadikhah - تكسل - هلند
این روزها رابطه ایران و ترکیه به خاطر مساله سوریه زیاد گرم نیست و احتمال ارتباط بین این حادثه و سردی روابط دو طرف وجود داره. هر چند باید تا اومدن خبرهای بیشتر صبر کرد
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 16:48
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند
کار هر گروه و شخصی باشه محکومه .
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 18:04
KAWASAKI ZX - طهران - ایرون
هرکی بوده دله خوشی از ایرانی نداره نمی تونه کاره ترکا باشه صد درصد کاره همین. کردها هست که میخوان کشور مستقل داشته باشن..اخه یکی نیست به اینا بفهمونه قرن ٢١ از کجا میخوای کشور مستقل باسه خودت جور کنی با کدوم درامد با کدوم نفت با و.... ما که این همه قدرت و نفت داریم میخوان ریشمون رو به خوش کونن این خارجیا.
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 17:48
asiai - تهران - ايران
حمله توسط گروه تروریستی پ ک ک انجام شده.
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 20:58
zagros_finland - هلسینکی - فنلاند
KAWASAKI ZX - طهران - ایرون. فعلا که معلوم نیست نباید زود قضاوت کرد بعدشم اگر پ ک ک هم این کار زشت رو کرده باشه نباید به همه کردها نسبت داد وچون پ ک ک نماینده همه کردها نیست . حتی نماینده همه کردهای ترکیه هم نیست . همچنانکه ترورها و بمب گذاریهای گذشته مجاهدین خلق را نباید به مردم ایران نسبت داد .و همچنین اعمال ضد انسانی رژیم جمهوری اسلامی . اگر هم شما طرفدار ترکیه هستی و میخواهی از آب گل الود ماهی بگیری که جای خود دارد . هر چند که طرفداری از رژیم فاشیست ترکیه هم بسیار زشت و نا پسند است .
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 21:39
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.