اوستئوآرتریت قابل پیشگیری است

اوستئوآرتریت قابل پیشگیری است

متخصصان ارتوپدی در آمریکا ادعا کرده‌اند که عارضه اوستئوآرتریت یا همان التهاب مفصلی ـ استخوانی، در آینده قابل پیشگیری خواهد بود.
 
این متخصصان می‌گویند: اوستئوآرتریت با درجات پایینی از التهاب آغاز می‌شود که در صورت پیشرفت کردن به ساییدگی و حتی تخریب جدی مفاصل منجر می‌شود.

دکتر ویلیام رابینسون از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه استانفورد دراین‌باره گفت: این یافته، امید تازه‌ای برای درمان یا پیشگیری از اوستئوآرتریت است چون به واسطه مقابله با فرآیندهای التهابی در مراحل ابتدایی و درست پیش از اینکه علائم مفصلی و پیشرفته‌تر آن نمایان شود، می‌توان از بروز این عارضه به شیوه‌ای موثر پیشگیری کرد.

به نوشته روزنامه یواس‌ای‌تو‌دی، دکتر رابینسون تاکید دارد: در مواردی از این بیماری به ویژه در مورد بیماری روماتیسم مفصلی که عامل اصلی بروز آن، التهاب است می‌توان با هدف قرار دادن این التهاب، از بروز بیماری‌ جلوگیری کرد.

وی می‌افزاید: التهاب، پیامد ابتلا به این عارضه نیست بلکه در واقع عامل بروز آن است. افزایش تعداد انواع خاصی از پروتئین‌های التهابی در مراحل ابتدایی پیشرفت بیماری، نقش اصلی را در ایجاد اوستئوآرتریت ایفا می‌کند. بنابراین مقابله با این پروتئین‌ها امکان جلوگیری از پیشرفت بیماری را میسر می‌سازد.

این مطالعه به تفصل در مجله «نیچرمدیسین» منتشر شده است.

+69
رأی دهید
-36

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.