اعدام در ملاءعام برای عاملان کشتار خانوادگی قزوین

اعدام در ملاءعام برای عاملان کشتار خانوادگی

رییس قوه قضاییه با اجرای مجازات دو متهم در انظار عمومی موافقت کرده است که برای مقابله با یک اخاذی، اخاذ و خانواده او را به قتل رسانده بودند. «علی» و «میلاد» در پی آنکه فردی به «رضا» آنها را تهدید کرده بود که فیلم‌هایی از «علی» و خانواده‌اش دارد و در صورتی که 20 میلیون تومان نپردازد آن فیلم را منتشر می‌کند، دست به ا‌ین اقدام زدند. قرار است علی و میلاد در قزوین به ‌دار مجازات آویخته شوند.

به گزارش مهر، رسیدگی به پرونده این خانواده‌کشی از اوایل اسفند سال گذشته همزمان با ناپدید شدن مرموز زن جوانی به نام «معصومه» در دستور کار پلیس جنایی قزوین قرار گرفت. جست‌وجوها برای یافتن زن جوان آغاز شده بود که چند روز بعد ماموران جسد «معصومه» را در روستایی حوالی منطقه «مینودر» کشف کردند.

تجسس‌ها برای کشف راز این جنایت ادامه داشت که دو هفته بعد جسد سوخته مردی در بیابان‌های منطقه مینودر قزوین پیدا شد. در کنار جسد، شناسنامه نیمه‌سوخته مردی به نام «داوود» پیدا شد. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، کارآگاهان دریافتند «داوود» زنده است و برای ترک اعتیاد در یک کمپ بستری است.

در حالی که تحقیقات درباره داوود و پرونده دو قتل یادشده ادامه داشت، ماموران از طریق مسوولان پزشکی قانونی مطلع شدند مردی به نام «علی» مدعی شده جسد سوخته متعلق به برادرش است. بنابراین بلافاصله تیمی از کارآگاهان راهی پزشکی قانونی شدند اما «علی» با مشاهده ماموران، پا به فرار گذاشت که در عملیات تعقیب و گریز پلیس دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها ادعا کرد جسد متعلق به برادر معتادش است اما تجسس‌های پلیسی نشان داد جسد سوخته متعلق به رضا، برادر معصومه- نخستین قربانی- است. «رضا» نیز همزمان با این جنایت ناپدید شده بود.

به این ترتیب «علی» که راز خود را فاش شده می‌دید، چاره‌یی جز بیان حقیقت ندید و به قتل «معصومه»، «رضا»، «شقایق» 13 ساله و «علی» 6 ساله - فرزندان رضا- اعتراف کرد. عامل جنایت درباره انگیزه‌اش گفت: از چندی قبل نامه‌های تهدیدآمیزی به دستم می‌رسید. فرستنده ادعا می‌کرد عکس و فیلم‌های خانوادگی‌ام را در اختیار دارد. او تهدید کرده بود اگر 20 میلیون تومان پول نقد نپردازم، تمام عکس‌ها را در اینترنت پخش می‌کند. ضمن اینکه فرد ناشناس خواسته بود طی یک ماه همسرم را طلاق دهم. با این حال پس از تحقیق در این باره، متوجه شدم دوستم «رضا» نامه‌ها را فرستاده است.

بنابراین موضوع را با خواهرش- معصومه- در میان گذاشته و از او خواستم عکس و فیلم‌ها را از «رضا» بگیرد و به من تحویل دهد اما در کمال ناباوری، «معصومه» پول بیشتری مطالبه کرد چراکه می‌گفت تصمیم دارد به خارج از کشور برود. وقتی از حل این مشکل به صورت مسالمت‌آمیز ناامید شدم، تصمیم به قتل «رضا» گرفتم. سپس موضوع را با یکی از دوستانم به نام «میلاد» در میان گذاشتم. او هم حاضر شد با دریافت پول، همکاری کند.

سرانجام طبق نقشه، اول اسفند «معصومه» را به بهانه پرداخت پول به حوالی روستا کشاندیم که «میلاد» خفه‌اش کرد. چند روز بعد هم رضا را به بیابان‌های اطراف مینودر کشانده و «میلاد» با طناب او را هم خفه کرد اما پس از چند دقیقه، متوجه شدیم هنوز جان دارد. بنابراین دو نفری با طناب خفه‌اش کردیم.

این مرد در ادامه جزییات قتل دو کودک را نیز فاش کرد و گفت: وقتی متوجه شدم جسد «رضا» شناسایی شده، نقشه قتل بچه‌هایش را نیز طراحی کردیم. بنابراین آنها را به بهانه ملاقات با پدرشان به حوالی یک روستا کشاندیم. ابتدا «میلاد» دختر 13 ساله را کشت و جسدش را در چاه انداخت. من هم «علی»- 6 ساله - را با طناب خفه کرده و «میلاد» جسد او را نیز به چاه انداخت. پس از این اعتراف‌ها، همدست «علی» هم دستگیر شد و پیکر بی‌جان دو کودک از عمق چاه‌ بیرون کشیده شد.

از سوی دیگر، با توجه به حساسیت موضوع، به دستور دادستان قزوین، پرونده به صورت ویژه در دادسرا رسیدگی و سپس با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان قزوین فرستاده شد. در جلسه محاکمه، نماینده دادستان گفت: «بر‌اساس کیفرخواست صادر شده در تاریخ 24 اسفند 89، در این پرونده علی اهل ضیا‌آباد به عنوان نخستین متهم و میلاد - 37 ساله - مجرد، اهل قزوین به عنوان متهم دیگر به چهار فقره قتل متهم شدند. بررسی قتل‌ها نیز نشان می‌دهد انگیزه قتل رضا، مقابله با تهدید و اخاذی وی بوده و سه قتل دیگر برای از بین بردن شهود یا بازماندگان بوده است.

پس از محاکمه دو متهم، قاضی ناصری- رییس شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین- و چهار قاضی مستشار وارد شور شده و «علی» را به اتهام مشارکت در دو جنایت به دو بار قصاص در ملأ عام، به سبب معاونت در قتل عمد به 15 سال زندان، مشارکت در دفن جسد به یک سال حبس و مباشرت در سرقت به دو سال زندان، بازگرداندن اموال مسروقه و 74 ضربه شلاق محکوم کردند. «میلاد» نیز به اتهام مشارکت در سه فقره قتل، به سه بار قصاص در ملأعام و زندان محکوم شد.

با اعتراض دو مرد جنایتکار به این حکم، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دیوان نیز حکم را تایید کردند. به دنبال موافقت رییس قوه قضاییه و انجام تشریفات قانونی، قرار است دو مرد جنایتکار به زودی در ملأ عام به ‌دار مجازات آویخته شوند.

+104
رأی دهید
-35

rashidvalami - رشت - ایران
همیشه برام یه سواله که این مجرمان رو بزودی دار میزنند.حکم زندان دیگه برای چیه؟کسی میتونه پاسخ بده؟
دوشنبه 23 آبان 1390 - 01:14
ekman - شیراز - ‫ایران
کسیکه محکوم به دو یا سه بار قصاص یا اعدام میشود،که یک بار بیشتر اعدام نمیشه و یک جان هم بیشتر ندارد،پس چرا عنوان میکنند که مثلا فلان جنایتکار به چند بار اعدام محکوم شد.شاید هم برای اینکه مثلا برای اولین حکم اعدامش،اگر رضایت شاکیان را گرفت،باز اعدام دوم در موردش انجام شود،اگر کسی ذهن من را در اینمورد روشن کند ممنون میشوم
دوشنبه 23 آبان 1390 - 02:34
a.ahooraei - اهواز - ایران
rashidvalami- اگ ر قاتل اعتراض کرد و احیاناً پروندش به جریان افتاد و چند سال طول کشید و یا قبل از صدور حکم مدتی در زندان ماند، تمامی این مدت جزو حکم محسوب میشه و ممکن هست که قبل از توافق و صدور حکم اعدام قضات رأی بدن که اول حبس و بعد اعدام و قاتل باید اول حبس را بکشه و بعد اعدامش میکنند و قبل از اعدام شلاق ها را هم نوش جون میکنه.
دوشنبه 23 آبان 1390 - 02:35
a.ahooraei - اهواز - ایران
rashidvalami- ضمناً اگر یک موردش عفو خورد، مورد دوم به اجرا در میاد.
دوشنبه 23 آبان 1390 - 02:44
paltalk - تهران - ایران
rashidvalami - رشت - ایران. هر دادگاهی موظفه مجازات اون جرم رو به صورت کامل اعلام کنه حتی اگه عملن قابل اجرا نباشه. مثل حکم دو بار اعدام.
دوشنبه 23 آبان 1390 - 03:01
شروین1360 - کوالالامپور - مالزی
rashidvalami-رشت ایران: اگه مجرم از اعدام رهایی پیدا کنه مجازات زندان واسش اجرا میشه. من همیشه به دلایل خبررسانی ها در مورد قتل شک دارم. سانسور میکنن. آخه به خاطر چندتا فیلم و عکس 6 نفر آدم باید بمیرن؟
دوشنبه 23 آبان 1390 - 05:10
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان
rashidvalami - رشت - ایران ---- درقوانین جزایی ایران ماسیستم تجمیع مجازاتها را داریم و دادگاه باید برای هر جرم مجازات مستقل خودش را تعیین کند مثلا در همین مورد اعدام به دلیل مباشرت در قتل و مجازات حبس بابت معاونت (همکاری )در قتل شخص دیگر و شلاق و حبس برای سرقت تعیین شده است ، اگر چه که با اجرای مجازات اهم (اعدام) بقیه مجازتها عملا منتفی میشود ولی‌ اگر چنانچه به هر دلایل مثلا گذشت اولیای دم , مجازات اعدام اجرا نشد سایر مجازات ها اجرا خواهد شد . دادگاه مکلف است برای هر جرم مجازات مربوط به آن را به طور مستقل تعیین کند .
دوشنبه 23 آبان 1390 - 05:17
دنیای وحشی - تهران - ایران
این هم نتیجه زاد و ولد بی حساب و کتاب و منطقی که از اول انقلاب با دادن فتوی که فرزندان اسلام بایستی زیاد بشود و خلاصه از این جور حرفها که حالا می بینیم رشد جمعیت بی رویه درکشورهای درحال توسعه نتیجه ای ندارد جز بی سروسامان شدن جامعه و فقر اقتصادی و درنتیجه معامله کردن برسرجان مردم توسط خودشون.ای داد بی داد از دست این زمونه که مدام بایستی خبر قتل و خونریزی بشنویم .شماهارا نمیدونم ولی من یکی که از فرط شنیدن اینگونه خبرها زجر کش شدم والله به خدا
دوشنبه 23 آبان 1390 - 05:23
سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
rashidvalami - رشت - ایران. برای اینکه اگر اولیای دم بعدا رضایت دادند و طرف از اعدام رهایی پیدا کرد، آزاد نشه.
دوشنبه 23 آبان 1390 - 08:02
hemisa - مهاباد - ایران
این حکمی که صادرشده کمشونه.حداقل واسه قتل دوکودک کاش میفهمیدم دنیاکثیف شده یاقلب ادماازسنگ شده......
‌سه شنبه 24 آبان 1390 - 20:23
massoudoslo - اسلو - نروژ
تو جرم و قتل و اعدام به زودی در جهان اول میشیم !
‌چهارشنبه 25 آبان 1390 - 09:26
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.