وقوع دو انفجار در زاغه مهمات در حوالی ملارد، تهران را هم لرزاند

به گفته حسین گروسی، نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی، صدای «مهیبی» که بعدازظهر روز شنبه، ۲۱ آبان‌ماه، در کرج و تهران به گوش رسیده حاصل انفجار در یک پادگان نظامی نزدیک به شهر ملارد در استان البرز بوده است.وقوع دو انفجار در زاغه مهمات در حوالی ملارد، تهران را هم لرزاند  
 
در همین حال خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس نیز این پادگان نظامی را از آن سپاه پاسداران معرفی کرده است.
 
پرویز سروری، رئیس کمیته امنیت داخلی در کمیسیون سیاست خارجی مجلس، نیز محل انفجار را پادگان امیرالمومنین در شهر ملارد در نزدیکی کرج اعلام کرده است.
 
حسین گروسی، نماینده شهریار در مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری «خانه ملت» با تایید وقوع انفجار در «زاغه مهمات پادگان بیدگنه» در حوالی ملارد شهریار از تشکیل کمیته بحران در این باره خبر داده است.
 
خبرگزاری فارس به نقل از این نماینده مجلس خبر می‌دهد که انفجارها تلفات جانی هم داشته، اما «تعداد مجروحین حادثه زیاد نیستند». هنوز از تعداد دقیق تلفات و مجروحان اطلاعی در دست نیست.
 
خبرگزاری مهر نیم‌روز شنبه از وقوع «انفجار مهیب» در شهرک عظیمیه کرج خبر داد و اعلام کرد که شدت این انفجار به حدی بوده است که شیشه‌های ساختمان‌ها را شکسته و باعث وحشت مردم شده است.
 
در همین حال وب‌سایت خبرآن‌لاین می‌گوید که این انفجار که در غرب تهران روی داده به قدری مهیب بوده است که در شمال، شرق، و شمال شرق تهران شیشه‌ها را لرزانده است.
 
این وب‌سایت خبری همچنین می‌گوید که مردم در تماس با خبرآن‌لاین از فروریختن شیشه بعضی از ساختمان‌ها از شدت انفجار خبر داده‌اند.
 
در همین حال خبرگزاری خانه ملت از وقوع دو انفجار در حوالی شهر قدس و ملارد از توابع شهریار در استان البرز خبر داده است.
 
کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک از حدود ساعت یک و نیم بعدازظهر به وقت محلی از به گوش رسیدن صدای انفجاری بزرگ در بخش‌های مختلف در شهر تهران خبر داده‌اند.
 
این کاربران از جمله از شنیده شدن صدای این انفجار در محله‌های گیشا، ولنجک، مطهری، و عباس‌آباد خبر داده‌اند.
 
به گفته این کاربران، این صدا در حدود ساعت یک تا یک و ربع بعدازظهر شنیده شده است. خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی نیز زمان وقوع این حادثه را حدود ساعت یک و پنج دقیقه گزارش کرده است.
 
این در حالی است که به گفته اسماعیل کوثری، نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس، انفجار در ساعت ۱۲:۵۰ بعدازظهر رخ داده است.
 
خبرگزاری مهر پس از دقایقی با تغییر در خبر خود اعلام کرد که صدای مهیب حاصل انفجار در یک جایگاه پمپ گاز در منطقه شهر قدس شهریار بوده است.
 
این گفته خبرگزاری مهر پس از ساعتی توسط یک مقام مسئول در شرکت فراورده‌های نفتی ایران رد شد.


عصر ایران - دو انفجار مهیب در یک پادگان نظامی در غرب پایتخت، علاوه بر ‌تهران، کرج و شهرهای اطراف را به لرزه درآورد.


هر چند خبرهای اولیه حاکی از انفجار جایگاه گاز سی ان جی بود اما خبرهای بعدی وقوع انفجارها در انبار مهمات پادگان نظامی در روستای بیدگنه در حوالی ملارد را تایید کردند.

نماینده شهریار در مجلس در باره حادثه انفجار امروز در حوالی تهران، از انفجار امروز در پادگان نظامی در روستای «بیدکنه» از توابع شهرستان ملارد خبر داد و گفت: هنوز برآورد دقیقی از تلفات جانی و خسارت‌های مالی این حادثه در دسترس نیست؛ کمیته بحران برای رسیدگی به علت‌های این حادثه تشکیل شده است.


سپاه پاسداران: انفجار مربوط به یک زاغه مهمات بود

حسین گروسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، لحظاتی پیش با تأیید خبر دو انفجار پی‌درپی در حوالی شهر قدس از توابع شهریار گفت: شدت دو انفجار به حدی بود که صدای مهیب و لرزش آن شیشه برخی ساختمان‌های در نزدیکی محل حادثه را شکسته و مردم را شهریار و شهر قدس را وحشت‌زده کرده است.

نماینده مردم شهریار و شهر قدس در مجلس شورای اسلامی افزود: انفجار امروز در پادگان نظامی در روستای بیدگنه از توابع شهرستان ملارد در نزدیکی شهریار اتفاق افتاده است که در آن بخش چشمگیری از زاغه مهمات منفجر شده است.

وی تصریح کرد: هنوز برآورد دقیقی از جزئیات حادثه، تلفات جانی و خسارت‌های مالی این حادثه در دسترس نیست؛ کمیته بحران برای رسیدگی به علت‌های این حادثه تشکیل شده است

امروز (شنبه ۲۱ آبان) در حدود ساعت یک بعد از ظهر دو انفجار به‌نسبت شدید در حوالی شهر قدس و ملارد از توابع شهریار بخش های زیادی از استان تهران را لرزاند.

به گفته شاهدان عینی از نزدیکی محل انفجار، شدت انفجار به حدی بود که شیشه‌های ساختمان دانشگاه شهر قدس فرو ریخته و دود غلیظ و سیاهی آسمان را فرا گرفته است.

شدت انفجار به حدی بوده است که حتی لرزش آن را شرقی‌ترین نقاط تهران هم احساس شده است.

انفجار در یکی از زاغه‌های مهمات متعلق به سپاه رخ داده است

مقارن ظهر امروز انفجاری در یکی از زاغه های نگهداری مهمات متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تهران رخ داد.

به گزارش روابط عمومی کل سپاه، مقارن ظهر امروز انفجاری در یکی از زاغه های نگهداری مهمات متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوالی تهران رخ داد.

خبرگزاری فارس نیز گزارش داد که دراین انفجار چندنفر نیز به شهادت رسیده اند.

مهر نیز گزارش داد: ترافیک سنگین تردد به سمت پادگان بیدگنه را با مشکل مواجه کرده و امکان امدادرسانی به محل حادثه دیده را با مشکل مواجه کرده است به طوری که از سرچهار راه ملارد تا پادگان بیدگنه ترافیک سنگینی حاکم است و ماموران امدادرسانی آتش نشانی و هلال احمر و اورژانس با مشکل می توانند به محل حادثه خود را رسانده و به خدمات رسانی مشغول شوند.

از ورود خبرنگاران به داخل پادگان جلوگیری شده است و بالگردهای امدادرسانی در آسمان محل حادثه در رفت آمد هستند.

ماموران راهنمایی رانندگی، نیروی انتظامی، هلال احمر، سپاه و ... در حال خدمات رسانی به مصدومان و حادثه دیدگان هستند.

از 10 کیلومتری محل حادثه به دلیل دود غلیظ به سختی می توان اطراف را دید و آتش برافروخته شده از این انفجار هنوز خاموش نشده است.

همچنین سگ های زنده یاب به محل اعزام شده اند.


انفجار امروز در پادگان امیرالمومنین (ع) ملارد بوده است

رییس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: انفجار امروز در پادگان امیرالمومنین (ع) شهرستان ملارد رخ داده است.

'پرویز سروری' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی انفجار مهمات را عامل صدای مهیب شنیده شده عنوان کرد.
وی همچنین از میزان خسارات احتمالی اظهار بی اطلاعی کرد.

اسماعیل کوثری نایب رییس دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز انفجار در پادگان نظامی امیرالمومنین (ع) در شهرستان ملارد را تایید کرد.

وی اظهار داشت: این انفجار در ساعت 12.50 امروز رخ داد.
انفجاری امروز در پادگان در روستای بیدگنه در حوالی شهرستان ملارد استان البرز رخ داد.

اخبار تکمیلی متعاقباً‌ارسال می شود.

+161
رأی دهید
-45

zamanphp - اصفهان - ایران
".... دراین انفجار چندنفر نیز به شهادت رسیده اند" شهادت؟؟؟!!!
شنبه 21 آبان 1390 - 15:39
فردایی بهتر - تهران - ایران
من از شرق تهران صدای این انفجار رو شنیدم.
شنبه 21 آبان 1390 - 17:23
love-iran - چابهار - ایران
چقدر خالی بند شدیم ما اخه مگه چی بوده فکر کنم صدای انفجار بمب هیدروژنی تا 50 کیلومتر اون ور تر بده بعد این تا تهران صداش رفته بمب که نبوده نیروگاه اتمی بوده هاااااااها هااا
شنبه 21 آبان 1390 - 20:42
topo0l.mopo0l - کرج - ایران
لول
شنبه 21 آبان 1390 - 22:12
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.