گروه موسیقی رستاک

 

گروه موسیقی رستاک


سرزمین مادریِ ما ایران سرشار از نغمه ها، ملودی ها و جلوه های بی نظیری از موسیقی بومی و فولکلوریک است. موسیقی ای که تنوع اش بر گرفته از گوناگونی اقوام و تمدن کهن ایران زمین می باشد که جملگی بیانگر عمق و قدمت فرهنگ و هنر این کشور است.
با گذشت سالیان سال، غبار کهنگی نتوانست بر چهره ی موسیقی محلی ایران بنشیند و در این بین گروهی پر شور و جوان، رنگ و شکلی تازه به این سبک از موسیقی بومی، بخشیدند و نام "رستاک" را برگزیده اند. "رستاک" گروهی نام آشنا که بیش از یک دهه پیش فعالیت خود را در قالب یک گروه موسیقی تجربی آغاز نمود. اعضای جوان و توانمند این گروه هر یک چیره دست در نواختن چندین ساز می باشند. آنها با الهام گرفتن از عناصر شنیداری موسیقی ایران و توجه به برقراری ارتباط با دیگر فرهنگ ها و همچنین بهره گیری از تجربه و دانش هنرمندان و استادان حوزه های گوناگون موسیقی، قدم در این راه گذاشته و حیاتی نو به موسیقی بومی ایران زمین بخشیدند.
"رستاک" هدف اصلی خود را بر پایه بازیابی نغمه های اصیل و کهن موسیقی مقامی و اجرای قطعه های شاد موسیقی فولکلور ایران، بنا نهاد به گونه ای که به لهجه ها و گویش ها نیز احترام گذاشته شود و تا حد توان، ترانه ها با گویش درست و صحیح بیان شود که البته به خواست و هدف اصلی خود دست یافت چرا که توانست با انتشار آلبوم های صوتی و تصویری و اجرای کنسرت های گوناگون در سراسر کشور و خارج از ایران؛ علاقمندان را با خود همراه سازد و این حس شور و شادی در خواندن و اجرای ترانه ها را نیز به مردم منتقل سازد. استقبال چشمگیر مخاطبان از کلیه کنسرت ها و اجراهای این گروه؛ خود نیز شاهد دیگری بر این مدعاست. 
"رستاک" پا را از مرزهای کشور، فراتر نهاده و هربار در گوشه ای از دنیا، نواخته و خوانده است. با زمزمه ی هر ترانه محلی، قطعه ای از خاک ایران زمین، آداب و رسوم، زبان و فرهنگ مردمانش را در یادها زنده می سازد. "رستاک" برای نخستین بار به دعوت و حمایت فستیوال هنر مهمان لندن است تا شبی به یادماندنی و خاطره انگیز را برای هموطنان مان در این کشور رقم بزند. فستیوال هنر امیدوار است که یکبار دیگر همچون برنامه های پیشین، علاقمندان و مشتاقان فرهنگ و هنر ایرانی، برای حمایت از این هنرمندان میهنی به استقبال شان بشتابند.
کنسرت بزرگ "رستاک" به مدیریت فستیوال هنر، در تاریخ 17 دسامبر2011 و از ساعت 7:30 عصر در لوگان هال لندن برگزار خواهد شد. برای آگاهی از چگونگی تهیه و رزرو بلیط، همچنان از وب سایت و صفحه فیس بوک فستیوال هنر، دیدن نمائید تا در جریان آخرین اطلاعات تکمیلی از اجرای این کنسرت قرار بگیرید. در خاتمه به برخی از ترانه های بومی که در کنسرت لندن اجرا خواهد شد اشاره می کنیم.
- لری (بارون)
- گیلکی (رعنا)
- آذری (گَل گَل)
- خراسانی (لیلا)
- کردی (سوزله و سنجانه)
- شیرازی (یار)
- بوشهری )هله مالی(: برای نخستین بار در اجرای لندن
- مازندرانی )لاره(: برای نخستین بار در اجرای لندن
- بختیاری (بلال)
- بلوچی (مروچان)



جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.
جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.




Contact:   +44(0)7738995405     
Website: www.FestivalOfArts.co.uk
Facebook: www.facebook.com/FestivalOfArts

+179
رأی دهید
-59

smile_with_flowers - ونکوور - کانادا
کارشون ۲۰ِ بیسته :)
شنبه 21 آبان 1390 - 03:31
dkdk - اسلیس - دانمارک
این گروه واقعاً کاراشون خیلی باحال و زیباست.ای‌ کاش همه اینقدر به‌‌ مردم مختلف با لهجه‌های متنواع اهمیت میدادند و احترام میگذاشتند.درود به‌‌ معرفت و گروه آنها.
شنبه 21 آبان 1390 - 06:16
کاپیتان - تهران - ایران
این گروه بسیار کارکشته و زیبا می نوازند. برای همه آن ها آرزوی بهروزی و سلامت دارم.احساس می کنم زمانی را که برای حضور در برنامه های این عزیزان گذاشته ام جزء عمرم به حساب نمی آید.
شنبه 21 آبان 1390 - 11:43
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.