گزارش روزنامه های انگلیسی از اتفاقات تالش:برخورد ما با داوران قابل مقایسه با ایران نیست

گزارش روزنامه های انگلیسی از اتفاقات تالش:برخورد ما با داوران قابل مقایسه با ایران نیست

جهان ورزش : تماشای صحنه های حمله به داور از سوی مسئولان،هواداران و بازیکنان چوکا در برنامه 90 غیرمنتظره بود. البته نه فقط برای ایرانی‌ها که حالا همه فوتبالدوستان دنیا می توانند این صحنه های خشونت بار را ببینند.

از سه روز گذشته ویدئوی این ماجرا روی سایت یوتیوب قرار داده شده و جزو پربیننده های این سایت است. ...تا انجا که روزنامه های انگلیسی نیز گزارشی بلند از این ماجرا منتشر کرده اند.
با توجه به این که در لیگ انگلستان فوتبال با حاشیه های زیادی همراه است و خشن ترین برخوردها با داورها انجام می شود روزنامه های انگلیسی با اشاره به این فیلم به اوضاع مناسب بازیهای لیگ خودشان اشاره کردند. روزنامه های انگلیسی نوشته اند:« اگر فکر می کنید در لیگ های انگلیس با داوران بد رفتاری می شود نگاهی به این فیلم بیندازید و ببینید یک تیم ایرانی با این مرد سیاه پوش نگون بخت چگونه رفتار می کند؟»

هنگامی که روی فایل ویدیویی کلیک می کنید می بینید ابتدا یک بازیکن و سپس سایر بازیکنان و مربیان تیم چوکای تالش بر سر داور می ریزند و او را به شدت کتک می زنند. داور را در زمین دنبال می کنند ولی سرانجام او در حلقه محاصره بازیکنان و مربیان گرفتار می شود و پیش از آنکه ماموران انتظامی خود را به محل حادثه برسانند، به شدت از سوی بازیکنان و مربیان و هواداران چوکا کتک می خورد.
روزنامه دیلی میل در این باره نوشت:« در لیگ برتر انگلیس بدترین رفتاری که داوران مجبورند تحمل کنند محاصره توسط بازیکنان و اعتراض شفاهی آنان است یا اینکه داور را هل بدهند.اما این کار به هیچ وجه با کاری که در ایران انجام شد قابل قیاس نیست.»


روزنامه مترو هم نوشت:« فوتبال ایران دو هفته بد را سپری کرده است. این بازی در دقایق پایانی و به خاطر اینکه داور کارت زرد دوم را به بازیکن چوکا نشان داد به جنجال کشیده شد. ابتدا بازیکنی که کارت زرد دوم را دریافت می کند، کارت را به صورت داور می زند، بعد از آن یکی از مربیان چوکا کنترل خود را از دست می دهد و دیوانه وار به سمت داور حمله ور می شود. در پی این حرکت تعدادی از بازیکنان و تماشاگران چوکا هم وارد معرکه می شوند و داور را به محاصره خود در می آورند. آنها قبل از آنکه نیروهای انتظامی و ماموران تامین امنیت ورزشگاه برسند داور را حسابی کتک می زنند.گاهی در فوتبال ایرلند یا انگلیس شاهد برخورد بازیکنان با داوران هستیم، ولی این درگیری ها قابل مقایسه با چیزی نیست که در فوتبال ایران اتفاق افتاده است.»

فوتبال ایران هفته های گذشته نیز با ماجرای شیث ونصرتی جهانی شده بود. برای فوتبالی که دیگر لژیونر هایش دارد ته می‌کشد، این میانبری به سوی شهرت است .

+94
رأی دهید
-199

منگوله مشهدی - مشهد - ایران
کاش استودیو دیزنی میتونست اون صداهایی رو که هنگام حمله اینها به داور توی ذهنم بود روی این ویدیو میکس کنه، دشت های روشن و چمنزارهای وسیع، یه گله .. که چهار نعل به .. نزدیک میشه، چند قدم اونطرف تر، چند غریبه به جرم آرزوی استقرار دموکراسی تو این دشت دارن پشت میله ها آروم به خواب میرن ... عجب کنتراستی داره تابلوی این دشت، همیشه چشامو میزده.
‌پنجشنبه 19 آبان 1390 - 10:09
Michael Jackson L.O.V.E - تهران - ایران
اسم ورزشگاهم پوریای ولیه.اما فقط نامش انگار باقی مونده.این فوتبال رو باید درشو از بیخ تخته کرد
‌پنجشنبه 19 آبان 1390 - 12:28
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.