مخالفت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با فعالیت هواپیمایی قطر

مخالفت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با فعالیت هواپیمایی قطر

رئیس انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران می‌گوید که اگر روزی رابطه سیاسی ایران و قطر پرتنش شود، هواپیمایی این کشور پروازهایش را در ایران انجام نخواهد داد

شرکت‌های هواپیمایی ایران با نوشتن نامه‌هایی به وزیر راه و شهرسازی این کشور، نسبت به عواقب فعالیت احتمالی هواپیمایی قطر در پروازهای داخلی هشدار دادند.

حمید غوابش، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفت: "شرکت های هواپیمایی در قالب این نامه ها نگرانی خود را بابت حضور شرکت هواپیمایی قطر به ایران اعلام کردند و جلساتی هم در این مورد، میان مدیران این شرکت ها با وزیر برگزار شده است."

 پیش تر شهریار افندی، معاون وزارت راه و شهرسازی ایران گفته بود که توافق‌ها میان این کشور و شرکت قطر ایرلاین، برای انجام پرواز‌های داخلی در ایران، نهایی شده است.

آقای افندی، هدف از این اقدام را "افزایش توانمندی شرکت های هواپیمایی داخلی" اعلام کرده بود، اما این شرکت ها اکنون با نوشتن نامه هایی، با آن مخالفت کرده اند.

آقای غوابش در این مورد گفته است: "این نامه ها تنها در مورد حضور شرکت هواپیمایی قطر به ایران نبوده و مسائلی مانند قیمت بلیت، نرخ تضمینی ارز و خرید نقدی سوخت مورد توجه قرار گرفته است تا شرکت ها بتوانند دوباره حمایت دولت را برای تامین سوخت به دست آورند."

دبیر انجمن شرکت های هواپیمائی ایران گفت که ضرورت خرید نقدی سوخت با قیمت ۴۰۰ تومان از دولت مشکلات زیادی برای شرکت های هواپیمایی ایرانی ایجاد کرده است.

عبدالرضا موسوی، رئیس انجمن شرکت های هواپیمائی ایران نیز در این مورد به خبرگزاری مهر گفت: "اگر دولت دلار را به نرخ تضمینی به ایرلاین ها بدهد بخش زیادی از مشکلات حل خواهد شد، اما با وجود نامه نگاری های متعدد سازمان هواپیمایی کشوری، بانک مرکزی جوابی به این درخواست نداده است."

قیمت سوخت برای هواپیماهای ایرانی اخیرا از لیتری ۱۰۰ تومان به ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کرده و به جای آن دولت به شرکت های هواپیمایی اجازه داده که ۱۴ درصد به قیمت بلیت های خود اضافه کنند.

بر اساس گزارش ها، قرار است هواپیماهای قطری که عمدتا هم از نوع بوئینگ است، با سوخت لیتری ۷۰۰ تومان در ایران پرواز کنند.

بر اساس اعلام مقام های ایرانی، شرکت های قطری حداکثر می‌توانند تا ۲۵ درصد قیمت بلیت خود را نسبت به بلیت پرواز های ایرانی افزایش دهند.

اما رئیس انجمن شرکت های هواپیمائی حضور هواپیمایی قطر در ایران را وابسته به مسایل سیاسی دانست و گفت که اگر روزی رابطه سیاسی ایران و قطر پرتنش شود، هواپیمایی این کشور پروازهایش را در ایران انجام نخواهد داد و مسافران را با مشکلات زیادی روبرو خواهد کرد.

ناوگان هوایی ایران به دلیل تحریم های پی در پی این کشور از سوی آمریکا فرسوده و کهنه شده است، به طوری که هواپیماهای ایرانی به شکل متناوب با اشکالات فنی مواجه می‌شوند.

+204
رأی دهید
-14

differenta - استکهلم - سوئد
یکی از همسایه هام میگفت که ایران یمتونه بره هواپیماها رو تو کشورهای دیگه اورهال کنه ولی اورهال هواپیما خیلی خرج داره این خبر رو تو ایران مسکوت میگذارن تا جان مردم فدای پول دوستی اینها بشه
‌پنجشنبه 19 آبان 1390 - 03:08
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
چه رویی دارند این قاتلان هوایی ایران! بس دیگه هر چی‌ مردم بی‌ گناه ایران رو، به کشتن دادید. مردم خسته شدن از بغل کردن قرآن و نهج البلاغه در طول پرواز. تا کی‌ مردم باید به زور صلوات و نظر به مقصد برسند؟! دهانتان را ببندید و انسان باشید سگهای هار علی‌ گدا، مزدوران ملا علی‌!
‌پنجشنبه 19 آبان 1390 - 04:40
shervin-iran - خرم آباد - ایران
پـــــ نه پـــــ وایسیم با هواپیماهای قراضه و فرسوده ایران ایر وآسمان پرواز کنیم که یکراست ما رو ببرن به بهشت!!!!!! بابا ما اگه نخواهیم به این زودی ها بریم بهشت باید کی رو ببینیم؟؟؟؟؟
‌پنجشنبه 19 آبان 1390 - 07:53
massoudoslo - اسلو - نروژ
ایران که تحریم است و هواپیمایی ایران که صلواتی و خطرناک شده و هواپیمایی قطر هم که گران و غیر ایرانی است ! پیشنهاد میکنم شما که ساندیس دارید، چند صد راس خر گمنام ساندیس خور (به جای سوخت) هوا به دریا استخدام کنید که مسافران خارج برو بتوانند با ان بپرند و اگر زمانی هم که هوا بارانی بود بتوانند به عنوان زیر دریایی از آنها استفاده بکنند و مسافران را سالم و ارزان به مقصد برسانند. صدور انقلاب و مدیران جهانی مبتلا به چه تشویش و گرفتاری هایی شده اند!! سلام به آقا برسانید .
‌پنجشنبه 19 آبان 1390 - 10:16
greentree - تهران - ایران
سید علی‌ و سرداران سپاه میلیاردها دلار ایران رو مریزند در بانک‌های انگلیس و آمریکا ،حالا اینجا ملی‌ گرا می‌شند و جلوی هواپیمای قطر رو میگیرند ،شما که هوا پیما ندارید کشور رو هم که به خاکروبه تبدیل کردید دیگه چرا جلوی خدمات هوایی قطر رو میگیرید
‌پنجشنبه 19 آبان 1390 - 11:54
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.