مدودف: جنگ لفظی ایران و اسرائیل می‌تواند فاجعه‌بار باشد

 

مدودف: جنگ لفظی ایران و اسرائیل می‌تواند فاجعه‌بار باشد

آقای مدودف به آلمان سفر کرده است

دمیتری مدودف، رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که تهدید ایران به برخورد نظامی می‌تواند به بروز یک جنگ بزرگ و فاجعه در منطقه بینجامد.

آقای مدودف روز سه شنبه ۸ نوامبر (۱۷ آبان) در یک کنفرانس خبری در برلین گفت که صحبت کردن از آمادگی اسرائیل یا دیگران برای برخورد نظامی با ایران، لفاظی ای است که می تواند فاجعه به بار بیاورد.

 اشاره رئیس جمهوری روسیه به گزارش های رسانه ای در مورد تلاش نخست وزیر اسرائیل برای جلب حمایت اعضای دولتش برای حمله به سایت های اتمی ایران و همچنین آماده شدن بریتانیا برای همراهی با آمریکا در حمله احتمالی به ایران است.

آقای مدودف در عین حال گفت که ایران باید به تعهداتی که در برابر جامعه بین المللی دارد، پایبند باشد.

او تأکید کرد که روسیه به عنوان عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و کشوری که نماینده اش در مذاکرات اتمی با ایران حضور داشته است، از ایران می خواهد که رفتاری مسئولانه داشته باشد.

شورای امنیت سازمان ملل تاکنون با صدور چند قطعنامه از ایران خواسته است که کلیه فعالیت های مرتبط با غنی سازی اورانیوم را متوقف کند، اما ایران از پذیرش این خواسته سر باز زده و می گوید که غنی سازی اورانیوم را حق خود می داند.

قدرت های غربی و اسرائیل ایران را متهم می کنند که در پی دستیابی به سلاح اتمی است، اما ایران هدف برنامه های اتمی خود را تولید انرژی و فعالیت های علمی از جمله در زمینه پزشکی اعلام می کند.

انتظار می رود که دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی که فردا (چهارشنبه) به اعضای شورای حکام ارائه می دهد، جزئیاتی تازه از فعالیت های مرتبط با برنامه اتمی ایران ارائه کند که به گفته کارشناسان، نگرانی در مورد جنبه نظامی احتمالی آن را به شدت افزایش می‌دهد.

رسانه های غربی به نقل از دیپلمات هایی که به پیش نویس این گزارش دسترسی داشته اند، می گویند که این گزارش از جمله به جزئیاتی اشاره خواهد داشت از ساخت تجهیزات و آزمایش نوعی از مجموعه انفجارهای نیم کروی که برای شکافت اتمی مورد استفاده در بمب های هسته ای کاربرد دارد.

کارشناسان پیش بینی می کنند که انتشار این گزارش با افزایش تلاش آمریکا و متحدانش برای تحت فشار قرار دادن ایران و تشدید تحریم‌های بین المللی همراه خواهد شد.

این کارشناسان می گویند که احتمالا چین و روسیه در مقابل این تلاش ها مقاومت خواهند کرد.

در همین حال، رسانه های ایران امروز از سفر علی باقری، معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و یکی از اعضای بانفوذ تیم مذاکره کننده هسته ای این کشور به مسکو خبر داده اند.

همزمان آقای مدودف گفته است: "رهبران ایران، از جمله رئیس جمهوری این کشور، در آخرین تماس هایی که با آنها داشتم مکررا به من اطمینان دادند که برای ارائه شواهد لازم و همکاری با طرف های دیگر برای مذاکره آمادگی دارند".

اما به گفته او، "متأسفانه پیشرفتی در این زمینه دیده نمی شود".

+156
رأی دهید
-35

bache shapoor - يوسدال - سوئد
مرگ بر روسیه و چین که ایران رو دارن مثل گاو میدوشن!!! اگه این دو کشور مفت خور که دارن ایران رو میچاپن کاری نداشته باشند و از ایران طرفداری نکنن، دولت و حکومت ایران هم اینقدر پرویی نمی‌کنه. لعنت خدا به این باج خورها که فقط به فکر منافع خودشون هستن.
‌سه شنبه 17 آبان 1390 - 20:07
marius111 - بو خارست - روماني
طبل جنگو به صدا در آوردن لعنت برّ روسیه و انگلیس حـ...ا
‌سه شنبه 17 آبان 1390 - 19:23
siya41 - تهران - ایران
متاسفانه بدلیل اعمال ورفتاروگفتارغیرمسئولانه مسئولین نظام اسلامی ، ایرانیان چوب سختی خواهندخوردوعبرتی برای آیندگان خودشده تاخودشان مشکلاتشان راحل کنندوبادیوانگان خودی که چاقو بردست دارندوبرآنهاتیغ برمی کشندورعایت حال دیگران رانکرده وعربده کشی میکنندباتصوراینکه می توانندبرهمه ی آزادگان جهان حکمفرمائی کنندبرخوردی شایسته ی آنان کرده ومسئولیت رهبری کشورشان راازآنهاگرفته وخودبرخودحاکم گردند.امیدوارم اگرلایق آزادی وعزت وآبرویندزودترتادیرنشده مشعل آزادی راروشن کرده تامدیون بیشترازاین مدیون آیندگان نشوند.والاخلایق هرچه (آنچه)لایق.
‌سه شنبه 17 آبان 1390 - 22:54
حمله نظامی - رشت - ایران
تف به رویت مدودف جیره خوار،مرگ بر روسیه
‌سه شنبه 17 آبان 1390 - 22:26
توتونکا - تهران - ایران
ظاهرا این قصه سر دراز دارد
‌چهارشنبه 18 آبان 1390 - 09:27
topo0l.mopo0l - کرج - ایران
رشت - ایران. هیسسسسسسسسسسسسسسسسس
‌چهارشنبه 18 آبان 1390 - 05:25
greentree - تهران - ایران
نه نگید مرگ بر روسیه یا چین ،وقتی‌ رهبرت بی‌ عرضه و بیسواد باشه همه ایران رو دوست دارند به چاپند و غارت کنند ما رهبری داریم که هر روز پول ایران رو اطرافیانش میفرستند بانک‌های خارج ولی‌ اگه یک روستایی ۲ میلیون دزدی کنه دستش میارند جلوی خبر نگرها قطع میکنن که همهٔ دنیا ببینن
‌چهارشنبه 18 آبان 1390 - 12:23
ziiiiiz - تهران - ایران
هیچ کشوری هیچ غلطی نمیتونه بکنه همشون انگشت کوچیکه ایران نمیشن.........
‌چهارشنبه 18 آبان 1390 - 11:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.