آزمایش موشکی اسرائیل همزمان با بالا گرفتن بحث حمله به ایران

آزمایش موشکی اسرائیل

همزمان با بالا گرفتن بحث حمله به ایران

آزمایش موشکی سیستم دفاعی پیکان در اسرائیل

در حالی که بحث بر سر احتمال حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران در اسرائیل بالا گرفته است، ارتش این کشور روز چهارشنبه یک موشک بالستیک را آزمایش کرد که قادر است کلاهک هسته ای حمل کرده و  ایران را هدف قرار دهد. همزمان تهران گفته که هر حمله نظامی اسرائیل را پاسخ خواهد داد.
 
وزارت دفاع اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد که این کشور «سیستم پرتاب موشکی را در پایگاه پالماخین» آزمایش کرده است. بر اساس این بیانیه، «آزمایش این سیستم مدتها پیش برنامه ریزی شده بود و مطابق برنامه انجام شد.»
 
به گزارش شاهدان عینی که این آزمایش موشکی را در مرکز اسرائیل دیده و پیش از اعلام رسمی وزارت دفاع این کشور درباره آن با رسانه های محلی گفت و گو کرده بودند، موشک پرتاب شده از دورترین نقطه نیز قابل مشاهده بود.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دفاع اسرائیل حاضر نشده است تا جزئیات بیشتری درباره این آزمایش موشکی ارائه کند ولی خبرنگار رادیوی نظامی این کشور که از سوی مقام های بالای ارتش در جریان اطلاعات قرار می گیرد، گفت که «یک موشک بالستیک» آزمایش شده است.
 
اصطلاح بالستیک به موشک هایی اطلاق می شود که دوربرد بوده و قادر به حمل کلاهک اتمی هستند.
 
اسرائیل که داشتن سلاح های هسته ای را تایید یا رد نکرده است در سال های اخیر همچنین سیستم موشکی پیکان را ارتقا داده است که قادر به رهگیری موشک های بالستیک مهاجم بر فراز این کشور است.
 
آزمایش موشکی روز چهارشنبه اسرائیل دو روز پس از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، صورت می گیرد که در کنست، پارلمان این کشور، گفته بود که «اگر رژیم اسلامی ایران به بمب هسته ای مجهز شود، یک خطر حیاتی، آینده اسرائیل را مورد تهدید قرار خواهد داد.»
 
آقای نتانیاهو در این سخنرانی با بیان اینکه ایران اتمی تهدیدی برای خاورمیانه، جهان و نیز اسرائیل خواهد بود، ابراز «نگرانی» کرد که جمهوری اسلامی ایران بدون اعتناء به تمامی فشارها از سوی جامعه بین المللی، همچنان به تلاش های خود برای رسیدن به توانایی نظامی هسته ای ادامه دهد.
 
مقام های اسرائیلی در سال های اخیر بارها نسبت به ظهور ایران اتمی هشدار داده اند و گفته اند که برای مقابله با این «تهدید» تمام گزینه ها از جمله حمله نظامی به ایران روی میز قرار دارد.
 
بحث حمله به ایران بار دیگر از روز جمعه و به دنبال انتشار گزارشی در روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آخرونوت» در محافل اسرائیلی بالا گرفته است.
 
این روزنامه در گزارش اصلی خود با عنوان «فشار اتمی» نوشته بود که نتانیاهو و اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل، عزم خود را برای ضربه نظامی به ایران جزم کرده اند و بر دیگر مقامات اسرائیل برای همراهی با خود فشار می آورند.
 
روزنامه هاآرتص نیز در شماره روز چهارشنبه خود گزارش داده که نتانیاهو در حال رایزنی با اعضای کابینه خود برای جلب موافقت آنها به منظور حمله به ایران به رغم پیچیدگی چنین عملیاتی و احتمال مقابله شدید ایران با آن است.
 
برخی از تحلیلگران ابراز عقیده کرده اند که انتشار این اخبار برای اعمال فشار بر جامعه جهانی به منظور تشدید تحریم ها بر ضد جمهوری اسلامی ایران است.
 
در واکنش به احتمال حمله نظامی اسرائیل، سید حسن فیروزآبادی، رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز چهارشنبه گفت: «ما به عنوان دستگاه‌ های نظامی تهدید را هر چند با احتمال کم و دور باشد، تهدید قطعی می‌دانیم و در کمال آمادگی و با تجهیزات درست آماده ‌ایم تا هر نوع اشتباه را آن چنان تنبیه کنیم که از انجام آن متعجب شوند.»
 
جمهوری اسلامی ایران از سوی کشورهای غربی متهم است که در پوشش برنامه صلح آمیز هسته ای خود به دنبال تولید سلاح اتمی است و انتظار می رود که در گزارش ماه نوامبر یوکیو آمانو، رییس سازمان بین المللی انرژی اتمی، ارتباط فعالیت های هسته ای تهران با بخش های نظامی مورد تاکید قرار گیرد.
 
ایران هرگونه تلاشی برای ساخت سلاح هسته ای را رد می کند.

peyvand - ایران - تهران
من کلا با جنگ یا حتی تنش بشدت مخالفم ، همچنین قصد دشمنی با اسرائیل و یا دفاع از حکومت ایران رو هم ندارم اما تصور میکنم اگر روزی اسرائیل به ایران حمله کند ، فردای آنروز چیزی بنام اسرائیل روی کره زمین وجود نخواهد داشت .
چهار‌شنبه 11 آبان 1390

ari jojeh - ایران - تهران
21 دسامبر 2012 روز حمله به ایران است.
چهار‌شنبه 11 آبان 1390

golly47 - المان - فوکشتاد
این غده سرطانی ائیکه امریکا در خاورمیانه درست کرده هرروز داره بزرگتر و وخیمتر میشود بایست بوسیله اتحاد کشورهای منطقه انرا هرچه زودتر جراحی کرد تا خاورمیانه سالم شود
چهار‌شنبه 11 آبان 1390

BALOCH iran - قطر - دوحه
اسرائیل .. میخوره که به ابران حمله کند
چهار‌شنبه 11 آبان 1390

shapur - ایرلند جنوبی - دابلین
امیدوارم جنگی نباشد و این اخبارهم در حد حرف باشد چون تمام بدبختیهای جنگ روی دوش مردم ضعیف است
چهار‌شنبه 11 آبان 1390

faeed.ireland - ایرلند - واترفرد
امیدوارم که هرگز چنین اتفاق شومی حاصل نگردد.
پنج‌شنبه 12 آبان 1390

ukguy4u - بریتانیا - لندن
30 ساله دو کشور برای هم کری میخونن. اما انصافا این ایرانه که گیر سه پیج به اسرائیل داده و اسرائیل خداییش خیلی صبر به خرج داد. ایران تا خواست انقلابش رو به عراق صادر کنه صدام حمله کرد. اما اسرائیل برای خدمت به ایران نیروگاه اتمی صدام رو نابود کرد. امیدوارم جنگ نشه اما اگه بشه تقصیر ایرانه. و امیدوارم بجای مردم نظام جمهوری اسلامی بهاشو بده. اما به شما قول میدم اسرائیل محو نمیشه چون حامی زیاد داره.
پنج‌شنبه 12 آبان 1390

a.ahooraei - المان - کلن
ببینم اگه جنگ بشه همین آقایونی که دور و بر علی گدا جمع شدن و آخوندها میرن جبهه و یا دوباره باید همین جوونهایی برن که الآن توی سرشون میزنند. ایندفعه دیگه باید بسیجس ها و ملاها برن و ما وای میستیم نگاه میکنیم. بخدا اغلب اونایی که روبروی عراق وایستادن و پوزه عراق را بخاک مالیدند، الآن ضد انقلاب و ضد دین شدند و محسوب میشن.
پنج‌شنبه 12 آبان 1390

Royan - المان - بوخوم
این هم آخرین خدمت و سوغاتی جمهوری صلواتی به ملت ایران. لعنت به آنهائی که پای خمینی و آخوند را به این کشور باز کردند.
پنج‌شنبه 12 آبان 1390

hashamdar - ایران - تهران
اگه اسراییل با کمک جهان کاری انجام بده برده ولی اگر دست دست کنند و رژیم اسـ... ایران به بمب هسته ای مجهز شود فاتحه همه رو باید خوند دیگه تصمیم با خودتون.
پنج‌شنبه 12 آبان 1390

ekman - ‫ایران - شیراز
ari jojeh-ایران−تهران،دوست عزیز ...پدر تان سید بوده که علم غیب پیدا کردید،چون خودتان میدانید که هنوز جوجه اید،اینگونه شایعات را از بیگانه بشنویم خیلی فرق میکند با کسیکه خودش را ایرانی بنامد و از حمله بیگانه به ایران شاد و منتظر آن لحظه باشد.هرگونه تجاوز احتمالی به ایران،عواقبش مستقیم به ملت ایران ضرر و ضربه میزند ،نه به رژیم ،رژیم در چنین موقعیت تاریخی و رویدادهای منطقه ای ،جنگ برایش نعمت است و بقاء خود را در جنگ میبیند،اگر جنگی رخ دهد ،ضرر مالی و جانی آن متوجه ملت میشود و مقررات زمان جنگ هم در مورد مخالفان سیاسی و مردم با مقررات زمان عادی ۱۸۰ درجه فرق میکند.
پنج‌شنبه 12 آبان 1390

امیراردلان - ایران - تهران
درود اعتقاد دارم اسرائیل به ایران حمله نخواهد کرد بدلایلی که باتوجه به طولانی بودن آن امکان بازگو کردن نمیباشد ولی همچنین تقریبا ایمان دارم آمریکا با متحدانش به ایران حمله میکند زمان نامعلوم امیدوارم هرچه سریعتر این مهم انجام پذیرد تا تکلیف مردم مشخص شود البته به شخصه مخالف جنگ میباشدم ولی ماایرانیها ضرب المثلی داریم در نبود مادر باید به زن بابا بسازد بدرود
پنج‌شنبه 12 آبان 1390

mamat - ایران - ایلام
آرزومه حمله کنه بینم چی میشه.
پنج‌شنبه 12 آبان 1390

iSam - انگلستان - لندن
دوستانی که مسکن اسراییل کشکه و .. براتون متاسفم چون واقعا عوامید از نوع بیس بیسش.
پنج‌شنبه 12 آبان 1390

پریستوک - ایران - تهران
ایرانیان یو کی شما اگر ادعای دموکراسی دارید حق نداشتید که کامنت مرا در مورد جنگ ایران و عربستان درج نکنید من این رو سهوی فرض می کنم و به کامنت دادن ادامه می دم - در ضمن تا یکی این جوری اعتراض می کنه شما کامنت اعتراضی و اصل کامنت رو می ذارید که این مساله رو نفی و مظلوم نمایی کنید و خواهش می کنم با این رفتار کاربرانتون و فاقد شعور فرض نکنید با تشکر
پنج‌شنبه 12 آبان 1390

پریستوک - ایران - تهران
و هم وطنای عزیز خواهش می کنم اجازه ندید چهار تا ساندیسی با سوء استفاده از حس ملی گرایی شما دوباره شما رو فریب و برای جنگ جلو بفرستند. نتیجش و سرجنگ ایران و عراق دید. دشمن درجه یک شما آخوند و اسلامه و حتی اگه با یک کشور اسلامی هم بجنگه نتیجه تضعیف هر دو ست. پس شما خودتون و درگیر نکنید. خونه آخر اشغال وطن به دست یک اجنبی دیگس که هر چی هم وحشتناک باشه از حکومت فعلی وحشتناک تر نیست. ما هم می تونیم در این حین شورش داخلی راه بندازیم و فاتحه این نظام خونده می شه.
پنج‌شنبه 12 آبان 1390

ari jojeh - ایران - تهران
ekman - ‫ایران - شیراز . اولین نفری هستی که برایت کامنتم اقلا ارزش خواندن داشت. حالا تعداد کامنتها را بشمار که بی تفاوت از کنارش رد شدند و ککشان هم نگزید. عزیزم علم غیب ندارم ولی بعد از یازده ماه تحقیقات وسیع راجع به مواد خاصی بصورت اتفاقی به رمز پرچم شیر خورشید دست پیدا کردم و تا چندین مدت شوک بودم. باورت نمیشود هیچکدام از ایرانیان وطن پرست اصلا سعی نکردند گوش کنند. و حالا رمز!! معنی ان این است که وقتی خورشید در وسط برج اسد میرسد ایران به جنگ نابود کننده ای کشیده خواهد شد!!!! اگر کامنتم را خواندی بعدا میتوانم رفرنس انرا هم برایت بگذارم. حالا راجع بهش فکر کن.
جمعه 13 آبان 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.