پاسخ شجریان به افتخاری

پاسخ شجریان به افتخاری

محمدرضا شجریان در گفتگویی با شبکه یورونیوز تلویحا به اظهارات اخیر علیرضا افتخاری درباره خود پاسخ داد، شجریان گفت: موسیقی باعث آشنایی است، اما تنها علت نیست. توسط موسیقی با مردم ارتباط برقرار می شود و مردم آدم را می شناسند، بعد رفتار و گفتار و کردار هم در اینجا خواهد آمد.

وی بدون نام بردن از افتخاری، اظهار داشت: یکی از هنرمندان ما که صدای خوبی داشت و خوب می خواند و شهرت خوبی داشت، یک اشتباه اجتماعی کرد که به نظرم از سر سادگی و ندانم کاری اش بود، یک دفعه مردم او را کنار گذاشتند. پس این موسیقی نیست. این رفتار و کردار و گفتار است. به همین دلیل هنرمندان در رفتار و کردار و گفتار باید خیلی دقت کنند. جامعه آگاه است، وجدان جامعه بیدار است، جامعه مو را از ماست می کشد.

این خواننده ایرانی تصریح کرد: کوچکترین اشتباهی زیر پروژکتور جامعه قرار می گیرد. نمی توانید اشتباه کنید. جامعه کوچکترین اشتباه و ریاکاری را بزرگ می کند و دروغ گویی و اشتباه را نشان می دهد. من سعی کردم اشتباه نکنم و با مردم باشم، چون موسیقی را برای مردم ارایه می کنم، نه برای وزیر و برای وکیل و برای رییس جمهور، آنها هم اگر جزء مردم باشند گوش می کنند. ولی موسیقی برای مردم است، برای انسانها. باید انسانها را در اولویت قرار داد و موسیقی را برای آنها ارایه کرد. موسیقی برای انسانیت است.

سمیرامیس - روسیه - مسکو
استاد شجریان همیشه زنده باشی
سه‌شنبه 10 آبان 1390

meshkiiiii - ایران - تهران
به درددل افتخاری هم باید گوش کرد,اونم از ماست.اشتباهش فدای سرش.خودشم پشیمونه.حمایتش کنیم تا بلند شه.
سه‌شنبه 10 آبان 1390

Pezhman - اتریش - وین
درود بر استاد شجریان
سه‌شنبه 10 آبان 1390

Siassate-london - انکلستان - لندن
خوبه جناب استاد خودشان اشاره کردند موسیقی و هنر از مردم وبرای مردم است. مطمناافتخاری به دنبال جیز دیکری است.اینها باید رسوا شوند. در غیر اینصورت. هنر لطمه خواهد دید.به امید نابودی همه انهایی که تظاهر به ......میکنند.
سه‌شنبه 10 آبان 1390

parviz1 - انگلستان - کترینگ
درود بشرفت .امید انکه بقیه هنرمندان هم یاد بگیرند.
سه‌شنبه 10 آبان 1390

timeless miracle - کانادا - تورنتو
بابا دست از سر افتخاری بیچاره بر دارین .آرتیسته . من صداش رو دوست دارم چون من رو یاد پدرم میندازه. بنده خدا حالا یه اشتباهی کرده . در ضمن شما این خبر رو چتد بار میگید؟؟؟ پاینده باشین
سه‌شنبه 10 آبان 1390

برجعلی - المان - کلن
اون بدبخت هم فکر کرد با دستمال یزدی دست گرفتن چیزی بش میماسه . انتظار این عکس العمل رو از مردم نداشت و الا همجین غلطی نمیکرد .
سه‌شنبه 10 آبان 1390

avasar - اتریش - وین
درود براستاد عزیز محمد رضا شجربان ایشان در سخت ترین شرایط در کنار مردم بودند ولی آقای افتخاری در بدترین شرایط در بغل آقای عنتری نژاد جا خوش کرده بود واین است فرق خواننده مردمی وخواننده درباری به امید روزی که ایشان (افتخاری )با صدای بلند ورسایشان از مردم عذر خواهی کنند.
سه‌شنبه 10 آبان 1390

felora - ایران - تهران
من نمیدونم که معجزه" به انصورت و شکلی که تا به حال برای ما تعریف کرده اند واقعی بوده یا نه (شاید بله ویا نه ) ولی این و مطمئنم.. و مطمئنم که در کل, موسیقی یک معجزه غیر قابل انکار است. تراوش احساسات, به شکل هارمونی های بالا و پایین صدها نت" در کنار هم وبا ابزار" ساخته خود انسان و منقلب شدن قلبها ! چه نامی باید برای این گذاشت ؟!
سه‌شنبه 10 آبان 1390

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
ایکاش بودید و می دیدید. چنان استقبالی از استاد در استکهلم کردیم و او نیز چنان با هنرش ما را به وجد آورد که افتخاری در شیرین ترین رویایش هم نمی تواند انرا تصور کند.
سه‌شنبه 10 آبان 1390

poriyaye_vali - قطر - دوحه
مگه میشه. افتخاری گوش نداد؟؟!!!شخصیتش منفوره ولی صداش 20..
سه‌شنبه 10 آبان 1390

fdsa60 - ایران - تهران
اون آهنگ تنفنگت را زمین بگذار برادر واقعا در اون شرایط حسابی روی رژیم رو کم کرد.
چهار‌شنبه 11 آبان 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.