بریتانیا دارایی پنج ایرانی را در رابطه با توطئه ترور در آمریکا مسدود کرد

بریتانیا دارایی پنج ایرانی را

در رابطه با توطئه ترور در آمریکا مسدود کرد


وزارت خزانه‌داری بریتانیا روز سه‌شنبه گفت که دارایی‌های پنج ایرانی را در ارتباط با اتهام توطئه ترور سفیر عربستان در واشینگتن مسدود کرده‌است.
 
ایالات متحده آمریکا می‌گوید که دو شهروند ایرانی قصد داشته‌اند با دادن پول به قاچاقچیان مکزیکی، عادل الجبیر، سفیر عربستان در آمریکا را ترور کنند. اتهامی که ایران آن را به شدت رد می‌کند.
 
مقام‌های آمریکایی منصور ارباب‌سیر، تبعه ایرانی-آمریکایی و غلام شکوری که گفته شده عضو نیروی قدس سپاه پاسداران است و احتمالا در ایران به سر می‌برد را به عنوان دو عامل اصلی اجرای این «طرح ترور» معرفی کرده‌اند.
 
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دارایی بریتانیا تأیید کرده‌است که بر اساس «قانون مسدود کردن دارایی تروریست‌ها» اموال دو فرد نام‌برده را به همراه دارایی‌های سه ایرانی دیگر مسدود کرده‌است.
 
بنا بر این گزارش، سه فرد دیگری که شامل این اقدام بریتانیا شده‌اند عبارتند از حامد عبداللهی، از افسران ارشد نیروی قدس که متهم است به طراحی این طرح ترور کمک کرده‌است، عبدالرضا شهلایی، یکی از معاونان نیروی قدس، و قاسم سلیمانی، فرمانده این نیرو که گفته می‌شود نظارت بر اجرای طرح ترور را بر عهده داشته‌است.
 
وزارت خزانه‌داری ایالات متحده نیز در روزهای اخیر این پنج فرد را مورد تحریم قرار داده‌ بود.
 
دولت آمریکا پیش از این در شهریورماه سال ۱۳۸۷، عبدالرضا شهلایی را به عنوان یکی از طراحان «یک عملیات بسیار پیچیده» در عراق که در دی‌ماه ۸۵ منجر به کشته شدن پنج سرباز آمریکایی شد معرفی کرده بود و او را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.
 
مقام‌های آمریکایی طرح ترور مورد اشاره خود را «یک طرح ناشیانه اما جدی که از سوی یگان برون‌مرزی سپاه پاسداران یعنی نیروی قدس طراحی شده» است، توصیف می‌کنند.
 
هفته گذشته ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا به مجلس عوام این کشور گفت: «طرحی که از آن یاد می‌شود ظاهرا نشانه شدت گرفتن حمایت ایران از تروریسم در خارج از مرزهای آن است.»
 
وی همچنین از انجام گفت‌وگوهایی میان ایالات متحده، بریتانیا، عربستان سعودی و اتحادیه اروپا درخصوص تحمیل تحریم‌های بیشتر علیه رژیم ایران یا نهادهایی خاص خبر داد.
 
باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، پیش از این در یک نشست خبری گفت: «ما باور داریم حتی اگر مقامات بلندپایه (ایران) از جزئیات عملیات آگاه نبوده‌اند، ایران می‌بایست در قبال اینکه کسانی در این حکومت درگیر چنین طرحی بوده‌اند، پاسخگو باشد.»
 
مقام‌های ایرانی هرگونه ارتباط با این ترور را رد و تکذیب می‌کنند.

romano - ایران - تهران
زوزه گرگ می‌شنوم آخ چه شود.
سه‌شنبه 26 مهر 1390

ولایت جنایت - انگلستان - منچستر
بیشرمی این مقامات بریتانیا از این مسدود کردن جالب تر است یعنی این تروریستها شناخته شده مثل قاسم سلیمانی تا به الان پول و دارایی داشته اند که با رسوایی اخیر تازه به فکر مسدود کردنش افتادید!!!
سه‌شنبه 26 مهر 1390

Alborzi - ایران - کرج
دارایی آقای ارباب سیار مسدود شد ! اونم تو بریتانیا چقدر مسخره!!! اگه راست میجگید اموال تمام مقامات ارشد رو مسدود کنید .
سه‌شنبه 26 مهر 1390

Royan - المان - بوخوم
این جنایتکاران داخل ایران باعث اذیت وآزار ملت هستند و پول های کلان دزدیده شده از ملت را در بانکهای خارج از کشور انبار میکنند و در خارج از کشور هم در حال مسئله سازی برای ملت ایران هستند و با تمام این احوال هنوز یک عده ابله از این ها دفاع کرده و اینان را وطن پرست مینمامد امیدوارم که اموال همه اینها مصادره شود و دوباره به خاک ایران بازگردد.
سه‌شنبه 26 مهر 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
از اردیبهشت ماه گذشته تا کنون ۱۲۳ نفر از اعضای خانواده مقامهای دولتی و غیر دولتی ایران برای اخذ اقامت دائم در کشورهای اروپایی و کانادا اقدام کرده‌اند. از این تعداد تاکنون ۳۵ نفر موفق به اخذ ویزای اقامت شده‌اند و درخواست دیگر متقاضیان در دست بررسی است. بررسی‌های کار‌شناسان ایران سبز نشان می‌دهد ۷۰ نفر از این افراد تقاضای اقامت خود را تحت عنوان اقامت تجاری ثبت کرده‌اند و به عنوان سرمایه گذار و فعال اقتصادی قصد مهاجرت دارند. هر کدام از این متقاضیان برای اثبات این ادعا بطور متوسط از حداقل ۶ میلیون تا حداکثر ۴۰۶ میلیون دلار (که متعلق به یک خانواده ۴ نفره است) به حسابهای تجاری خود در اروپا (بویژه در آلمان و اسپانیا) و کانادا واریز کرده‌اند که نقل و انتقالات ارزی و واریز این مبالغ هنگفت از طریق بانکهایی در ترکیه و امارات انجام شده است. البته در حساب دیگر متقاضیان اقامت (غیر تجاری) نیز مبالغ کلانی واریز شده که کمترین رقم آن ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار دلار است.
سه‌شنبه 26 مهر 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
بررسی‌های انجام شده همچنین نشان می‌دهد ۱۲ تن از مقامهای فعلی یا قبلی دولت احمدی‌نژاد نیز همزمان با اعضای خانواده، تقاضای اخذ ویزای دائم خود را به دولت‌های غربی تسلیم کرده‌اند. در این بین ۱۱ نفر از متقاضیان را خانواده افراد ارشد سپاه پاسداران تشکیل می‌دهند. دیگر متقاضیان اقامت را نیز خانواده مدیران؛ اعضای هیات مدیره یا سهامداران اصلی بانک‌ها و شرکت‌های زیر تشکیل می‌دهند: بانک سامان، بانک تات، بانک کارآفرین، بانک اقتصاد نوین، بانک صادرات، کنسرسیوم استراتوس (که خود مشتمل بر ۱۱ شرکت است و تعدادی از شرکت‌های دولتی را تحت عنوان خصوصی سازی به تملک درآورده است)، شرکت نوسا، بانک پارسیان، شرکت اعتباری مهر ایران، بانک انصار، مهر اقتصاد، بانک سینا، بانک دی، بانک سرمایه، بانک گردشگری و بانک پاسارگاد. بررسی برخی حسابهای بانکی این افراد نشان می‌دهد طی ۳ سال گذشته از طریق همین حساب‌ها واریزهای هنگفتی به حساب مراکز تجاری و یا شرکت‌های خودرو سازی بزرگ مانند بی‌ام و، بنز و پورشه صورت پذیرفته و طی این مدت ده‌ها دستگاه از این خودروهای سفارشی به ایران انتقال یافته‌اند.
سه‌شنبه 26 مهر 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
پیگیریهای کار‌شناسان ایران سبز همچنین نشان می‌دهد اتحادیه اروپا در جهت مقابله با پولشویی، مکاتبه با این افراد و درخواست مستندات لازم برای شفاف سازی منابع مالی آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.
سه‌شنبه 26 مهر 1390

a.ahooraei - المان - کلن
ببینید عزیزان از غرب انتظار نداشته باشید که مصالح و سود و خواسته های خودشون را قربانی من و شما یا آزادی واسه من و شما یا گرفتن حق من وشما، بکنه ! غرب دنبال سود و خواسته های خودشه. همین فردا همون علی گدا با یک میلیارد دلار وارد هر کشوری که بشه، قدمش را روی چشمشون میذارند و تحویلش میگیرن. چراکه سرمایه با خودش آورده. مگه کانادا نبود از حقوق ایرانی دم میزد و واسه اون خانم ایرانی که توی ایران دستگیر شده بود چه قشقله ای براه انداخت که حقوق مردم پایمال شده،. پس چرا آقای خاوری و امثال اون و خیلی از این جنایتکاران ایرانی که پول مردم بی زبان را میدزدند و میان خارج پناهنده میشن یا توی بانکها انبار میکنند را ازشون نمیگیره و به صندوق بین المللی اموال ایرانیان پس نمیدهند؟ چرا امثال اینها را براحتی توی کشورهایشان راه میدهند اما یک دانشجوی سیاسی پناهنده باید صد تا پرونده بیاره که جونش در خطر هست تا پذیرفته بشه؟. روی انگلیس ، امریکا و فرانسه اصلاً حساب باز نکنید که فرانسه سوسیالیسم از همشون کثیف تر هست.
چهار‌شنبه 27 مهر 1390

ali1111 - ایران - تهران
ولایت جنایت - انگلستان - منچستر. کاملا موافقم..کم تو لندن اپارتمان سازی میکنند...چه ارقامی اینجا خرج می کنند...
چهار‌شنبه 27 مهر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.