فرمانده نیروی دریایی ایران: به خط تماس اضطراری با آمریکا نیاز نیست

فرمانده نیروی دریایی ایران:

به خط تماس اضطراری با آمریکا نیاز نیست

به گزارش رادیو و تلویزیون دولتی ایران، دریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران، در مورد برقراری یک خط تلفن ویژه بین مقامات ایران و آمریکا برای ارتباط در موارد اضطراری گفته است که "ایران به برقراری خط تماس اضطراری با آمریکا نیازی ندارد" و افزوده است: "آقای رئیس جمهوری جواب دادند که آمریکایی ها در این منطقه چه کار دارند؟"

از آنجا که نیروی دریایی آمریکا ناوگانی را در منطقه خلیج فارس مستقر کرده و احتمال دارد سوء تفاهم دوجانبه به برخورد نظامی منجر گردد، برخی منابع آمریکایی گفته بودند برقراری یک خط تلفن تماس مشابه تلفن سرخ بین آمریکا و شوروی در دوران جنگ سرد مفید خواهد بود.

در مورد اظهارات مقامات نیروی دریایی ایران در مورد حضور این نیرو در آب های اقیانوس اطلس، که برخی منابع داخلی آن را به اعزام ناوهای ایرانی به نزدیک آب های ایالات متحده تعبیر کرده بودند، این مقام نظامی گفته است که اقیانوس اطلس بسیار بزرگ است و ایران می تواند در آب های آزاد حضور داشته باشد بدون اینکه نزدیک مرزهای آمریکا باشد.

در واکنش نسبت به احتمال حضور ناوهای ایرانی در نزدیکی آب های آمریکا، مقامات آمریکایی گفته بودند که آمریکا چنین اظهارات را "جدی نمی گیرد" زیرا نیروی دریایی جمهوری اسلامی دارای چنین توانمندی نیست.

findingneverland - انگلستان - یورک
گیریم خط تلفن هم گذاشتن با این سطح پایین زبان انگلیسی اگه اشتباه ترجمه نکنن و جنگ نشه خوبه
دوشنبه 18 مهر 1390

love-iran - ایران - چابهار
findingneverland - انگلستان - یورک. خیلی حرفتون بی ربط بود مثل این میمونه که بگیم خلبان های ایرانی انگلیس بلد نیست دوست عزیز حالا چهار تا لاش خور مثل مموتی و اینها بلد نیستن دلیل بر این نیست که کسی بلد نباشه اون هم افراد رده بالای نظامی اون هم نیروی دریایی که یکسره باید با کشتی ها و اطراف ارتباط بر قرار کنن و دوم به نظر من هم خیلی نامردی هست اگه بگیم امریکا کاره خوبی کرده اومده تو خلیج فارس بهترین راه نداشتن رابطه نظامی هست و ترک خلیج فارس از طرف امریکا
دوشنبه 18 مهر 1390

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
اتفاقا اینجوری بهتره! همچین بزنند که ندونید از کجا خوردید! تمام ناوگان نیروی دریایی ایران که در درگیری با آمریکا در جریان جنگ فاو و سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس از بین رفت. این دو سه تا ناو قراضه شما رو هم دفعه بعد سه سوته میفرستند ته آب برای موزه نسلهای آینده! بعد هم خدمت برادران Mokh Less بسیجی خواهند رسید. جون داداش براتون کنار گذاشتن! صبر کن تا ببینی! حالا هی کری بخونید و ژست بچه پر رو به خودتون بگیرید. احمقها اصلا نفهمیدن موضوع خط تماس چیه!
دوشنبه 18 مهر 1390

findingneverland - انگلستان - یورک
Love-iran از چابهار. من منظورم طنز بود.
سه‌شنبه 19 مهر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.