توصیه به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای استعفا


توصیه به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی برای استعفا


موضوع اختلاس سه هزار میلیارد تومانی همچنان بحث روز ایران است. امام جمعه شمیرانات این اختلاس را «بزرگترین لکه ننگ» نظام معرفی کرده و یک نماینده مجلس نیز به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی توصیه کرده از سمت خود استعفا دهند.

 

علیرغم خواست آیت‌الله خامنه‌ای برای پایان به بحث درباره اختلاس ۳هزار میلیارد تومانی، این موضوع همچنان بحث روز رسانه‌ها و محافل سیاسی ایران است.
 
در تازه‌ترین اظهارنظر درباره این اختلاس حجت‌الاسلام دعاگو امام جمعه شمیرانات روز جمعه (۱۵ مهر/۷ اکتبر) در خطبه‌های نماز جمعه شمیرانات، اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی را «بزرگترین لکه ننگ تاریخ انقلاب اسلامی» معرفی کرده که بر چهره‌ نهاد اجرایی نشسته است.
 
آقای دعاگو گفته است، «در نظام‌های برآمده از آراء مردمی، برخوردار از سلامتی و صداقت در بسترها و عرصه‌های خدمتگزاری، متصدیانی که ضعف مدیریت، نظارت و تدبیرشان فاجعه می‌آفریند در برابر مردم شرمنده و عذر خواهند، امور کشور را به مدیران توانا و شایسته می‌سپارند و با شرمساری تمام برای پذیرش کناره‌گیری‌شان از قدرت به قدرشناسی و سپاسگزاری می‌ایستند.»
 
اما در نظام مظلوم جمهوری اسلامی، به گقته حجت‌الاسلام دعاگو، «خطاکاران به توجیه خطاکاری می‌پردازند،‌ با گستاخی تمام در مقام خودستایی و فرافکنی می‌ایستند و از قدرت مدیریت و نظارت بی‌نظیرشان بر تحولات درونی و بیرونی حکومت سخن می‌گویند.»
 
توصیه به استعفا

از سوی دیگر محمد دهقان نماینده و عضو هیئت رئیسه مجلس روز شنبه (۱۶ مهر/۸ اکتبر) به خبرگزاری مهر گفته است: «در صورت اثبات تخلف وزیر اقتصاد در گزارش کمیسیون اصل نود از پرونده اختلاس، نمایندگان کوتاه نخواهند آمد و طرح استیضاح وزیر اقتصاد را با متن و محتوای جدید در دستور کار مجلس قرار خواهند داد.»
 
پیشتر ۱۱ نماینده مجلس در شکایتی به کمیسون اصل ۹۰ مجلس خواستار رسیدگی مجلس به اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی و "احتمال زد‌و‌بندهای کثیف بین صاحبان قدرت و ثروت" در این پرونده شدند. این شکایت براساس ماده ۲۳۳ آیین‌نامه داخلی مجلس تنظیم شده بود.
 
اما پس از آنکه آیت‌الله خامنه‌ای به رسانه‌ها در مورد ادامه پرداختن به پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی هشدار داد، نمایندگان مجلس نیز شکایت خود را پس گرفتند.
 
آیت‌الله خامنه‌ای روز دوشنبه (۳ اکتبر/۱۱ مهر) از رسانه‌ها خواست درباره ماجرای اختلاس «بیش از این جنجال و هیاهو نکنند». آقای خامنه‌ای گفت: «عده‌ای می‌خواهند از این حوادث برای زدن توی سر مسئولین سوءاستفاده کنند.»
 
اما به گفته محمد دهقان، کمیسیون اصل نود در هفته تعطیلات مجلس، در حال تکمیل گزارش و تحقیقات خود از پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی بود.
 
عضو هیئت رئیسه مجلس به خبرگزاری مهر گفته است: «در صورتی که برداشت اولیه ما در مورد تقصیر وزیر اقتصاد در پرونده اختلاس  ۳ هزار میلیاردی مورد تایید کمیسیون اصل نود قرارگیرد  و تا آن زمان وزیر اقتصاد خودش استعفا نداده باشد،  طرح استیضاح وزیر با متن و محتوای جدید در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.»
 
محمد دهقان به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی توصیه کرد از سمت خود استعفا کنند. وی گفت: «با قرائت گزارش کمیسیون اصل نود از شکایت نمایندگان از وزیر اقتصاد، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس دفتر رئیس جمهور در صحن علنی مجلس و احراز تخلف این افراد، استیضاح وزیر اقتصاد کلید خواهد خورد.»
 

Khashayarshah - ایران - تهران
1- وقتی که در ژاپن زلزله و سپس سونامی آمد, همانطور که میدانید, بیشتر ساختمانها از بین رفت و خیابانها انباشته شده بود از وسایلی که از سونامی باقی مانده بود. در میان این وسایل, گاو صندوقهای ادارات نیز دیده میشدند. ژاپنی ها وقتیکه این گاو صندوقها را پیدا میکردند, آنها را به پلیس میدادند که پلیس بتواند صاحب آنها را پیدا کند. ژاپنیها بر این عقیده بودند که با باز گرداندن آن صندوقها, صاحبان آنها میتوانند برای سازماندهی مجدد اداره شان که بر اثر سونامی از بین رفته بود مشکلی نداشته باشند و راه انداختن اداره موحب تولید کار و بازگشت سرمایه به شهرشان خواهد شد.
یکشنبه 17 مهر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
2- فرهنگ دموکراتیک عمیق تر از آنست که ما تصور میکنیم. حتی برای پیشرفت در علم و در تکنیک پایه فرهنگی استواری ضروریست. درک ملی و گذشت منافع شخصی به خاطر پیشرفت ملت و کشور نیاز به خلاصه شدن تمام خواص نیک در انسان است. این خصلت در تمام حیواناتی که به عنوان یک ملت زندگی میکنند, وحود دارد. من بارها مورچه هائی را دیده ام که برای حمل مواد غذائی بسیار سنگین تر از خود به محل سکونتشان, ساعتها تلاش کرده اند. ما ایرانیان فاقد این درک هستیم. کسی را من در ایران سراغ ندارم که از مقامی که دارد, دزدی نمیکند. در آمد دزدی ما ایرانیان در هر مقامی که هستیم, مهمتر و بیشتر از در آمد اصلی ماست.
یکشنبه 17 مهر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
3- ما باید از خومان یکبار بپرسیم که چرا ما اینگونه هستیم. چطور میشود که ما در خصوصیت صداقت با آن ژاپنی اینقدر فرق میکنیم. برای پاسخ به این سئوال باید افراد و سیستم های ملت و کشورهای دیگر را مقایسه کنیم. گاندی رهبری بود که نمونه آن را تاریخ نمیشناسد. تمام دارائی او در یک جفت دمپائی, عینک, پارچه ای که دور خودش میپیچید و چوب ساده و بلندی که به عنوان عصا استفاده میکرد, خلاصه میشد. وقتیکه یک شخص هندو مذهب تکه نانی را جلوی گاندی که روزه گرفته بود, انداخت و با عصابنیت گفت " بخور! میخواهی روزه ات را با یک مسلمان افطار کنی؟ در حالیکه مسلمانان پسر مرا کشته اند؟ " گاندی به او پاسخ داد که " من میدانم که تو چه میتوانی انجام دهی که تا روحت آرامش یابد. برو کودک مسلمانی را پبدا کن که پدرش بدست هندوها کشته شده است و سعی کن که آن کودک را به اعتقادی که پدرش برای او آرزو داشت, یعنی "اسلام" تربیت کنی" این نمونه از صفت پاک انسانی او بود.
یکشنبه 17 مهر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
4- خمینی چه کرد؟ این شخص اهانت بزرگیست برای بشریت. قابل مقایسه با حیوان هم نیست. سیستمی که او پیاده کرد, فقط بر مبنای دروغ و دزدی بود. اگر رئیس و رهبر این سیستم دزد نباشد, هرگز نمیتواند رئیس بانک این سیستم دزدی کند. آیا دزدی های خود شخص خامنه ای, رفسنجانی کم است؟ حدود 27 میلیارد دلار فقط خامنه ای از این دزدیها برای خودش جمع کرده است. آن 18 میلیارد دلاری که ماموران ترکیه از کامیونی که از مرز بازرگان ایران خارج شده بود, پیدا کرده بودند, چه شد؟ از کجا آمده بود و به کجا رفت؟ آن 8 میلیارد دلاری که به بهانه کمک به سوریه از ایران خارج شد, از کجا آمده بود؟ اینها لو رفته اند. ولی آن مبالغی که لو نرفته اند, چقدر میباشند؟.
یکشنبه 17 مهر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
5- 27 میلیارد دلار را خامنه ای چگونه در حساب های خارج از کشور برده است؟ او برای اینکار کمک لازم دارد. آنهائی که کمک کرده اند, نیز مبلغی بابت آن باید گرفته باشند. یعنی برای اینکه 27 میلیارد دلار بنام خامنه ای به خارج برود, باید به همین اندازه هم به کمکهایش و کمکهای کمکهایش وووو بدهد. دزد درجه یک که همان خود شخص خامنه ای باشد, در بالا نشسته است و برای دلخوشی مردم سفسطه میبافد. و مردم هم مانند گوسفند, چشمشان را به دهان او دوخته اند و اگر کسی زبان درازی کند, زبانش را از حلقومش بیرون میکشند. اینست فرق ما ایرانیها و ژاپنی ها.
یکشنبه 17 مهر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
6- قدرتمندان و مردم آمریکا مانند تمام انسانهای دیگر پول را دوست دارند. اما جرئت دزدی ندارند. یکی از مشاوران مهم جرج بوش بتوسط مقامی که داشت, برای دوست دخترش شغلی گرفته بود, و حق شخص دیگری را که شرایطش برای آن شغل بهتر بود, پایمال کرده بود. آن شخص از مشاور جورج بوش و دوست دختر او شکایت میکند و دادگاه به او حق میدهد. دوست دختر آن مشاور از کنار برکنار میشود و کا را به آن شخصی که حقش پایمال شده بود میدهند. خود مشاور نیز استعفا میدهد... وزیر اقتصاد آلمان در دوره هلموت اشمیت به خاطر 200000 مارک اختلاف حساب بیکار میشود و به دادگاه تحویل داده میشود. اما در ایران ما 3 میلیارد دلار دزدیده میشود, و رهبر این دزد بازار, توصیه میکند که خفه خون بگیرید و صدای کسی بلند نشود. .
یکشنبه 17 مهر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
7- مردم ایران باید بدانند که تمام دست اندر کاران حکومت ایران دزدی میکنند. دزدی اینها از همان اول انقلاب شروع شده بود. شخص رهبر, در پشت پرده, سر دسته همه این دزدیهاست.
یکشنبه 17 مهر 1390

vudvudak - امریکا - لس آنجلس
هموطن عزیز توصیه های ایمنی را جدی بگیرید --- از طرف بابا برقی
یکشنبه 17 مهر 1390

razmandeh - سوئد - استکهلم
اره گرین کارتت حاضره هر چی زودتر استعفا بدی برای خودت بهتره و رژیم هم با خیال راحت به مردم میگه که دزدها از ایران با ماموریت دولتی برای همیشه رفتند کانادا و انگلیس
یکشنبه 17 مهر 1390

h.k - دانمارک - اودا
ازاین لکه هابسیاراست.امارونمیشد.شماببخشید.اشتباه عمدی نبوده .بعضی وقتهااشتباه پیش می اید.مثل,,صدورشمش های طلاازمرزپاکستان.یادلاروشمش بالنج ازبندرعباس وباتریلردرترکیه,,پیشمیاد.اماملت ایران چنان بخشنده هستندکه نگو..عین ماده گاوکه شیرش رامیبخشد.
یکشنبه 17 مهر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.