احمدی نژاد: کار ترکیه در نصب سیستم دفاع موشکی درست نبود


احمدی نژاد: کار ترکیه در نصب سیستم دفاع موشکی درست نبود

احمدی نژاد در این مصاحبه از برنامه های دولت دفاع کرد

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در مصاحبه ای تلویزیونی گفته است که اقدام ترکیه در نصب بخشی از سیستم سپر دفاع موشکی ناتو را نادرست می داند.

آقای احمدی نژاد سه شنبه شب در یک مصاحبه زنده که از شبکه دو صدا و سیمای ایران پخش شد با انتقاد از ناتو از جمله به خاطر عملیات در لیبی گفت: "سپر دفاعی هم در همین راستاست تا اگر روزی علیه ایران اقدام کردند، موشک های ما به سرزمین های اشغالی (اسرائیل) نرسد. ما به دوستان ترکیه ای هم گفتیم که این کار درستی نبود. این در وهله اول به ضرر آنهاست."

ترکیه شهریور ماه گذشته اعلام کرد که قصد نصب یک سیستم راداری هشداردهنده که بخشی از سامانه دفاع موشکی ناتو برای مقابله با تهدیدهای موشکی علیه اروپاست را دارد.

دولت ایران ابتدا در مورد این اقدام ترکیه سکوت کرد اما بعدا مقام های ایرانی به انتقاد از آن پرداختند.

آمریکا و اروپا گفته اند که چنین سیستمی را برای مقابله با تهدید گسترش موشک های بالستیکی از جمله توسط کشورهایی مانند ایران می خواهند.

وزارت خارجه ترکیه در بیانیه خود هیچ اشاره ای به ایران نکرده بود.

آقای احمدی نژاد همچنین در مورد غنی سازی اورانیوم گفت: "من در مصاحبه ای در آمریکا گفتم در صورتی که به ما سوخت ۲۰ درصدی بدهند تولید آن را متوقف می کنیم و این سخن را دلیل بر عقب نشینی دانستند درحالی که این همان حرف اول ما بود چون تولید این سوخت برای ما گران است، اگر سوخت بدهند ما دیگر لازم نداریم گرچه کارخانه ۲۰ درصد را راه اندازی کرده ایم."

کشورهای غربی در مورد تولید سوخت با غلظت ۲۰ درصد توسط ایران ابراز نگرانی کرده اند به خصوص که می گویند این فعالیت ها درحال انتقال به یک مجتمع زیرزمینی به نام فردو در نزدیکی قم است.

او همچنین در مورد روابط با آمریکا گفت: "آنها به طور خاص یک موضوع را مطرح کرده اند مبنی بر اینکه در خلیج فارس یک خط تلفن مستقیم بین نیروهای نظامی برقرار باشد که ما گفتیم از هر اقدامی که مانع از برخورد باشد استقبال می کنیم اما راه اساسی این است که شما ناوهایتان را بیرون ببرید اگر نگران امنیت هستید؛ اصلا خلیج فارس از اول مشکلی نداشت.... شما بیرون بروید در آن صورت زمینه هر نوع برخوردی از بین می رود."

آقای احمدی نژاد در این مصاحبه همچنین به مسائل داخلی پرداخت.

او از جمله به ماجرای موسوم به "اختلاس سه هزار میلیارد تومانی" اشاره کرد که در جریان آن، تعدادی از مسئولان دولتی به اهمال یا همکاری با متخلفان متهم شده و روسای تعدادی از بانک های ایران برکنار شده یا استعفا داده اند.

اما رئیس جمهور ایران از عملکرد دولت چنین دفاع کرد: "واقعیت این است که سیستم بانکی ما دست کسی نیست و دولت تسلط و قدرت مداخله در سیستم بانکی را ندارد."

او اظهار امیدواری کرد که "اساس اصلاح نظام بانکی" به زودی شروع شود.

او همچنین هشدار داد که کسی نباید از این رسوایی برای "تسویه حساب" با او استفاده کند و گفت: "احمدی نژاد چه نقشی دارد؟ من که فریاد زدم و شما نخواستید عمل کنید. چطور است که دولت را متهم می کنید؟ دولت چه نقشی دارد؟ چرا عناصر دولت را متهم می کنند؟"

گزارش کامل گفت‌وگوی زنده احمدی‌نژاد

سازمان ملل مهم است؛ این سفر یک «نبرد نرم» بود

آقای احمدی‌نژاد در آغاز ارائه گزارش از سفر اخیر خود به سازمان ملل، بر اهمیت سازمان ملل تاکید کرد اما در عین حال گفت که ایده اصلی تشکیل این سازمان که ایده‌ای انسانی و عادلانه است، هنوز محقق نشده است.

او همچنین گفت که با فروپاشی شوروی، آمریکا بر سازمان ملل مسلط شد و موضوعات بی‌اهمیتی همچون ارتباطات جهانی و از این قبیل را موضوع سخنان قرار داده است.
به گفته رئیس جمهوری، مردم ایران برای مدیریت جهان حرف دارند و از سازمان ملل می‌تواند برای آن استفاده کرد.

محمود احمدی‌نژاد گفت در کل سازمان ملل، دو عامل هستند که موثرند: یکی آمریکا و دیگری هم ایران. بقیه حرفی برای گفتند ندارند و این دو تا مدعی مدیریت جهان هستند.

آقای احمدی‌نژاد این سفر و حضور در جمع روزنامه‌نگاران را یک «نبرد نرم» خواند و گفت با وجودی که سعی کردند ایران را منزوی کنند و بخشی از کار را به افرادی در داخل کشور بسپرند و حرف‌های بی‌ربط بزنند، اما موفق نشدند.

او یادآوری کرد که درخواست‌های مصاحبه با او زیاد بوده و فرصت نشد با برخی از رسانه‌ها صحبت کند.

نطق اوباما ضعیف بود؛ درباره مواضع ما خیلی صحبت شد

آقای احمدی‌نژاد گفت: نطق آقای اوباما در مجمع عمومی خیلی ضعیف بود و از موضع حاکم جهان حرف می‌زد. اما نطق ما، تشریح وضع جهان و ریشه‌یابی مسائل بود و نقطه مقابل سخنرانی آقای اوباما.

او همچنین گفت: مواضع ما بسیار مورد توجه قرار گرفت و خیلی درباره آن گفت‌وگو شد.

محمود احمدی‌نژاد گفت:‌ مواضع جمهوری اسلامی با مواضع فعالان در غرب بسیار نزدیک شده است. نه که مواضع ما تعدیل نشده باشد ولی مواضع آنان خیلی تعدیل شده است.

او گفت: در جلسه با گروه‌های اجتماعی طوری صحبت می‌کردند که انگار کسی با شور انقلابی در ایران سخن می‌گوید. خب این ادبیات ایران و انقلاب اسلامی است.

به گفته او، «باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم. نباید در تهران با دشمن مواجه بشیم».

آماده گفت‌وگو با آمریکا در مقابل رسانه‌ها

آقای احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال مجری تلویزیون درباره اعلام آمادگی محمود احمدی‌نژاد برای مذاکره با آمریکا گفت: ما که همیشه گفته‌ایم آماده صحبت هستیم اما جلوی رسانه‌ها. مواضع ملت ایران آن‌قدر محکم هست که جلوی رسانه‌ها صحبت کنیم.

او تاکید کرد که گفته است از برقراری خط تلفن قرمز بین ایران و آمریکا استقبال می‌کند اما اقدام درست آن است که آمریکا ناوهایش را از خلیج فارس بیرون ببرد.

او گفت که پوشش رسانه‌ها درباره این موضوع، برای به‌حاشیه‌بردن موضوعات مهم‌تر از جمله درباره مسائل جهانی و صحبت‌های او بوده است.

سفرهای استانی: «مدیریت مردمی»

محمود احمدی‌نژاد درباره دور جدید سفرهای استانی گفت: نظام اداری ایران، از غرب گرفته شده و هر بار هم دست‌کاری شده و چیزی به آن اضافه و یا از آن کم شده است.

به گفته او، نظام بوروکراتیک فعلی ایران، وقت و توان فکری مدیران را می‌گیرد و به درد مردم ایران نمی‌خورد.

آقای احمدی‌نژاد گفت: به این فکر رسیدیم که از این طرف تصمیم‌ها را پمپاژ کنیم و بعد از نقطه نهایی، نتیجه بخواهیم؛ نه برعکس.

به گفته او، سیستم اداری اگر به آن شکل قبلی بماند، از مردم جدا می‌شود و دیگر دغدغه‌هایش، دغدغه‌های بازار و مردم نیست.

او گفت: ما سیستم مدیریت مردمی را اجرا کرده‌ایم. همان‌جا که مردم مطالبه‌هایشان را می‌گویند، برای آن تصمیم می‌گیریم. البته با کار کار‌شناسی.

آقای احمدی‌نژاد گفت: نتیجه این مدیریت را از روی کاغذ نمی‌بینیم بلکه می‌رویم بالای سر فلان کارخانه تا ببینیم چه‌قدر پیشرفت داشته است.
به گفته او با‌‌ همان ساختار موجود و‌‌ همان هزینه، بعضی‌جا‌ها تا ۱۵ برابر بیش از قبل کار شده است.

اختلال در پخش صدای احمدی‌نژاد

در اوایل این گفت‌وگوی زنده، سخنان محمود احمدی‌نژاد در مقاطعی با اختلال پخش شد و در مقاطع کوتاهی، صدای او به گوش نمی‌رسید؛ از جمله بخشی از سخنان او درباره مذاکره با آمریکا و همین‌طور درباره «مدیریت مردمی» در سفرهای استانی.

این اختلال در ادامه گفت‌وگو رفع شد.

روند خوب اشتغال‌زایی در کشور

محمود احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال مجری تلویزیون درباره آمار اشتغال، بر اهتمام دولت به اشتغال‌زایی تاکید کرد و گفت این «روند خوبی» است. او گفت که در این پنج شش ماه، «فضای نامساعدی» در کشور بوده که شاید برخی را دلسرد کرده باشد.

او گفت: در نیمه اول سال، در همه بخش‌های تولیدی با افزایش قابل‌توجه اشتغال و میزان سرمایه‌گذاری مواجه بوده‌ایم.

نمره بیست در هدف‌مندکردن یارانه‌ها

احمدی‌نژاد درباره تحلیل خود پس از ۹ ماه اجرای هدفمندسازی دولت گفت: نمره ما که بیست نیست و همیشه از ملت عقب‌ایم. ولی از کسان دیگری که این برنامه را اجرا کرده‌اند، جلو‌تر هستیم. نمره ملت در این باره ۲۰ است.

رئیس جمهوری به انتقادات قبلی «کسانی که در مخالفت با دولت حرفه‌ای شده‌اند» گفت: می‌گفتند آشوب می‌شود و تورم ۶۰ درصدی می‌شود اما همان‌طور که قبلا هم گفته بودیم، این‌طور نشد. آن‌ها ملت ایران را نمی‌شناسند.

او گفت: آن‌طور که منتقدان می‌گفتند نشد و تورم کمتر از پیش‌بینی‌ها شده و اصلا هدف ما تورم یک رقمی است و در آن مسیر هستیم.
کاهش مصرف انرژی در ایران پس از اجرای هدفمندسازی، بارز بوده است.

او بار دیگر گفت که ایران واردکننده بنزین بوده ولی در حال حاضر صادرکننده بنزین است.

دست‌یافت‌های هدفمندکردن یارانه‌ها

محمود احمدی‌نژاد باز هم با اشاره به انتقادهای قبلی، گفت: پس از هدفمندکردن، بحران اجتماعی نداشتیم که هیچ، نشاط اجتماعی هم داشتیم.

به گفته او، فاصله‌های طبقاتی دارد کم می‌شود و این اتفاق بزرگی در کشور ماست؛ کشوری که دهک اول سی و چند برابر دهک دهم درآمد دارد.

آقای احمدی‌نژاد همچنین گفت: بخش تولید کشور از این برنامه رشد کرده است چون اساسا همین یارانه‌ها عامل اختلال در نظام تولید کشور بود.

او در پاسخ به سوال مجری درباره اجراشدن برنامه‌های حمایتی از تولیدکنندگان گفت: این‌طور نیست که پولی کنار گذاشته باشیم تا به این افراد بدهیم. روی تسهیلات بانکی به این تولیدکنندگان یارانه می‌دهیم که مشروط به اصلاح ساختار است. دو نوع تسهیلات می‌دهیم؛ یکی تسهیلات انرژی و یکی هم تسهیلات اصلاح ساختار. که برخی برای دریافت این تسهیلات آمده‌اند و برخی هم نیامده‌اند.

به گفته او، دولت خود را از منابع بانکی مستقل کرده است؛ مگر در مواردی که مجبور شده برای تامین مواد غذایی در مقاطع خاص و تهدید دشمن، وام گرفته است. یا برای برخی برنامه‌های ویژه.

او گفت که با استقلال دولت از منابع بانکی، همه تسهیلات برای بخش خصوصی مانده است.

آقای احمدی‌نژاد گفت: برخی همچنان انتقاد می‌کنند و آمارهایی می‌دهند که خب کنتور نمی‌اندازد.

او آمار داد: فقط در بخش صنعت و معدن ۶۲.۵ درصد افزایش سرمایه‌گذاری داشته‌ایم. فقط در پنج ماهه اول امسال اشتغال در صنعت ۴۲.۶ درصد رشد کرده است.

محمود احمدی‌نژاد آمارهایی درباره افزایش اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف کشور ارائه داد.

به گفته او هفت میلیارد دلار تجارت خارجی ایران در سال ۸۳، به ۳۲.۶ میلیارد دلار رسیده است و تا پایان سال ۹۱ به ۶۰ میلیارد دلار می‌رسد.

همه کارهای خوب در دولت‌های نهم و دهم

آقای احمدی‌نژاد گفت: اگر گمرکات اصلاح شود، درآمدهای نفتی ایران حداقل ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

به گفته او، قانون مالیاتی در مراحل نهایی است و به‌زودی لایحه‌اش به مجلس می‌رود.

او همچنین خبر داد: اصلاحات نظام توزیعی آغاز شده است.

رئیس جمهوری بر اهمیت نظام بانکی در اقتصاد کشور تاکید کرد و گفت اصلاح بانک‌ها در سه بعد ساختاری، قانون، و رفتار در دست است.

او گفت: همه این کارهای خوب در دو دولت نهم و دهم انجام شده و باید برای به نتیجه رسیدن کار‌ها هم منتظر باشیم.

درباره اختلاس کلان: چرا دولت را متهم می‌کنید؟

احمدی‌نژاد گفت: من ۶ سال است که درباره نظام بانکی حرف می‌زنم و می‌گفتم باید اصلاح شود اما همیشه شماتت می‌کردم.

او گفت: با همه فشردگی کار و سنگینی کار اجرایی که روی دوش دولت است، اصلاح نظام بانک‌داری را هم در دستور کار گذاشته‌ایم و تا پایان این دولت آن را به نتیجه می‌رسانیم.

آقای احمدی‌نژاد گفت: واقعیت این است که نظام بانکی دست کسی نیست و دولت قدرت تسلط و مداخله در نظام بانکی ندارد. حتی اجازه تقسیم و سهمیه‌بندی تسهیلات بانکی را هم به ما ندادند. وقتی دستور کاهش سود را دادیم، اعتراض کردند که با دستور نمی‌شود.

او گفت: مصوبات شورای پول و اعتبار به تایید رئیس جمهور نمی‌رسد. اما همیشه گفته‌ایم با کوچک‌ترین تخلفی باید برخورد شود. نظام اداری را کنترل کرده‌ایم چون نظارت درون‌سیستمی دولت فعال شده.

او گفت: درباره جزئیات این اختلاس متخصصان باید سخن بگویند.

آقای احمدی‌نژاد گفت: باید نظام بانک‌داری الکترونیک اجرا شود و همه تراکنش‌های بانکی زیر نظر رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد بیاید.

او گفت: باید یک کار مبنایی انجام دهیم. هزار هزار میلیارد تومان در نظام بانکی می‌گردد ولی کل این‌ها در مرکز اطلاعاتی که وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی بر آن نظارت کنند تا‌‌ همان لحظه جلوی تخلف را بگیرد.

رئیس جمهوری گفت: البته خود نظام بانکی این تخلف را تشخیص داد و حالا همه می‌گویند ما هم بودیم. البته چه بهتر که همه با هم باشیم.
محمود احمدی‌نژاد همچنین گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند چیزی پیدا کرده‌اند که حالا می‌توانند با احمدی‌نژاد تسویه‌حساب کنند. چرا عناصر دولت را متهم می‌کنید؟

«یک ریال تخلف هم برایم غیرقابل‌تحمل است»

محمود احمدی‌نژاد گفت: من که برای یک ریال تخلف هم ناراحت می‌شوم ولی هیچ سیستمی بدون تخلف نیست. و خود سیستم هم این تخلف را کشف کرده و دارد با آن برخورد می‌کند.

به گفته او، بعضی‌ها دارند از ملت ایران انتقام می‌کشند با توهین به ملت و دولت و با دروغ‌پردازی.

آقای احمدی‌نژاد گفت: ما اعلام کرده‌ایم که در سکوت‌ایم و هنوز هم در سکوت‌ایم به خاطر کشور.

به گفته احمدی‌نژاد، اندیشه صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها همین است که به ملت ایران ضربه بزند. اما ما در داخل ساکت‌ایم تا ضربه‌ای نخورد.

او گفت: خبرنگارهای خارجی همین حرف‌هایی که در داخل می‌زنند را منبع حرف‌هایشان قرار دادند. این درست نیست که از داخل به خارج این‌طور کد بدهیم.

آقای احمدی‌نژاد گفت: یکی از این‌ها گفت این دولت فاسد‌ترین دولت تاریخ است. ولی ما فاسدیم؟ والا پدر ما نان حلال به ما داده خورده‌ایم.

به گفته او، بعضی از این منتقدان می‌گویند چون ملت به این دولت رای داده‌اند و در هدفمندکردن یارانه‌ها موفق بوده است، باید به آن ضربه زد.

سپر دفاع موشکی برای دفاع از اسرائیل است

محمود احمدی‌نژاد درباره موافقت ترکیه با نصب سپر دفاع موشکی ناتو در خاک این کشور گفت: ناتو کشورهای جهان را دارد تصرف می‌کند. هدف آن‌ها نجات رژیم صهیونیستی است. سپر دفاعی ناتو در ترکیه هم بیشتر برای دفاع از رژیم صهیونیستی است. می‌خواهند اگر روزی علیه ایران اقدامی کردند، موشک‌های ایران به سرزمین‌های اشغالی نرسد.

ما به دوستانمان در ترکیه گفتیم درست است عضو ناتو هستید، ولی دوست شما نیست. آن‌ها می‌خواهند کشورهای منطقه ضعیف و فقیر و توسری‌خور باشند.

اما این‌ها اشتباه می‌کنند چون رژیم صهیونیستی رفتنی است و این سپر‌ها هم نمی‌تواند مانع از سقوط رژیم صهیونیستی بشود.
آنکه بمب اتم داشت، نتوانست جلوی سقوطش را بگیرد. سپر که چیزی نیست.

اقتصاد ایران در رتبه هفدهم یا هجدهم جهان

اقتصاد ایران الآن در رتبه هفدهم یا هجدهم اقتصادهای جهان است. برنامه‌مان این است که تا پایان برنامه پنجم به رتبه دوازدهم برسیم.
رسم بوده که همه نگاه‌شان به بودجه بوده و مدیر موفق مدیری بود که بیشتر بتواند از خزانه بگیرد.

در برنامه پنجم روی منابع مردمی هم حساب شده که بتواند در کنار بودجه دولتی کار انجام دهد. امسال سال اول است و هنوز شروع نشده. این گیر و گورها باید رفع بشود. اما از سال دیگر این برنامه شکوفا خواهد شد.

منابع اضافه دولت و اموال غیرمنقول فراوان را آزاد کنیم.

دیدم که این را ایراد گرفته‌اند. اما اینکه کار خوبی است. یکی از وزارتخانه‌ها هشت تا ساختمان در تهران را خالی کرد. خب پول این ساختمان‌ها را می‌ریزیم در جیب ملت که با آن کار کنند.

دولت نوکر مردم است و نوکر که نباید وضع بهتری از ارباب خودش داشته باشد.

اصلاح ساختار بودجه و هزینه‌های کشور در دستور کار دولت است.

سال جهاد اقتصادی یعنی ۷۵ میلیون نفر بیایند در می‌دان. حتی آن‌ها که فقط بلدند فحش بدهند باید بیایند فحش که می‌دهند، کار هم بکنند.
من آینده را خیلی خوب می‌بینم.

آقای احمدی‌نژاد در پایان این برنامه تلویزیونی گفت: این دولت همچنان بر سر عهد خود با ملت است. کل این دولت پاک است.

او گفت: من به ایرانی‌بودنم افتخار می‌کنم؛ نه به عنوان یک‌نژاد؛ بلکه به خاطر عظمت کارهایی که کرده است.

در این مصاحبه تلویزیونی همچون مصاحبه‌های گذشته، مجری برنامه مرتضی حیدری نقش فعالی نداشت و سوال‌هایی که می‌پرسید، عملا سرفصل‌های سخنان محمود احمدی‌نژاد را تعیین می‌کرد.

love-iran - ایران - چابهار
و گفت: من به ایرانی‌بودنم افتخار می‌کنم؛ نه به عنوان یک‌نژاد؛ بلکه به خاطر عظمت کارهایی که کرده است. خدایی این حرف اش قشنگ بود همین که نشون بده حتی به ظاهر یک ملی گرا هست قشنگه کاش از اول همینطوری بود 4 سال پیش که ....... تو مملکت اما حالا بهتر شده
چهار‌شنبه 13 مهر 1390

m_r - ایران - اصفهان
با درود. آقای عوام فریب و دروغ گو شما از خدادت است که الان به هر وسیله شده راه گم و مثل همیشه افکار عمومی را به همان چاه‌های که از آن‌ها نسخه و به قول خودت راه حل امام زمانی‌ پیدا کردی معطوف کنی‌ ولی‌ کور خندی. وزیت انفجاری اقتصادی، دزدیهی میللیردی چه بخوای چه نه چون به اصطلاح شما رئیس جمهر وقت هستی‌ البته چه طور شدی با ریختن خون نداها و عسگر اولادی‌ها و دیگر عزیزان راه آزادی ولی‌ شما الان مسول مستقیم و غیر مستقیم هستی‌. از طرف دیگه چون اسد رفتنی و دولت ترکیه رژیم اسد را به پایان میبیند لذا تو فکر میکنی‌ هنوز کسی‌ هستی‌ لولو خورد آن روز‌ها را آقای اقدی امام زمانی‌ قرون وسطا. زنده با د ایرانی‌ آزاد اندیش پایند با د ایران عزیزمان.
چهار‌شنبه 13 مهر 1390

bnajafi2003 - سوئد - گوتنبرک
. از سوی دیگر فارس نوشت:. در خبرها آمده بود خودروی «بوگاتی ویرون» از گرانقیمت‌ترین خودروهای جهان با ارزشی حدود 6میلیارد تومان اخیرا با رانندگی یکی از آقازاده‌ها در حالی در تهران مشاهده شده که پلاک 66 د 666 ایران 66 بر روی آن نصب بوده است. رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور (راهنمایی و رانندگی) با اشاره به اینکه پلاک‌های رند از سامانه شماره‌گذاری خارج شده‌اند گفت: برای خودروی بوگاتی پلاک 66 د 666 ایران 66 ثبت نشده است. سرهنگ رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس بیان داشت: به نظر می‌رسد خودروی "بوگاتی" تخلف کرده و پلاک آن جعلی است. وی ادامه داد: پلیس پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد و تا فردا پاسخ مناسبی برای افکار عمومی ارائه خواهد داد.سرهنگ رستمی,:آقای احمدی‌نژاد در پایان این برنامه تلویزیونی گفت: این دولت همچنان بر سر عهد خود با ملت است. کل این دولت پاک است. کجائی هنوز فردا نشده. من منتظرم .میخواهم ببینم احمدی نژاد راست میگه که.
چهار‌شنبه 13 مهر 1390

شیر بیشه مازندران - ایران - ایران
احمدی نژاد فقط از خودش و عملکرد خودش گفت ولی واقعیت در متن جامعه و مردم دقیقا برعکسه.کدوم اشتغالزایی؟ کدوم اقتصاد؟ کدوم جنگ نرم؟ کدوم کار خوب؟همش ساخته و پرداخته ذهن خودشه و بهتره بره پیش یه روانشناس برای درمان.من به عنوان یک جوان ایرانی زمانیکه ایران بودم در همین دولت تیشه به ریشه من زدند و تا مرز نابودی مرا به پیش بردند.
چهار‌شنبه 13 مهر 1390

afg/khoshtip - انگلستان - بیرمنگهام
لول دو عامل مهم هستند .امریکا و ایران, عامل سوم هم سرطان پستان جمع کن باباااااا
جمعه 15 مهر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.