بهای یک عشق، ترک تابعیت


بهای یک عشق، ترک تابعیت


قریبا ۱۰۰ سال پیش یک دریانورد چینی به نام "استنلی آفو" به بندر لیورپول در بریتانیا آمد تا زندگی تازه ای آغاز کند. او خیلی زود عاشق یک دختر بریتانیایی شد، ولی طبق قوانین آن روزگار عروس که نامش امیلی بود تنها در صورتی می توانست با نامزدش ازدواج کند که تابعیت بریتانیایی خود را ترک کند. داستان های افرادی مانند امیلی که با وجود محدودیت های فراوان در گذشته حاضر به ازدواج با خارجیان می شدند، موضوع یک مستند سه قسمتی است که قرار است از شبکه دوم تلویزیون انگلیسی بی بی سی پخش شود:

در آن زمان بریتانیایی ها با روش زندگی چینی ها و آداب و سنن آنها آشنایی چندانی نداشتند.



استنلی آفو در سال ۱۹۱۲ به لیورپول آمد



در آن سال حدود ۱۲۰۰ چینی در آن شهر ساکن بودند.






او عاشق امیلی شد و آن دو با یکدیگر ازدواج کردند.



استنلی بیشتر مواقع روی کشتی کار می کرد و هنگامی که به خانه بازمی گشت، برای خانواده اش غذاهای چینی می پخت که آن زمان کمتر کسی در بریتانیا با آن آشنایی داشت.



استنلی به دلیل خارجی بودن باید حضورش در بریتانیا را در اداره پلیس ثبت می کرد و در بیرون از خانه با خود کارت شناسایی عکس دار همراه می برد.



امیلی وقتی با استنلی ازدواج کرد، مجبور شد تابعیت بریتانیایی خود را ترک کند.





او از آن پس در کشور خودش یک خارجی در نظر گرفته می شد.



PARVANE1 - انگلستان - برنموث
یادش بخیر سال 1976 من و همسرم باید محل زندگیمونو جهت اطلاع پلیس محلی و home office به ALIEN OFFICE گزارش میدادیم.
سه‌شنبه 12 مهر 1390

m.noor - امارات - شارجه
درود بر ادم عاشق
سه‌شنبه 12 مهر 1390

zagros_finland - فنلاند - هلسینکی
از این انشا نتیجه می گیریم که امیلی زنی فداکار و عاشق بوده که بخاطر آفو ترک تبعیت کرده تا با او ازدواج کند. اما در نظر بگیریم اگر در ایران بود اکثر مردم به او وطن فروش می گفتند . و دولت مکرمه او را اعدام میکرد بهمین ساده گی
سه‌شنبه 12 مهر 1390

doost-ir - فرانسه - پاریس
من هم اینکار رو کردم چون عاشق شوهرم بودم و هستم فامیلش رو گرفتم دینش رو هم همینطور و از این کارم احساس خرسندی میکنم
سه‌شنبه 12 مهر 1390

آینه - انگلیس - لندن
عکس ها باز نمی شه. دوستان شما هم این مشکل رو دارید? ممنون
سه‌شنبه 12 مهر 1390

radarea22 - انگلستان - کاردیف
احالا دیگه مثل اون وقتا نیست اینجا دیگه عشقش بی معنی شده همش خلاصه میشه توی پاب و دیسکو بعدشم چند پیک مشروب و یک .... در رختخواب بعدشم بای بای تا next weekend .
سه‌شنبه 12 مهر 1390

khosh bavar - ایران - یزد
PARVANE1 -: دوران شما اقلا دوران خوبی بود ! الان که بعضی ها برای گرفتن اقامت " ترک " جنسیت و مذهب میکنند ! راستی, سلام به لندن برسون که در انجا مدتی زندگی کردم !
سه‌شنبه 12 مهر 1390

love-iran - ایران - مشهد
doost-ir - فرانسه - پاریس. من نمیگم کارتون خوبه یا بعد اما نظر خودم تاکید میکنم به نظر خودم کاره درستی نیست ادم که یکی رو دوست داره باید بهش محبت کنه احترام بزاره و از کنار هم بودن لذت ببرن نه اینکه واسه باور طرف یا شیرین کاریی دین و اسم و فامیل چهره همه رو تعغیر بده و خودش و ادمی که بوده رو فراموش کنه
چهار‌شنبه 13 مهر 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
zagros_finland - فنلاند - هلسینکی. همیشه فرق هست بین ملتی که اصل ونصب دارن با یه زن انگلیسی که تا جشممش خورده به غذایی چینی عاشق بوی سیر شده,. doost-ir - فرانسه - پاریس, شما حتما فرهنگ و دینی نداشتی, بی خودی منت نذار سر مردم, چطور میشه من بگم:بخاطردوست داشتن فلانی به اون چیزی که قلبا معتقدم دیگه معتقد نیستم!!?? یا در ابتدا هم معتقد نبودم یا دارم دروغ میگم! .
چهار‌شنبه 13 مهر 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
عشق واژه ی غریبی ست چیزی که در این دوران کم شده یا بهتر بگم نیست.....از چیزهایی که من دیدم و شنیدم اینطور برداشت کردم که عشق واقعی وجود نداره..هوس تو این دوران خودشو به جای عشق جا زده ولی من موندم چه طوری میشه عشقو از هوس تشخیص داد؟؟؟ و اینکه کسایی که فکر میکنند عاشق شدن و توهم میزنند رو بدون اینکه هیچکدوم از طرفین اسیب ببینند اگاه کنیم و از بدبختی نجات بدیم؟؟؟؟؟
چهار‌شنبه 13 مهر 1390

*پسر شجاع* - ایران - تهران
zagros_finland - فنلاند - هلسینکی. زنان ایرانی زیادی با افغانها ازدواج کردند و بچه هاشون تابعیت ایران ندارن ..ولی کسی به اونها وطن فروش نمیگه ..اتفاقا تلاش زیادی میشه که بجه های این زنها تابعیت ایران داشته باشن تا بتونن راحت تحصیل کنن .و حث مالکیت داشته باشن..البته این قانون {قانون خاک وخون}برای زمان شاه هست که حالا هم اجرا میشه..
چهار‌شنبه 13 مهر 1390

katrina - بریتانیا - لندن
واقعا دشواره فکرکنید عاشق یک مسلمان2اتیشه بشی که برای ازدواج باید توهم مسلمان بشی اوه وحشتناکه !!
چهار‌شنبه 13 مهر 1390

homa-ir - المان - هامبورگ
بهای عشق برای ترک تابعیت بیشتر ارزش دارد یابهای عشق ترک از سلطنت . مثل پرنس چارلز ولیعهد انگلیس با یک زن بیوه زشت پیر . براستی کدامین پربها تر. است
چهار‌شنبه 13 مهر 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
katrina - بریتانیا - لندن. خوب سخت هست اما به نظر من اگر کسی واقعا در دل اعتقادی نداره نباید بخاطر رسیدن به کسی به دروغ بگه من به اعتقاد شما معتقدم, خوبی دین کاتولیک این هست که ازدواج بین نژادها و ادیان دیگر رو تبلیغ نمیکنه, فراموش. نکنیم ازدواج یک امر فرهنگی-مذهبی هست, به همین دلیل امکان نداره دو فرد با دو فرهنگ و مذهب مختلف بتونندبا هم ازدواج کنن, مثال بزنم, چگونه میشود دو فرد که یکی کتک زدن را نقض حقوق انسان و دیگری جزو دین خود میداند با هم ازدواج کنن? (روابط زناشویی در هیچ جای دنیا اسمش ازدواج نیست).
چهار‌شنبه 13 مهر 1390

Dionysos - فرانسه - پارسی
sepherdad - استرالیا - سیدنی، ove-iran - ایران - مشهد، مگه می شه کسی بی اصل و نسب و بی فرهنگ باشه؟ شما که استرالیا زندگی می کنید باید الفبای دموکراسی رو بدونید. هر کسی حق انتخاب نوع زندگی و مذهبش رو داره چه این فرد خانم doost-ir ایرانی باشه چه یک خانم غیر ایرانی. این فرهنگ اصل و نسب داره که عشق و تصمیم کسی برای زندگی با فرد مورد علاقه ش رو تحقیر کنید یا به بی اعتقادی و بی فرهنگی متهمش کنید؟ حالا اگه یک زن مسلمان شده بود همین حرف رو می زدید؟
چهار‌شنبه 13 مهر 1390

zoroye iran - اتریش - وین
آینه - انگلیس - لندن . عکسها باز نمیشه الان مدتیه سایت خیلی دیر باز میشه عکسها بعضیهاشون باز نمیشن و کلا سایت کمی به مشکل بر خورده
پنج‌شنبه 14 مهر 1390

1qaz - استرالیا - سیدنی
sepherdad_استرالیا_سیدنی. از اسمت میتوان حدس زد که از افغانیهای مقیم وطنم بودی و از نظرات رادیکال و مذهبی تو میتوان به دینت و محل زندگی ات در کوره دهات های اوبرن نه سیدنی پی برد,به هر حال به دیگران به خاطر سلایقشون در زندگی و نوع نگرش شان توهین نکن که حال و روزت بد تر از همه هستش.
پنج‌شنبه 14 مهر 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
Dionysos - فرانسه - پارسی. اول اینکه دوست عزیز تند نرو, اینجا بحث اهانت اصلا مطرح نیست, بحث تلفیق دو فرهنگ هست, دوم اینکه بنده به وضوح کامل بیان کردم که ممکن نیست شما صدرصد معتقد باشید که روز است وخورشید در اسمان اما بخاطر من می گویی شب است!! یا اعتقادتان واقعی نبوده که اصلاحش لازم است وربطی به همسر ندارد, یا ادم دروغ گویی هستی که پیوند بستن با ادم دروغگو جز دروغ ثمری ندارد . سوما من کجا و کی گفتم به دمکراسی معتقدم! بنده به هیچ عنوان متعقد نیستم که بخاطر رای اکثریت زمین گرد است ومیچرخد!!! اگر به رای اکثریت باشد که همه دنیا میشود خرافات و موهومات!.
پنج‌شنبه 14 مهر 1390

Dionysos - فرانسه - پارسی
sepherdad - استرالیا - سیدنی، دوست عزیز این شما بودید که تند رفتید و به خانم دوست ای آر گفتید که فرهنگی نداره. شما که استرالیا زندگی می کنید چطور فرهنگتون(البته مشخص نکردید فرهنگتون چیه) رو تلفیق دادید و تونستید با کسانی که به قول شما بی اصل و نسب و بی فرهنگ هستند و بدون داشتن اعتقاد به مبانی دموکراسی که مبانی جامعه غربیست کنار بیایید؟ اینجا مساله رای اکثریت نیست چون اگه اینطور بود شما الان نباید استرالیا زندگی می کردید. مساله عدم احترام و قضاوت زندگی شخصی دیگرانه که شما با بوی سیر و پیاز قیاس کردید.
پنج‌شنبه 14 مهر 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
1qaz - استرالیا - سیدنی . این کامنت رو از طرف سفارت مغولستان نوشتی یا نظر شخصی خودت بود? توی اشغالگر از مرز چین امدی ودر استان کردستان ایران بزرگ ساکن شدی, بدان انجا هنوز ایران است و یک جرقه لازم است تا شما را برگردانیم به همان صحرای خودتان,تعجبی نیست که خارجیهای ساکن ایران نگران باشند.
پنج‌شنبه 14 مهر 1390

آینه - انگلیس - لندن
zoroye iran - اتریش - وین ممنون دوست عزیز
پنج‌شنبه 14 مهر 1390

homa-ir - المان - هامبورگ
sepherdad - استرالیا - سیدنی . سپهر جان سلام - خوبی - شما نوشته اید : (روابط زناشویی در هیچ جای دنیا اسمش ازدواج نیست). - منظور شما را درست نفهمیدم - من ازشما با اجازه . سئوال میکنم - ایا در کشورهای اسلامی مثل ایران کنونی ویا کشور عربستان سعودی و یا حتی ترکیه اسلامی و یا افغانستان ایا دختر ویا زن میتواند با مردی . روابط زناشوئی داشته باشد ? مجازاتش چست ? بله در کشورهای غرب و متمدن. حتی بچه هم میاورند وسالیان درازی هم روابط زناشوئی دارند بدون ازدواج و عقد رسمی .
پنج‌شنبه 14 مهر 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
Dionysos - فرانسه - پارسی. من فکر میکنم سقوط 57 تاثیر شدیدی روی ادبیات ما گذشته که هر نظری که ما دوستش نداریم یا برچسب اهانت امیز میزنیم یا سعی در تخریب نویسنده میکنیم, بنده به شما اطمینان میدهم در کامنت من بر اساس ملاکهای ادبی هیچ حرف توهین امیزی نیست, اینکه اون کاربر که حتی ممکنه حقیقی هم نباشه احساس تحقیر شدن کنه چون اصل و نسبی نداره گناه من نیست . وانسان همیشه نسبت به نداشته ها احساس حقارت میکنه, اما نداشتن و گفتن اینکه شما چیزی را ندارید اهانت نیست, شما فرهنگ را هرچه تعریف کنید نداشتنش نه جرم است ونه توهین. دوم, وقتی من با یک کسی فرضا یه دختر چینی ازدواج کنم یک مسئله شخصی است اما وقتی انرا تبلیغ کنم و دیگران را تشویق, انهم دراین سطح یک مسئله عمومی است ودیگران حق دارند نظر بدهند (ازادی بیان که منشور کورش است و نه دمکراسی).
جمعه 15 مهر 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
homa-ir - المان - هامبورگ. هما جان, منظور من بیشتر نقش فرهنگی ازدواج هست, ازدواج یک امر فرهنگی-مذهبی هست, برای همین هم همیشه در کلیسا و با حضور فردی روحانی دو نفر پیوند می بندن که براساس ان تعالیم فرزندی بوجود اورن که دنباله رو همان فرهنگ باشن و ازدواج بین دو مذهب جداگانه هم ممکن نیست, روابط زناشویی در هیچ کجای دنیا حتی اگر بچه هم داشته باشند ازدواج نیست. در مورد پاسخ سئوال شما , در همه جای دنیا و حتی کشورهای اسلامی روبط پنهانی بوده وخواهد بود, تعداد روابط خیلی بالاست اما تعداد مجازاتها اندک است, در غرب هم روابط پنهانی زیاد است.
جمعه 15 مهر 1390

Dionysos - فرانسه - پارسی
sepherdad - استرالیا - سیدنی، شما فرهنگ و اصل و نسب رو تعریف کنید تا بعد مشخص بشه چه چیزی بی فرهنگیه و چه کسی بی اصل و نسبه. این شما هستید که از هر نوشته ای خوشتون نمی یاد بهش برچسب بی فرهنگی و به نویسنده اون برچسب بی اصل و نسب بودن می زنید. اصل و نسب یعنی چه و فرهنگ و اصل و نسب خود شما چیه؟ همین سوال رو لطفا جواب بدید تا بدانیم منظور شما دقیقا چیه.
جمعه 15 مهر 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
Dionysos - فرانسه - پارسی. ببینید اقای عزیز بنده اینجا نشستم که شما را اموزش رایگان بدهم و اموزش به انسان مغرض و متعصب نه تنها بیفایده است بلکه مخرب هم هست, شما حتی نمیدانید چه چیز اهانت امیز است و چه چیزاهانت نیست, بنده نه تنها برچسب نزدم بلکه اثبات کردم( حتما منطق اثبات را هم نمیدانی?) با اینکه اثبات کردم برای شما اما شما ظاهرا از ندانستن خود بر اشفته شدید! بنده برای شما اینجا تعریفی ساده از فرهنگ و اصالت را می نگارم باشد که بیاموزید! و باز هم تاکید میکنم اگرچه "داشتن" همیشه افتخار بشر بوده ,نداشتن اهانت نیست(هرچند این بحث اصلا موضوعش اهانت نبود و توسط شما به بیراه کشیده شد). فرهنگ مجموعه اداب وسنن و باور یک ملت است که وقتی در طوفانهای تاریخ غربال شد و درستی ان بر همگان ثابت شد ریشه و بوجود اورنده تفکرات تازه میگردد که در ان صورت به ان اصیل میگویند, طبیعی است ملتی با کمتر از هزار سال سابقه تاریخی نمیتواند ادعا اصالت کند, این سادهترین تعریفی بود که میشد گفت.
جمعه 15 مهر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.