شورای ملی سوریه کار خود را آغاز کرد


شورای ملی سوریه کار خود را آغاز کرد

برهان غلیون، که به عنوان رئیس شورای ملی سوریه برگزیده شده می‌گوید این شورا موفق شده مخالفان در داخل و خارج از سوریه را با هم متحد کند

مخالفان دولت سوریه می‌گویند برای مقابله با حکومت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه جبهه ای مشترک و متحد تشکیل داده‌اند.

رهبران مخالفان حکومت سوریه بعد از نشستی دوروزه در استانبول ترکیه اعلام کردند که بر سر اهداف و ساختار" شورای ملی سوریه"، تشکل سیاسی مخالفان به توافق رسیده‌اند.

به گفته مخالفان، شورای ملی سوریه قصد دارد معرف سوریه ای دموکراتیک و جدید باشد و تمام شهروندان سوری می‌توانند به آن ملحق شوند. خبر تشکیل این شورا نخستین بار ماه گذشته اعلام شد.

در همین حال بر اساس گزارش‌ها ارتش سوریه کنترل شهر مرکزی رستن را به دست گرفته است.

این شهر که با ۴۰ هزار نفر جمعیت در استان ناآرام حُمص واقع شده، در روزهای اخیر شاهد درگیری‌های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و نظامیانی بود که از تیراندازی به سوی معترضان سرباز زده بودند.

بر اساس برخی گزارش‌ها تاکنون ۲۷۰۰ نفر در شش ماه گذشته و در جریان اعتراض‌‌ها علیه حکومت بشار اسد در سوریه کشته شده‌اند.

رد دخالت خارجی‌ها

برهان غلیون، که به عنوان رئیس شورای ملی سوریه برگزیده شده می‌گوید این شورا موفق شده مخالفان در داخل و خارج از سوریه را با هم متحد کند.

با وجود توافق بر سر اهداف و ساختار شورای ملی سوریه، اختلاف نظرهایی نیز در میان گروه‌های مختلف این شورا وجود دارد

آقای غلیون به خبرگزاری فرانسه گفت: "این شورا گروهی مستقل و مظهر حاکمیت مردم سوریه در مبارزاتشان برای کسب آزادی است... این شورا هرگونه دخالت خارجی را که باعث تضعیف حاکمیت مردم سوریه شود، رد می‌کند."

برهان غلیون که یک چهره دانشگاهی ساکن فرانسه است، ماه گذشته به رهبری شورای ملی سوریه برگزیده شد.

این شورا دارای حامیانی اسلام‌گرا و ملی‌گراست و "کمیته‌های هماهنگی محلی" آن وظیفه هماهنگ کردن فعالان و مخالفان داخل سوریه را به عهده دارند.

روز یکشنبه، هم مخالفان و هم تلویزیون دولتی سوریه اعلام کردند که نیروهای ارتش کنترل کامل شهر رستن، در ۱۶۰ کیلوتری شمال دمشق را به دست گرفته‌اند.

مخالفان حکومت سوریه می‌گویند ارتش ۲۵۰ تانک و خودروی زرهی برای سرکوب اعتراض ها به رستن فرستاد که از این تعداد ۵۰ خودرو روز یکشنبه شهر را ترک کردند.

گروه "ناظر حقوق بشر سوریه" که در بریتانیا مستقر است درباره وضعیت غیرنظامیان در شهر رستن به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: "ما اطلاعاتی در دست داریم که بر اساس آن ده‌ها نفر از غیرنظامیان کشته شده و در باغچه‌های خانه‌ها دفن شده‌اند."

خبرنگاران خارجی اجازه پوشش اعتراض ها در سوریه را ندارند و اخبار و گزارش‌ها در این باره از طرف منابع مستقل قابل تایید نیست.

romano - ایران - تهران
مال ما سایت کلمه هنوز از آرمانهای امام راحل و اسلام ناب محمدی که بدرستی پیاده نشده و اگر وقت بدن یک 200 سال دیگه یک گروه دیگه که اصلاح طلب هستن و مثلا در این 30 سال آرمانهای دیگه داشتن و اصلا فکر نمی‌کردن اینجوریا بشه و . آره این حرفها دارن صحبت می‌کنن.نگران نباشید مردمی که فعلا نون ندارن بشینن فارسی 1 نگاه کنن تا آقای مجتبی واحدی و دیگر نجبای اراذل یک طرح خام کلی که خیلی هم نیاز داره تو ذهن مرور بشه و تا معظم الله تغییر رفتار ندن صحبت از انتخابات بی معنیه و آره و این حرفها خلاصه خیلی آره این حرفها!
دوشنبه 11 مهر 1390

پریستوک - ایران - تهران
تبریک به ملت سوریه. از صمیم قلب آرزوی موفقیت می کنم براشون
دوشنبه 11 مهر 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
دیگه نوبتی هم باشه نوبت ایرانه.
دوشنبه 11 مهر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.