جایزه هایی برای کلاهبرداری موسسه فیلمسازی خیالی


جایزه هایی برای کلاهبرداری موسسه فیلمسازی خیالی

13 شهریور‌ماه سال جاری، یکی از مدیران موسسه سرشناس فیلمسازی که فیلم «مختارنامه» نیز محصول آنها بوده است با مراجعه به دادسرای ناحیه ونک از مرد شیادی که به نمایندگی این موسسه فیلمسازی در حال کلاهبرداری از طعمه‌های ساده‌لوح است، شکایت کرد.


مدیرعامل این شرکت به بازپرس خورشیدی از شعبه 8 دادسرا گفت: مدتی است که از سراسر کشور با ما خیلی تماس می‌گیرند و از نگرفتن جوایزی که به نام موسسه ما تحت عنوان شرکت در مسابقه پیامکی سریال «مختارنامه» برنده شده‌اند، شکایت می‌کنند. وی در ادامه گفت: پس از بررسی دریافتیم که همزمان با پخش سریال «مختارنامه» در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و همچنین چاپ گفت‌و‌گوهای بازیگران این سریال در بعضی از مجلات داخلی، شرکتی بی‌نام و نشان با به راه انداختن مسابقه پیامکی با طرح سوالاتی همچون بهترین بازیگر سریال یا بهترین نقش، عنوان کرده هر هفته پس از قرعه‌کشی جوایز نفیسی به شرکت‌کنندگان خواهد داد ولی پس از دریافت پول‌های 30 تا 50 هزار تومانی هیچ جایزه‌ای نداده است یا برخلاف تعهدات خود جایزه کم‌ارزشی داده است و با نام موسسه ما کلاهبرداری می‌کند که این کار مشکلات بسیار زیادی را برایمان به وجود آورده است. پس از اصرار مدیر این شرکت فیلمسازی برای ردیابی تیم کلاهبرداری، پرونده برای رسیدگی در اختیار تیمی از اداره 14 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و کارآگاهان در نخستین اقدام برای یافتن سرنخی از مدیرعامل شیاد، چند تن از مالباختگان را که در شهرستان‌های دور بودند تحت بازجویی قرار دادند. در این تحقیقات مشخص شد مسابقه پیامکی با طرح سوالاتی بسیار ساده در مجلات داخلی یا شبکه‌های ماهواره‌ای توسط مجری یا زیرنویس مطرح می‌شده و پس از چند روز که از شرکت در مسابقه و ارسال پیامک می‌گذشت مرد ناشناسی با ارسال‌کننده پیامک تماس گرفته و عنوان می‌کرد من از «شرکت گزینه طلایی آفاق» تماس گرفته‌ام و شما برنده مسابقه ما شده‌اید و برای اینکه جایزه شما را بفرستیم و جایزه ما لوازم خانگی همچون یخچال، تلویزیون، LCD و چرخ‌خیاطی است باید بین 30 تا 50‌هزار تومان را به شماره‌حساب واریز کنید و اصل فیش را برای ما بفرستید تا جوایز ارسال شود. در ادامه پس از گذشت چند روز هنگامی که هیچ خبری از جایزه نمی‌شد یا جایزه‌های ارسال شده در حد اسباب‌بازی و ارزش بین 5 تا 10‌هزار تومان بود، شرکت‌کنندگان در مسابقه از تلفن 118 شماره موسسه فیلم را به دست می‌آوردند و با تماس با این موسسه درباره جایزه‌ها شکایت می‌کردند.


با توجه به افزایش شکایات مالباختگان، کارآگاهان با مراجعه به بانک متوجه واهی بودن مشخصات صاحب حساب شدند و با پیگیری‌های شبانه‌روزی و انجام تعقیب، مراقبت و کنترل تصاویر دوربین‌های مداربسته بانک‌هایی که کلاهبردار اصلی پول‌های واریز شده را دریافت می‌کرد، تصویری از وی به دست آوردند. کارآگاهان با تطبیق تصویر به دست آمده با آلبوم مجرمان در زمینه کلاهبرداری دریافتند که مدیرعامل این شرکت یکی از کارمندان شرکتی بوده است که رئیس آن شرکت در سال 88 به اتهام کلاهبرداری با همین روش روانه زندان شده است.


پلیس با شناسایی مخفیگاه مرد تبهکار به نام «شاهین» 29 ساله در بزرگراه شهید ستاری روز 25 شهریورماه وی را در آپارتمانی بسیار شیک و لوکس دستگیر کرد و در تحقیقات بعدی متوجه شد که در دفتر کار شاهین 15 تن کارمند و کارگر در زمینه بسته‌بندی، پیک و پخش مشغول به کار هستند. شاهین پس از پذیرفتن کلاهبرداری پیامکی ادعا کرد که یکی از کارمندانش چندی پیش از آنها جدا شده است و قصد دارد شرکت مشابهی را راه‌اندازی کند.

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
کلاهبردار جماعت از طمع و حماقت مشتری نون می‌خورد و لا غیر
دوشنبه 11 مهر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.