پلیس نیویورک ۷۰۰ معترض جنبش اشغال وال‌استریت را بازداشت کرد


پلیس نیویورک ۷۰۰ معترض جنبش اشغال وال‌استریت را بازداشت کرد

جنبش اعتراضی 'اشغال وال‌استریت' به طمع‌ورزی شرکت‌ها و بنگاه‌های مالی در آمریکا اعتراض دارد

پلیس نیویورک بیش از ۷۰۰ نفر از اعضای جنبش اعتراضی "اشغال وال‌استریت" را هنگام عبور از روی پل بروکلین در این شهر بازداشت کرده است.

دستگیرشدگان بخشی از گروهی بزرگتر بودند که بعد از دو هفته تجمع در برابر وال‌استریت، مرکز مالی و تجاری نیویورک، قصد داشتند از روی پل بروکلین عبور کنند.

در هنگام عبور از این پل شماری از معترضین وارد راه عبور خودروها از روی پل شدند که واکنش شدید پلیس نیویورک و دستگیری صدها نفر از آنها به دلیل برهم زدن نظم عمومی را به دنبال داشت.

گروه "اشغال وال‌استریت" که به طمع‌ورزی شرکت‌ها و بنگاه‌های مالی در آمریکا اعتراض دارد، می‌گوید که از حقوق ۹۹ درصد از مردم آمریکا در برابر یک درصد از طبقه مرفه و ثروتمند دفاع می‌کند.

این گروه در فراخوانی خواهان "سرازیر شدن" ۲۰ هزار نفر در روز ۱۷ سپتامبر به بخش جنوبی منهتن و ماندن آنها به مدت چند ماه در آنجا شده بود. وال استریت، بازار بورس نیویورک در این منطقه واقع شده است.

در پی این فراخوان صدها نفر در پارک زاکوتی، که ملکی شخصی در نزدیکی وال استریت است، تجمع کردند.

یک سخنگوی پلیس به خبرگزاری رویترز گفت که دستگیری‌ها "بعد از چند بار هشدار پلیس به معترضان برای ماندن در پیاده روی پل" صورت گرفت.

این سخنگوی پلیس گفت: "بعضی از آنها گوش کردند و به پیاده رو رفتند. بقیه وارد خیابان شدند و بعد از آن دستگیر شدند."

به گفته پلیس بسیاری از دستگیرشدگان بعد از مدت کوتاهی آزاد شدند.

از سوی دیگر تعدادی از معترضین می‌گویند که پلیس به آنها اجازه ورود به خیابان را داده و آنها را برای عبور از پل اسکورت کرده است. اما بعد از آن پلیس آنها را محاصره کرده و دستگیری‌ها آغاز شده است.

رابرت کامیسو، یکی از معترضین به بی‌بی‌سی گفت: "اعتراض ما علیه پلیس نیویورک نیست. اعتراض ۹۹ درصد از مردم به یک درصدی است که قدرتی بیش از حد در اختیار دارند."

او می گوید: "ما هرج‌ومرج‌طلب نیستیم. ما شرور نیستیم. من یک مرد ۴۸ ساله هستم. تنها یک درصد از طبقه بالادستی، ۵۰ درصد از ثروت آمریکا را در اختیار دارد."

هنری جیمز فری، یکی دیگر از معترضین گفت: "این منصفانه نیست که دولت ما به جای مردم از شرکت‌های بزرگ حمایت می‌کند."

bita tehrani - کانادا - ویکتوریا
خوراک صدا و سیمای سردار جور شد! ....بیداری اسلامی به امریکا رسید!....جوانان امریکا: دموکراسی نمی خواهیم,تا اخر ایستاده ایم!! تظاهر کنندگان در بیانیه ای از پروفسور احمدی نژاد و القاعده خواستند اینبار با همفکری هم به امریکا حمله کرده,حکومت اسلامی برقرار کنند و مدیریت دنیا را بدست گیرند! ....
دوشنبه 11 مهر 1390

potatis - سوئد - مالمو
فقط میخواستم بگم که از نظام سرمایه داری و کاپیتالیستی ی امریکا متنفرم.
دوشنبه 11 مهر 1390

مسیح پسر مریم - ایران - تهران
همانطور که رهبر فرزانه ما پشبینی کرده بودندکه یقینا این انقلابها به قلب اروپا و آمریکا سرایت خواهد کرد،سرانجام حرکت های مردمی نیز در آمریکا شروع شد و تازه این اولشه...
دوشنبه 11 مهر 1390

freedom-is-not-free doom - استرالیا - ملبرن
bita tehrani - کانادا - ویکتوریا . :))) آفرین! درست زدی به هدف! احتمالا احمدی نژاد هم میگه که آخرین سخنرانیش تو سازمان ملل جواب داد و مردم امریکا باهاش هم صدا شدن!!
دوشنبه 11 مهر 1390

love-iran - ایران - مشهد
bita tehrani - کانادا - ویکتوریا. شما اینقدر پرو هستید که بزرگترین دستگیری ها رو نمیبیند ولی یک نفر تو ایران بگیرن اش حتی اگه قاتل باشه میگید چرا گرفتن اش اما تو امریکا جلو اون همه خبر نگار 700 نفر رو رو زمین خوابوندن و دستبند زدند الان اومدید میگید خوراک حکومت ایران جور شد میدونید چرا اخوند هر روز قوی تر از روز قبل هستن چون مخالف هاش شما ها و اون اشرفی ها هستن
دوشنبه 11 مهر 1390

bita tehrani - کانادا - ویکتوریا
love-iran - ایران - مشهد /اولش تو چابهاری یا مشهد?? دومش که جناب نابغه من کار پلیس را نه تایید کردم ,نه هورا کشیدم.سومش هم تو سر پیازی یه ته ش که غیرتی شدی??!! یادم نمیاد واسه پرپر شدن اینهمه ایرانی همچین بال بالی زده باشی! نمونه اش کامنت جنابعالی در ممنوع خروج کردن وکیل دو امریکایی...یا الزایمر داری یا اون ساندسها فسفر مغزتو دفع کرده.اتفاقا اخوندا واسه این سر کارن که شماها حس بشر دوستی تون واسه اهل ینگه دنیا و هر خراب شده دیگه ای بیشتر از هموطنان خودتون گل میکنه.اسم کاربری love usa بیشتر بهت میاد.
سه‌شنبه 12 مهر 1390

bita tehrani - کانادا - ویکتوریا
freedom-is-not-free doom - استرالیا - ملبرن /تشکر از شما که کاملش کردی :)
سه‌شنبه 12 مهر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.