هتلی شگفت انگیز با ایده لذت بردن ازتماشای آسمان


هتلی شگفت انگیز با ایده لذت بردن ازتماشای آسمان

این هتل حبابی شکل طراح فرانسوی، پیر استفان دوماس، که درحومه پاریس قرار دارد، محل مناسبی‌ست برای افرادی که می‌خواهند از روشنایی مصنوعی شهرها گریخته و لحظاتی زیرنورآسمان محو تماشای ستاره‌ها شوند وسپس به خواب بروند.
قیمت هر شب اقامت در این هتل به همراه غذا، نوشیدنی و موسیقی، صد و هشتاد و نه یورو می‌باشد. بنای این هتل هیچ اسکلتی ندارد و مهمانان درحالی که در محلی با امکانات یک هتل پنج ستاره به سر می‌برند می‌توانند شب‌هنگام در زیر آسمان به تماشای ستارگان بپردازند.
هتل درمنطقه‌ای با مناظر طبیعی زیبا بنا شده و میهمانان در اتاق‌های حبابی‌شکل آن می‌توانند از میان سقف گنبدی شفاف اتاق، آسمان شب را نظاره کنند.
دوماس، سازنده‌ی این سازه بر این باور است که در دنیای پر اضطراب امروزه، اقامت در این هتل فرصت ارزشمندی برای ارتباط با طبیعت می‌باشد.
[ پیر استفان دوماس، طراح "هتل حبابی‌شکل" ] :
"مدت چهار یا پنج سال است که روحیه مردم رنگ و بوی شهری و ماشینی به خودگرفته و آنان ازطبیعت دور شده اند. این موضوع برایم مهم است...این هتل تجربه‌ی زیبایی است برای سپری کردن حداقل یک شب در زیر ستارگان و در محیطی بسیار مناسب."
حباب مذکوردر نزدیکی زمین‌های روستایی قصر مال‌میسون، منزل ژوزفین دی بوآرنیس همسر ناپلئون قرار دارد.
در کنار این سابقه‌ی تاریخی، ساختمان این حباب یک نوآوری شگرف محسوب می‌شود. ساختمانی مدرن که برای حفظ حالت باد شدگی آن از جریان هوای ویژه ای استفاده می‌شود.
[ پیر استفان دوماس، طراح "هتل حبابی‌شکل" ] :
"چیزی که اینجا داریم ساختمانی است بدون اسکلت، و فقط هوایی که به داخل فرستاده می‌شود به طور پیوسته ساختمان را سر پا نگه می‌دارد. این به ما اجازه می‌دهد که به طور پیوسته هوا را به داخل بفرسیم ،‌هوا را دوباره نو کنیم و از تراکم و رطوبت هوا اجتناب کنیم. به طوری که مشکلاتی که معمولا در چادرها وجود دارد را نداشته باشیم، واز یک محل اسکان کاملا سالم بهره ببریم.
این حباب تداعی کننده‌ی نوعی حس شگفتی وحیرت برای مهمانان می‌باشد.
محبوبیت این هتل گواهی است بر میل ذاتی انسان به پیوند با طبیعت و حس لذت از سپری کردن شبی در زیرآسمان


جهت نمایش ویدئو در یوتوب اینجا کلیک کنید.

جهت دانلود ویدئو اینجا کلیک کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=Lq4-0KA_FdE

لینک دانلود مدیافایر

farhad_swiss_zurich - سوئیس - زوریخ
فردا پس فرداست که مدل چینی و تاشو رو بریزند توی بازار البته با قیمت زیر 100 دلار :=)
دوشنبه 11 مهر 1390

Neda02 - کانادا - اتاوا
farhad_swiss_zurich - سوئیس - زوریخ. پیش‌بینی کاملا درستی بود.
دوشنبه 11 مهر 1390

amir-amir - کانادا - تورنتو
این کاخ ورساى در فرانسه گویا یک چند اتاقى شبیه به این دارد که داستانى هم از ناصرالدین شاه گفته شده که در سفر به اروپا و در فرانسه شبى هم در یکى از این اتاق ها بسر مى برد ٢ روایت است که نیمه هاى شب نیاز به دستشوئى پیدا مى کند و بنا به دلائلى نا معلوم نمى دانسته چطور از توالت فرنگى استفاده کند و یا اینکه دستشوئى خارج از اتاق بوده و نتوانسته خارج شود خلاصه داخل یک کیسه اى خود را راحت مى کند و بعد هم چشمش به بالا مى افتد و آسمان مهتابى و ستاره ها با خود فکرى مى کند که بهتر است این کیسه را محو کنم و با شدت به بالا پرتاب مى کند که بلکه به روى بام یا جائى بیفتد بر خلاف تصورش کیسه به شیشه سقفى بر مى خورد و کلى مسئله درست مى کند صبح که پیشخدمت به اتاق مى آید با عجله از او مى خواهد که قضیه را به نحوى بر طرف و انعامى نیز به وى پرداخت مى کند
دوشنبه 11 مهر 1390

kamangir - نروژ - اسلو
قیمت هر شب اقامت در این هتل به همراه غذا، نوشیدنی و موسیقی، صد و هشتاد و نه یورو می‌باشد. از این بهتر دیگه چی باشه.اینجا بدون غذا تازه تو تعطیلات ییشتراز اینم باید پرداخت کنی.
دوشنبه 11 مهر 1390

Royan - المان - المان
اصلا خوشم نیامد آدم احساس میکنه تو آکواریوم است. علاوه بر اینکه تو همه رامیبینی همه هم میتوانند ترا ببیند.
---------------------
کاربر گرامی
لطفا نام شهر محل زندگی خود را بنویسید .
با تشکر
دوشنبه 11 مهر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.