توصیه دادستان ایران برای بازگشت رئیس پیشین بانک ملی به ایران


توصیه دادستان ایران برای بازگشت رئیس پیشین بانک ملی به ایران

به گفته آقای اژه ای اگر آقای خاوری برنگردد، بسیاری از اتهامات به طرف او بر می گردد

دادستان کل ایران از رئیس مستعفی بانک ملی خواست به ایران بازگردد و در برابر اتهاماتی که به او وارد شده از خود دفاع کند.

محمودرضا خاوری به دلیل دخالت بانک ملی در ماجرای یک اختلاس بزرگ، سه شنبه این هفته استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، غلامحسین محسنی اژه ای، دادستان کل ایران روز پنج شنبه ۷ مهر(۲۸ سپتامبر) گفت: "اگر خاوری برنگردد، بسیاری از اتهامات به طرف او بر می گردد. خاوری باید برای رفع اتهام برگردد و از خود دفاع کند."

آقای اژه ای در پاسخ به خبرنگاران گفت: "با پیگیری های انجام شده از طرف دفتر خاوری مشخص شد که ایشان استعفا داده است. اما در یک نوشته دیگر جامانده از خاوری نوشته شده است که برمی گردم و همه همکاران را زیارت می کنم."

دادستان کل کشور افزود که "باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی در آینده می افتد، چرا که بلیط آقای خاوری برای روز پنج شنبه است."

آقای خاوری روز سه شنبه پنجم مهر ضمن عذرخواهی از رهبر جمهوری اسلامی و مردم ایران از سمت خود کناره گیری کرده بود. همزمان، محمد جهرمی، مدیرعامل بانک صادرات نیز از سمت خود برکنار شد.

پس از آن، محمد جهرمی، روز چهارشنبه ششم مهر با انتشار بیانیه ای ضمن انتقاد از برکناری خود نوشت که محمودرضا خاوری، مدیرعامل مستعفی بانک ملی، به دلیل "گستردگی فساد در بانک ملی" و از "ترس دستگیری" به کانادا گریخته است.

آقای جهرمی در این بیانیه نوشت که عوامل اصلی اختلاس بزرگ در شبکه بانکی ایران، در "بانک مرکزی، بدنه دولت و شبکه بانکی" هستند و تلاش می کنند که او و بانک صادرات را به عنوان مقصر اصلی معرفی کنند.

او نوشت: "با فرار آقای خاوری (مدیرعامل مستعفی بانک ملی) به کانادا، برخی از آنها دچار سردرگمی و دستپاچگی شده اند".

به نوشته آقای محمد جهرمی، آقای خاوری پیش از تصدی مدیرعاملی بانک ملی ایران به همراه خانواده اش مقیم کانادا بوده است.

گزارش های مربوط به وقوع یک اختلاس بزرگ در سیستم بانکی ایران در هفته های گذشته خبرساز بوده است.

مقامات ایران می گویند که در جریان این اختلاس، فردی که صاحب چندین شرکت است از طریق تبانی با رئیس شعبه بانک صادرات در یک کارخانه فولاد در خوزستان، ال سی های (اسناد اعتباری) جعلی به ارزش ظاهری دهها میلیارد تومان دریافت کرده و آنها را به قیمت پائین تر از بازار، به بانک های دولتی و خصوصی دیگر می فروخته است.

قوه قضائیه ایران از صدور قرار بازداشت برای ۲۲ نفر از متهمان و بازداشت تعدادی از آنها، از جمله رئیس شعبه بانک صادرات اهواز و تعدادی از مدیران این شعبه، مدیر بانک ملی شعبه کیش و متهم اصلی پرونده (صاحب شرکت های سرمایه گذاری) خبر داده است.

Pezhman - اتریش - وین
چه بخور بخوری راه انداخته اند.سهم امام دروغین را بده, بعد ملت را بچاپ.
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

سید ابوالقاسم واعظ - جاکارتا - اندونزی
آره بابا جون برگرد. کجا رفتی. فقط ممکنه به جای مدیرعامل بانک صادرات (که دمش به یه جایی بنده) بگیرن و اعدامت کنن. مردم عادی هم که شعورشون نمیرسه ال سی چه و تقصیر کدوم بانک بوده. فقط یکی به اسم مفسد که اعدام بشه مردم هم حال می کنند.
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

marius111 - رومانی - بو خارست
اگه بیاد بدون پول می یاد پولا مونده تو حساب عمه الیزابت
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

hajmehran - ایران - شیراز
این هم یک سیاست دیگه هست آخه پای گردن کلفتها در میان بود و ممکن بود اسم خیلی از رده بالائی ها بیاد وسط بخاطر همین این نقشه را کشیدند و به رئیس کل بانک ملی گفتن تو برو کانادا ما هم بعدش همه کاسه کوزه ها را می اندازیم گردن تو اینجوری دیگه همه هم باور میکنن که کار تو بوده و تو هم که کسی دیگه دسترسی بهت نداره و از اینطرف ما هم دیگه کسی بهمون شک نمیکنه.
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

ژان-وال-ژان - آلمان - بن
آقای دادستان چه دل خوشی داره شتر دیدی ندیدی اگه میخواست برگرده که با این عجله در نمیرفت خنگ خدا.
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

razmandeh - سوئد - استکهلم
جناب ازه ای اگه شما دستت تو همچین دزدی بزرگی بود به ایران بر میگشتی که از ایشان میخواهی که بر گرده ؟ خر خودتی و اون رهبر چلاقت زیر شلوارت را نگاه کن حتما رنگش زرده حالا اونو فرستادید رفت و به مردم میگین کار اون بوده و رفته و همه چی تمام !!! الاغ الدوله اژ اژه ای
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

kourosh84 - آمریکا - واشنگتن
شاید گفتن این مبلغ به زبان آسان باشه ! ولی‌ هر چی‌ تلاش می‌کنم نمیتونم حساب کنم .این مبلغ چند رقمی‌ هست ؟ یا به دلار تبدیل کنم ! چطور این آقایان این پول رو دزدیدن واقعاً چه میشود گفت ...!!؟؟.
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

zebelkhan - آمریکا - لوس آنجلس
آره برگرد تا همه کاسه کوزه ها را سر تو بشکنند و بعنوان مفسد فی الارض اعدامت کنند و به ریش این امت بی خیال و بی عار و درد و هالو که برای تماشای اعدام در ساعت 5 صبح صف میبندند بخندند که بله ما پدر فساد را در آوردیم و عدالت اسلامی را برقرار کردیم و حضرت ولی عصر الان نیشش تا بناگوش باز شده و دارد به ما مسئولان شارلاتان ایران اسلامی درود میفرستد و لبخند رضایت بر لب دارد. ناف اسلام و حکومتهای اسلامی از روز اول با دروغ و جنایت و فریب و فساد بسته شده. برای برقراری عدالت و صلح واقعی در جهان باید ریشه مذهب و بویژه دین نکبت بار اسلام را خشک کرد که هر چه فساد است از این دین برمیخیزد.
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

Neda02 - کانادا - اتاوا
دوستان عزیز واقعا متعجبم. منطق می‌گه رفت چون می‌دونست کاری نکرده و نمی‌خواست گوشت قربونی این‌ها بشه. اگه دزدی کرده بود با شکایت ایران، اینترپول دنبالش را می‌گرفت. اون‌وقت کانادا که جایی نیست، کره ماه هم که می‌رفت اینترپول برش می‌گردوند ایران.
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

انقلاب دوم - آلمان - هامبورگ
مارادونا را ول کنید جعفر را بگیرید! ( بابا خاوری را ول کنید یکی این سید علی را بگیره! )
جمعه 8 مهر 1390

jamshid arya - ایران - تهران
اسمش روشه دیگه بانک ملی ایران بانکیست برای ملت ایران نه گردن کلفتان که روز به روز گردنشان کلفتر میشه
جمعه 8 مهر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.