درخواست از ایران برای توقف حکم اعدام کشیش جوان ایرانی در رشت


درخواست از ایران برای توقف حکم اعدام کشیش جوان ایرانی در رشت

یوسف نادرخانی

جان بینر، رییس مجلس نمایندگان آمریکا و ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا روز چهارشنبه از ایران خواستند حکم اعدام یوسف نادرخانی، کشیش مسیحی ایرانی را که طبق رای دادگاهی در رشت به مجازات اعدام محکوم شده را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان بینر گفت: «به مقامات ایران اعلام می کنم دست از این راه تاریکی که می روند بردارند و حکم یوسف نادرخانی را لغو کرده و او را بدون قید و شرط و خیلی سریع آزاد کنند.»

دو سال پیش در ماه ژوئن، یوسف نادرخانی کشیش ایرانی پیرو کلیسای انجیلی و همسرش که هر دو از اسلام به مسیحیت گرویده اند در شهر رشت بازداشت شدند. دادگاه آقای نادرخانی را به «ترک دین سازماندهی» و «دعوت سایر مسلمانان به مسیحیت»، «ایجاد یک کلیسای مخفی در خانه خود» و «ابراز مخالفت آشکار با اسلام» متهم کرده است.

ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا هم روز چهارشنبه ۲٨ سپتامبر طی بیانیه‌ای از گزارش‌هایی مبنی بر احتمال اعدام کشیش یوسف نادرخانی در ایران به شدت ابراز تاسف کرد.

به گزارش سایت وزارت خارجه بریتانیا در ایران، آقای هیگ در بیانیه خود گفته است: «گزارش هایی درباره این که کشیش یوسف نادرخانی، رهبر یکی از کلیساهای ایران، پس از امتناع از دستور دادگاه عالی ایران مبنی بر بازپس گرفتن اعتقادات مذهبی خود ممکن است به زودی اعدام شود به شدت من را متأثر کرده است. این نشان دهنده تمایل رژیم ایران به عدم پایبندی به قوانین اساسی خود و تعهدات بین‌المللی [این کشور] برای رعایت آزادی مذاهب است. من به شجاعت کشیش یوسف ندرخانی که هیچ عمل خلافی مرتکب نشده، ادای احترام می‌کنم و از مقامات ایرانی می‌خواهم تا مجازات وی را لغو کنند.»

وبسایت «اتحاد مسیحیان جهان» که مقر آن در لندن است هم طی بیانیه ای از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواسته تاحکم اعدام را متوقف کرده و این کشیش جوان را آزاد کنند.

«کری کاکونده» مسئول امور مطبوعاتی این مرکز به رادیو فردا گفت: «طبق اطلاعات تایید شده ای که ما در دست داریم، روز چهارشنبه بار دیگر تیم دفاعی یوسف نادرخانی به دادگاه مراجعه کرده و دفاع خود را مطرح کرده اند. بار دیگر قاضی درخواست کرده که آقای نادرخانی اعتقادات مذهبی خود را پس بگیرد ولی یوسف نادرخانی زیر بار آن نرفته و آن را رد کرده است.»

خانم کاکونده افزود: «قاضی دادگاه می گوید وی قبل از گرایش به آیین مسیحیت مسلمان بوده و در نتیجه مرتکب خروج از دین شده و مستحق مجازات است.»

یوسف نادرخانی که در حال حاضر بیش از ۳۰ سال سن دارد، در زمانی که ۱۹ سال داشته به آیین مسیحیت گراییده و در سال های اخیر، کشیش کلیسایی کوچک به نام «کلیسای ایران» بوده است.

به گفته خانم کاکونده، در هفته جای سه بار آقای نادرخانی به دادگاه رفته و در هر سه جلسه قاضی دادگاه از او خواسته از اعتقاد خود برگردد.

پس از اعلام رای دادگاه بدوی در رشت برای حبس ابد برای همسر نادرخانی و اعدام برای خودش، نادرخانی و همسرش تقاضای تجدید نظر کردند که دادگاه تجدید نظر پرونده را به رشت پس فرستاد. همسر آقای نادرخانی که به حبس ابد محکوم شده بود، در حال حاضر از زندان آزاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وکیل مدافع آقای نادرخانی گفته بود چندی پیش دادگاه رشت حکم اعدام را لغو کرد ولی در روزهای اخیر گزارش هایی منتشر شده که می گوید حکم اعدام بار دیگر تایید شده و قرار است برای اجرای ابلاغ شود.
ایران بانو - ایران - تهران
ای پدر ما که در اسمانی نام تو مقدس باد ملکوت تو بیاید و اراده تو انچنان که در اسمانها است بر زمین نیز کرده شود نان کفاف امروز ما را به ما بده و گناهان ما را ببخش چنان که مانیز انانی را که به ما بدی کرده اند میبخشیم و ما را در ازمایش میاور بلکه از شریر رهایی بخش . زیرا که ملکوت و قوت و جلال تا ابدالاباد از آن تواست ، آمین.(متی باب٦:جمله٩-١٣). حضرت عیسی . درباره رفتار با مردم می‌گوید: «هر که شما را لعن کند برای او برکت بطلبید و برای هر که با شما کینه دارد برای او دعا کنید. ما هم با مسیح هم صدا شده و برای ازادی تو و ایرانمان از شر شیاطین دعا میکنیم
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

مستانه شرق - آلمان - هایدلبرگ
صدرحمت به قانون بربریت.............مرگ بر جمهوری اسلامی
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
اگر انروز در اوایل عننننقلاب اسلامی که حکم اعدام کشیش دیباج در مشهد//20 سال قبل از عنقلاب مسیحی شده بود// اجرا شد خالی بندان چپ مجاهد و ملی منقلی و بقیه ی ملت اعتراضی می کردند امروز وضع این نوکیش مسیحی این نبود/
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

chaman - آلمان - بوخوم
پس مزخرفاتی که در کله ما می کردند که در پذیرش دین هیچ اجباری نیست را که خودشان زیر سوال می برند. با آن هارت و پورت کردن های الکی که در ایران آزادی است.
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

romano - ایران - تهران
بدبخت مسلمون شد خیری ندید مسیحی شد اعدامش می‌کنید، بی دین بشه که دیگه تکلیفش پیش شما معلومه. البته به همون خدایی که اعتقاد دارم و باهاتون از نزدیم در ارتباط بوده‌ام اگر اندازه یک ارزن به اون چیزهایی که می‌گید اعتقاد داشته باشید. اشکال مردم اینه که خیال می‌کنند شما تعصب دارید در حالیکه اصلا تعصب که ندارید هیچ باور هم ندارید. چهارتا متعصبتون هم همون جوجه طلبه‌ها و روستایی هستن. خوشم میاد داره جوری ریشتون زده می‌شه که دیگه اسمتون رو تو کتابهای تاریخ باید دنبالش گشت کاری که رضا شاه تموم نکرد از بیخ و بن داره انجام می‌شه حالا با این اختلاف که مسیحی‌ها یک واتیکانی براشون باقی موند شما کدوم خراب شده می‌خواید برید خدا می‌دونه. دیگه 20 سال دیگه تو نجف هم داهاتیها بهتون یک قرون نمِی‌دن. خوب بد نشد دنیا و آخرت مال منصور حلاجها و حافظها شد و به اسم اونها موند شما که کل تاریختون ازش یک سید علی باقی می‌مونه و البته جکهای جنتی ملانصرالدین 2011 حالا می‌فهمید چرا اسمش رو گذاشتن ملا نصرالیدن (اینجا اینو نوشتم ترکیدم از خنده)! خونه مارو آتیش زدید ولی چون خودتونم می‌سوزید باشه بزن بریم.
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

feminism - انگلستان - لندن
من از صمیم قلب آرزومندم که این حکم غیر انسانی و وحشیانه هر چه زودتر متوقف گردد ! نامردانِ حکومت اسلامی رسم ولایتشان بر این است که در ماتم سرای ایران، هر روزه دار فنائی را برای بقای خود بر پا دارند. ( نپرسد نیندیشد از کارشان -- همانگه کند زنده بردارشان ) .
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

britaina - انگلستان - هیستینگز
خداوندا تونگهدارفرزندان مومن خودخواهی بود . درود براین برادروخواهرایمان دار وننگ بر حکومتی که رهرو شیطان است .امین هیستیگز
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

دنیای وحشی - ایران - تهران
فقط درعجبم که چرا خداوند درمقابل ظلم ما آدمها سکو ت اختیار کرده است؟!!!
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

nader46 - انگلیس - لندن
پیشنهاد می‌شه دولت واسه اعدام انسانها،،بلیط فروشی هم بکنه،،از هر 15000نفر چند هزار هم بگیر ،،دولت میتونه با انبوه پول‌هایی‌ که مردم مسلمان و انسان دوست!!!پرداخت می‌کنه جایگاه‌های اعدام باشکوه و با v.i.p،‌های مخصوص واسه مردمان طالب مرگ درست کنه،،مردم چه گناهی دارن که واسه اعدام یه انسان سرپا به ایستند!!! ،،،این مردم لیاقت شون اینه که رو مبل‌های راحت همراه با صرف میوه و آجیل از این نمایش رقص مرگ لذت ببرن!!!.شکر خدا مردم هم تو این کارهای خدا پرستانه،،سنگ تموم میذارن!!!!!این مردم حتا واسه سنگسار یه زن هم حاضرن افتخار اولین سنگ مرگ را با زوزهٔ الّله اکبر بر فرق اون زن بزنن،،،،توف توف توف.
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
مرگ با عزت افتخار زندگیست اما زندگی با خفت مرگ است.
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

iranking - المان - مونیخ
.....تهرونی با غیرت !!!! حمایت حمایت !!!.... این شعار واسه اونایی که ادعاشون .....(سانسور کردم تا سایت مجبور نشه )
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

feminism - انگلستان - لندن
nader46 / نادر جان باور کن این صحبتی که تو کردی بدور از واقعیت نخواهد بود، دست کم یکی از آن عاشقانِ اعدام در این سایت فعالیت چشمگیر و بی سابقه ای دارد و تک نفره میتواند بازار گرمی برای آخوندها برپا کرده و نونی هم برای خودش جور کند :) 15000 نفر روانی ، آشفته حال و بی وجدان برای تماشای نمایشِ دست و پا زدن نوجوانی، موبایل بدست صف کشیده بودند ! تهوع آوره . ننگشان باد .
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر
حتما رفتار شما ها جوانان را از اسلام فراری کرده.یک کمی بخودتان بیائید.اینهمه دزدی،اجحاف،اعدام،زندان،خفقان،اخر کدوم اسلام این ها را گفته؟
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

mahboobeh - بلژیک - بروکسل
افرین دوست عزیزم ایران بانو من عاشق این دعا هستم منم با تو همصدا میشم و میگم امین
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

Arash Aazad - آلمان - هامبورگ
mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر . شما قران و تاریخ اسلام را تا بحال بررسی کرده اید که چنین سوالی میپرسید؟؟؟ کدوم اسلام اینها را گفته؟؟ اسلام محمد گفته ! اسلام محمدی که شمشیر و اعراب جاهل را بهر رسیدن به مقاصد شیطانیش . بکار گرفت ! اسلام محمدی که هرکسی را خواست کشت و گفت خدا گفته . یا غافل هستید و یا تظاهر به غافلی میکنید! جمهوری اسلامی چهره واقهی اسلام را به همه نشان داد!
جمعه 8 مهر 1390

Arash Aazad - آلمان - هامبورگ
mansourehtaghavi - ترکیه - ازمیر . کتاب خشونت و تبعیض در اسلام نوشتهٔ فرخ معانی. . «اسلام راستین» منادی خشونت است، آنهم در ابعاد وسیع آن؛ خشونت بر علیه دیگر ادیان، خشونت بر علیه جهان بینی های دیگر فلسفی، خشونت بر علیه نیمی از بشریت یعنی زنان، خشونت بر علیه دگراندیشان حتی درون دینی، خشونت بر علیه حتی اقلیت ها و شاخه های غیرحاکم درون خود اسلام چون اهل تسنن در دولتهای شیعه مذهب و اهل تشیع در حکومت های سنی مذهب.
جمعه 8 مهر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
کسانیکه مواقق قصاص ننگین اسلامی هستند می بینند که تائید اعدامهای ملایان عرب عربستان اعدام نوکیش مسیحی را بدنبال دارد دقیقا بدستور این دین ///مجازات از اسلام برگشته مرتد!!!!!!!!مرگ/ و عاملان عملیات انتحاری در افغانستان و پاکستان نیز به طمع همخوابگی با حوریان بهشت انسانها را تکه تکه می کنند/chaman - آلمان - بوخوم ..اقای محترم/لا اکراه فی الدین/ زمانی بود که اغاز اسلام و پیروانی نبود پس از کشتار یهودیان بدست رهبر دین و گرفتن قدرت دهها ایه و سوره ی کشتن بوجود امد/
جمعه 8 مهر 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
امید وارم که یوسف نادرخانی توبه نکند. در این صورت چه اعدام و چه آزادی, در هر دو حال او قهرمان خواهد شد.
شنبه 9 مهر 1390

gol andam - سویس - زوریخ
مرگ بر اخوند ,,,مرگ بر رژیمه کثیف ضد ایرانی...
یکشنبه 10 مهر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.