محدودیت های شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در ایران اعلام شد


محدودیت های شبکه های ماهواره ای فارسی زبان در ایران اعلام شد

مدیر کل دفتر تبلیغات وزارت ارشاد در ایران می گوید تنها دو شبکه ماهواره ای فارسی زبان مجوز فعالیت در ایران دارند

علیرضا کریمی مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت ارشاد در ایران محدودیت های موجود برای تبلیغات بازرگانی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان را اعلام کرد.

این مقام مسئول در وزارت ارشاد ایران تعداد شبکه های ماهواره ای مجوز دار در ایران را دو شبکه اعلام کرده و تاکید کرده که همین دو شبکه هم حق گرفتن و پخش آگهی ندارند.

به گزارش ایلنا، آقای کریمی گفت "نه تنها تبلیغات کالا در شبکه‌های ماهواره‌ای ممنوع است بلکه عرضه و فروش کالاهایی که در ماهواره‌ها تبلیغ می‌شود؛ در فروشگاه ممنوع است و حتی به شرکت‌هایی خارجی که در داخل ایران نمایندگی دارند؛ اعلام کرده‌ایم حق ندارند در شبکه‌های ماهواره‌ای که معاند نظام هستند تبلیغ کنند".

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، آفای کریمی در نشستی خبر در محل وزارتخانه متبوع خود گفت "امروز بیش از ۱۵۰ شبکه ماهواره فارسی زبان وجود دارد که ۶۰ شبکه‌ی آن فعالیت بیشتری دارد و عمده فعالیت آنها نیز در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی است و البته بیشتر برنامه‌ای که تولید می‌کنند؛ مبتذل است".

وی ادامه داد: "وزارت ارشاد بارها اعلام کرده است که هیچ شبکه ماهواره‌ای را تایید نمی‌کند و فقط اعلام شده که تعدادی از آنها دفتر نمایندگی و مجوز دارند و تعداد این شبکه‌ها نیز سه شبکه بود که مجوز شبکه ICC که یکی از این شبکه‌هابود؛ لغو مجوز شده است.

تماس با شبکه های ماهواره ای

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کریمی مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت ارشاد با اعلام این خبر که شماره‌هایی که در تبلیغات شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان اعلام می‌شود، مسدود خواهد شد، هرگونه ارتباط وزارت ارشاد با مساله برخورد با تماس‌گیرندگان با این شماره‌ها را رد کرد.

آقای کریمی در خصوص قطع شماره تلفن های اعلامی در آگهی های تبلیغاتی در شبکه های ماهواره ای فارسی زبان گفت "وقتی محصولات مختلف در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان تبلیغ می‌شود تلفن‌های تماسی هم معرفی می‌شود که ما این شماره‌ها را به ارگان‌های ذیربط اعلام می‌کنیم تا پیگیری کنند و قطع شوند. ما مجوزهای قضایی و انتظامی برخورد با این افراد را هم تدارک دیده‌ایم. حتی اماکن هم با مراکزی که این محصولات را بفروشد برخورد می‌کند".

به گزارش مهر، آقای کریمی در یک نشست خبری با اشاره به اینکه بسیاری از تبلیغات در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان مخاطب داخل کشور را هدف قرار داده است، بیان کرد: واقعا تبلیغ یک کباب‌فروشی و یا عطاری و فروشگاه مرغ و گوشت در شهرهای ایران چه کارکردی برای مخاطبی که در خارج از کشور زندگی می‌کند، دارد؟ همه اینها نشان می دهد که آنها مصرف‌کننده داخلی را هدف قرار داده‌اند.

آقای کریمی در خصوص تبلیغات ماهواره ای برای کالا و خدمات بازرگانی گفت "چه ۲ شبکه‌‌ای که از وزارت ارشاد مجوز موقت دریافت کرده‌اند و چه دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای معاند اجازه ندارند کالاهایی را تبلیغ کنند که داخل کشور فروخته می‌شود و یا کالاهای خارجی‌ای که در ایران نمایندگی دارند و فروخته می‌شوند. وقتی یک برند خارجی مجوز می‌گیرد که دفتر نمایندگی داخلی داشته باشد و کالایش را در ایران بفروشد؛ چرا باید این پول را ببرد در شبکه‌ای خرج کند که با جمهوری اسلامی عناد می‌ورزد؟"

به گزارش مهر، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد از دیدارش با برخی مسئولان این شبکه‌ها خبر داد و گفت: برخی از این مدیران شبکه‌ها برای دریافت راهکار مساله تبلیغات پیش من آمدند و من از همه آنها پرسیدم شما چه کسی هستید که کشورهای دشمن ایران به شما اجازه تاسیس شبکه می‌دهند، از شما حمایت می‌کنند، حساب‌های بانکیتان را نمی‌بندند، ولی حساب بانکی جمهوری اسلامی را می‌بندند؟ چطور به ما مجوز نمی‌دهند و به شما می‌دهند؟

پخش فیلم های سینمایی

پخش فیلم های سینمایی هم جزو محورهای نشست خبری مدیرکل دفتر تبلیغات وزارت ارشاد بود. به گزارش ایلنا، آقای کریمی در این رابطه گفته شبکه‌های ماهواره‌ای حق پخش فیلم سینمایی ایرانی را را ندارند و آنها فقط مجوز تولید برنامه دارند نه اینکه فیلم سینمایی پخش کنند.

به گفته آقای کریمی "دو شبکه 'پرشین تی وی' و 'ایرانیان' نیز که در ایران دفتر دارند؛ فقط حق دارند تا تولید برنامه داشته باشند و نمی‌توانند در ایران تبلیغ کنند و یا فیلم سینمایی پخش کنند مگر آنکه تبلیغات آنها به نفع ایران باشد بطور مثال وضعیت گردشگری ایران یا پیشرفت‌های ما را تبلیغ کنند".

حکومت ایران طی سالهای گذشته و بویژه پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری و ناآرامی های پس از آن، حساسیت ویژه ای روی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان پیدا کرده است. ارسال پارازیت از سوی برخی نهادها در ایران که با هدف اختلال در دریافت شبکه های تلویزیونی خارج از ایران در طول سالهای اخیر شروع و شدت یافته با انتقادهای گسترده بین المللی روبرو شده است.

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
کار بسیار خوبی کردند. آخر کارخانجات معظم خارجی که هیچکدام در ایران نمایندگی رسمی ندارند که بخواهند آگهی بدهند. این آگهی ها فقط مشتی داری لاغری و زیبایی و کچلی و ناتوانی جنسی قلابی است که در هیچ کشور دنیا مجوز فروش ندارند جز در ایران.
چهار‌شنبه 6 مهر 1390

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
.. بطور مثال وضعیت گردشگری ایران یا پیشرفت‌های ما . !!! کدوم پیشرفت؟!!! صنعت ساخت کهریزکهای جدید یا روشهای اعدام خیابانی و .. ؟!!!
چهار‌شنبه 6 مهر 1390

razmandeh - سوئد - استکهلم
اخوندها مثل سگ ترس ورشون داشته دیگه نمیدونند به کدوم کاهدون باید بزنند همه اخوندها وقتی با ماشین بیرون میاند عمامه شان را بر میدارند کسی نفهمه اخودند !!! بترسید و از ترستان بمیرید .
پنج‌شنبه 7 مهر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.