انتقاد بان کی مون از ادبیات سیاسی احمدی نژاد


انتقاد بان کی مون از ادبیات سیاسی احمدی نژاد

آقای مون گفته که مجمع عمومی بر اساس اصل احترام متقابل، تحمل آرای دیگران، و تفاهم بین فرهنگی شکل می گیرد و طرح مسایلی چون انکار هولوکاست یا ابراز تردید نسبت به حملات یازدهم سپتامبر در چنین اجلاسی "پذیرفتنی" نیست

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد در دیدار با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران، از اظهارات او پیرامون واقعه هولوکاست و حملات ۱۱ سپتامبر انتقاد کرد.

آقای بان که روز جمعه ۲۳ سپتامبر با رئیس جمهوری ایران در نیویورک دیدار کرد، به آقای احمدی نژاد گفت که مناقشات مربوط به برنامه هسته ای ایران می بایست از طریق گفتگو حل شود به طوری که جامعه جهانی نسبت به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران اطمینان یابد و در این مسیر، همکاری و تبعیت کامل ایران از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، نقش کلیدی دارد.

آقای بان همچنین با اشاره به سخنان روز پنجشنبه آقای احمدی نژاد در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که مجمع عمومی بر اساس اصل احترام متقابل، تحمل آرای دیگران، و تفاهمات بین فرهنگی شکل می‌گیرد و طرح مسایلی چون انکار هولوکاست یا ابراز تردید نسبت به حملات یازدهم سپتامبر در چنین اجلاسی "پذیرفتنی" نیست.

رئیس جمهوری ایران در سخنان روز ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) خود در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفته بود: "کشورهای سلطه‌گر با استفاده از شبکه استعماری رسانه ها در برابر سوال از هولوکاست سوال کننده را مورد هجمه و تهدید قرار می دهند و در برابر سوال از ۱۱ سپتامبر تهدید به تحریم و حمله نظامی می کنند."

دبیرکل سازمان ملل همچنین در این دیدار نسبت به اعدام یک نوجوان که چند روز پیش در تهران صورت گرفت اظهار تاسف کرد و خواستار توجه ایران به حقوق بنیادین شهروندی و حقوق سیاسی افراد شد.

به نظر می رسد اشاره آقای بان به اعدام علیرضا ملاسلطانی است که به جرم قتل روح الله داداشی مشهور به "قوی ترین مرد جهان" در جریان یک نزاع خیابانی به اعدام محکوم شده بود و چند روز پیش در ملاء عام اعدام شد.

sourena.de - آلمان - اشتوتگارت
ادبیات سیاسی؟!!! کدوم ادبیات و کدوم سیاست؟!!! آقای بان کی مون از یه تیرخلاص زن پست و فرومایه زیادی انتظار داره. متاسفانه احمقی نژاد اسم ایرانی رو یدک میکشه و انتظارات مردم دیگر کشورها رو بالا میبره. ایکاش آقای بان کی مون هم مثل ایرانیها میدونست که این جانور دروغگو لیاقت انتقاد رو هم نداره.
یکشنبه 3 مهر 1390

فارسان - ایران - مرکزی
از کوزه همان تراود که در اوست خیلی جای تعجب نیست.
یکشنبه 3 مهر 1390

daryosh - انگلستان - لندن
مگه نمیگن ازادیه بیانه.چرا اجازه نمیدن تحقیقات مستقل در مورد هر دو موضوع انجام بشود.میگن هر چی ما میگیم واقعیت. نتیجه این که فرقی بین هر دو طرف دعوا نیست. هردو برای منافع گروهی اندک تلاش میکنن نه برای انسانیت.
یکشنبه 3 مهر 1390

love-iran - ایران - مشهد
بر پایه احترام مگه به کسی توهین کرده اومده اونجا نظر خودش رو گفته وقتی نخست وزیر انگلیس و فرانسه ایران رو تهدید به حمله میکنن اونجا ساکت هستید و صحبت احترام نمیکنید من اگه قدرت سیاسی در ایران داشتم حاضر نبودم با هیچ کشوری در دنیا رابطه سیاسی داشته باشم ایران از هزاران سال پیش تا همین الان داری دشمن های خطر ناکی هست که هیچ وقت ازادی و پیشرفت ایران رو نمیخوان اینقدر منابع انرژی داریم که کشور رو میشه با یک مدیرت درست به هزار سال جلو تر برد و تنها این ارزو روزی بر اورده میشه که اخوند ها رو بندازیم بیروم و دلمون به امریکا خوش نباشه
یکشنبه 3 مهر 1390

شیر بیشه مازندران - ایران - ایران
انکار هلوکاست چه سودی به حال احمدی نژاد داره؟؟این آقایون همیشه گفتن ما با ملت اسراییل مشکل نداریم و با دولت اسراییل مشکل داریم پس انکار هلوکاست و حاضر نشدن ورزشکاران ایرانی در برابر ورزشکاران اسراییلی چه معنی میدهد؟؟
یکشنبه 3 مهر 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - /پاریس
اشغال کنار عنتر قاتل می ایستی دست می دهی میخندی/ گور بابای خودت و انتقادت بازیهای کثیف سیاسی که از عنقلاب شکوهمند اغاز و هنوز ادامه دارد
یکشنبه 3 مهر 1390

MIRZADEH E ESHGHI - دوسلدورف - دوسلدورف
عروسک خیمه شب بازی چشم بادومی.
یکشنبه 3 مهر 1390

sia_sefid - ایران - تهران
یادمه دکتر دادکان به علی آبادی میگفت این بشر 3 واحد هم تربیت بدنی پاس نکرده شده وزیر ورزش .. یادش نبود بگه رییس جمهوری که اون رو گذاشته سر کار یه واحد اخلاق ، یه واحد منطق ، یه واحد مدیریت پاس نکرده و کلا شعور پاس کردنشم نداشته . این حرف های نیمه کاره باید همه جا کامل زده شه
یکشنبه 3 مهر 1390

alexxx - اتریش - وین
تا زمانی که اشخاصی مثل love-iran- مشهد و دیگر نااگاهانی با دیدگاهی تعصبی و فونتامنتالیست از دشمنان خطرناک تراز امریکا و انگلیسن وجود دارن ایران بیشتر از بیرون از درون مورد تهدید نابودیه, ضمنا" daryush- انگلستان کی و کجا گفته شده کسی حق سوال کردن نداره? حالا خوبه تو اروپا زندگی میکنی ولی از قرارمعلوم سطح اطلاعاتت و مطالعه و تحصیلات تو همون حدی است که توی ایران بوده. چند وقته اینجایی تا حالا فیلمها, تصاویر, اشیاع و استخوانهایی که از قبرهای گروهی دراوردن چه جای شک و ابهامی باقی میمونه? مثلا یه میمون بیاد بگه تموم این شواهد رو من رد میکنم و این جریان از بنیان دروغه, انتظار داری دنیا بگه خب شما راست میگین وادعاهات این عنتر رو به تمام اسنادموجود ترجیح بدن? یا خیلی ساده و جهل هستی, یا مثل احمقی نجات سوسه میای در هر دو صورت حرفات و عقایدت ارزشی نداره .
یکشنبه 3 مهر 1390

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
بانی‌ جون مثل این که شما هنوز تو باغ نیستی‌ ، اصل احترام متقابل، تحمل آرای دیگران، و تفاهم بین فرهنگی کیلو چنده ! اینها با اون رهبر فرزانه و این محمود پروانه در فکر به دست گرفتن کنترل و مدیریت جهان هستند !
دوشنبه 4 مهر 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.