پارچه فروشان بازار تهران بار دیگر دست به اعتصاب زدند


پارچه فروشان بازار تهران بار دیگر دست به اعتصاب زدند

نمایی از بازار تهران

منابع خبری در ایران گزارش داده اند پارچه فروشان بازار بزرگ تهران که به مدت یک هفته مغازه های خود را باز کرده بودند روز سه شنبه بار دیگر در اعتراض به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تجاری خود را بستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، در گزارشی اعلام کرد که بنکداران و طاقه فروشان پارچه که از اول ماه رمضان بیش از ۴۰ روز مغازه های خود را بسته بودند پس از یک هفته بازگشایی مغازه های روز سه شنبه برای بار دوم در اعتراض به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده دست به اعتصاب زدند.

بر اساس این گزارش، پارچه فروشان با وعده هیات موتلفه و انجمن اسلامی اصناف و کشور برای دستیابی به توافق از روز ۲۲ شهریور به مدت هفت روز مغازه های خود را باز کرده بودند ولی این وعده ها عملی نشد.

سایت کلمه که اخبار مخالفان دولت را منتشر می کند در گزارشی نوشته است که پارچه فروشان در هفته گذشته با پا در میانی مستقیم اسدالله بادامچیان و احمد کریمی اصفهانی وابسته به حزب موتلفه و انجمن اسلامی اصناف کشور و همچنین جمعی دیگر از بازاریان مغازه های خود را باز کردند.

این گزارش می افزاید: اما در آخرین روز از این مهلت یک هفته ای، نصب اطلاعیه ای از سوی اتحادیه صنف بنکداران پارچه و قماش بازار تهران که از کسبه و پارچه فروشان دعوت می کرد برای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنند، خشم بازاریان را برانگیخت.

در واکنش به این اطلاعیه، پارچه فروش های بازار تهران مغازه های خود را تعطیل کرده و برای بار دوم ظرف دو ماه گذشته دست به اعتصاب زدند.

مقام های اقتصادی دولت محمود احمدی نژاد و سازمان امور مالیاتی، صنف پارچه فروش و طلا فروش را به فروش اجناس قاچاق، عدم شفافیت در معاملات و فرار از پرداخت مالیات متهم می کنند.

این در حالی است که به نوشته سایت کلمه، پارچه فروش ها خواستار برخورد با قاچاق پارچه و لباس، توقف واردات بی رویه، عذرخواهی بابت توهین ها و همچنین تجدیدنظر در شیوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند.

خبرگزاری ایسنا، اصناف پارچه فروش و طلا فروش بازار تهران را متهم کرده است که همواره در صف متهمان ردیف اول خرید و فروش اجناسی که به صورت قاچاق به کشور وارد شده قرار دارند و «بیش از آنکه اعتراض شان به نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده باشد، از اصل اجرای این قانون ناخرسندند.»

قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال ۱۳۸۷ در ایران برای برخی از اصناف به اجرا آمد و در آن هنگام با مقاومت صنف طلافروشان از جمله در اصفهان و تهران روبه‌رو شد.

بر پایه اعلام سازمان امور مالیاتی، این قانون از مهرماه سال ۱۳۸۹، برای ۱۲ گروه صنفی دیگر نیز لازم‌الاجرا شده است.

هنوز مشخص نیست که اعتصاب پارچه فروش ها در بازار تهران موقتی خواهد بود یا در روزهای آینده ادامه خواهد یافت.
zartusht67 - المان - فرانکفورت
بقیه از اینها یاد بگیرند
سه‌شنبه 29 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.