ارضای نیازهای جنسی شوهر، وظیفه زنان در افغانستان


ارضای نیازهای جنسی شوهر، وظیفه زنان در افغانستان

شهرزاد نیوز: حمید کرزای، رئیس جمهور افغانستان، "قانون احوال شخصیه شیعیان" را که حاوی سلب اختیار از زنان و نیز "تمکین جنسی" است، امضا کرد تا حمایت 15 تا 20 در صد جمعیت شیعه افغانستان در انتخابات آینده جلب کند. امضای این قانون مورد تحسین طالبان نیز قرار گرفت.

به گزارش روزنامه آلمانی "فرانکفورتر روندشاو"، ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، این قانون را "گامی بلند در راهی خطا" نامید و افزود که این قانون "تجاوز در زندگی زناشویی" را مجاز می کند و حقوق مادران برای سرپرستی کودکان را، در صورت طلاق، از بین می برد و حق سرپرستی را به پدران و پدر بزرگان واگذار می کند.

حمیرا نعمتی، عضو مجلس سنای افغانستان، طی مصاحبه ای با "گاردین" انگلیس، این قانون را حتا "بدتر از زمان طالبان" دانست.

طبق دو ماده 132 و 133 این قانون، "زن موظف است که نیاز های جنسی شوهرش را در هر زمانی ارضا کند"، حد اقل، هر چهار شب یک بار. و مردان می توانند همسران خود را از "هر کار نالازمی" باز دارند. زنان تنها می توانند با اجازه شوهران شان خانه را ترک کنند.

افزون بر آن، در"قانون احوال شخصیه شیعیان"، ازدواج موقت، که به گفته مخالفان پوششی برای روسپیگری است، به رسمیت شناخته می شود و سن ازدواج قانونی از 18 سال به 16 سال کاهش می یابد.

در این میان سرکردگان مرد قوم شیعه هزاره نیز که بیشترین شیعیان افغان را در بر می گیرد، از امضای این قانون توسط حمید کرزای استقبال کرده اند.


 
r125 - ایران - یزد
حالا خوب بود مثل غربی ها این وظیفه رو زن همسایه بر عهده میگرفت ...........
دوشنبه 28 شهریور 1390

massoudoslo - نروژ - اسلو
کرزای برا کسب و جمع کردن رای اگه لازم باشه خودش یک تنه این مهم رو انجام میده !
دوشنبه 28 شهریور 1390

chatoli - ایران - تهران
همه که نوشته استقبال کرده اند . پس مشکل کجاست ؟
دوشنبه 28 شهریور 1390

سارا-تهران - ایران - تهران
خاک بر سر احمق وعقب افتادتون کنن ،حالم از این قوانین عصر جاهلیت به هم میخوره .به چه حکمی زن باید تابع مرد باشه زندگی یه جاده 2طرفست یا اینکه زندانی برای زنان با زندانبانان بی لیاقت ازاینه زندگی غربی خوشم میاد که سوختنو ساختن توش نیست
دوشنبه 28 شهریور 1390

snowy me - سوئد - مالمو
هر دم از این باغ بری می رسد. روز به روز وحشی تر و عقب افتاده تر. هرچی میکشیم از مذهبه. تا وقتی دین و مذهب سوار قوانین باشه همینه و وضع بدتر و بدتر میشه. بدم میاد از هرچه قوانین برگرفته از مذهب و مذهب زوریه.
دوشنبه 28 شهریور 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
از قوانین تازی نامه انتظار بیشتری نمیشود داشت
دوشنبه 28 شهریور 1390

Dara va sara - استرالیا - ملبورن
البته تمام نوشتهای بالا از روی احادیث و قوانین اسلامی(قران) گرفته شده و حتا کمی هم تقلب کردن و تخفیف داده شده.(سن ازدواج)..اینرو خدمت بعضی از خانمهای عزیز عرض میکنم که کور کورانه از اسلام ناب محمدی دفاع میکنند و شبهای احیا و رمضان کتاب قران را مثل پوتک به اون کله بی مغزشان میزنند و زار و زار گریه میکنند. اگه مردها اسلام اسلام میکنند خیالی نیست چون یه چیزی میماله.ولی نمیدونم چرا زنها خودشون برای اسلام جر میدن...جای بسی تاسفه که تو قرن دوهزار جایکه انسان معنای انسان بودن را تجربه میکنه. اینچنین تفکری هم وجود داره و وقتی به عمق قضیه فکر میکنم.. واقعا درد اوره.
دوشنبه 28 شهریور 1390

afg/khoshtip - انگلستان - بیرمنگهام
سارا -تهران ایران-خاک بر ..خودتون که تا اخر عمر حق ندارید که اونطور که میخوایدلباس بپوشید حالا چیزای مهم تر مثل دموکراسی رو که تو خواب هم نمیتونی بینی ,من میتونم جلوئ کرزای بایستم و بگم تو دزدی اونم ا میرسه چرا این حرفو میزنم ههه اگه مردی به احمقی نژاد بگو یه زره کم تر از خوشکلی
دوشنبه 28 شهریور 1390

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
چگونه است که در کشورهای اسلامی سیر کردن شکم زن و خرید لباس برای او وظیفه مرد است. چگونه است که زن می گوید دارد بچه های مرد (نه بچه های مشترک) را بزرگ می کند و بر سر او منت می گذارد. وقتی که زن هیچ بازده اقتصادی برای جامعه ندارد طبیعی است که چنین چیزی در موردش صادق است. چرا جنبش زنان ایران حقوق زنان غربی را می بینند و خواهان آن است ولی هرگز با امتیازاتی که موجب بردگی زن است (نفقه، مهریه، ...) مخالفتی ندارد؟
دوشنبه 28 شهریور 1390

r125 - ایران - یزد
سارا-تهران - ایران - تهران. با جاده دوطرفه کاملا موافقم ..................لول
دوشنبه 28 شهریور 1390

kamran63 - فرانسه - لیون
سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا. تو تو کدوم قرن زندگی می کنی !?
دوشنبه 28 شهریور 1390

nemat420 - کانادا - لندن انتاریو
این هم از برکات دموکراسی غربی است که میخواهند در یک جامعه اسلامی پیاه کنند.البته نود درصد مردم افغانستان سنی هستند وصیغه را عین فاحشه گری وحتی بد تر میدانند ان اقلیت هزاره شیعه هم تحت تاثیر اخوندای رزل ایران می باشند که می خواهند بدستور همین اخوندای جلاد از دموکراسی سو استفاده کنند و جامعه رو به منجلاب بکشند.در حال حا ضر که هر روز زنان غیور افغان ازادی بیشتری کسب می کنند ودر همه عرصه ها حضور دارند باز ای اخوندای پست فطرت شیعه افغانهای هزاره رو تشویق به تحجر وعقب ماندگی میکنند.
دوشنبه 28 شهریور 1390

alihosain2001 - افغانستان - کابل
چرا خبر دروغ تو سایت میزارین چند وقت پیش این لایحه به پارلمان افغانستان رفت و تصویب نشد میشه مسئولین سایت منبع خبر رو ذکر کنن در ضمن حامد کرزای رئیس جمهور هست نه حمید و اینکه ایشان حق کاندیدا شدن در انتخابات بعد رو ندارن که بخوان برای گرفتن امتیازش تن به این کار بدن دوستانی هم که توهین کردند هم مثل اینکه نمیدونن که خود کشور ایران یکی از بدترین کشورها برای زن بودن هست اگر نمیدونید یه سر به قبایل جنوب یا کردها یا بلوچها بزن
دوشنبه 28 شهریور 1390

نهان - رومانی - بخارست
این قانون به پیشنهاد "آیت الله"! در ایران، شهر مشهد نوشته شد، توسط زیر دستانش به مجلس فرستاده شد و البته بدون خواندن تصویب شد، اعضای مجلس به شدت با "صیغه" مخالفت کردند و این یک بند، معلق ماند، قانون تصویب شد و بزرگان که همان جناب محسنی و دوستانشون و البته عده ای آخوند دیگه باشند موافقت کردند. بعد از اعتراضات شدید زنان افغان، خیلی از بندهای این قانون لغو شدند ازجمله تمام مواردی که در این نوشته ذکر شده، این خبر مربوط به بیشتر از دوسال پیش هست و البته همون زمان هم اصلاحیه انجام گرفت. این قانون زاییده همفکری چند آخوند ایرانی و مریدان افغانشان بود که نهایتا سرکوب هم شد.
دوشنبه 28 شهریور 1390

snowy me - سوئد - مالمو
سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا حالت خیلی بده. زن ایرانی صبح تا شب جون میکنه واسه خانوادش. بازده اقتصادی هم میخوای ازش وقتی فرصتشو بهش نمیدید؟ نه تنها برای زنان ایران فرصت شغلی برابر با مردها وجود نداره، اگر هم بخواد کار کنه مرد تنبل هیچ کمکی توی خونه بهش نمیکنه و از خانم شام و نهار سر وقت و انجام تمام کارهای خونه به تنهایی رو هم میخواد. نفقه و مهریه هم هدیه ی همین تفکر غلط و عصر حجریه در مورد زن. وقتی زن نمیتونه مثل مرد درآمد داشته باشه باید مرد هزینه ی زندگیش رو بده. مهریه هم تا زمانی که زن ها استقلال مالی پیدا نکردن لازمه. چون بعد از یه مدت که مرد فیلش یاد هندستون کرد میتونه زن رو بدون هیچ پشت و پناهی طلاق بده. اون وقت زن باید چکار کنه به نظر شما؟ من هم از کلماتی مثل نفقه و مهریه متنفرم و به نظرم توهین بزرگیه به انسان ها. ولی باید اول وضعیت اجتماع و قوانین درست بشه تا بشه از شر این سنت های مسخره و اهانت آمیز خلاص شد.
دوشنبه 28 شهریور 1390

AFGPersian - سوئد - مالمو
شکر بر زمان طالبان.. کرزای روی ملاعمر رو هم سفید کرد
دوشنبه 28 شهریور 1390

katrina - بریتانیا - لندن
. afg/khoshtip - انگلستان - بیرمنگهام-چقدربی ادب !!!!هستی ..///سارا-تهران - ایران - تهران-درودساراجان موافقم+++++
دوشنبه 28 شهریور 1390

high class - کانادا - ونکوور
alihosain2001 - افغانستان - کابل سلام هموطن عزیز . باشما موافقم.اینها هم میخواهند بین ما نفاق یبندازند وطندار.
دوشنبه 28 شهریور 1390

piki82 - ایتالیا - تورین
سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا . آقا 100% باهات موافقم...کاری به این قضیه افغانستان ندارم...اما توی ایران انقدر نشستن گفتن حقوق زن و...همه چیز برعکس شده..یکم عمقی نگاه کنی به جز 2 3 تا چیز مثل دیه و ....همه چیز به نفع زنها هست !! از همون روابط ساده بچه ها بگیر که دخترها در حال سو استفاده مالی هستن تا برو تا سنهای بالا...همین مهریه پدر همه رو در آورده.....دیگه هم اون دوران کتک و مرد سالاری و اینا گذشته ..فقط یه قشر کوچکی از این مشکلات دارن !
دوشنبه 28 شهریور 1390

ukguy4u - بریتانیا - لندن
دین و مذهب افیون توده ها !. انسان به دین نیاز نداره. انسانیت و وجدان برای درستکاری کافیه.
سه‌شنبه 29 شهریور 1390

Pezhman - اتریش - وین
AFGPersian - سوئد - مالمو درود برشما این فرهنگ زن ستیزی مشکل منطقه است.باید قوانین انسانی را با تبلیغات وافشاگری,بجای قوانین ضد بشری جایگزین نمود.چه دختران بیگناهی که در اثر این بیعدالتیها خودسوزی کرده وجان داده اند.باید احمدی نژاد وکرزای را به ذباله دان تاریخ انداخت.
سه‌شنبه 29 شهریور 1390

Pezhman - اتریش - وین
piki82 - ایتالیا - تورین. بخش نخست. عزیز کسانی که چک سفید امضا میکنند.باید بدانند که حکم زندان خود را امضا کرده اند.خب اینقدر مبلغ را بالا نگیرند.یک شاخه نبات ویک جلد دیوان حافظ هم میتواند مهریه باشد. پس اینگونه عشقها چگونه عشقی هستن که با خرید وفروش آغاز شده اند !!؟ در اروپا اگر مرد هیچی نداشته باشد وزنش پولدار باشد.قضیه برعکس است.وزن باید به مرد پول بدهد.زندگی مشترک یعنی تقسیم انوال برای هر دو. درستش هم همینه.ضمنا" فرمودید:به جز 2 , 3 تا چیز مثل دیه و ....همه چیز به نفع زنها هست !! منظوران ارزش جان شیزین یک انسان است.؟ وحضانت فرزندان وجگرگوشه های مادران.؟ حق انسانی وآزادی ومسافرت ؟ حق کتک زدن همسر با ترکه انار.؟(در ایتالیا اگر حیوانی را با ترکه انار شکنجه وتازیانه بزنی حتما"جرم دارد.چه رسد به یک انسان) ویا تقسیم ارث ودوبرابر دادن به مردان؟ و یا داشتن چند فقره زن همزمان!!!!؟ ویا شهادت دادن در دادگاه که زنان شهادتشان نیم انسان بحساب می آید!!؟ و یا رهبر شدن و یا قاضی شدن و یا آیت الله شدن, که بدلیل انسان نبودنشان حق اداره این پست ها را ندارند ؟و یا نابرابری در حقوق وکار...
سه‌شنبه 29 شهریور 1390

Pezhman - اتریش - وین
piki82 - ایتالیا - تورین. بخش دوم. وبسیاری نابرابریهای دیگر.که هرکدام قبولش برای مردان غیر ممکن است.مثلا"زنی چهار شوهر وچند شوهر زاپاس صیغه ای همزمان داشته باشد!!!.وباید ناموسشان بادیگران جلو چشمشان همبستر شود.زنان هم مثل ما مردها حسودهستند ودوست ندارند همسرشان با دیگری سکس انجام دهد .باور نمیکنید بروید و سوال کنید تا جواب بگیرید.درد زنان یکی دوتا نیست.بسیار است.وگفتن حقایق پته این قوانین دغیانوسی را از ریشه میزند.اصلا"حق باشما ! من هم با شما هم عقیده هستم.بله در ایران زنان حقوق بیشتری دارند.بیاییم وحقشان را مثل اروپائیان کم کنیم.تا به ما مردان بیش از این ظلم نشود.!! انتخاب را به خود زنان بدهیم.که آیا میخواهند قوانین مدرن اسلام! حاکم باشد ویا قوانین متحجر ایتالیا واروپا. خود بهتر میدانید دختران دانشجو کدام را انتخاب خواهند نمود.بقول سعدی:زن جوان را اگر تیری درپهلو نشیند به که پیری." چشم حامد کرزای به سخنان شما روشن. https://www.iranianuk.com/article.php?id=64310
سه‌شنبه 29 شهریور 1390

Pezhman - اتریش - وین
alihosain2001 - افغانستان - کابل .high class - کانادا - ونکوور . برادران, عزیزان, حقوق زنان در ایران وافغانستان پایمال میشود.کرزای وظیفه دفاع از حقوق زنان را دارد اگر نمیتواند باید مردانه بگوید:عرضه ندارم.نه آنکه خود ملا عمر شود.کدام رای.! کرزای در آخرین انتخابات مثل احمدی نژاد تقلب کرد.پول ومقام خرابش کرده. با طالبها لاس میزند.اگر طالبها زنان را میکشتند.وهمه جهانیان شاهد بودند.اگر طالبها اسید در چشم عاشق مسیح ریختند زیرا او کتاب انجیل در کتابفرشیش بوده.اگر خون مردم را در شیشه کرده بودند.پس گروه بدی بودند وهستند.چرا کرزای با این زن ستیزان عقب افتاده زیر زیرکی لاس میزند.دور کعبه طواف میکند در دل باشیطان میگوید.یک سیاستمدار بایدمثل دکتر محمد مصدق اخلاق سیاسی داشته باشد.حتی اگر به قیمت جانش تمام شود.نه مثل احمدی نژاد دروغگو و خائن به حقوق زنان ونیمی از جمعیت کشورش باشد.حقوق زنان در سراسر جهان به همه ما مربوط است.نباید این قشر مظلوم را برده شهوترانان نمود.پاینده و آزاد تمام زنان جهان.شاد باشید. https://www.iranianuk.com/article.php?id=64310
سه‌شنبه 29 شهریور 1390

chatoli - ایران - تهران
اکثر زنهای ایرانی اینقدر کار می کنن که نگو و نپرس . از صبح کله سحر بیچاره ها پا میشن از خواب در حالی که هنوز ستاره ها در آسمون هستند .بعد صبحانه رو درست می کنند و کم کم آقای خونه رو منت می کشن که بیدار بشه .بچه ها رو هم بیدار می کنن که راهی مدرسه بشن (یاد و خاطره مادرهای قدیم بخیر).بعد کارای خونه شروع میشه (با گذاشتن یه تشت آب و کوهی از لباس حالا نشور کی بشور ).یه موقع نپرسین این همه کترینگ ها که قدیم ها نبودن و مثل قارچ به برکت پخت و پز خانم ها ! ایجاد شدن پس چیکار میکنن ها . خیابان ها هم که خالی هست از حضور زنان ایرانی و پشت فرمان اتومبیل های آنچنانی و تو پاساژها و فروشگاهها و بوتیک ها . دانشگاهها و مراکز اداری و کاری هم نشان از حضور پر رنگ زنان جامعه در محیط منزل و خانواده به جهت رفت و روب و اینجور کارها دارد ! اصلاً زنان ایرانی به نسبت مادرانشان حالا خیلی دارن کار می کنن . جمعاً خسته نباشید عرض میکنم خدمتشون.
سه‌شنبه 29 شهریور 1390

h.k - دانمارک - اودا
تشبیه جالبی دوستان کردند.جاده دوطرفه,,کاملادرست است.به مردهاهم توصیه شدیدشده است.که درکوتاهترین زمان خواسته خانمش راجوابگوباشد.امامتعجبم.چرابعضیهاهوچیگری میکنند.وادیان رامحکوم..درصورتیکه همه به تفاوت جسمی خودتان اگاه هستید.زن ومردتفاوتهایی دارندکه قابل ذکرنیست..درضمن بدانید,,صیغه,,شرایط خاص خودرادارد.وخیلی بهترازایستادن درصف است.درزمان پیامبرهم بوده تازمان خلیفه دوم مسلمانان.وایشان ممنوعش کردند.که یک بدعت خوانده شد.تحقیق کنید.بهترمیفهمید.
سه‌شنبه 29 شهریور 1390

yashainiran - ایران - ایران
snowy me - سوئد - مالمو. دوست عزیز من اعتقاد دارم که زن و مرد از حق یکسانی برخوردارند و باید تساوی بین آنها باشد اما بعضی مواقع برخی از خانمها وقتی از چنین حقی برخوردار می شوند خدا را بنده نیستند. به عنوان مثال ابیشتر همکاران خانومی که دارم از چنین حقی برخوردار شده اند اما پدر همه را دراورده اند اصلا کار نمی کنند که هیچ انتظار دارند بقیه کار (وظیفه) آنها را انجام دهند و از مزایای بیشتری هم از آقایان برخوردار شوند و کسی هم به آنها نگوید بالای چشمتان ابروست. همیشه هم برای عدم کار کردنشان دلیل هم می آورند و خودشان را توجیه می کنند ووووو
چهار‌شنبه 30 شهریور 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
h.k - ملای مکتبی اینجا حوزه علمیه نیست تبلیغ شیعه و صیغه و ووو میکنی. آن دینتان را بردارید و برگردید بیابانهای حجاز هماجایی که ازش آمده اید و دست از سر ما ایرانیان بردارید.
چهار‌شنبه 30 شهریور 1390

snowy me - سوئد - مالمو
yashainiran - ایران - ایران دوست خوبم منظور شما رو متوجه هستم. ولی همه رو هم نمیشه با یه چوب زد. از این گذشته من فکر میکنم ما نقص فرهنگی و فکری داریم تو این زمینه ها. و این مشکل تنها از یک طرف قضیه نیست. یعنی هم مردها و هم زنان ما باید بخوان تا این شرایط عوض بشه. چون خیلی از تصاویر و نقش های غلط در ما نهادینه شده، چه زن و چه مرد. و تا زمانی که همه با هم دست بکار نشیم وضع همینه. امیدوارم روزی برسه که مردم ما از مرد و زن به حقوق، نقش و وظایف خودشون آگاه بشند. اون روز دیگه به همه چیز میرسیم. چون تمام کمبودهای ما ناشی از جهل و نادانی ماست. پیروز و پایدار باشید دوست عزیز.
پنج‌شنبه 31 شهریور 1390

h.k - دانمارک - اودا
arashbidin اولا.توایرانی بودنت مشکوک میزنه.چون منافق هستی.وبین اقوام ایرانی تفرقه میاندازی.دوم.دین ودانش حدومرز ندارند.وضمنابروحاکمیت دینت رادرزمان قبل ازانقراض بخوان تابفهمی.اگرچه من یک مسلمان متعصب نیستم.ولی واقعیت رانوشته ام.
پنج‌شنبه 31 شهریور 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
h.k -منافق و تفرقه انداز خودت هستی، کامنتهای ناسزایت به ایرانیان و تاریخ ایران و مبارزان ایرانی در این سایت هست و با یک سرچ ساده دیده میشود، نکنه فکر کردی کامنتهایت پاک شده و با دورویی و دروغگویی میتوانی سابقه ات را پوشانده و من و دیگران را فریب دهی؟ بیگانه پرست پانترک، برای پوشاندن میهن فروشی و خیانت به ایران، چاپلوسی رژِیم را میکنی و اینجا را با مسجد و حوزه عوضی گرفته ای و تبلیغ دین شیعه و صیغه میکنی. وطن فروشان ان اربابان خائنت مانند احمد اوبالی هستند که در رویای عثمانی بسر میبرند. اسلام اسلام کردنت هم نشاندهنده رویای ادامه حکومت اسلامیست که در سر میپرورانید. اما کور خوانده ای، در میان مردم ایران جایی ندارید. بزودی از ایران بیرونتان خواهند انداخت، مبارز پشت کیبوردی، تو هم پرینت کامنتهایت را بگیر ببر سفارت شاید جیره ای نصیبت شد.
پنج‌شنبه 31 شهریور 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
این یکی از کامنتهای این عنصر مشکوک بیگانه h.k در این سایت است که تا میتواند به ایرانیان توهین میکند، البته نخست خود را ایرانی معرفی میکند تا به او شک نکنند:. https://www.persiauk.com/article.php?id=64861. https://ir-uk.com/article.php?id=62394. و در این جا استوانه کوروش را یک لوح گلی میخواند که یهودیان ساخته اند:. https://www.persiauk.com/article.php?id=65030. https://www.uk-iran.com/article.php?id=62047. البته از کسانی که پورپیرار دبستان نرفته را استاد!!! میخوانند انتظار دیگری نیست. در این جا هم پانترک بودنش را بخوبی نشان میدهد:. https://www.persiamovie.com/article.php?id=65642. https://92.48.75.41/article.php?id=63306. در جایی هم مانند ملا مصباح و مکارم عجز و ناله اش بلند میشود که شیعه دارد از دست میرود!! تازه ادعای توخالی ایراندوستی!! و اتحاد مردم ایران!!! را هم دارد!!
پنج‌شنبه 31 شهریور 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
h.k- دانمارک- اودا دستت برای همه رو شده اقای پانترک برو روتو کم کن
پنج‌شنبه 31 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.