اینجا مسطح‌ترین بخش زمین است


اینجا مسطح‌ترین بخش زمین است

در استرالیا، زمینی وسیع، هموار و ‌پوشیده از نمک وجود دارد. این منطقه درست مانند یک آینه روی زمین گسترده شده و نور را طوری بارتاب می‌کند که رنگ‌هایی شگرف و زنده خلق می‌شوند.



باران غافلگیرکننده

در اولین لحظه‌های سپیده‌دم، با بارش باران،‌ انعکاس نورها قدری تغییر کرده است. بارش باران در این منطقه نمکین استرالیا بسیار نادر است.



رنگ قرمز جادویی

خلبانانی که از روی این منطقه پرواز می‌کردند، به عکاس گفته بودند که گاهی که منطقه خیلی خشک می‌شود،‌ زمین به رنگ قرمز در می‌آید. به گفته عکاس،‌ وی بعدها متوجه شد که رنگ قرمز را گونه‌ای ارگانیسم که تنها در محیط‌های بسیار نمکی زندگی می‌کند،‌ به زمین می‌دهد.



رنگ زرد استثنایی

به گفته عکاس،‌ این عکس سپیده‌دم گرفته شده است. خط سیاه، مرز آسمان و زمین را نشان می‌دهد. خود عکاس می‌گوید که تا آن زمان، این رنگ زرد را در این منطقه تجربه نکرده بوده است.



در تعقیب ستاره‌ها

گرفتن این عکس سه ساعت طول کشیده است. می‌توانید منحنی‌هایی که دو ستاره درخشان به جا گذاشته‌اند را ببینید. می‌بینید که روی سطح آرام و بی‌مانع این منطقه، ‌هیچ اتفاقی به جز بازتاب مهتاب در این سه ساعت روی نداده است.



نقاشی طبیعت

در این سرزمین خشک، رسیدن توفان با رعد و گرد و غبار، منظره‌ای شگفت را به وجود می‌آورد که می‌توانید لحظه‌ای از آن را در این عکس ببینید. عکاس چند عکس را کنار هم گذاشته و این تصویر پاناروما را به وجود آورده است.



مرز زمین و آسمان

این تصویر نیم ساعت بعد از غروب خورشید گرفته شده است. چنان که می‌بینید تنها یک خط ظریف، مرز آسمان و زمین را نشان می‌دهد. بارش باران روی انعکاس نورها موثر بوده است.



تنوع رنگ‌ها


در این عکس که درست بعد از گرگ و میش هوا گرفته شده است، ‌تنها یک مرز سیاه در فاصله‌ای بسیار دور از عکاس، آسمان را از زمین جدا می‌کند. چنان که می‌بینید از نارنجی تا آبی تیره در این تصویر وجود دارد. عکاس به این بازه رنگی کاملا هشیار بوده است.

فکر می‌کنید بازترین، بی‌مانع‌ترین و یکدست‌ترین جای زمین کجاست؟ در واقع زمینی مسطح و ‌بایر در کشور استرالیا که امروزه پوشیده از نمک است، از هر جای دیگری در دنیا مسطح‌تر است، درست مانند یک آینه!‌ این آینه نمکی،‌ دریاچه آیری نامیده می‌شود و اگر در زمین 9582.95 کیلومتر مربعی آن بایستید،‌ تنها یک خط،‌ مرز بین زمین و آسمان را به شما نشان می‌دهد. در این منطقه مملو از نمک کم‌تر موجود زنده‌ای تاب می‌آورد. اغلب آرامشی بی‌نظیر همه جا را فرا می‌گیرد و هیچ اتفاقی در این زمین باز و وسیع نمی‌افتد.

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
خدای من چقدر زیباست....سبحان الله سبحان الله
یکشنبه 27 شهریور 1390

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
لطف کنید آدرس بدید.قبیله من کلهم اجمعین به استرالیا کوچ کرده اند. شاید گذرمان به آنجا افتاد!
یکشنبه 27 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.