پاری‌سن‌ژرمن دیوید بکام را می‌خواهد


پاری‌سن‌ژرمن دیوید بکام را می‌خواهد

دن رون و جان سینات

بخش ورزش بی‌بی‌سی

بی بی سی : قرارداد بکام با باشگاه لس‌آنجلس گلکسی در پایان این فصل لیگ فوتبال آمریکا به پایان می‌رسد، و تیم‌های انگلیسی تاتنهام و کویینز پارک رنجرز هم مایل به جذب او هستند .

لئوناردو، مدیر ورزشی باشگاه پاری‌سن‌ژرمن برای به خدمت گرفتن دیوید بکام، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال انگلستان و بازیکن تیم لس‌آنجلس گلکسی ابراز علاقه کرد.

سرمربی پیشین تیم‌های میلان و اینتر در مصاحبه‌ای به بی‌بی سی گفت: "من زمانی که بکام به عنوان بازیکن قرضی از گلکسی به میلان آمده بود، مربی او بودم و ما رابطه خوبی با هم داشتیم."

لئوناردو درباره این بازیکن ۳۶ ساله گفت: "بکام بیشتر از یک بازیکن فوتبال است، اما وقتی از نزدیک با او برخورد می‌کنید می‌بینید که با هیجان یک کودک تمرین و بازی می‌کند. من همیشه او و ارزش‌هایش و هر آنچه که برای فوتبال انجام داده است را تحسین و ستایش می‌کنم."

لئوناردو در پاسخ به این سوال که آیا مالکان قطری پاری‌سن‌ژرمن با انتقال بکام به این باشگاه موافقت خواهند کرد، گفت: "درهای باشگاه به روی او باز است. او بالاتر از یک بازیکن فوتبال و یک برند و ستاره مردمی است."

قرارداد بکام با باشگاه لس‌آنجلس گلکسی در پایان این فصل لیگ فوتبال آمریکا به پایان می‌رسد، اما تیم‌های انگلیسی تاتنهام و کویینز پارک رنجرز هم مایل به جذب او هستند و خود بکام می‌خواهد در المپیک لندن برای تیم ملی بازی کند.

پاری‌سن‌ژرمن که آخرین بار در سال ۱۹۹۴به قهرمانی لیگ فرانسه رسید، در فصل نقل و انتقالات تابستانی ۷۵ میلیون و ششصد هزار پوند هزینه کرد و پس از منچستر سیتی انگلستان، بیشترین پول را برای خرید بازیکنان خرج کرد.

این مبلغ شش برابر بیشتر از بودجه‌ای است که باشگاه لیل، قهرمان فصل پیش فرانسه برای انتقال بازیکنان هزینه کرد.

موسسه سرمایه‌گذاری ورزشی قطر (QSI)، مالک باشگاه پاری‌سن‌ژرمن است و به لئوناردو ماموریت داده تا این باشگاه دسته اولی فرانسوی را متحول کند.

لئوناردو که که سابقه بازی در تیم ملی برزیل را هم دارد، نیمی از بودجه خرید بازیکنان تازه برای باشگاه پاری‌سن‌ژرمن را برای خرید خاویر پاستوره آرژانتینی صرف کرد و هشت بازیکن دیگر را نیز به این تیم آورد.

او علاوه بر به خدمت گرفتن بازیکنان جدید، به تقویت برند این باشگاه پاریسی هم تاکید می‌کند. به گفته او، آرم باشگاه که تصویری از برج ایفل است می‌تواند یک برند جهانی باشد و باشگاه باید از این اعتبار استفاده کند.

پیش از این الکسی لالاس، مدیر سابق باشگاه لس‌آنجلس گلکسی از تاثیر "باورنکردنی" ورود دیوید بکام به این باشگاه و و افزایش فروش لباس تیم، حامیان مالی و درآمدهای دیگر پس از حضور او صحبت کرده بود.

به گفته مدیر سابق لس‌آنجلس گلکسی، حضور بکام این باشگاه آمریکایی را به یک مارک جهانی تبدیل کرد.

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.