پنگوئن ها چگونه جفت خود را انتخاب می کنند؟


پنگوئن ها چگونه جفت خود را انتخاب می کنند؟

والدین شاه پنگوئن ها، برای بارورکردن تخم هایشان ، به مدت 14 ماه بر روی آنها می خوابند. در این مدت پیدا کردن غذا به نوبت توسط آنها صورت می گیرد به همین دلیل با هم بودن برای پنگوئن ها بسیار ضروری است. زیست شناسان در صددند تا به نحوه انتخاب جفت در بین پنگوئن ها که ازاهمیت زیادی برخوردار است، پی ببرند.

پروفسور استفان دابسون از مرکز ملی تحقیقات علمی در مون پولیه فرانسه در تحقیقاتش گفته است:" سعی دارم بفهم که چه چیزی یک پنگوئن را جذاب می کند. تحقیقات او بر روی این پرنده ها نشان می شد که پنگوئن ها اغلب در تلاشند تا پنگوئنی از جنس مخالف را شناسایی کنند.

پروفسور دابسون همچنین دریافته است که پنگوئن های نر دربخش جنوبی اقیانوس هند اغلب برای پیدا کردن جفتی ماده به شدت با هم رقابت می کنند. او و تیم تحقیقاتی اش پی بردند که در فصل جفت گیری پنگوئن ها در دسته هایی سه تایی در اطراف یکدیگر در حال خودنمایی هستند. تجزیه و تحلیل DNA نشان داده که از این سه پنگوئن غالبا دو پنگوئن نردر تعقیب پنگوئن ماده است.

پنگوئن ها برای جلب جفت رقصی انجام می دهند .در این حالت پنگوئن ها گردنشان را به اطراف تکان می دهند این حرکات مثل این است پنگوئن ها همدیگر را در آغوش گرفته اند. گاهی دو پنگوئن نر برای جلب جفت این رقص را انجام می دهند اما زمانی که هریک از این دو پنگوئن موفق به یافتن جفتش شد، دیگر پنگوئن نر از آنها جدا می شود.

تیم تحقیقاتی پروفسور دابسون که در بین آنها محققانی از مرکز اکولوژی مون پولیه فرانسه هم حضور دارند دریافته اند که لکه های زرد روشن برروی گوش پنگوئن ها نقشی مهم در جذابیت آنها دارد

محققان برای این که دریابند تا چه حد این لکه های زرد رنگ روی گوش پنگوئن ها در جذابیت آنها نقش دارند سایز و اندازه این لکه های زرد رنگ را مورد بررسی دقیق قرار داده اند .

براساس تحقیق انجام شده پنگوئن هایی که لکه های زردرنگ روی گوششان را سیاه کرده بودند از شانس کمتری در جفت یابی برخوردار بودند. در این تحقیق همچنین مشخص شده که پنگوئن های ماده ترجیح می دهند پنگوئن های نری را که این لکه زردرنگ در ناحیه گوششان بزرگتر است، انتخاب کنند. به گفته محققان به نظر می رسد هرچه میزان این لکه های زردرنگ بزرگتر باشد این حس را القا می کند که پنگوئن های نر ازتوانایی بیشتری در دفاع از جوجه ها و همچنین قلمروش در میان جمعیت پنگوئن ها برخوردار است.

دانشمندان امیدوارند که این تحقیقات بتواند اسرارتکاملی مربوط به این که چگونه این پرندگان قادرند جفتی مناسی برای خود انتخاب کنند را آشکار کند. دانشمندان همچنین امیدوارند تا اطلاعات بیشتری درباره رفتار طبیعی پنگوئن ها و این که چگونه آنها تحت تاثیر تغییرات محیطی قرار می گیرند، را به دست آورند.

دکتر حسین - ایران - تهران
که چی؟ :o
جمعه 25 شهریور 1390

Arminpaniranist - ایران - تهران
این دانشمندهای غربی همه دیوانه اند بجای اینکه اینهمه وقت و پول را هدر کنند بروند و در قران جواب را جستجو کنند و یا إز علمای اعظام مسئلکم بکنندچون تا بوده هر وقت چیزی اختراع یا کشف شد مسلمین دو عالم ادعا فرمودند که در قران بود و کار بخصوصی صورت نگرفته. لذا اینها به قول معروف ول معطلند......
جمعه 25 شهریور 1390

Neda02 - کانادا - اتاوا
وافعا؟ این پرنده‌ها برای جذب جنس مخالف می‌رقصند؟ چه‌قدر قشنگ. اون‌وقت پنگوئن نری که موفق نشده، مثل مردای مسلمان ایران و پاکستان برای انتقام‌ اسید پاشی یا چاقوکشی ترتیب نمی‌ده؟ به دنبال خرید اسلحه هم نمی‌ره؟ این‌ها که آدم‌ترند!!!
جمعه 25 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
آخی عزیزم چقدر زیبائید شما پنگوئنها ! درود بر پروفسور دابسون و دیگر دانشمندان عزیز که در موردِ چگونگی زیست و بقای این پرندگان زیبا تحقیق و بررسی کرده اند .
جمعه 25 شهریور 1390

ali158 - روسیه - مسکو
برید ببینید احمدی نژاد چطوری جفتشا انتخاب کرده پنگوئنها همینطوریه. وقت سایت ,خودتون و دانشمندانم نگیرید .. قربون شما بیت رهبری
جمعه 25 شهریور 1390

porharfi - هلند - آرنم
همین؟؟؟تموم شد؟؟؟..من شنیدم که: درباره پنگوئن ها فیلمی ساخته. شده..وقتی این پُست را باز کردم ..با شوق اینکه بخشی از اون فیلمو میتونم ببینیم!؟..."دماغ سوخته شدم!!!"
جمعه 25 شهریور 1390

snowy me - سوئد - مالمو
چقدر زیبا هستن این پنگوئن ها. خیلی دوست داشتنی اند. من همیشه آرزوم بوده که بتونم اینارو از نزدیک ببینم و بغلشون کنم. تا حالا که نشده :/
جمعه 25 شهریور 1390

نیایش - ایران - تهران
بابا این پنگوئنه بد جوری به پروفسور نگاه میکرد!!!
جمعه 25 شهریور 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
رنگ طلا! یعنی قدرت!.
یکشنبه 27 شهریور 1390

muslim1212 - افغانستان - هرات
ادما هم جفتشون را انتخاب میکنند
یکشنبه 27 شهریور 1390

erfan_p0wer - ایران - تهران
دکتر حسین - ایران - تهران. که چی؟ :o. واللللااا
سه‌شنبه 29 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.