کامرون و سارکوزی به لیبی سفر کردند


کامرون و سارکوزی به لیبی سفر کردند

سران بریتانیا و فرانسه اولین مقامات بلند پایه غربی هستند که از لیبی دیدار می کنند

نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه و دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، که در حال حاضر سرگرم دیدار از لیبی هستند، گفته اند که این کشور به سوی دورانی جدید پیش می رود.

آقای کامرون در جریان کنفرانسی خبری که در طرابلس، پایتخت لیبی و با حضور آقای سارکوزی و مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی لیبی برگزار شد، گفت که عملیات ناتو تا سرنگونی کامل نیروهای هوادار سرهنگ قذافی ادامه خواهد یافت.

آقای سارکوزی هم ضمن هشدار نسبت به عواقب انتقامجویی، قول داد تا هر کس که مرتکب جرمی شده باشد به محاکمه کشیده شود.

مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی لیبی در جریان این کنفرانس خبری ضمن قدرانی از حمایت و کمک دو کشور بریتانیا و فرانسه در سرنگونی حکومت سرهنگ قذافی گفت که کمک های این دو کشور بدون هر گونه چشمداشت سیاسی صورت گرفته است.

آقای عبدالجلیل در این کنفرانس خبری همچنین گفت که بریتانیا و فرانسه موافقت کرده اند که از مرزهای جنوبی لیبی علیه نفوذ هواداران سرهنگ قذافی حفاظت کنند.

رهبران بریتانیا و فرانسه اولین مقامات ارشد سیاسی جهان هستند که از زمان سرنگونی سرهنگ قذافی به این کشور سفر می کنند.

پیشتر بریتانیا اعلام کرده بود که در اولین مرحله، نزدیک به یک میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده لیبی را آزاد خواهند کرد.

مقامات بریتانیایی همچنین اعلام کردند که کمک های مالی برای نیروهای امنیتی لیبی تدارک دیده اند.

بریتانیا و فرانسه دو کشوری بودند که در جریان عملیات ناتو در لیبی حضوری مستمر داشتند.

قرار است سران بریتانیا و فرانسه پس از ملاقات با مقامات شورای ملی انتقالی، به بنغازی مرکز اصلی اعتراضات علیه معمرقذافی بروند و در میدان آزادی این شهر سخنرانی کنند.

آقای کامرون قبل از ورود به طرابلس درگفتگو با بی بی سی ضمن ابراز خرسندی از سفر به لیبی گفته بود که امیدوار است برای آینده ای بهتر و آزادتر و ایجاد دمکراسی در این کشور تلاش شود.

به گفته خبرنگاران، سفر دیوید کامرون و نیکلا سارکوزی به لیبی پس از هفته ها بررسی اوضاع و شرایط در این کشور انجام شده است.

در ابتدا قرار بود که این سفر پس از بهبود شرایط امنیتی در سراسر لیبی انجام شود.

فرانکو بریون، وزیر اقتصاد فرانسه، این دیدار را لحظه ای تاریخی توصیف کرده است.

babak1960 - لوگزامبورگ - لوگزامبورگ
اقایون از ناصادقترین روسای دول اروپایی هستند هنوز خانم سارکوزی ظرفهای ضیافت شام قذافی را تمام و کمال نشسته که شوهرش در غیاب دیکتاتور دنبال بوی نفت درلیبی ول میگردد
پنج‌شنبه 24 شهریور 1390

togyan - انگلیس - لندن
abak1960 - لوگزامبورگ - لوگزامبورگ. مرسی
جمعه 25 شهریور 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
برای اینکه بوی نفت میاید
جمعه 25 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
قذافی بدترکیب میگفت : این درگیری ها، نمایشی طنزی است که ناتو می‌خواهد آن را بر ما تحمیل کند . ناتو هر چه باشد، شکست خواهد خورد. او مبارزه کنندگان را «شورشی، مزدور، فریب‌خورده، مست و خیانتکار» مینامید. قابل توجه شیخان و عربزادگانِ حاکم در ایران اشغالی !
جمعه 25 شهریور 1390

morid - ایران - بوشهر
تابلو که گربه برای رضای خدا موش نمیگیره. انقلابی که با شرکت سارگوزی وکامرون انجام بگیره انقلاب نیست.بیچاره مردم لیبی که هنوز از چاله سرهنگ درنیامده باید توچاه سیاه و نکبت استعماری این نوکران امریکا بیفتند.خدایا خودت انها را از دست این نفت خواران نجات بده.امین
جمعه 25 شهریور 1390

v-for-vendetta - ایالات متحده - اوستین
babak1960 - لوگزامبورگ - لوگزامبورگ , babak1960 - لوگزامبورگ - لوگزامبورگ , togyan - انگلیس - لندن <= نمیدونم چرا بعضی از دوستان فکر میکنند ناتو و آمریکا تاریخ مصرف موشکاشون داشته تموم میشده که به جای دور انداختن اومدن تو لیبی انداختند . دوستان عزیز اگه اونا کاری انجام دادند برای دموکراسی الان هم می خوان از اون کاری که کردند نهایت استفادرو بکنند و این واقعیت دنیاست ,چیزی که جمهوری اسلامی 32 سال تو فکر کرده که دنیا باید نوکر ما باشه
جمعه 25 شهریور 1390

mashady - انگلیس - منچستر
حمله گرگها به لاشه حیوان زمین خورده
جمعه 25 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.