خنده بر هر درد بی درمان دواست


خنده بر هر درد بی درمان دواست

براساس آخرین تحقیقات انجام شده خنده از ته دل آستانه تحمل درد را بالا می‌برد

براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه آکسفورد وقتی افراد می‌خندند درد کمتری حس می‌کنند. این احتمال وجود دارد که یک ماده شیمیایی که بر اثر این خنده در بدن ترشح می‌‌شود مانند یک مسکن طبیعی عمل می‌کند.

همچنین براساس این تحقیق، تصور می‌شود انسان‌های اولیه بر خلاف دیگر جانوران، از ته دل می خندیدند. این مسئله سبب شد اجداد ما بتوانند در گروههای قبیله ای بزرگتری زندگی کنند در حالیکه گونه‌های جانوری دیگر قادر به تشکیل چنین اجتماعات بزرگی نبوده‌اند.

در این تحقیق که در مجموعه مقالات انجمن سلطنتی بریتانیا بی منتشر شده است، برای نخستین بار آستانه درد داوطلبان مورد آزمایش قرار گرفته است.

افراد این تحقیق به دو گروه تقسیم شدند، برای یک گروه به مدت ۱۵ دقیقه فیلم کمدی نمایش داده شد در عین حال برای گروه دیگر برنامه خسته‌کننده ای نظیر برنامه‌های گلف به نمایش گذاشته شد.

این تحقیق نشان داد افرادی که تجربه خنده از ته دل داشتند ۱۰ درصد بیش از بقیه قادر به مقاومت در مقابل درد بودند.

همچنین محققان دریافتند که آن گروهی که ۱۵ دقیقه یک برنامه خسته کننده را دیده بودند، قدرت تحمل دردشان کمتر شده بود.

موقعیت کمدی

نوع خنده نیز بسیار اهمیت دارد. خنده زیر لب و آرام اثر فیزیولوژیکی ندارد و تنها خنده "قاه قاه" است که می‌تواند این تاثیر را داشته باشد.

پرفسور رابین دانبار از دانشگاه آکسفورد که مسئول این تحقیق است معتقد است خنده‌های غیر قابل کنترل یک ماده شیمیایی موسوم به اندورفین را در بدن آزاد می کند که موجب شادی و سرخوشی و کاهش درد می‌شود.

او به بی بی سی گفت که این خنده‌ها باعث تخلیه ریه‌ها می‌شود و وقتی می‌گوئیم از خنده دلم درد گرفت، این همان دردی است که تولید اندورفین می‌کند.

کاوش در مایع نخاعی

این تحقیق امکان سنجش مستقیم مقدار اندورفین را ندارد، به این دلیل که باید سوزن بلندی به داخل نخاع افراد مورد تحقیق در حین خنده وارد می‌شد که این امر موجب می‌شد خنده از صورت افراد برود و نتیجه تحقیق را نیز تحت تاثیر قرار می‌داد.

در عوض محققان آستانه درد هر کدام از افراد این تحقیق را به شیوه دیگری اندازه گیری کردند. به طور نمونه، یک بسته یخ را بر آرنج‌های این افراد قرار می‌دادند و منتظر می شدند تا ببینند که فرد تا کی می تواند سردی این یخ ها را تحمل کند.

با افزایش آستانه تحمل درد، مقدار بیشتری اندورفین تولید می‌شود.

هدف پروفسور دانبار از این تحقیق ایجاد یک روش درمانی جدید نبوده است، اما این تحقیق کشف کرد که خنده در استقرار جوامع انسانی در دو میلیون سال پیش چه نقشی داشته است.

تمام گونه‌های جانوری توانایی خندیدن دارند اما تنها انسان است که با خنده از ته دل اندورفین در بدنش آزاد می‌شود.

نظریه پرفسور دانبار این است که ترشح اندورفین ها علاوه بر تسکین درد، مردم را به اجتماعی شدن سوق می دهد .

این نظریه سناریویی را خلق می کند که احتمالا اولین دلقک‌ها در زمانی که اجداد ما به شکل دسته جمعی دور آتش می‌‎خندیدند شکل گرفتند.

feminism - انگلستان - لندن
محمّد در کتاب نهج الفصاحه اش میگوید : اگر آنچه من دانسته ام بدانید خنده کم و گریه بسیار میکنید .(نهج الفصاحه، ح 2320) خندم گرفت از این حرفش :) امام سارق (صادق) میگوید : خنده بسیار، دل را میمیرانَد .(کافى، ج 2، ص 664) یکی دیگر از شاهکاران محمّد این است که میگوید : خنده دو قسم است خنده ایست که خدا آن را دوست دارد و خنده ایست که خدا آن را دشمن دارد، اما خنده اى که خدا آن را دوست دارد، آنست که مرد به روى برادر خویش از شوق دیدار وى لبخند زند اما خنده اى که که خداى والا آن را دشمن دارد آنست که مرد سخن خشن و ناروا گوید که بخندد یا بخندند و بسبب آن هفتاد پائیز در جهنم سرنگون رود.(نهج الفصاحه، ح1892) بله این سخنان مزخرفِ رهبر مسلمین است، نکتۀ جالب اینجاست که میگوید اگر "مردی" بخندد یعنی زن حق خندیدن و مزاح کردن ندارد . برای خودش یه پا محقق بوده و برای سرتراشیدن هم حدیث گفته !!.
پنج‌شنبه 24 شهریور 1390

a.ahooraei - المان - کلن
خنده و نه قهقهه بی خردانه، بعضی از این افراد رو دیدم وقتی میخنده با دستاش محکم روی میز میکوبه و با پاهاش روی زمین و دهنشم اندازه یه گاله باز میکنه که میشه ته معدش رو هم دید. متنفرم از این بی کلاس ها و بی فرهنگانه تربیت نشده.
پنج‌شنبه 24 شهریور 1390

Gray_wolf - ایتالیا - رم
یعنی اگه دیگر گونه های جانوران از ته دل میخندیدن،میتونستن اجتماعات بزرگتری تشکیل بدن؟آده،آده جانم!
پنج‌شنبه 24 شهریور 1390

ensanam arezoost - ایران - خارگ
چه بسا موقعی که میخندی شکرگزارترین بنده خدائی...بخند تا دنیا بت بخنده...شاد باشید و دیگران را هم شاد کنید
پنج‌شنبه 24 شهریور 1390

tornado_val - ایران - شیراز
بنده نه آخوندم ، نه با آخوندا کاری دارم ، یه جورایی ازشون خوشم نمیاد . ولی این حرفی که شما زدید feminism - انگلستان - لندن اصلا خوشم نیومد . احترام بزار تا احترامت بزارن
پنج‌شنبه 24 شهریور 1390

ali158 - روسیه - مسکو
ما ایرانیها یاد گرفتیم برا حسین بن علی تو سر بزنیم ,گریه کنیم وغمگین باشیم ما را چه به خنده. تا روزی که این مرده ها را جلودار خویش بدانیم باید دور اندروفین را خط بکشیم. مرگ بر خمینی وانان که تخم عرب پرستی را درایران کاشتند
پنج‌شنبه 24 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
tornado_val / اتفاقأ من هم از این مزخرفات و احادیث اصلا خوشم نمیآد و اگر شما اطلاعات و آگاهیت در این حد نیست که رهبر دینت و نوادگانش چه گفتند، من مقصر نیستم ، من همیشه سخنانم را با رفرنس درج کرده ام تا ناآگاهانی چون شما به یکباره رم نکنند و از من ایراد نگیرند . اون اشخاصی که باید بهشون (از قولِ شما) بی احترامی بشود گویندگان این مزخرفات و مهملات، که رهبر دینی و امامان شما میباشند، هستند . بنابر این قبل از اینکه چشمانتان را ببندید و دهانتان را بگشائید کمی، فقط ذره ای مغزتان را بکار بیاندازید و بیشتر مطالعه داشته باشید و ندانسته صحبت نکنید ! به جرأت میگویم که شما کتاب نهج الفصاحۀ رسول اللهِ تان را نخوانده اید اگر شما به این رفرنس مراجعه کردید و چنین چیزی را نیافتید من در حضور دیگر کاربران از شما عذرخواهی میکنم و اگر هم یافتید( که حتما خواهید یافت) فقط خاموووووش شوید و رگِ گردنتان را برای من قلمبه نکنید !! بفرمائید نماز عشایتان را بجا آورید که قضاء نشود و یاد بگیرید که همیشه اعتراضات بجا داشته باشید و برایش دلیل و برهان بیاورید.
پنج‌شنبه 24 شهریور 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
feminism-انگلستان-لندن چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا چرا اخه؟؟؟؟؟ این چه حرفایی که شما میزنید.......این توهین ها چیه یه خورده احترام خودتونو نگه دارین......چرا شما فقط با زبان توهین بلدید حرف بزنید این هنر نیست خانم محترم این چیزیه که همه بلدند.....اینجا چاله میدون نیست که چشماتونو ببندین و دهنتو باز کنید.........لااقل حرمت نگه دارین واقعا خیلی ازتون ناامید شدم براتون متاسفم خیلی خیلی..
جمعه 25 شهریور 1390

saitama - ژاپن - توکیو
tornado_val شما از کسی خوشت میاد یا نیاد به خودت مربوطه چند تا گفته مزخرف از چند تا ادم مزخرف که سند و مدرکش هم ارائه شده بی احترامی نیست.از تعصب دور شو. پایدار باشی
جمعه 25 شهریور 1390

lucas71 - سوید - اوپسالا
feminism - انگلستان - لندن ,عزیز منظورت از نهج الفصاحه , نهج البلاغه است? که فکر می کنم درست حدس زده باشم. نهج البلاغه از محمد نیست , بلکه از علی است. و هر مطلبی را نمی شود به محمد یا علی یا اصلا به دین ربط داد, این مطلبی را که نوشته اید تحلیفاتی هستند که اقایانی که در فضیه قم درس می خوانند به خورد مردم ساده دل ما می کنند ..
جمعه 25 شهریور 1390

lucas71 - سوئد - اوپسالا
. feminism - انگلستان - لندن , . نهج الفصاحه کتابی است که احادیث اخلاقی محمد را در خود جای داده است, که شامل 3200 حدیث می باشد. دوست عزیز feminism حق باشماست.البته در مورد کتاب!
جمعه 25 شهریور 1390

mashady - انگلیس - منچستر
mastaneh.deldar - ایران - اهواز مستانه جون عوض بستن دهانها شرکت کن تو بحث قربونت برم حرفهاشو رد کن دلیل بیار . شما فقط گله کردی از توهین .درست فرمودید چاله میدون نیست ولی کلاس اخلاق هم نیست بفرمایید تو نهج البلاغه همچین چیزی امده یا نه? و اگر امده فعلن نهج البلاغه را دور بندازید تا بریم سراغ توهین کنندهها و ببینیم کدام دین زورگو تر و توهین کننده تره
جمعه 25 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
lucas71 / خیر جانم اشتباه حدس زدید ، هر کودکی کتاب نهج البلاغه را حداقل یکبار شنیده و با آن آشنا است بدبختی و درماندگی مردم ما این است که حتی اسم این کتاب را نشنیده اند و اظهار نظر هم میکنند. جهت اطلاع شما کتاب نهج الفصاحه مجموعه ای از احادیث و افتضاحات محمد میباشد و مطمئن هستم که saitama دوست دیگرمون با این کتاب آشنا باشد که گفته های مرا تأئید میکند. عزیز من چرا باید برای تازیزادگانی که دودمان و فرهنگ ما را به باد دادند و دختران پادشاهان ما را به اسارت گرفته و آنها را به صیغۀ خود در آوردند تعصب خشک نشان بدهیم. باز ماندگانشان نیز هم اکنون مرز و بوم ما را به خاک و خون کشیدند و ما هنوز در خواب غفلت مانده ایم. خواهش میکنم کمی مطالعه کنید و بی دلیل از دیگری غلط دیکته ای نگیرید. متشکرم.
جمعه 25 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
mastaneh deldar / ببخشید شما کی باشید که از من ناامید شده اید !!!!!؟ متأسف برای شخص خودتون باشید که کورکورانه از دینی که سراسر زشتی و ناپاکیست پیروی میکنید ! مطالبی را که من گفتم از پیغمبر 57 ساله ای است که با عایشۀ 9 ساله همبستر میشود. در ضمن برای اطلاع شما این سایت به آزادی سخن و حدود آن پایبند است و ارزش قائل میشود و اگر این موضوع سرکار را ملول میفرماید، نه اجباری دارید که بیائید و نه سایت برای شما نامۀ فدایت شوم میفرستد . این سایتِ آزاد کاربران و مراجعه کنندگانِ همیشگی و پایبندش را دارد پس با نبودِ شخص تک روی مذهبی و کنترل کننده ای چون شما دلش به لرزه نمیافتد ! ناراحت هستید کامنتهای مرا نخوانید.اینجا بازداشتگاه اوین نیست که با زور و قلدر بازی بخواهید حرفتان را به کرسی بنشانید . افتاد !!
جمعه 25 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
saitama / متشکرم از شما دوست من ! طرف میگه من از آخوند خوشم نمیاد و باهاش هم کاری ندارم ولی به محمّد که آخوند را زائید توهین نکن، در صورتی که من فقط و فقط سخنانِ این غارنشین و دار و دسته اش را درج کرده ام و نابجا هم نگفته ام. در واقع اینها با خود محمّد درگیر هستند ولی پاچۀ مرا میچسبند ! نتیجه میگیریم که دزدان و شیخانِ حاکم بر ایران را همین شیخک ها نگه داشته اند !!! به هر حال از شما باز تشکر میکنم.
جمعه 25 شهریور 1390

ensanam arezoost - ایران - خارگ
feminism - انگلستان - لندن، هر دینی،مذهبی،کتابی،شخصی و موضوئی یا اعتقادی را مودبانه و محترمانه نقد کن تا اگر درست گفته باشی بیشتر و بهتر بپذیرند،چرا که تشخیص و سلیقه و افکار و اعتقادات انسان میتونه از عقل و منطق و علم به مراتب بیش از شرع کمک بگیره و از همه مهمتر درب ورودی سایت رو به مخالف نشون بده نه خروجی،چرا که خروجی رو همه بلدن ...شاد و تندرست و البته آرام باشی
جمعه 25 شهریور 1390

lucas71 - سوئد - اوپسالا
feminism - انگلستان - لندن , . عزیز! برای من نه مهمه که کی‌ این کتاب را نوشته یا محتویات کتاب چی‌ هست چون خیلی‌ چیزای دیگه وجود دارد که وقتی‌ برای این چیزای که یکی گفته در زمانی قدیم و دیگران به مرور زمان آنها را نقل کردن و تعدادی هم در زمان حال به نحوی تفسیر آنها پرداختن که این تفسرها پایه و اساس درستی ندارند یعنی بهتر بگویم برداشتی است که به نفع خودشان است. و دگر اینکه عزیز با این همه نفرت و تنفر از چیزی و کسی‌ که به ما هیچ ربطی‌ نداره به جایی نمی رسیم فقط خود مان را اذیت و ناراحت می‌‌کنیم. شما که اطلاعاتتان زیاد است و چند تا کتاب خواندید و فضل‌ دانشی دارید این به این معنا نمی شود که توهین کنید باید با آرامش و مهربانی آن دانشی را که یاد گرفتید به دیگران یاد بدهید.
جمعه 25 شهریور 1390

lucas71 - سوئد - اوپسالا
در آخر می‌‌خواستم بگویم که از ماست که بر ماست چرا باید تقصیرو به گردن دیگرن بیاندازیم تا ما نتوانیم خودمان را درست کنیم نمی شود جامعه را درست کنیم پس بهتر است از خودمان شروع کنیم و یاد بگیرم که چگونه با دیگران رفتار کنیم. من نمی دانم شما چه دینی دارید و برأیم هم مهم نیست اما این را به خاطر داشته باش اگر ایرانیان در زمان‌های خیلی‌ قدیم که یک دلیل مهم برای افتخار ماست موفق بودن این ارکان اصلی‌ دین زرتشت بود: گفتار نیک‌ پندار نیک‌ و رفتار نیک‌، ساده و پر مفهوم مگه نه؟؟؟؟؟؟ حال کدام یک از ما این ارکان را رعایت می‌‌کنیم؟ هیچکس!!!!!!فقط داریم به همدیگر توهین می‌‌کنیم و تقصیر را به گردن دیگران می‌‌اندازیم عربها، دین، امریکا، انگلیس،وووو......
جمعه 25 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
mashady / نهج البلاغه نیست عزیز من نهج الفصاحه است !! این کوچولو ها حتی نام این کتاب به گوششان نرسیده حالا آمده اند در این سایت مکتب خانه راه انداخته اند !! اصلا من توهینی نکردم فقط سخنان محمد و دار و دسته اش را بیان کردم ! شما کتابِ حلیة المتقین را بخوانید و ببینید که اینها در بابِ تنقیه، زیرجامه پوشیدن، سرتراشیدن، سرمه کشیدن، به آئینه نگاه کردن،کندن موی بینی، بازی کردنِ با ریش، مجامعت با زنان و هر کوفت و زهرماری دیگری که بگوئید ، حدیث آورده اند !!! اونوقت تعدادی نادان و کور سواد که هیچ مطالعه ای در زمینۀ دینی که از آن پیروی میکنند، ندارند میایند و خط و نشون میکشند ! ...
جمعه 25 شهریور 1390

saitama - ژاپن - توکیو
feminism\ سپاسگزارم . بحث با کسانیکه از کتابهای دینی خود بیخبر هستند .......پایدار باشی
جمعه 25 شهریور 1390

ensanam arezoost - ایران - خارگ
saitama - ژاپن - توکیو،هموطن عزیز بهتره که با بیخبران بحث کرد شاید که بپدیرند و آگاه شوند چرا که باخبران خیلی نیاز به بحث ندارند
جمعه 25 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
ensanam arezoost / هموطن خوب و عزیز من، شما اگر به کامنت اول من توجه میکردید من غیر از بیان حدیث و واقعیتهای تلخ، هیچگونه توهین و پرخاشی نداشتم ولی زمانی که جلوی دهان مرا به زور میخواهند بگیرند که من دم نزنم این را به هیچ عنوان پذیرا نیستم، یکی از این معترضین قبل از این بحث، برای من پیامی پُر از نفرت و خشمگینانه فرستاده بود و من با تأمل و محترمانه نظرم را توضیح دادم و دست آخر هم آرزوی موفقیت برایش کردم، ولی باز ایشون اومده و برای من شاخ و شونه میکشد. عزیز من، انسانیت و آدمیت به داشتن مذهب و خداپرستی نیست چرا که هستند بسیاری از خداپرستان و مذهبیانی که صرفا بخاطر پیروی از دینشان و حکم شرعی، سر انسانی را از بدنش جدا میکنند و چه جنایتهایی که مرتکب نمیشوند. بیش از این وقت شما را نمیگیرم و آرزوی سلامتی و تندرستی برایتان دارم .
جمعه 25 شهریور 1390

zhandark - انگلستان - میدلزبرو
feminism جان ، ممنون از اطلاعاتت! کامنت صدر این خبر که متعلق به شماست کاملا علمی رفرنس گذاری شده و جای تقدیر و تشکر دارد ، باشد که چراغ راه ما انسان هایی باشد که بی علم و اندیشه و تنها با دنباله روی کورکورانه از اجدادمان نسبت به برخی اعتقادات عام تعصب میورزیم....z
شنبه 26 شهریور 1390

lucas71 - سوید - اوپسالا
چشم ها باید شست جور دیگر باید دید...... این کوچولوها...... واقعا که ایشان مثل ریس جمهورشان توهین کردن را خوب بلدند متاسفانه ایشان هم مثل همه که فکر می کنند که با خواندن چند کتاب به عرش اعلا رسیدن و به خود اجازه توهین کردن می دهند و فکر می کنند علی اباد هم شهری است. شما که بزرگ هستین پس بزرگی تان کجا رفت, چرا سطح اخلاقی تان نزول کرده که به دیگران القابی بدهید که برازنده شخص خودیتان است, بماند, درک تان مئ کنم غربت برای خیلی ها رنج اوره و شما هم یکی از همان ها هستید خدا به شما صبر و فکر عنایت فرماید. زندگی را سخت نگیر عزیز ........
شنبه 26 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
zhandark / ژاندارک گرامی سپاسگزارم ، من بر همیشه برای سخنانم رفرنس و منبعش را نیز درج میکنم که مبادا سؤالی برای خواننده پیش بیاید ! شما خود میبیند که کاربرانی بدون آگاهی و آشنائی آمده اند و قبل از هر مطلبی گفته اند که فلانی این کتاب را اشتباه گفته ای !! من حتی به کاربری که از شیراز اعتراض داشت گفتم که شما اگر تحقیق کردی و عکس این مطلب را دیدی من از شما در حضور دیگر کاربران عذرخواهی میکنم ولی به گفتۀ خودم مطمئن بودم ، چرا که من این کتابهای مثلا اخلاقی را خوانده ام و از روی تنفر و نادانی صحبت نمیکنم !! در هر صورت باز از همفکری و ساپورت شما صمیمانه تشکر میکنم. روزگارتان خوش .
شنبه 26 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
lucas71 / من هرگز ادعای بزرگی نکرده و نداشته ام ولی به خود میبالم که خُرده هوشی دارم ! روی سخنم شما نبودید ولی اگر باعث آزردن و رنجش شما شده ام از شما عذرخواهی میکنم . شاد باشی .
شنبه 26 شهریور 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
feminism-انگلستان-لندن...صبر کن تند نرو ببینم مگه من با ازجازه شما اومدم که با اجازه شما هم برم..نخیر مثل اینکه شما فقط با همین زبان بلدید حرف بزنید....من هرچی بگم تو باز حرف خودتو میزنی..دین و مذهبم بالاتر و باارزشتر از اونیه که بخوام راجع بهش با ادمی مثل شما حرف بزنم...شما فقط خودتو قبول داری یه جایی گفته بودین که روزی مسلمان بودیدو خونوادتون از کودکی به شما قران و نماز خوندن یاد داده بودن میخوام بپرسم ایا خونوادتون به قول شما مثل من کورکورانه از دین پیروی کردن ؟؟؟ایا خونوادتون lt;خیلی خیلی ببخشید قصد توهین ندارم خودتون گفتیدgt; نادان و کورسواد بودند؟؟؟ امیدوارم اینو به حساب بی ادبی من نگذاشته باشید
شنبه 26 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
mastaneh deldar - من فکر میکنم این کامنتِ شما قبل از پیامی بوده که برای من از طریق پرنیان فرستادید !!!!؟؟ علی دشتی نویسنده و سیاست مدار ایرانی که تحصیلاتش را از مدارس مذهبی و حوزه‌های علمیه شروع کرد، ولی بعدها یکی از منتقدانِ مبانی دین اسلام و روحانیت شد! (کتابِ 23 سال علی دشتی). بله من قبلأ نماز خوان و روزه گیر بودم و اگر از قران محّمد مطالعه نداشتم ،نمیدانستم که در سورۀ نسا آیۀ 34 میگوید اگر زن در رختخواب از همبستری با شوهرش سرپیچی کرد، باید تنبیه شود. خطبۀ 80 نهج البلاغۀ علی را خواندم و دانستم که به سبب اینکه زنها عادت ماهانه میشوند، او آنها را ناقص عقل نامید و ارثیۀ اشان را نصف کرد. در کتابِ انوارولایه، ص۴۴۰ دریافتم که در ادرار ائمه آلودگی نیست . با مطالعۀ اصول کافی - جلد یک ص ۳۸۲ آموختم که فاطمه زهرا حیض نمیشده است !! ضمنأ عزیز جان شما خودتان را با مادر من که سه برابر سن شما را دارد مقایسه نکنید، امکانات آموزشی و تحقیقی که شما در قرن 21 دارید را هرگز نمیتوانید با 60 سال پیش مطابقت بدهید. در آخر امیدوارم که همواره تندرست و موفق باشی .
یکشنبه 27 شهریور 1390

amirali01 - فیلیپین - مانیل
- ما بهشت را برای کسانی که دل مومنین را شاد کنند مباح ساختیم. (حدیث قدسی). - نشانه آدمیان بهشتی تبسم همیشگی است. (رسول اکرم صلی ‌الله ‌علیه ‌و آله ‌و سلم). - بعد از سلامتی خنده بزرگترین نعمت خداست.(امام علی علیه‌السلام). - خنده و تبسم نشانه بارز خوشرویی است و آن موجب دوست یابی است. (امام علی علیه‌السلام). - خوشحال کردن قلب مومن از ده حجّ با ارزش‌تر است. (امام صادق علیه‌السلام). - نزد خداوند کافر خوشرو از مؤمن ترشرو عزیزتر است. (امام رضا علیه‌السلام). - هر که مؤمنی را از غم و اندوه شاد کند خداوند دل او را در روز قیامت شاد می‌کند. (امام جواد علیه‌السلام). - هیچ چیز مثل خوشرویی زندگی را شیرین نمی‌کند. (امام حسن عسگری علیه‌السلام).
یکشنبه 27 شهریور 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
amirali01 احسنت چه حدیث های ارزشمندی.......مرسی از این تلنگری که با این مطالبتون بهم زدین گاهی وقتا یک تلنگر لازمه......
یکشنبه 27 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
mastaneh deldar / آیا این رفتار هم از مسلمانی توست که برای من در پرنیان بدلیل توهین هائی که به خانواده و خودم کردید، پیام عذرخواهی میگذارید و در اینجا رنگ عوض کرده و خواستار این هستید که تلنگر زدن به دیگران کار شایسته ایست !! براستی که پیروان محمد هستید !! با این رفتار دو گانه ات به واقع ثابت کردی که این تو هستی که به تلنگری شدید نیاز داری !!
یکشنبه 27 شهریور 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
feminism خانم محترم من چیکار به شما دارم اگه دقت کرده باشید من گفتم به من تلنگر زدین نه به دیگران....این حرفو واسه ی دل خودم گفتم کاری هم به کسی ندارم شما چرا همیشه علیه من جبهه میگیرید...من کی رنگ عوض کردم من یه رنگم فقط مسلمان....از این اقا هم تشکر کردم فقط واسه ی دل خودم چون با این حدیث های قشنگشون به من ارامش دادن.....خواهشا به پیامبرم توهین نکنید هرچی میخواین به خودم بگید باور بفرمایید من منظورم به غیر خودم نبود شما به خودتون نگیرید.....
دوشنبه 28 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.