روسیه: باهرگونه قطعنامه علیه دولت بشار اسد مخالفیم


روسیه: باهرگونه قطعنامه علیه دولت بشار اسد مخالفیم

سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد طبق آمار تایید شده، بیش از دو هزار و ۶۰۰ تن در سرکوب های خشونت آمیز در سوریه کشته شده اند. و روسیه در پاسخ به درخواست کشورهای غربی اعلام کرد «به طور قاطع با هرگونه قطعنامه علیه سوریه مخالف است.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، دیمیتری مدودیف، رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه گفت: «همین حالا هم کشورهای غربی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا راه اشتباهی برای اعمال فشار به حکومت دمشق رفته اند و نیازی به اعمال فشار از سوی شورای امنیت سازمان ملل نیست.»

فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد، سکوت و کناره گیری شورای امنیت سازمان ملل از سرکوب خشونت آمیز مردم سوریه نادرست و نابجاست و باید حکومت بشار اسد را مجبور کرد کشتار و سرکوب مردم را متوقف کند. چین و روسیه مخالف هرگونه اعمال فشار بر روی رژیم حاکم در سوریه هستند.

گروه های حقوق بشر سوریه اعلام کردند فقط در یک هفته گذشته، ۱۱۳ تن از شهروندان سوریه توسط نیروهای امنیتی و نظامی بشار اسد کشته شده اند. شاهدان عینی می گویند در ۲۴ ساعت گذشته حضور سنگین نیروهای نظامی و زرهی در حماه دیده شده و ماموران خانه به خانه با هرگونه اعتراض مقابله می کنند.

دمشق گروه های مخالف و معترض را به «برپایی خشونت و اعمال تحریک آمیز» متهم کرده و می گوید دولت فقط در پی «حفظ آرامش» است.

«بوثانیه شعبان»، مشاور امور رسانه ای بشار اسد که روز دوشنبه در مسکو با مقامات روسیه دیدار کرد، به خبرنگاران گفت: «آماری که ازسوی سازمان ملل اعلام شده نادرست است و آمار واقعی حدود نیمی از مقدار اعلام شده است ضمن این که شمار زیادی از کشته شدگان، نیروهای امنیتی، نظامی و اطلاعاتی سوریه هستند.»

وی افزود: «طبق اطلاعاتی که ما در اختیار داریم، حدود ۷۰۰ تن از نیروهای نظامی و اطلاعاتی و امنیتی سوریه کشته شده اند و حدود ۷۰۰ تن هم از سوی دیگر جان داده اند که همگی شورشی هستند. »

ناوی پیلای، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفته که تمامی اطلاعات و آمار مربوط به کشته شدگان سوریه از منابع مختلف گرفته شده و صحت آن تایید شده است.

خانم پیلای روز دوشنبه در ژنو به کمیسیون عالی حقوق بشر گفت: «آمار کشته شدگان در ناآرامی های شش ماه گذشته در سوریه از دو هزار و ۶۰۰ تن فراتر رفته است و ما این آمار را تایید می کنیم.»

گروه های حقوق بشر مستقر در سوریه می گویند آمار کشته شدگان از حدود سه هزار تن هم فراتر رفته است.

فرانسه، بریتانیا، آلمان و پرتغال روز دوشنبه پیش نویس قطعنامه ای را توزیع کردند که در آن درخواست شده علیه حکومت بشار اسد تحریم های بین المللی اعمال شود تا هرگونه اعمال خشونت علیه شهروندان غیرنظامی متوقف شود. روسیه و چین می گویند «به هیچ وجه با این قطعنامه همراهی نمی کنند.»

آلن ژوپه، وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه گفت: «این که شورای امنیت در امری چنین بدیهی نتواند به اجماع برسد و موضع بگیرد، نوعی رسوایی است. به نظر ما رژیم حاکم در سوریه مشروعیت خود را از دست داده و باید سازمان ملل با صدای واحد هرگونه خشونت در سوریه را محکوم کند.»

iSam - انگلستان - لندن
روسهای کثیف فعلا دارن از این حکومتهای آلوده تغزیه میکنند ولی صد در صد اطمینان دارم که بزودی با رایزنی و در اصل تهدیدهای پشت پرده غرب حرفشون عوض میشه. آخه این روسها گرسنه محتاج هستند و الکی برای یه عده ساده لوح بنام کومونیست و عوام قیافه میان.
سه‌شنبه 22 شهریور 1390

sia_sefid - ایران - تهران
خیلی باحالی روسیه . خب ترکیه که مال آمریکا شد .. سوریه هم مال روسیه! . اگه ایران هم واسه پایگاه زدن راه میداد خیلی جنگ باحالی میشد!! ایران رو باید نازش رو بکشن . یه کم بیان با ریش های علی گدا بازی کنن . فتوا رو میده!
سه‌شنبه 22 شهریور 1390

ARTEMIS-SW - فرانسه - پاریس
کثافت تزار رومانف که باعث جدائی قسمتی از ایران شد هنوز ادامه دارد ننننننننگ/
سه‌شنبه 22 شهریور 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
بی شرفتر از روسها خودشان هستند
سه‌شنبه 22 شهریور 1390

soheil_alman - المان - فرانکفورت
ازته دل ارزو میکنم که کشور روسیه خود به این فلاکت دچار شوند...حـ... های فرصت طلب...
چهار‌شنبه 23 شهریور 1390

dara20 - ایران - تهران
مرگ بر روسیه کثف.
چهار‌شنبه 23 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.