پرندگان چگونه بی دندان شدند؟


پرندگان چگونه بی دندان شدند؟

دیرینه شناسان آمریکایی و چینی با کشف بقایای فسیلی جدیدی توانستند ارتباط میان پیدایش چینه دان و حذف دندانها را در پرندگان پیدا کنند.

دانشمندان آکادمی علوم چین و دانشگاه کانزاس با کشف و بررسی دو فسیل جدید از دو گونه پرنده به نامهای Hongshanornis و Sapeornis که در دوه کرتاسه می زیستند به یک تائید غیرمستقیم درخصوص چگونگی حذف دندان در پرندگان و پیدایش چینه دان دست یافتند.

با بررسی این فسیلها این محققان توانستند ردهایی از حضور چینه دان را در این حیوانات پیدا کنند. چینه دان یک اندام خاص در پرندگان معمولی است که به آنها در خوردن و هضم دانه کمک می کند.

 
در ابتدای دوره کرتاسه بین 100 تا 145 میلیون سال قبل به عنوان دوره ای بحرانی در تاریخ تکامل پرندگان شناخته می شود. در این دوره بسیاری از پرندگان اولیه پدیدار شدند و به سرعت متنوع شدند. اجداد این پرندگان دندان داشتند و از حشرات تغذیه می کردند.

 
در پرندگان مدرن دانه خوار، حضور سنگدان اجازه می دهد که آنها به سرعت دانه ها را جمع کنند و سپس در زمانی که پرنده در یک موقعیت آرام به دور از رقبا و یا شکارچیان احتمالی قرار گرفت آنها را هضم کنند.
 

این درحالی است که تاکنون در هیچ یک از فسیلهای پرندگان اولیه این اندام شناسایی نشده بود. اکنون در این بقایای فسیلی جدید، دانه هایی کشف شد که در موقعیت آناتومیک چینه دان در پرندگان امروزی نگهداری می شدند. در بعضی از موارد حتی بافتهای نرم سنگدان نیز مشاهده شد که شباهت بسیاری به این ساختار در پرندگان مدرن داشت.
 

براساس گزارش Cosmos، این کشف همچنین شاهدی برای ارتباط میان پیدایش چینه دان و حذف دندانها است که پیشنهاد می دهد دانه خوار شدن پرندگان احتمالاً یکی از فاکتورهای مهم در کاهش دندانها در پرندگان اولیه بوده است.

Dara va sara - استرالیا - ملبورن
حالا هی صحبت از تکامل کنید. کو گوش شنوا . دست اخر افرادی چونDKDK. به این معتقدن که هرچی روی این کره زمین هست به همین شکل یک شبه توسط خدا ظاهر شدن. و این افراد هیچ نظریه دیگری را قبول ندارن. نه فسیل میدونن چیه نه میلیون سال و نه تکامل.و. غیره. فقط مرغ یه پا داره که داره..خدا این جهان رو درست کرده بعدشم فکو فامیل و دوست و اشنهاشم کرده پیغمبر و امام وبقیه ادمهای روی زمین رو کرده گوسفند که باید دنبال انها باشند. این اول و اخر فرضیه.هر کی هم حرف اضافه بزنه. اون دنیا دهنش ....
سه‌شنبه 22 شهریور 1390

pelle - سوئد - استکهلم
برای اطمینان ازصحیح بودن این کشف دانشمندان باید حقیقت امر را از جنتی که برادر بزرگه کره زمین است پرسید، چون وقتی جنتی متولد شده کره زمین هنوز بوجود نیامده بود .
سه‌شنبه 22 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
Dara va sara مرسی عزیز . الان با این سخنی که گفتی اللهِ مدینه سوسکت میکنه :) آخه یکی نیست که در موردِ بوجود آمدن خدا/الله/ گاد توضیح بده ! بعدش میگویند که یک نقاشی قشنگ خالق داشته بله برای اینکه یک نقاش اون اثر رو بوجود آورده و انسانها میتونند اون نقاش رو به چشم ببینند. من و شما هم نتیجۀ شهوت رانی و همخوابی پدرومادرمان هستیم ، نقش خدای آنان این وسط چیست خودشان هم نمیتوانند پاسخگو باشند !! همانطوری که دین و مذهب را انسانها تولید کردند، خدا هم ساخته و پرداختۀ فکر و ذهن انسانهاست .
سه‌شنبه 22 شهریور 1390

Dara va sara - استرالیا - ملبورن
feminism - انگلستان - لندن..انسان زمانی میتونه در هر زمینه ای موفق بشه که. خلاف هر نظریه ای رو هم فکر کنه..نویسنده شهیری مینویسد که..شاید قرار نبود که خدا ما را از آسمان به زمین بفرستد و شاید ما بودیم که خدا را از زمین به اسمان فرستادیم...دقیقا همون که گفتی. خدا زاده افکار انسان. و چه بسا خیلی ها بخصوص سود جویان از این افکار چه سودها بردن.
سه‌شنبه 22 شهریور 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
Dara va sara - استرالیا - ملبورن. فریضه تکامل هیچ منافاتی با وجود خدا نداره, اینکه عنصر اکسیژن با هیدروژن ترکیب میشه و موجوداتی زنده(که در واقع کلمه زنده اینجا محل بحث است) که حرکت میکنند و به مدلهای متفاوت و متناسب تغییر میکنن روخلق میکنه نشان از هوشمندی ذات طبیعت و قدرت تطبیق(که شما به اشتباه می گوئید تکامل) داره. اصل وجود خدا خیلی فراتر از کره زمین وموجودات خلق شده ابزی(H2O) در این کره خاکی است.
سه‌شنبه 22 شهریور 1390

Dara va sara - استرالیا - ملبورن
sepherdad - استرالیا - سیدنی..میدونی چیه. ما هر سازی بزنیم . شما میگین مال ما قشنگنره. بحثی که تو شروع کردی خیلی طولانی تر از چند خطه. ولی هر گروهی و دسته ای به این موضوع به طورع جداگانه نگاه میکنند. یک گروه مثل شما بطور سطحی و همه چیز را به اصل وجود خدا ربط میدن. یه گروه دیگر که همان یک عده دانشمند احمق بیسواد هستن که تکامل و حرکت طبیعت و هتا کل جهان را از روی اتفاق و قوانین علمی توضیح میدن . و حالا حرف این اقایان منظقیتر به نظر من میاد. ولی یک لطفی کن. که از خدا بپرس که چرا او مثل بقیه مردم لفمه را مستقیم وارد دهنش نمیکند و حتمن باید لقمه را دور دنیا بگرداند و بعد داخل دهنش کند. بطور مثال. پرندها دندان داشتن بعد منقار. چرا از اول منقار نداده؟ (به نظر من این اصلا ربطی به هوشمندی خالق نداره و بلعکس) و یا داینوسورها. چرا انها رو خلق کرد جایکه میخواست از بین ببره. شما این دوتا مسئله را روی کره زمین ازش بپرس . فراتر از کره زمین بماند برای بعد. جهت اطلاع ان جیزایکه ان بالا گفتی بهش میگن تکامل و خود فرضیه تکامل رد وجود خداست.
چهار‌شنبه 23 شهریور 1390

mastaneh.deldar - ایران - اهواز
خداوندا تویی پروردگارم همه از توست یا رب هرچه دارم..زمین و اسمان و ماه و خورشید به چشم دل همه ایات توحید...تو یا رب این جهان را افریدی تو یا رب این جهان را پروریدی.....
چهار‌شنبه 23 شهریور 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
Dara va sara - استرالیا - ملبورن. دانش بشر(چون دانش غیر بشری هم هست) مبتنی بر تجربه است, و تعریف مورد قبول(اجماع)دانش: داده های است که برای گیرنده معنای داشته باشه! مثلا گیرنده چشم شما علف رو سبز و گیرنده چشم سگ خاکستری می بینه, اینکه علف چه رنگ هست بسته به طول موج اشعه وتوانایی چشم گیرنده داره, در مورد سئوال شما, اینکه موجود نقصی داشته بد برطرف شده? خیر, موجود چون در حقیقت تغییر شکل عناصر هست بسته به محیط adjustمیشود من فکر نمیکنم دویدن اسب تکامل است, مشکل شما اینست که فکر میکنی پرنده همیشه پرنده بوده و خواهد بود درحالیکه در خودفریضه تکامل همه چیز از یک تک سلول اغاز شده. شما برای درک مسئله ابتدا باید مفهوم "زمان" بشناسی, مفهموم "موجود" که در حقیقت وابسته به زمان هست و بعد مفهوم "تکامل", مفهوم خداوند برای یک حباب هفتاد ساله(انسان) پر از فضولات ممکن نیست! شما تصور کن یک پشه در عمر 48 ساعته خود چگونه میتواند انسان رابشناسد!? .
چهار‌شنبه 23 شهریور 1390

feminism - انگلستان - لندن
Dara va sara / عزیز جان ناصر خسرو میگوید : پند چه دهی و چه گوئی سخن حکمت و علم -- این خران را که چو خر یکسره از پند کَرند !! موفق باشی .
چهار‌شنبه 23 شهریور 1390

m18 - ایران - مشهد
اقا این cosmos چه جوری تلفظ میشه
چهار‌شنبه 23 شهریور 1390

sepherdad - استرالیا - سیدنی
Dara va sara - استرالیا - ملبورن. "".میدونی چیه. ما هر سازی بزنیم " !!!!!! ما!!?? تو واقعا اگر فقط تا پنجم دبستان رو خونده باشی(ممکنه مدارک زیاد داشته باشی اون مهم نیست) میدونستی که چیزی بنام "ما" وجود نداره, دوم, نبینم دیگه به دانشمندان توهین کنی, سوم! من از تو انتظار ندارم خدا نشناس ویا شناس بشی, من از شما انتظار دارم, پول به دعانویس ندی, نری زیارت, دنبال فاگیرها وجن گیرا نری, تو رو چه به فریضه تکامل! هر شلغم فروشی مثل تو رو وقتی راهش بدن توی استرالیا, همین میشه دیگه! مملکت بی صاحب همینه دیگه.
پنج‌شنبه 24 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.