بوش: از مرگ بن لادن خوشحالی نشدم


بوش: از مرگ بن لادن خوشحالی نشدم

جورج بوش

جرج دبلیو بوش رییس جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا می گوید شنیدن خبر مرگ بن لادن رهبر القاعده و مسئول سازمان دهی حمله های یازده سپتامبر او را خوشحال نکرده است.

پیتر شنل، مستند ساز، به سی ان ان گفت جرج بوش در یک رستوران در دالاس نشسته بود که پلیس مخفی به او گفت پرزیدنت باراک اوباما می خواهد با او صحبت کند. اندکی بعد او از جریان قتل بن لادن آگاهی یافت.

بوش تاکید کرد که «خبری نبود که ما را خوشحال و شادمان کند. شاید بشود گفت یک نوع احساس بستن پرونده ای بود،‌همین.»

شنل در مستند خود به نام «جرج بوش: مصاحبه یازده سپتامبر» با رییس جمهور پیشین آمریکا گفت و گو کرده است. این مستند قرار است به مناسبت دهمین سالگرد حملات یازده سپتامبر از شبکه نشنال جئوگرافیک پخش شود. مصاحبه شامل مسایل گسترده ای درباره واکنش بوش به حملات یازده سپتامبر است. واکنشی که سبب یک سری شکاف های عمیق سیاسی هم در درون آمریکا و هم در بیرون شد.

شنل می گوید «در این گفت و گو می توان به روشنی دید که رویدادهای آن روز در پرزیدنت بوش اثر گذاشته و احساسات او را برانگیخته است.»

بوش به شنل گفت که اولش فکر کرده بودند که یک هواپیمای کوچک به یکی از برج های دوقلو اصابت کرده است.

بوش در این مصاحبه گفت: «اولش فکر کردم یک هواپیمای کوچک است و واکنش من این بود که عجب یا هوا بد بوده یا یک حادثه غیرعادی برای خلبان پیش آمده. بعد «اندی کارد» با آن لهجه ماساچوستی در گوش من نجوا کرد که یک هواپیمای دیگر به برج دوم خورده. ایالات متحده آمریکا مورد هجوم جدی قرار گرفته است.»

بوش در یک کلاس سرگرم بازدید بود که از حمله ها آگاهی یافت.

شنل به سی ان ان می گوید: «یادمان باشد که او در واشنگتن نبود و چند ساعت بعد رسما داشت از این سر آمریکا به آن سر می رفت.» شنل افزود «در حقیقت آنها از یک دشمن ناشناخته فرار می کردند و داشتند در ارتفاع ۴۰ هزار پایی در هواپیمای مخصوص رییس جمهوری تصمیماتی اتخاذ می کردند.»

بوش به شنل می گوید که او داشت در پیچ و خم میدان جنگی ناشناخته گام بر می داشت.

شنل از رییس جمهور پیشین آمریکا می پرسد آیا با توجه به اختلاف نظر ها بر سر حمله به عراق و افغانستان و خطر کشیده شدن جنگ به داخل مرزهای آمریکا در پیامد حمله های یازده سپتامبر، از تصمیم های خود احساس پشیمانی هم به او دست داده است؟

شنل می گوید: «بوش یک نگاهی به من کرد و گفت من از این سئوال لعنتی خوشم نمی آید. او حتی از کلمه پشیمانی استفاده نکرد. حتی نگفت که اگر می شد برگردد عقب تصمیم های دیگری می گرفت.» ولی بوش اذعان کرد که این تصمیم ها سبب ایجاد شکاف های سیاسی شده است. بوش به شنل می گوید: «آن تصمیم هایی که گرفتیم (برای ابد) زندگی ما و جهان ما را دگرگون کرد.»

Neda02 - کانادا - اتاوا
مردک دیوانه نصف خاورمیانه رو به خاک و خون کشیده، تازه از مرگ بن‌لادن خوشحال هم نشده.
دوشنبه 21 شهریور 1390

سارا-تهران - ایران - تهران
معلومه انقد خونخواری کرده عادیه دیگه
دوشنبه 21 شهریور 1390

tiger.man - بریطانیا - گیلفورد
بن لادن عوضی هم ادم همین امریکای عوضی تر از خودش بود.
دوشنبه 21 شهریور 1390

morid - ایران - بوشهر
او یک جنایتکار جنگی است ولی محاکم ومراجع قضایی بین المللی همه اشان یه جورای وابسته به این ابر قدرت هستند والا بوش رئیس جمهور هرکشوردیگه ای بود اورا محاکمه میکردند فرق بوش با صدام چیه ؟هرکشوری ممکنه دران انفجاری اتفاق بیفته ایا بی محابا باید بکشورهای دیگه حمله کنه ومردم بیگناه را بخاک و خون بکشه؟.عامل بوجود امدن القاعده حکومت امریکا عربستان امارات بودنددیگران نقشی نداشتند.
دوشنبه 21 شهریور 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
مردک رزل اوباش دیوانه عقده ای. معلوم نیست بن لادن را کجا قایم کردن.
دوشنبه 21 شهریور 1390

بچه شمرون - هلند - روتردام
GOD BLESS AMERICA زنده و پاینده باد جناب پرزیدنت بوش گرامی که تروریستهای لعنتی هر وقت نام شما را میشنوند دست و پایشان به لرزه میافته و دنبال پناهگاه میگردن درود بی کران به ابر مرد تاریخ امریکا البته سالها بعد دنیا خواهد فهمید که بهترین تصمیم رو گرفتین, ای کاش در زمان ایشان در ایران تظاهرات اعتراضی انجام میشد اونوقت میدیدیم که بجای دراز کردن دست دوستی (اوباما) چه حمایتی میکردن خداوند نگهدار امریکا باد
دوشنبه 21 شهریور 1390

haghighatgo - آلمان - برلین
معلومه که خوشحال نکیشه این ...یوس چونکه اون بد شتر صورت عرب زاده بن لادن شریکش بوده ...و سال های 1985 و 1986 حدود "سه میلیارد دلار !!!" از امریکا پول بهش داده بودن که هرچی افغانی هست رو اسلحه بدست کنه و به جون روس ها بندازه که از افغانستان برن بیرون و بعد از بیرون ریختن روس ها از افغانستان نوبت امریکائی و متخدانش افغانستان رو پر میکردن که باید براشون آقای بن لادن دعوت نامه ورود با "دلیل و عذرموجه" میفرستاده که این شتر صورت بد تازی "کارمند سازمان جاسوسی امریکا" بن لادن با بمب گذاری مصلحتی انجامش داده است ! این شتر صورت بد تازی " بن لادن " هنوز زنده و به شغل کارمدیش و گماشته گریش ادامه میدهد !! پروژه بزرگ غرب برای بیرون ریختن روس ها از افغانستان و عراق و یمن و حتی شاه لوس شده ایران که رفیق روس ها شده بوده فقط با اسلام بازی های تزریقی از نوع امریکائی و یهودی ها میسر بود !!
دوشنبه 21 شهریور 1390

فریدون شیرازی - ایران - شیراز
دوستان یوکی.پیداست که منبع خبر هندی بوده هاهی .والا چرا گفته از مرگ بن لادن خوشحالی نشدم.در ضمن درد و بلای بوش توی سر خامنه ای و نوکرانش مثل danibal najes - سوئد - استکهلم و درد و بلای 70میلیون ایرانی توی ملاج بوش و جمیع بسیج و سپاه چهار پایان و سربازان بدنام امام زمان
سه‌شنبه 22 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.