فقط در ایران اتفاق می افتد: صید ماهی با ریختن سم در رودخانه


فقط در ایران اتفاق می افتد: صید ماهی با ریختن سم در رودخانه

سودجویان با آلوده کردن رودخانه ها با سم، ماهی می گیرند. دو نفر در شهرستان پارس آباد تاکنون دستگیر شده اند

تعجب آور است، ولی برخی صیادان ماهی در ایران، رودخانه ها را با سم آلوده می کنند تا ماهی بگیرند. مسئولان محیط زیست هم می گویند این روش صید ماهی، در هیچ جای دنیا، سابقه ندارد.

تالاب تپراق‌کندی پارس‌آباد مغان واقع در شمال استان اردبیل، قربانی این روش صید ماهی شده است.

رئیس اداره محیط زیست این شهرستان گفته ورود سموم شیمیایی به تالاب‌ها بیش از 6 هزار قطعه ماهی در تالاب تپراق‌کندی پارس‌آباد مغان تلف کرده.

محمد مجرد، معتقد است: "افراد سودجو بااستفاده از شیوه سم ریزی که در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست قصد صید ماهی را داشتند که متاسفانه سبب از بین رفتن این تعداد ماهی و شماری از دیگر آبزیان این تالاب شدند."

این مسئول محلی با اشاره به قطعیت دخالت سم در مرگ آبزیان این تالاب گفت:" تبعات و آثار زیانبار چنین روش غلط و غیرقانونی صید ماهی بسیار زیاد است. ماموران این اداره بلافاصله پس از اطلاع از موضوع به محل اعزام شدند و در این رابطه دو نفر را شناسایی و به مراجع قضایی منطقه معرفی کردند."

این در حالی است که در سایر استخرهای پرورش ماهی کشور نیز ورود سم ناشی از فاضلاب به رودخانه ها، باعث تلفات آبزیان می شود. گفته می شود در شوشتر، از توابع استان خوزستان ورود فاضلاب شهری و بیمارستانی به شاخه گرگر یکی از رودخانه های آن منطقه، باعث تلفات بسیار زیادی در گونه ماهی "فیتوفاگ" شده، به طوری که پرورش دهندگان این ماهی می گویند در صورت ادامه ریختن فاضلابهای شهری و صنعتی به رودخانه های منطقه، آبزی پروران به معنای واقعی نابود خواهند شد.

آبزی پروران شوشتری که در حضور استاندار خوزستان از تلفات ماهی در استخرهای خود خبر می دادند، گفتند: " در سال زراعی 87-88 از هر هکتار مزرعه پرورش ماهی حدود 6 تن برداشت شد ولی در سال گذشته به دلایل گفته شده 50 درصد تلفات در همه مزارع شوشتر ایجاد شده."

به نظر می رسد آلودگی سمی و فاضلابی آب، بزرگترین تهدید برای آبزیان کشور در محیطهای طبیعی و صنعتی است. فاضلابها و سمومی که منشا انسانی دارند.

razmandeh - سوئد - استکهلم
اقا یکی میدونه که ایا از این سم میشه در قم هم استفاده کرد ؟ ؟؟؟؟
یکشنبه 20 شهریور 1390

bache shapoor - سوئد - یوسدال
این ادمها(البته اگه بشه اسمشونو ادم گذاشت) را باید از اونجاشون اویزان کرد و قطره قطره از همون سم به خوردشان داد. بیشعورهای پست فطرت!!!
یکشنبه 20 شهریور 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
عجب بیشرفهایی پیدا میشوند واقعا ننگ و شرم بر چنین جانوران دو پا
یکشنبه 20 شهریور 1390

romano - ایران - تهران
منشا اینها همه یکجاست یک غده سرطانی که به مرگ خود نزدیک شده و بوی الرحمانش می‌رسد. بوضوح در رفتار و گفتار مردم زمانی را که من مدتها منتظرش بودم می‌توان احساس کرد که مرگ یکبار شیون یکبار. کار مردم از خستگی و انفجار گذشته من فکر می‌کنم در آینده‌ای نزدیک تسویه خونینی در قدرت بدست مردم خواهیم داشت. مخصوصا جوانها که به حالتی دارند می‌رسند که ارزش زندگی را تنها در حذف اینها می‌بینند (متاسفانه جوانان زیادی را تلف خواهد کرد). این فیلم را ببنید تا بفهمید حتی مردم در روستاها پرت که زمانی رفتن دختر به مدرسه کاری بیهوده بود چه فکر می‌کنند https://www.youtube.com/watch?v=23EEbxZ5FGgfeature=player_embedded
یکشنبه 20 شهریور 1390

a.ahooraei - المان - کلن
لابد فقط هم در استان اردبیل می تونه همچین اتفاقی بیفته؟ ببینم خوب بعد از مسمةم کردن ماهی ها مگه اونها مسموم و سمی نیستند؟ اونوقت اینا رو میخورند؟. شاید پادزهرش رو هم واسه خودشون آماده کردند!
یکشنبه 20 شهریور 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
romano - ایران - تهران, مطلبی را که یاد آور میشوید, بسیار درست است. شکاف طبقاتی بیرحمانه زیاد شده. سیل وحشتناکی خواهد آمد و بسیاری را باخود خواهد برد. و همه این ها از گور این دینی که بر ایران حاکم است سرچشمه میگیرد. مروجین و مرتجعین این دین که در حسرت ایجاد مدینه فاضله بودند, پس از 1400 سال بلاخره این فرصت را یافتند که صور اسرافیل را به لاشه این دین بدمند و آنرا زنده کنند و این دین به صورت هیولا بلند شد و خود را به مردم معرفی کرد و نشان داد که چه عفریته ای در او پنهان بود. دینی که با جنایت به ایران آمده بود و بر حسب گذشت زمان دندانهای خون آشامش را از دست داده بود دوباره جان گرفت و تشنه تر از همیشه به خون جوانان ایران حمله ور شد. این بود ماهیت دینی که همچون آن مار افعی در سردخانه های مساجد بی حس افتاده بود. اینک اغلب مردم بخصوص جوانان ایران خصلت خون آشامی آنرا شناخته اند. زیر پای روحانیت که عامل اصلی مروج این دین وحشیگریست سست و سست تر میشود و طولی نخواهد کشید که مردم آنها را از ریششان گرفته و به درخت آویزانشان خواهند کرد.
دوشنبه 21 شهریور 1390

ari jojeh - ایران - تهران
a.ahooraei - المان - کلن . عقل کل قبل از اینکه دهان را باز کنی بهتر است چشمانت را باز کنی. منظور از این گونه صید ماهی فقط برای فروش در بازار است نه 6000 ماهی برای مصرف خانه شان.
دوشنبه 21 شهریور 1390

پریستوک - ایران - تهران
Khashayarshah - ایران - تهران آرزو داشتم این طور بود ، این خشک مغزا ممکنه از این حکومت انزجار داشته باشند ولی من ازشون ناامید شدم وقتی می بینم مربی رقصم روزه می گیره یا یه دختر مدرن هم تیپ خودم می ره نذر امام .. شیعیان می کنه یا می ره احیا. این مردم باید بیش تر بکشن تا آدم شن!
دوشنبه 21 شهریور 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
Khashayarshah - ایران - تهران:دقیقا و به امید انروز خواهیم ماند
دوشنبه 21 شهریور 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
1- پریستوک - ایران - تهران, هموطن گرامی و روشنفکر من, دین افیون جامعه است و دین تریاک پیروانش است. بعضی ها ناخودآگاه در حالیکه میدانند که اشتباه است, به آن اعتیاد دارند. دختری را میشناختم که همیشه چادری بر سر داشت و خیلی مذهبی بود. او برای تحصیل با روسری از ایران به آلمان آمد و چند روزی در آلمان با روسری بود. دوستان ایرانی و آلمانی من با او در این مورد صحبت کردند و اورا قانع کردند که در آلمان هیچ کسی دقتی در موهای او ندارد و برخلاف افکار ایرانی, هیچگونه تحریکی در مردان از موهای او ایجاد نمیشود. این دختر روسری را کنار گذاشت و بدون حجاب همانند سایر خانم ها بیرون آمد. من احساس میکردم که او در روزهای اول دارای حالتیست که مانند معتادان که مواد نداشته باشند. این حالت هر روز کم و کمتر میشد. پس از چند هفته دیگر از او سئوال کردم که آیا تمایل ندارد که دوباره روسریش را به سرش بگذارد ؟ او پاسخ داد هرگز. اکنون این دختر خانم پزشک کودکان شده است و در یکی از شهر های آلمان در مطب خود کار میکند.
دوشنبه 21 شهریور 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
2- روزه گرفتن آن معلم, نذر امام دادن, احیا رفتن و نماز و دعای کمیل خواندن همه اینها با یک تحول از بین خواهند رفت. خود من تا وقتیکه از اسلام بیرون نرفته بودم, در جلسه های اسلامی برای حضار قرآن تفسیر میکردم. این واقعیت را امروز که از همه این بندها آزادم, میتوانم بیان کنم که تمام تفسیرهای قرآن اصلا و ابدا علمی نیستند, بلکه اغلب آنها بر مبنای خرافیگریست و بعضی آشکارا غیر علمیست و همه این تفاسیر نوعی توجیه بر پایه تعصب و برمبنای اعتقاد کور کورانه است. من در هنگامی که قرآن را تفسیر میکردم, همواره در حین تفسیر, این سئوال را از خودم میکردم که آیا این حضار اینقدر از اندیشه تهی هستند که نمیدانند که چه مزخرفاتی را من به آنها تحویل میدهم؟ اما خوشبختانه امروز اغلب جوانها دین را بدون تعصب و تعارف مینگرند و پوچی و بی منطقی آنرا درک میکنند و موج موج از آن بیرون میروند.
دوشنبه 21 شهریور 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
3- مسئله ای که ما داریم بیشتر در این است که باوجود امکانات زیاد, مطالعه و تحقیق نمیکنیم. بر حسب آمار, ایرانیها در روز فقط 70 ثانیه مطالعه میکنند. اینست که درجا میزنیم و باید بدانیم که بدون مطالعه و تحقیق و اندیشه و اراده, نمیتوانیم خودمان را از این مرداب که همین دین موروثیست, بیرون بکشیم. به امید روزی که هرکس به اندازه ای آگاه باشد که باور کند که ما امروز نیازی به نسخه 1440 ساله اعراب نداریم که در قرن 21 تمام امورات شخصی و اجتماعی مارا کنترل بکند و مارا به بیراهه و پس روی, همچون گوسفندانی که از اول تولد تا روز مرگشان فقط کلمه بع بع را گفتند, هدایت کند. ما از دولت آگاهی و اراده خودمان, باید حد اقل به خودمان نشان دهیم که میتوانیم چگونه زیستن خودمانرا بسیار عالی تر از این دین وحوش تعیین کنیم و بر مبنای آن خوشبختانه زندگی کنیم. .
دوشنبه 21 شهریور 1390

Neda02 - کانادا - اتاوا
razmandeh - سوئد - استکهلم. نه این سموم روی لاشخورها اثری نداره، فقط روی آب‌زیان آب‌های شیرین موثره. ضمنا کوسه‌ها و تمساح‌ها هم مصون هستند.
سه‌شنبه 22 شهریور 1390

پریستوک - ایران - تهران
Khashayarshah - ایران - تهران از راهنماییتون ممنونم و فکر می کنم منطقی صحبت کردید.
سه‌شنبه 22 شهریور 1390

مهدی کیانمهر - ایران - تهران
اونوقت هی بگین ....این کثافت کاریها چیه؟ اه اه...
سه‌شنبه 22 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.