خروج سفیر اسرائیل از مصر در پی حمله معترضان مصری به سفارت اسرائیل


خروج سفیر اسرائیل از مصر
در پی حمله معترضان مصری به سفارت اسرائیل

معترضان مصری خواستار قطع رابطه با اسرائیل هستند

پس از آن که معترضان مصری با حمله به ساختمان سفارت اسرائیل در قاهره، وارد این ساختمان شدند، دولت مصر وضعیت هشدار اعلام کرده و سفیر اسرائیل در قاهره مصر را ترک کرده است.

گزارش ها از وقوع تیراندازی و مجروح شدن تعداد زیادی از افراد حکایت دارد.

نیروهای امنیتی برای متفرق کردن صدها نفری که یک دیوار سفارت حفاظتی سفارت را تخریب کردند، به استفاده از گاز اشک آور متوسل شدند.

معترضان مصری روز جمعه با پتک و میله های فلزی بخشی از یک دیوار حفاظتی را خراب کردند و وارد یکی از اتاق های واقع در طبقات اولیه این ساختمان ۲۱ طبقه شدند. آنها شماری از اسناد و مدارک موجود در سفارت را به همراه پرچم اسرائیل به خیابان ریختند.

تظاهرکنندگان به اقدام ماه گذشته نیروهای اسرائیلی در کشتن پنج سرباز مصری معترض بودند.

اسحاق لوانون، سفیر اسرائیل در قاهره اکنون از مصر خارج شده است. خبرگزاری ها پیشتر گزارش داده بودند که وی به همراه خانواده اش و کارکنان سفارتخانه به فرودگاه قاهره رفته بودند تا مصر را ترک کنند.

یکی از خبرنگاران بی بی سی که در صحنه حضور دارد، می گوید درگیری همچنان ادامه دارد و در حال تبدیل شدن به اعتراضی علیه رهبری جدید مصر است.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا از مصر خواسته است که از ساختمان سفارت محافظت کند.

کاخ سفید از گفتگوی تلفنی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا خبر داده است.

دولت آمریکا می گوید که باراک اوباما درباره این حادثه به شدت ابراز نگرانی کرده و تدابیری که در سطوح مختلف برای رفع این بحران اتخاذ کرده را با آقای نتانیاهو در میان گذاشته است.

پس از حادثه مرزی کشته شدن سربازان مصری، شورای حاکم بر این کشور برای قطع رابطه با اسرائیل تحت فشار بوده است و تنش بین دو کشور شدت یافته است.

از آن زمان تاکنون، معترضان بارها در برابر سفارت اسرائیل دست به اعتراض زده اند.

در حال حاضر، تنها دو کشور عربی با اسرائیل معاهده صلح دارند که یکی از آنها مصر است.

مصر و اسرائیل در سال ۱۹۷۹ میلادی و در پی تلاش های دیپلماتیک دولت جیمی کارتر، رئیس جمهوری وقت آمریکا، پیمان صلح کمپ دیوید را امضا کردند.

در پی کناره گیری حسنی مبارک، رهبر سابق مصر، تعداد زیادی از مردم این کشور خواهان خروج مصر از پیمان صلح با اسرائیل هستند.

هزاران نفر از مردم مصر روز جمعه با تجمع در میدان تحریر در قاهره، ضمن محکوم کردن برگزاری دادگاه های نظامی برای برخی از غیرنظامیان، خواهان تسریع روند اصلاحات در این کشور و اخراج سفیر اسرائیل شدند.

shekamo - نورو - اوسلو
همش دستور های ایران هست همه دنیا را به اتش میکشد و مردم خودش را هم به نابودی میبرد
شنبه 19 شهریور 1390

shekamo - نورو - اوسلو
همش دستور های ایران هست همه دنیا را به اتش میکشد و مردم خودش را هم به نابودی میبرد
شنبه 19 شهریور 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
پس منتظر بدبخت شدن مردم مصر به دست اسلامگراهای فرصت طلب شارلاتان باشیم
شنبه 19 شهریور 1390

morid - ایران - بوشهر
اگر حکومت قبلی مصر برامده از رای مردم بود عمرا قرارداد کمپ دیوید بسته نمیشد. صهیونیست های مهاجر اروپایی هم بدانندکه باید از خاورمیانه بروند این حکم قهری مردم بیدار شده و بپا خواسته منطقه است. تو این شصت سال علیرغم همه ی فشارهای دولتهای زورگوی امریکا و اروپا کسی تو کتش نرفت که شما ساکن واقعی کشور فلسطین هستید.حال هر قدر که دلتان می خواد کلاهک اتمی انبار کنید.
شنبه 19 شهریور 1390

mehrdad.n.l - هلند - امستردام
32 سال ایران با اسلامش به ویرانی و جهل کشیده شد حال به لطف خدا باتسلط اسلام بر مصر و ترکیه نوبت جهالت های انهاست . عجب اسلام ابادگر است و....
شنبه 19 شهریور 1390

afshin7174 - ایران - تهران
shekamo - نورو - اوسلو نه عزیزم بیداری خاور میانه هست به پیش بینی های امام گوش کن. به عنوان یک بسیجی بهار عربی رو به ملت مصر تبریک میگویم.
یکشنبه 20 شهریور 1390

iSam - انگلستان - لندن
morid - ایران - بوشهر. تو دیگه چی میگی هزیون!؟. afshin7174 - ایران - تهران. تو هم بهارتو فعلا برای خودت نگه دار چون بزودی خودتم کهریزک بهاری میشی بشیشی.
یکشنبه 20 شهریور 1390

nader46 - انگلیس - لندن
afshin7174 - ایران - تهران : این بهار عربی‌ شامل سوریه هم می‌شه،?،یا اینک تظاهر کننده‌ها و مردم سوریه،،یه مشت خائن و نفوذی صهیونیستی هستن،،که تعدادشون،،به انداز 90/ از جمعیت کشور هست!!! این عجب بهاری هست که سراغ همهٔ باغ رفته به جز یک درخت!!!!.
یکشنبه 20 شهریور 1390

jamshid arya - ایران - تهران
از تازیها بدتر اسراییلی هان که تا حالا موجوداتی ... و موزی تر ازاونا رو ندیدم!!! دو تا سامی وحشی به جون هم افتادن هم دیگرو بکشید و منم هینطور بهتون می خندم
یکشنبه 20 شهریور 1390

Azadikhah - هلند - تکسل
امیدوارم مصر مثل ۳۲ سال پیش انقلابش مثل ایران نشه
دوشنبه 21 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.