زندانیان از بانک‌ها کلاهبرداری کردند


زندانیان از بانک‌ها کلاهبرداری کردند

12 عضو یک باند تبهکاری که 5 نفر آنها از زندانیان سابقه‌دار هستند با دستگیری از سوی پلیس تهران اعتراف کردند که از بانک‌های خصوصی و دولتی یکصد میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

به گزارش «جام‌جم»، چندی پیش نماینده حقوقی یکی از بانک‌های دولتی تهران با حضور در شعبه اول بازپرسی دادسرای فرودگاه مهرآباد از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به بازپرس ابراهیمی بسابی گفت: مردی با یکی از متصدیان بانک تماس گرفت و با معرفی خود به عنوان یکی از مشتریان قدیمی مدعی شد، در حال خرید کالایی است و مبلغ 2 میلیون تومان پول کم دارد و از مرد متصدی خواست مبلغ فوق را به حساب بانکی‌اش واریز کند تا یک ساعت بعد با حضور در بانک آن را پس دهد. وی اضافه کرد: با واریز پول وقتی خبری از مشتری بانک نشد، کارمند در تماس تلفنی با وی موضوع را جویا شد که او گفت: ‌با بانک تماس نداشته و در سفر به سر می‌برد.

نماینده حقوقی بانک اضافه کرد: پس از بررسی متوجه شدیم مشتری قلابی ما را فریب داده است.

در پی این شکایت، تحقیقات پلیس آگاهی برای دستگیری مرد کلاهبردار آغاز شد تا این‌که چند نماینده حقوقی دیگر بانک‌های دولتی و خصوصی تهران با حضور در مرکز پلیس شکایت‌های مشابهی ارائه کردند.

با تحقیق از شاکیان معلوم شد، آنها نیز 2 تا 27 میلیون تومان پول به حساب مشتریان قلابی واریز کرده‌اند. با اطلاعات به دست آمده، ماموران به بررسی هویت صاحبان حساب‌هایی که پول‌ برایشان واریز شده بود، پرداختند و مشخص شد، حساب‌ها متعلق به افرادی بوده که از سوی کمیته امداد تحت سرپرستی قرار دارند. با احضار این افراد به پلیس آگاهی،آنها گفتند پس از ملاقات با مددکاران کمیته امداد از این محل خارج و قصد بازگشت به منازلشان را داشته‌اند که افرادی به آنها مراجعه کرده و پس از جلب اعتمادشان مدعی شدند که یک مرد نیکوکار قصد کمک‌رسانی به افراد بی‌بضاعت را دارد. در مرحله بعدی معلوم شد این افراد، شماره حساب‌های مددجویان را دریافت و پول‌هایی را به حسابشان واریز کرده و در تماس با آنها خواسته‌اند مبلغ 50 تا 100 هزار تومان از پول‌ها را برداشته و بقیه را به حساب دیگری انتقال دهند تا بتوانند از این طریق به خانواده‌های بی‌بضاعت دیگری نیز کمک کنند و از کلاهبرداری از بانک‌ها بی‌خبر بوده‌اند.

با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.جستجوها در این باره ادامه داشت تا این‌که ماموران اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می‌داد، متهمان فراری همچنان با مراجعه به واحدهای کمیته امداد در مناطق مختلف تهران افراد دیگری را نیز به دام انداخته‌اند.

این محل‌ها زیرنظر قرار گرفت و عاقبت چند روز پیش 7نفر در این رابطه شناسایی و دستگیر شدند.

اعتراف 7 متهم

با انتقال متهمان به مرکز پلیس آنها مدعی بودند اشتباهی دستگیر شده‌اند اما با دعوت از مددجویان و مواجهه حضوری با متهمان بازداشت شده، آنها را شناسایی کردند.

متهمان که راه‌گریزی نداشتند، سرانجام به جرمشان اعتراف کردند و گفتند: از چندی پیش در جریان ملاقات با اقوام و اعضای خانواده خود که در زندان دوره محکومیت خود را سپری می‌کردند، با تعدادی زندانی سابقه‌دار آشنا شده و قرار بوده در قبال پول‌هایی که به حساب‌های معرفی شده از سوی آنها واریز می‌شود، مبالغی دریافت کنند و سپس بعد از چند روز دوباره بقیه پول‌ها را به حساب مردان زندانی واریز کرده و افراد بیشتری را در دام خود گرفتار کنند.

با اعتراف افراد بازداشت شده، مهره‌های کلیدی باند در زندان شناسایی شدند و در بررسی از سوابق کیفری متهمان مشخص شد آنها 5 مرد زندانی هستند که از یک سال پیش به اتهام کف‌زنی، سرقت، زورگیری و کلاهبرداری دوره محکومیت خود را سپری می‌کنند.

به این ترتیب چند روز پیش مردان زندانی با انتقال به پلیس آگاهی بازجویی شدند و اعتراف کردند که تاکنون یکصد میلیون تومان به این شیوه از بانک‌های دولتی و خصوصی تهران کلاهبرداری کرده‌اند.

تحقیق در ارتباط با دیگر اعمال مجرمانه اعضای این باند کلاهبرداری ادامه دارد.

Mohandes_Joondar - ایران - مشهد
چطوری میشه که مشتری بانک اینقدر خوش حساب باشه که بانک تلفنی پول به حسابش بریزه و همزمان تحت پوشش کمیته امداد هم باشه؟ یعنی افراد تحت پوشش اینقدر ثروتمند هستن؟ یا شاید بعد از پوشش کمیته ثروتمند شدن! شاید هم با عنوان کمیته وارد شدن تا ثروتمند بشن !!!!. آقا نمیشه یه جوری حساب کنن که ما هم ثروتمند شیم؟
شنبه 19 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.