مجتبی میرتهماسب، مستندساز، باردیگر ممنوع‌الخروج شد


مجتبی میرتهماسب، مستندساز، باردیگر ممنوع‌الخروج شد

مجتبی میرتهماسب، کارگردان و مستندساز و همکار جعفر پناهی، ممنوع‌الخروج شد

مجتبی میرتهماسب، کارگردان و مستندساز ایرانی، که برای شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی درمورد ساخته سینمایی مشترک خود با همکاری جعفر پناهی، عازم پاریس بود توسط ماموران فرودگاه امام خمینی ممنوع‌الخروج شد.

براساس گزارش‌ نشریه «ورایتی» ماموران امنیتی فرودگاه امام خمینی تهران روز دوشنبه ۱۴ شهریور گذرنامه، کامپیوتر و دوربین فیلمبرداری آقای میرتهاسب را توقیف و از سوار شدن او به هواپیما جلوگیری کردند.

قرار بود آقای میرتهماسب در کنفرانس مطبوعاتی پاریس درمورد ساخته سینمایی مشترک خود با آقای پناهی با عنوان «این فیلم نیست» سخنرانی کند.

براساس این گزارش به همسر و فرزند آقای میرتهماسب که روز دوشنبه در فرودگاه همراه او بودند اجازه سفر به پاریس داده شد.

فیلم «این فیلم نیست» ساخته مشترک جعفر پناهی و مجتبی میرتهماسب تا کنون برای نمایش در ۵۰ فستیوال معتبر جهانی انتخاب شده است.

قرار بود مجتبی میرتهماسب هفته آینده در جشنواره فیلم‌های تورنتو و نیویورک شرکت کند و پس از آن در ۱۹ سپتامبر در مراسم افتتاحیه فیلم در پاریس به دعوت پخش کننده فیلم و سینماتک پاریس شرکت کند.

در فیلم «این فیلم نیست» که در منزل جعفر پناهی و بدون مجوز دولت ساخته شده، آقای پناهی از وضعیت بلاتکلیف و انتظار طولانی‌ خود برای نتیجه حکم دادگاه تجدیدنظر سخن می‌گوید.

آقای پناهی طبق حکم دادگاه اجازه خروج از کشور را ندارد و نمی‌تواند به مدت ۲۰ سال فیلم بسازد.

فیلم مشترک آقای میرتهماسب و آقای پناهی خرداد سال جاری در جشنواره کن نمایش داده شد و قرار بود در پنجاه و پنجمین دوره جشنواره فیلم لندن به نمایش درآید.

مجتبی میرتهماسب پیش از ممنوع‌الخروج شدن درمورد «این فیلم نیست» گفته بود: ما ترجیح می‌دهیم به جای قهرمانان زندانی، مردان آزادی باشیم. ما مبارزان سیاسی نیستیم بلکه کارگردان‌ هستیم.

آقای میرتهماسب پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم در مهر ماه سال ۸۸ نیز ممنوع‌الخروج شده بود و از همراهی با هیئت سینمایی ایران که به آکادمی اسکار به آمریکا سفر می‌کردند، باز ماند.

مجتبی میرتهماسب در طول چهار ماهی که گذرنامه‌اش توقیف بود، فرصت حضور در جشنواره‌های خارجی به عنوان نماینده سینمای ایران را از دست داد.

آقای میرتهماسب در فعالیت‌های سینمایی خود با اعضای سینمایی خانواده مخملباف و کامبوزیا پرتوی همکاری داشته است.

sia_sefid - ایران - تهران
بابا من هم که مهندسی هوا فضا خوندیم تو ارشد. موقع ثبت نام یه تعهد نامه پر میکردیم که اجازه خروج نداریم .. فعلا که درگیر زندگی شدیم و جایی نرفتیم . اما فکر نکنم حالا اگه بریم کسی کاریمون داشته باشه . ممنوع الخروج شدن در نگاه افراد مثلا امنیتی یعنی فرار کنید تا این مملکت دست آخوندا بمونه!!
جمعه 18 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.