جدال نابرابر مظلومی با قلعه‌نویی


جدال نابرابر مظلومی با قلعه‌نویی

میلیون‌ها طرفدار تیم استقلال به اضافه میلیون‌ها آذری‌زبان طرفدار تیم تراکتورسازی لحظه به لحظه، بانزدیک شدن به روز بازی این دو تیم اضطراب بیشتری را تحمل می‌کنند تا بدانند سرانجام استقلال، پیروز این میدان خواهد بود یا تراکتورسازی.

با نگاهی اجمالی به شکل و شمایل این دو تیم شاید در اولین نگاه استقلال تیم برتر این رقابت به نظر برسد؛ تیمی که علاقه‌مندان به فوتبال به آن لقب کهکشانی داده و حضور چندین ملی‌پوش وطنی و غیرایرانی در ترکیب آبی‌ها را از جمله نقاط قوت استقلال می‌دانند.

از این گذشته استقلال میزبان این مصاف حساس است و به احتمال قریب به یقین از حمایت 80 تا 90 هزارنفری طرفدارانش در آزادی نیز بهره خواهد برد.

جدا از این، فردی هدایت این تیم را در دست دارد که فصل پیش هم در مصاف با تیم امیر قلعه‌نویی (سپاهان) تنها 2 امتیاز از 6 امتیاز ممکن در تهران و اصفهان را از دست داد و در واقع نشان داده که راه و رسم رویارویی با تیم‌های تحت امر پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر ایران را بخوبی بلد است.

در نقطه مقابل، این تراکتورسازی است که با حضور سرمربی جدیدش حالا و پس از گذشت 5 هفته از شروع مسابقات یازدهمین دوره لیگ برتر توانسته جایگاه دومی جدول لیگ برتر را از آن خود کند. تیمی با حضور جمعی از نفرات استقلالی مانند امیرحسین صادقی، فرزاد آشوبی و سیاوش اکبرپور که جملگی دل خوشی از استقلال نداشته و به نوعی قصد دارند خودشان و تیم جدیدشان را به رخ آبی‌های پایتخت بکشانند.

فارغ از تمام این مسائل انگیزه امیر قلعه‌نویی برای شکست دادن پرویز مظلومی را هم نباید از نظر دور داشت. او فصل پیش با تیمی که قهرمان زودهنگام لیگ دهم شد در تهران و اصفهان بهترین نتیجه‌ای که برابر مظلومی گرفت یک تساوی بود و حالا می‌خواهد طعم شکست را به همتای خود در تیمی که تاکنون نباخته بچشاند، اما این روزها این دو نفر چه می‌کنند؟

امیر قلعه‌نویی از روز تعطیلی لیگ به این طرف تنها احسان حاج‌صفی را از جمع 25 نفره بازیکنانش در اختیار نداشت. او ظرف این مدت ضمن اجرای تمرینات بدنسازی برای حفظ شرایط مطلوب جسمانی بازیکنانش، گروهی را مامور آنالیز دقیق تیم استقلال کرده و در واقع از تعطیلات به نحو احسن بهره برد تا جمعه شب در آزادی با تمام قدرت برای رد شدن از نام استقلال و البته مظلومی رودرروی این دو قرار بگیرد.

امیر قلعه‌نویی البته با علم به آن که می‌داند استقلال پس از هفته ششم در هفته هفتم باید برابر پرسپولیس هم به میدان برود انگیزه‌های بیشتری برای لطمه زدن بر پیکر استقلال دارد. تیمی که با هدایت مظلومی فصل پیش در دو دیدار رفت و برگشت پرسپولیس را شکست داد و حالا فرصت خوبی برای ضربه زدن به این تیم برای قلعه‌نویی است که بهترین رکورد را برابر رقیب دیرینه استقلال از آن خود دارد و بی‌شک دلش نمی‌خواهد این رکورد به دست یکی مثل مظلومی بیفتد.

نگاهی به شرایط استقلال می‌تواند به ما گوشزد کند که جمعه شب جنگی نابرابر در شرف وقوع است. پرویز مظلومی پس از پایان هفته پنجم 6 بازیکن ملی‌پوش خود را به اردوی تیم ملی ایران تقدیم کرد و جاسم کرار و ولید علی هم راهی عراق و کویت شدند تا به اردوی تیم‌های ملی فوتبال کشورهایشان بپیوندند. او در غیاب این 8 نفر، پژمان منتظری و فریدون زندی را نیز به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت تا تمریناتش در خلوتی بازیکنان ملی‌پوش برگزار شود.

در این میان آرش برهانی از ناحیه شکم و کیانوش رحمتی از ناحیه عضله ران دچار آسیب‌دیدگی شدند تا بر خلوتی تمرینات استقلال بیش از پیش افزوده شود.

یعنی مظلومی ‌ماند و شریفات، حمودی، شیرزاد، حسینی، عزیززاده، میداوودی، امیرآبادی و دروازه‌بان ذخیره‌اش یعنی زرین ساعد. از چهارشنبه نیز ملی‌پوشان استقلال به اردوی تیم باشگاهی‌شان اضافه شدند تا با توجه به خستگی‌شان، پرویز مظلومی زیاد نتواند آنها را در تمرینات دخیل سازد.

البته گفته می‌شود جاسم کرار هم در حین برگزاری بازی عراق با اردن دچار مصدومیت شده و اصلا اگر برسد هم شاید توان بازی کردن نداشته باشد. به این اخبار اضافه کنید سه‌کارته و محروم بودن آندرانیک تیموریان و دوکارته بودن فرهاد مجیدی را! کاپیتانی که حالا خیلی‌ها معتقدند استقلال روی کاکل او می‌چرخد و اگر در بازی با تراکتور سه‌کارته شود، آن وقت بازی بزرگ هفته هفتم را از دست خواهد داد.

همه این مشکلات این روزها روی دوش پرویز مظلومی و کادر فنی‌اش است و به شکلی جدی او را برای بازی معیشتی با تراکتورسازی مستاصل ساخته است. گرچه خیلی‌ها معتقدند استقلال به‌رغم این مشکلات باز هم می‌تواند با تکیه بر توان نفرات زبده و ملی‌پوشش و باحمایت هواداران خود، تراکتورسازان را دست خالی به تبریز بدرقه کند، اما نباید از این مهم غافل شد که روی نیمکت تیم تبریزی مردی نشسته که افتخارات فراوانی در لیگ برتر کسب کرده و کوهی از انگیزه است تا در تهران و پیش از داربی با یک تیر چند نشان بزند.

تنها کاری که می‌توان کرد همان انتظار کشیدن تا جمعه شب است؛ انتظار برای بازی حساس و حیثیتی که می‌تواند نقش مهمی را در داربی هفتاد و یکم پایتخت ایفا کند.

vitaminb - ایران - تبریز
یاشاسین تراختورررر.اس اس فردا زیر چرخهای تراختور له خواهد شد.یاشاااااااا
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
خوب معلومه این دیگه گفتن و استرس نداره تراکتور سازی قطعا پیروز میدان است دیدیدید تراکتور دیدید تراکتور البته پرسپولیسم که جای خود داره
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

Anonymous - انگلستان - لیورپول
باید بازی قشنگی از آب در بیاد. البته من خودم لنگیم.
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

Don Mario - کلمبیا - بوگوتا
از حق نگذریم نا برابر که هست ولی دیدنی‌ است ، فقط امیدوارم بازی خوب و مردانه و بدون حاشیه‌ای باشد
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

pandora - آلمان - کلن
//مظلومی ‌ماند و شریفات، حمودی، شیرزاد، حسینی، عزیززاده، میداوودی، امیرآبادی و دروازه‌بان ذخیره‌اش یعنی زرین ساعد // ۲ هفته هست این رو میگم که استقلال بازیکن نداره تمرین کنه.کلا از اول فصل با محرومیت و مصدومیت تعداد زیادی از بازیکنان رو به رو بود،ماجرای کرار و خسرو هم که چندین هفته طول کشید.به هر حال واقعاً یه جنگ نابرابر هست.خدا بخیر کنه ! بعد اسم تیم ما شده شانستقلال.کدوم شانس بابا.کاش واقعاً شانس داشتیم.فردا هر تیمی ببره لنگیا ناراحت می‌شند.چه استقلال ببره چه امیر :)) سخته مقابل بهترین مربی‌ ایران بازی کردن
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

pandora - آلمان - کلن
حسینی‌ هم در بازی تدارکاتی مقابل استقلال اهواز مصدوم شد و چند روز تمرین نکرد :))
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

ashkan_m2013 - ترکیه - استانبول
این بازی هم مثل بازیه سال پیش استقلال با تیم قلعه نوعی بهترین و هیجان ترین بازیه فصل میشه..واقعا با این شرایط تیم وبازیکنان,هوادارا باید ورزشگاهو پر کنن تا امتیاز از دست ندیم..فقط خدا کنه کیانوش برسه که اگه نرسه هافبک دفاعی نداریم..لنگیا هم که آرزوشونه فرهاد اخطار بگیره:))ضمنا یک استقلالی آینده دار هم در تراکتور هست(فردین عابدینی);)
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

zoroye iran - اتریش - وین
فصل هنوز شروع نشده بود 6تااز بازیکنهای پرسپولیس در اردو تیم ملی بودن و تیم دیر بسته شد و مصدوم زیاد داشت و تیم اماده نبود و استیلی در حد تیم نیست و تیم نتیجه نگرفت و الان 4 بازیکن ملی پوشش رو یک روز قبل از بازی با ذوب با سواری بردن اصفهان و با تیم تمرین نکردن فقط استراحت کردن کجای دنیا بازیکن 24 ساعت قبل از بازی به تیم اضافه میشه حالا این یه روی سکه نورمحمدی انگشتش شکسته-هاشمیان دستش شکسته این دو اگه بازی کنن با ترس و احتیاط بازی میکنن که تاثیر در بازی داره و بازیکن نمیتونه با تمام وجود بازی کنه شیث انگشت پاش عفونت کرده و بازیش 50 پنجاه نصرتی انگشت پاش اسیب دیدگی داره و با درد بازی میکنه محمد مصدوم شده و به بازی نمیرسه منصوری اونهم مصدومه و به بازی نمیرسه اولادی و نوروزی هم نیستن کریمی و رضایی و زارع هم خسته حالا این تیمبا ذوب تو اصفهان بازی داره کیسه حموم لااقل بیش از 48 ساعت بازیکنهاش استراحت میکنن .تراکتور هم بازیکنهای خیلی خوبی داره ال نعمه-صادقی-اشوبی-کیانی-اکبرپور -عباس محمدی-ابراهیمی-اسدی-ارفی-علیزاده-حاج صفی-عابدینی-اکرامی-ابراهیم زاده-حسینی
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
vitaminb - ایران - تبریز دوست عزیز این اس اس مثل همیشه سوراخ میشه هوووووووووووووووورا >:d<
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

reza.dubai - امارات متحده عربی - دبی
فعلا بایستی به جدول نیم نگاهی انداخت ودید کدام تیم واقعا قدرتمنده ودر رده اول جدوله وکدام تیم با زور در رده دوازدهم خیلی جالبه
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

vahid2591 - ایران - کرج
امیدوارم تراکتورهمچین استقلال روبزنه که کلاه گیس مظلومی از سرش بپره.دمت گرم تراختوربه کمتراز3تاقناعت نکن.
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

manni - ایران - تهران
تراختورررر که سوراخه بابا...اس اس یادت نره تراختورررر...
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

manni - ایران - تهران
تراختورررر سوراخه می گن...تو هم شنیدی اره...
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

azarbayjan362 - ایران - تبریز
یاشاسین تیراختور یاشاسین آزربایجان دولی اولسون اورمی گولی
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

parviz1 - انگلستان - کترینگ
استقلال مثل همیشه برنده و تاج سر همه تیمهاست.
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

zoroye iran - اتریش - وین
رستی بادم رفت بگم کاظمیان سرما خورده و نصف و نیمه اماده و رضایی هم مصدوم شد در بازی با قطر و به احتمال زیاد بازی نمیکنه کریمی خسته و مازیار خسته شاهکار تیم ملی و سازمان بی لیاقت لیگ
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

aria-aria-nl - هلند - روتردام
Fanoos* - ایران - شهمیرزاد این هفته دخل تراکتور میاریم هفته دیگه نوبت لنگ فعلا صدر جدول مال ماست یهوووووو.
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

karaji - سوئد - گتنبرگ
استقلال همیشه ابیته و پیروز , نیازی هم به تائید یا عدم ان توسط لنگی ها نداره چه قدیمش چه جدیدش !!
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

aria-aria-nl - هلند - روتردام
vitaminb - ایران - تبریز یاشاسین استقلال فردا یک تراکتوری نشونت بدیم که تا عمر داری بگی یاشاسین ابی.اوکی
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

daniall - فرانسه - نانت
مطمئنم تاج بازی رو میبره.قلعه نویی رو دوباره 4 تایی میکنیم که دیگه هوس برگشتن به تاج رو نکنه.تیمی که این مربیشه و سپاه و سردار اجرلو براش تصمیم میگیرن و شده یک تیم نظامی و بازیکن سربازی که حق ملوان و پاس هست رو به زور میگیرن جای شرم داره که بخواد تو جدول بالا باشه.حیف اذریها که اینقدر تو این دو سال شلوغ کردن که واسه ساکت کردنشون رفتن قلعه نویی و چند تا بازیکن گرون گرفتن و حالا هم فکر میکنن از همه باید انتقام بگیرن.
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

nader46 - انگلیس - لندن
تاراختور تارختوور،،امیر قد قد ،با تارختور میتازد،،ببینم با این همه قد قد کردن،،استقو شخم میزنی‌ یا نه،،فقط به خاطره این که قرمز نباید کم بیاره،،پرچم‌های قرمز همیشه بر افراشته است،،مثل پرچم با افتخار ارتش سرخ
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
aria-aria-nl - هلند - روتردام// جوجه رو آخر پاییز میشمارن مستر آریا حالا فعلا هی یوهو یوهو کنید آخرش به هن هن می افتید
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
nader46 - انگلیس - لندن// ای ول نادر شاه , داریمت شدید .///. pandora - آلمان - کلن** دوست عزیز یادت رفت شرایط بد جوی و نامساعد بودن زمین و توانی داور و خیلی از دلایل دیگر توجیه خودتان را ذکر کنید اصلا ناراحت نباشی ما کاملا شما و شرایط سختتان را درک میکنیم لوووووووووووول
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

bache shapoor - سوئد - یوسدال
با اینکه احترام خاصی به امیر قلعه نوعی قائل هستم ولی نیمکت نشینهای اس اس تراکتور رو پنچر میکنن. یه نگاه به جدول که بندازید می بینید که چه تیمی سرور لیگ برتر هست. جونم و خونم ابیه.
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

reza.dubai - امارات متحده عربی - دبی
دلم برای هرچی گلی پوشه میسوزه هفته دیگه همشون صورتها کشیده شده وفقط داد سر استیلی میزنند
جمعه 18 شهریور 1390

feri gonzales - بلژیک - بروکسل
اس تخ لاخ سولاخه
جمعه 18 شهریور 1390

1k adame sadegh - کانادا - تورنتو
اگر داوران برای استقلال گل نزنند خودشان در بازیهای حساس نمیتوانند گل بزنند. از ان موقعی که انتری نژاد گفته من استقلالی هستم . داوران همیشه به طرفداری از استقلال قضاوت میکنند. تورنتو
جمعه 18 شهریور 1390

nader46 - انگلیس - لندن
الی جان کارت درسته،،خوشم میاد که سرخدلان و شیر دختر‌های پرسپولیس پرچم سرخ را همیشه بالا نگاه میدارن،،حالا که کاترینا شیر دختر نیستش،،،هر جا که هست موفق باشه،،کاپتنی سرخ گًل‌ها به تو میرسه،،از الان کاپتان تو هستی‌،،بنازم به سرخ بانو‌ها که یکی‌ از یکی‌ شیر تر و با معرفت تر هستن،،دوستون داریم شیردختران،،
جمعه 18 شهریور 1390

vitaminb - ایران - تبریز
aria-aria-nl - هلند - روتردام.پسر جون دیشب جوابتو ندادم که بازی رو ببینی.نتیجشم ببینی یکم کنف شیییی.تا عمر داری باید یگی یاشاسین تراختور,اس اس همیشه سوراخ.(((((((((((((((((((:
جمعه 18 شهریور 1390

*Fanoos* - ایران - شهمیرزاد
nader46 - انگلیس - لندن قربان محبتت نادر شاه عزیز ..هفته دیگه منتظر گریه اس اسی ها باش هووووووووورا
شنبه 19 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.