ایران در پوشش نا آرامی های خاورمیانه، برنامه اتمی خود را پیش می برد


ایران در پوشش نا آرامی های خاورمیانه، برنامه اتمی خود را پیش می برد

مارتین برینس، معاون نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه گفته است، ایران با استفاده از هرج و مرج در سوریه و لیبی بر تلاش های خود برای دستیابی سلاح هسته ای افزوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مارتین برینس در نشست شورای امنیت در خصوص تحریم ایران گفته است: در حالی که توجه جامعه بین المللی به خیزش در کشورهای خاورمیانه معطوف است، «ایران احتمالا فکر می کند، می تواند از شرایط بهره ببرد.»

وی اضافه کرده است:«(ایران) تلاش هایش را سرعت بخشیده است. شمار سانتریفوژها را افزایش داده و همچنین بیانیه های تحریک آمیز خود را زیاد کرده است. اما ما با این ها فریب نخواهیم خورد.»

معاون نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد همچنین گفته است:«جاه طلبی نظامی، هسته ای و موشکی ایران یک تهدید فزاینده است.»

وی اضافه کرده است: «نشانه های هشدار دهنده بیشتری در دست است.»

در حالی این دیپلمات فرانسوی هشدار داده است که هفته گذشته نیز نیکلا سرکوزی، رییس جمهوری فرانسه، ایران را متهم به داشتن برنامه نظامی اتمی کرد و بدون نام بردن از کشوری گفت ممکن است به ایران حمله پیشگیرانه صورت بگیرد.

نیکلا سرکوزی گفته بود: «برنامه‌های اتمی نظامی و موشک‌های بالستیک ایران موجب تهدید فزاینده‌ای شده که ممکن است به حمله پیشگیرانه به تاسیسات ایران منجر شود که در آن صورت می‌تواند بحران بزرگی بیافریند و از این رو فرانسه به هر قیمتی خواهان اجتناب از آن است.»

مقامات جمهوری اسلامی از اظهارات نیکلا سرکوزی انتقاد کردند و احمد وحیدی، وزیردفاع ایران گفته است: « وزیر دفاع ایران همچنین در خصوص سخنان نیکلا سرکوزی، رئیس جمهور فرانسه، مبنی بر حمله پیش‌دستانه به ایران اظهار داشت: «این سخنان یک گزافه‌گویی است که از طرف کسی اعلام شده است که حرف‌هایش تاکنون همه نقش بر آب شده است.»

جمهوری اسلامی اتهام کشورهای غربی در خصوص صلح آمیز نبودن برنامه هسته ایش و همچنین تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی را رد می کند.

با این حال، شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون طی چهار قطعنامه تحریمی از ایران خواسته است تا فعالیت های مربوط به غنی سازی اورانیوم را متوقف کند. ایران تاکنون با نادیده گرفتن این قطعنامه ها، برنامه غنی سازی خود را توسعه داده است.

نیکلا سرکوزی هفته گذشته تاکید کرده بود که فرانسه در راستای افزایش فشار بر ایران برای توقف فعالیت های حساس هسته ایش، در حال همکاری با جامعه بین المللی برای اعمال تحریم های شدید تر علیه جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرگزارری فرانسه، در همین زمینه، سوزان رایس، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز گفته است:« تا حالا در راستای تحکیم، پیاده کردن و اجرای تحریم ها علیه ایران پیشرفت مهمی به دست آورده ایم.»

وی اضافه کرده است:«ما باید تلاش هایمان را دوبرابر کنیم تا رهبران ایران را در مقابل این گزینه روشن قرار دهیم تا این رویکرد خطرناک را کنار بگذارند.»

کشورهای غربی می گویند اقدام ایران در ماه اوت برای انتقال برنامه غنی سازی خود از تاسیسات نطنز به تاسیسات فردو در نزدیکی قم نشانه ای دیگر از این است که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز نیست.

ari jojeh - ایران - تهران
21 دسامبر 2012 نزدیک است. و ایران و به طبع ان تمام کشورهای دنیا گرفتار جنگی بنهایت نابود کننده خواهند شد و هر که حامی این رژیم و جنایاتش شد تاوان ان را پس خواهد داد.
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

morid - ایران - بوشهر
نبود ؟ کسی دیگه نبود ایران را تهدید و تحریم کنه ؟ اخه معاون نماینده ی سارکوزی وقتی کسی برای چرت های چند روز قبل رییس جمهورت تره هم خورد نکرد این زر زدنهای تو کیلوی چنده؟فعلا که شما دارید بر سر مرم لیبی بمب دمکراسی میریزید بزار یه خورده خستگی اتان در بره .واقعا نسل جدید حکومتگران فرانسه چقر کودنند و شیرین عقل.
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

باریک بین - ایران - تهران
ari jojeh - ایران - تهران - دوست من نمی دونم که این مطلبی رو که اینجا نوشتی شوخی کردی یا واقعا به اون اعتقاد داری. ولی این رو بدون که اگر جنگی قرار باشه شروع بشه تمامی قدرتها در اون سهیم خواهند بود و متاسفانه تر و خشک با هم می سوزند. در مورد مطلبی که در این خبر قرار گرفته باید این رو هم ذکر کنم که کدوم کشور از این اتفاقات سوء استفاده نکرده که ایران دومیش باشه؟ به نظر من بهترین استفاده رو ایران کرد. ولی خیلی از دولتها سعی به استثمار کشورهای عربی دارند که مردمشون برای ازادیشون خون دادند. به نظر من این جای خجالت داره. اگر یک کشوری میاد و شروع به پیشرفت می کنه نباید اسمش رو سوء استفاده گذاشت. حالا باز این مجاهد ها میان بدون استدلال من رو متهم می کنند ولی عیبی نداره. ضمنا از ایران یوکی برای حذف کلیپ مربوط به این تروریستها (مجاهدین) تشکر می کنم.
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
ایران بلف میزند. و همین بلف ها سر اورا به باد خواهد داد. اگر ایران تازه شروع کرده و در تلاش است که بمب اتمی بسازد. آمریکا و کشورهای غربی و اسرائیل بیش از 50 سال است که این سلاح را چه بسا خیلی قویترش را دارند. ایران در این میدان احمقانه ترین سیاست را بازی میکند. این به آن میماند که کسی تازه شروع کند که دوچرخه بسازد و این دوچرخه بخواهد با ماشین فراری, یا مرسدس بنز مسابقه بدهد. قیمت بلفهای ایران را ملت ایران خواهند پرداخت و این برای حکومت اسلامی هیچگونه ارزشی ندارد. چرا که خودش مشغول از بین بردن ملت ایران است. آنهائی که کور کورانه از حکومت اسلامی دفاع میکنند, غیر مستقیم در جنایتها و قتلهای ملت ایران که در آینده ای نزدیک بوقوع خواهد پیوست, سهیم هستند.
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

ari jojeh - ایران - تهران
باریک بین - ایران - تهران. طبق 11 ماه تحقیقاتی که کردم و بنا به مستندات قبایل مایا. ازتک. و مصر. و بنا به گفته ها و پیش بینی های نوسترا داموس و مطالب نقل شده از پیامبران و بلاخص حضرت محمد درباره اخر الزمان. و معنی پرچم شیر خورشید که هر گاه خورشید در وسط برج اسد طلوع کند این مرز و بوم به نابودی کشیده خواهد شد .
جمعه 18 شهریور 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
کمی دقت کنید به نقاشی روی دیوار سالن شورای امنیت. بواضح میشود دید داستان (شکست) و مهاجرت فرعونیان مصر به شمال و غرب و همینطور حرکت جهشی نسل انها بر غله خلقت از نسل یک اصل و یک نسب. illuminati انها دوباره حکم رانان دنیا شدند. 5بعلاوه1 مساویست با صهیونیسم با ارم ستاره 6 پر. 6 قدرت فرعونی (شیطانی) در مقابل 10 فرمان موسی (خدائی). براستی که چقدر دنیا خواب الود است. خداوند ما را راهنمائی کند از شر برده داران نوین جهانی برهبری شیطان در امریکا.
شنبه 19 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.