بازار طلای تهران با اعتصاب پارچه‌فروشان همراه شد


بازار طلای تهران با اعتصاب پارچه‌فروشان همراه شد

خبرآنلاین در گزارشی که امروز سه‌شنبه ۱۵شهریور منتشر شد با اشاره به ادامه اعتصاب صنف پارچه‌فروشان تهران، از تعطیلی بازار طلافروشان و پیوستن آنها به اعتصاب‌ها خبر داده‌ است.

اعتصاب صنف پارچه‌فروشان تهران در اعتراض به قانون اخذ مالیات بر ارزش افزوده از دهم مردادماه آغاز شد و پنجم شهریورماه با همراهی برخی صنف‌های دیگر ادامه یافت.

اما صنف طلافروشات به تازگی به آنها پیوسته است.

طلافروشان که سال گذشته نیز در اعتراض به قانون مالیات بر ارزش افزوده دست به اعتصاب زده بودند، پس از تفاهم‌هایی مبنی بر عقب افتادن اجرای این قانون به مدت یک سال دست از اعتصاب کشیدند.

آنها اما به تازگی اعلام کرده‌اند که از سوی سازمان امور مالیاتی تغییراتی در توافقات سال قبل اعمال شده و این سازمان بدون اطلاع قبلی خواستار افزوده شدن مالیات برارزش افزوده شده است.

اعتصاب‌ها در حالی گسترده‌تر شده که علی‌رغم تلاش‌های رئیس شورای اصناف، سازمان امور مالیاتی و همچنین نمایندگان مجلس، مشکل صنف پارچه فروشان حل نشده است.

در همین رابطه، رئیس اتحادیه پارچه‌فروشان تهران چند روز پیش اعلام کرد که شرط رسیدگی به اعتراضات پارچه‌فروشان این است که مغازه‌هایشان را باز کنند.

این مقام همچنین به صراحت اعلام کرده بود:« تا زمانی که اعتراض‌ها ادامه یابد، خبری از توافق نخواهد بود.» پارچه‌فروشان اما بی‌اعتنا به این هشدار، همچنان بر اعتصاب خود اصرار دارند.

اعضای صنف پارچه‌فروشان می‌گویند در این صنف معاملات غالباً با چک‌های مدت‌دار چهار تا ۹ ماهه‌ مشتریان انجام می‌شود و در نهایت هم، با توجه به مشکلات اقتصادی موجود، به‌طور قطعی و صددرصدی مشخص نیست که چه مقدار از این چک‌های دریافتی در تاریخ سررسید پاس می‌شوند.

به گفته آن‌ها، در وضعیتی که هیچ ضمانتی برای وصول چک‌های دریافتی وجود ندارد، اداره مالیات چگونه می‌خواهد بر اساس درآمدهای نامشخص مالیات دریافت کند.

قانون دریافت مالیات بر ارزش افزوده قرار بود از سال ۸۷ اجرا شود. اما اصناف تهران به دلیل آماده نبودن و آشنا نبودن آنها با جزئیات قانون مالیات بر ارزش افزوده، از اجرای آن جلوگیری کردند.

به دنبال اعتراضات، محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری ایران اجرای این قانون را به حال تعلیق درآورد و وزیر اقتصاد را موظف کرد که در مدت دو ماه برنامه عملیاتی و راهکارهای مناسب برای اجرای صحیح این قانون را تدوین کند.

بنا بر تعریف سازمان امور مالیاتی کشور، مالیات بر ارزش افزوده نوعی مالیات چند مرحله‌ای است که در مراحل مختلف زنجیره تولید و یا خدمات ارائه‌شده، اخذ می‌شود و خرید کالاها و خدمات واسطه‌ای را از پرداخت مالیات معاف می‌کند.

خیال - ایران - تهران
دزهای بی کلاس . عمری دزدیدن و چاپیدن حالا که باید پس بدن زورشون می یاد . از هرچی بازاریه متنفرم . دو زار کلاس ندارن . همه شون یا دهنشون بوی گند می ده یا پاهاشون . تمام تصادفهایی هم که میشه یه پای حاجی بازاری یا بچه بازاری ها توشه . چون عقده ماشین مدل بالا و زندگی لوکش دارن بی اینکه فرهنگ استفاده شو داشته باشن و همیشه حادثه آفرین بودن . دختر و پسرهاشون هم مثل خودشون انگل و بیکلاس هستن . در ضمن یادتون باشه که همین حاجی بازاری ها هستن که خیلی چیزها هست !! فساد ، فحشا، فقر ، دزدی، دورویی و کثافتکاری و ....
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

aria-aria-nl - هلند - روتردام
گور بابای هر چی بازاری هم کرده خیانتکاران به مردم در این سی وچندسال.
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

سید ابوالقاسم واعظ - اندونزی - جاکارتا
با اینکه از احمدی نژاد خوشم نمیاد و برای سرمایه داران و کار آفرینان هم احترام قائلم ولی از این کار احمدی نژاد خیلی خوشم آمد. بازاری ها یک مشت مفتخور بی سواد شکم گنده اند که درست کردن جای مهر روی پیشانی و گرفتن تسبیح در دست و پوشیدن کت و شلوار شبیه خیابان خواب ها، فکر می کنند مملکت ارث پدرشان است و تا می توانند باید همه را بچاپند. الان مدت هاست که همه مغازه داران (خارج از بازار) دارند مالیاتشان را طبق قانون جدید می دهند اما این خرس های گنده می گویند ما گردنمان کلفت است و همه از مغازه دار گرفته تا کارمند باید مالیات بدهند غیر از ما. اصلا کلا مالیات چیز خوبی است. ملتی که مالیات می دهند دیگر در مقابل دولت مانند گدا گردن کج نمی کنند تا صدقه ای از پول نفت به آنها بدهد بلکه صاف می ایستند و می گویند ما داریم مالیات می دهیم پس حق داریم اعتراض کنیم که چرا مالیاتمان در راهی که ما می خواهیم خرج نمی شود.
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

cat boy - ژاپن - توکیو
قابل توجه دوستان عزیز که داخل ایران زندگی یکنند اکثر کشور های پیش رفته از طریقه دریافت مالیات از اصناف و شرکت ها کوچک و بزرگ و حتی مردم عادی بوجه کشور رو تهیه میکنند . دولت ایران رویه درستی در پیش گرفته اما یک سری مفت خور نمیخوان مالیات بدن .. اما مطمعن باشند که با اعتصاب و هرج و مرج به خواستشون نمیرسن. البته این هم بگم دولت ایران خیلی نرمش نشون میده . اگر من جای اقای رئیس جمهور بودم تمامی این تجار را مثل قوانین اینجا ادب میکردم البته نه با خشونت با لبه تیز قانون اینجا اگر کسی مالیات نده بلایی به سرش میارن تا هفت پشتش فراموش نکنه...... درود بر خاک پاک دکتر مصدق . ننگ بر وطن فروشان جیره خور غرب زده.
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

dara20 - ایران - تهران
کاسبها بویژه بازاریان ایران یک مشت اوباش بی شرف اقتصادی هستند و با روی کار امدن رژیم نامشروع اسلامی مانند حیوانات درنده به جان ملت بدبخت ایران افتادند و از اشفته بازار حکومت حسابی برای چپاول مردم سو استفاده کردند. بقال های فقیر سابق امروزه همگی شمال شهر نشین هستند. بازاریان و فرزندان پلیدشان لایق گور سردند. این اراذل حامی حکومتند و در مقابل مردم قرار دارند. اعتصابشان نیز فقط جنبه منفعت صنفی دارد. گور پدر پفیوز هرچه حاجی لک لک بازاریه. کثافتهای شکم گنده 2 زاری.
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

امیراردلان - ایران - تهران
بادرود مصوب انقلاب سال 57 بازاربود خدا نکنه دوباره انقلاب مجددی شکل بگیرد آن هم از بازار (اگر بازار ایران را به توپ ببندند بزرگترین خدمت را به مردم ایران زمین کردند )بدرود
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.