استفاده از دختر ۷ ساله برای سرقت طلا و جواهرات


استفاده از دختر 7 ساله برای سرقت طلا و جواهرات

سارقان فیوج در تازه‌ترین اقدام مجرمانه خود از یک دختر 7 ساله برای سرقت طلا و جواهرات دختران استفاده می‌کردند.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس، با وقوع سرقت‌های مشابه درباره سرقت طلا و جواهرات دختران خردسال در برخی از پارک‌های مناطق شرق تهران، به دستور دادار شعبه چهارم دادسرای ناحیه 27 تهران، موضوع جهت رسیدگی تخصصی در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم پلس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تجمیع پرونده‌ها و همچنین اظهارات مالباختگان نشان از این نکته داشت که در تمام سرقت‌های انجام شده، دو سرنشین یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ، از غفلت والدین و دور شدن دختربچه‌ها از پدر و مادرانشان استفاده کرده و در یک لحظه اقدام به سرقت طلا و جواهرات دختر بچه‌ها در نقاط خلوت داخل پارک‌ها کرده و پس از آن نیز به همراه دختر حدوداً 7 ساله، که پیش از آن در حال بازی با دیگر دختران بود، از محل متواری می‌شدند.

مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفتند: در داخل پارک نشسته و دخترانمان در حال بازی با دیگر دختر بچه‌های داخل پارک بودند که متوجه شدیم که طلا و جواهرات آنها توسط سرنشینان یک دستگاه پراید سفید رنگ سرقت شده است.

مالباختگان در اظهارات خود با اشاره به حضور دختر حدوداً 7 ساله در تمام سرقت‌ها به کارآگاهان گفتند: دختران ما می‌گویند در مابین بازی در داخل پارک دختر حدوداً 7 ساله، به بهانه بازی به آنها نزدیک و با آنها طرح دوستی ریخته، در یک لحظه بچه‌ها را به بهانه باز کردن به نقطه‌ای خلوت در داخل پارک برده و در همان زمان 2 سرنشن یک دستگاه پراید با نزدیک شدن به آنها اقدام به سرقت طلا و جواهرات همراه دختران کرده و آن دختربچه نیز به همراه آنها سوار ماشین شده و به سرعت از محل متواری شده است.

در تحقیقات انجام شده از دختران مالباختگان که ساعات را به همراه دختر بچه حدودا 7 ساله به بازی مشغول بودند، مشخصات کسانی از آن دختربچه مرموز در اختیار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که تمام سرقت‌ها به شیوه‌ای مشابه و توسط افراد مشخص و با استفاده از حضور دختربچه‌ای حدوداً 8-7 ساله انجام شده است.

در شرایطی که کارآگاهان در حال انجام تحقیقات درباره سرقت طلا و جواهرات دختربچه ها بودند، یک پرونده سرقت داخل خودرو به همراه یک متهم به نام کامی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد که اظهارات مالباخته باعث شد تا کارآگاهان به ارتکاب دیگر جرایم از سوی متهم پرونده درباره سرقت طلا و جواهرات دختربچه ها مشکوک و در تحقیقات بعدی اطمینان پیدا کردند که متهم دستگیر شده یکی از متهمان تحت تعقیب آنها است.

شاکی پرونده در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در روز 10 شهریور خودرو شخصی خودم را برای مدتی کوتاه در داخل یک پارکینگ عمومی پارک و در حدود چند ده متر از ماشین فاصله گرفتم و در حال صحبت کردن با یکی از دوستانم در داخل پارکینگ بودم؛ از آنجایی که شخصاً مراقب ماشین بودم، دیگر اقدام به بستن درهای خودرو نکرده بودم که در همین زمان دختربچه‌ای حدوداً 8 – 7 ساله را در حال پرسه زنی در میان خودروها و بازی کردن با در آنها مشاهده کردم.

وی ادامه داد: ابتدا به خاطر سن کم این دختربچه به موضوع توجهی نداشتم تا اینکه این دختربچه به ماشین من نزدیک شد و شروع به بازی کردن با در خودروهای من کرد؛ ناگهان در لحظه‌ای که دختربچه اقدام به باز کردن در خودرو کرده بود، جوانی که در داخل یک دستگاه پراید سفیدرنگ نشسته بود به طرف آن دختربچه آمد؛ در حالی که فکر می‌کردم که این جوان قصد دارد تا دخترش را به داخل ماشین خود ببرد.

وی افزود: ناگهان اقدام به سرقت کیف داخل خودرو کرد و به همراه همان دختربچه هفت ساله که پیش از او سوار پراید شده بود، به سرعت سوار ماشین شد تا از محل متواری شود که در همان لحظه مأموران گشت کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس که با داد و فریادهای من متوجه موضوع شده بودند مانع از خارج شدن خودرو پراید از داخل پارکینگ شدند و ضمن مسدود کردن مسیر حرکت پراید، راننده آنرا دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.

با توجه به اظهارات مالباخته درباره شیوه و شگرد سرقت کیف داخل خودرو و با توجه به شباهت بسیار زیادی میان این پرونده و پرونده سرقت‌های طلا و جواهرات دختربچه‌ها، کارآگاهان پایگاه چهارم تحقیقات خود را از متهم آغاز کردند.

در شرایطی که متهم در طول تحقیقات منکر هرگونه ارتکاب سرقت طلا و جواهرات شده بود، در روز 12 شهریور خانم جوانی به همراه دختربچه‌ای حدوداً 7 ساله، برای بررسی پرونده جرایم ارتکابی همسرش کامی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرده بود که کارآگاهان پایگاه چهارم به محض مشاهده دختربچه همراه او به شباهت بسیار نزدیک این دختر با مشخصات ارائه شده از سوی مالباختگان و دختران آنها مشکوک شدند که بلافاصله با دعوت از تعدادی از مالباختگان جهت حضور در پایگاه چهارم، این دختربچه توسط مالباختگان و دختران آنها مورد شناسایی قرار گرفت.

با شناسایی دختربچه از سوی مالباختگان و همچنین کشف تعدادی از طلا و جواهرات متعلق به مالباختگان که همسر متهم آنها را در داخل کیف همراه خود پنهان کرده بود، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که کامی همان متهم تحت تعقیب پلیس است که با همدستی برادر خود به نام سامی و با سوء استفاده از سن کم دختربچه خود اقدام به سرقت به این شیوه کرده است.

با توجه به شواهد، دلایل، مدارک و شناسایی دختربچه توسط مالباختگان و همچنین کشف تعدادی از طلا و جواهرات مسروقه از همسر متهم کامی به ناچار لب به اعتراف گشود و کارآگاهان با مراجعه به مخفیگاه برادرش در منطقه خاک‌سفید، وی را نیز دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این موضوع که هر 2 متهم دستگیر شده از مجرمان طایفه فیوج بوده و تحقیقات درباره شناسایی دیگر جرایم ارتکابی آنها در دستور کار کارآگاهان پایگاه چهارم قرار گرفته است، گفت: از همه مالباختگان که اموالشان به ویژه طلا و جواهرات دختران خردسال آنها به این شیوه در مناطق مختلف شرق تهران، به ویژه در منطقه تهرانپارس، مورد سرقت قرار گرفته دعوت می‌شود تا جهت طرح شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان، بالاتر از بیمارستان رسالت، خیابان ابوذر غفاری مراجعه کنند.

Pezhman - اتریش - وین
مجرمان طایفه فیوج , این دیگه چه طایفه ای است.مگر در تهران هنوز طایفه وجود دارد.؟
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

elvis2002 - سوئد - گوته برگ
لطفا یک نفر در باره این طائفه فیوج توضیح بده هر سال کلی خبر میاد که در مورد شرارت و سرقت و...همه میگن کار فیوج هست.
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

arash803 - سوئد - کارلسکرونا
با ۴۰۰ هزار تومان که مبلغ یک عدد بستنی با روکش طلا است، می توان چهار هزار نان لواش تهیه کرد، یعنی ۴۰۰۰ گرسنه را برای یک شب از خطر مرگ نجات داد". یکی از نمایندگان مجلس ایران. چهار ماه پس از آن که محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، اعلام کرد که بر اساس یک طرح تحقیقاتی، شمار بالایی از ساکنان تهران "پول خرید نان در حد ضروریات خود را هم ندارند"، رسانه ها از "سرو غذاهایی با قیمت ۱۶۸ هزار تومان در رستوران گردان برج میلاد، و سرو بستنی‌هایی با روکش طلا با قیمتی حدود ۴۰۰ هزار تومان در این رستوران" که به شهرداری تهران تعلق دارد، خبر دادند.
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

PARVANE1 - انگلستان - برنموث
فقط دعوت به طرح شکایت? پس اموال اینافراد چی میشه? میره چاه جمکران?
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

پناهنده بیچاره - سوییس - زوریخ
سابقه فیوج‌ها. فیوج‌ها اصالتا تیره‌ای از مردم هند شمالی هستند که سابقه دیرینه دارند و سال قبل به دو گروه تقسیم شدند؛ بخشی از آنان با مهاجرت از هند، به کشورهای مجارستان، سوئیس، آلمان، ایتالیا و فرانسه رفتند و هر چند ابتدا در فرانسه مورد استقبال قرار گرفتند اما در پی ظهور برخی سوءرفتارها از این کشور بیرون رانده شدند. دسته دوم فیوج‌ها از طریق بلوچستان به ایران، عربستان و سوریه راه یافتند. طایفه فیوج که بتدریج در بسیاری از کشورها پراکنده شدند در هر منطقه‌ای به نامی خاص شناخته می‌شوند به گونه‌ای که فرانسوی‌ها، آنان را با نام «بوهمین»‌می‌شناسند، هندی‌ها نام «هایدن»، آلمانی‌ها «زیگومر»، پرتغالی‌ها «سی‌جانا» و.. را برایشان برگزیده‌اند. طبق بررسی‌های انجام شده بسیاری از مردان این طایفه در ایران در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارند و گدایی به شغل اصلی زنان این قوم تبدیل شده است.افراد فیوج که به سه طایفه بزرگ هندی، بداغی سوری و بداغی جوکی تقسیم می‌شوند عموما اندام و دست و صورت خود را خالکوبی می‌کنند
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

پناهنده بیچاره - سوییس - زوریخ
سابقه فیوج‌ها2. و رنگ پوستشان بیشتر سبزه و تیره است. محل صدور شناسنامه بیشتر اعضای این طایفه که در ایران سکونت دارند کرج، ملایر، نهاوند، خرم‌آباد، بروجرد، ایلام، تویسرکان، تهران و کشورهای سوریه، لبنان، عراق و پاکستان است. سوابق این گروه نشان می‌دهد که آنان از ابتدا کولی بودند و از یکجانشینی پرهیز داشتند و زندگی خود را با انجام کارهای خلاف می‌گذراندند و همیشه ابداعگر شیوه‌های نوین سرقت بوده‌اند.
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

kami33 - ایران - طالقان
فکرکنم همون قرشمارها هستند
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

Pezhman - اتریش - وین
پناهنده بیچاره - سوییس - زوریخ سپاسگزارم.
پنج‌شنبه 17 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.