بازی با جان کارگران در شرکت فولاد کاویان


بازی با جان کارگران در شرکت فولاد کاویان

میهن: جمعی از کارگران شرکت فولاد کاویان اهواز در نامه ای با عنوان استثمار کارگری که نسخه ای از آن در اختیار ما نیز قرار گرفت، نسبت به وقوع یک وضعیت غیر انسانی در این کارخانه فولاد سازی اعتراض کردند.

به گزارش میهن، حوضچه ای درشرکت فولاد کاویان وجود دارد که هر روز ۳ تن از کارگران را به داخل آن می فرستند تا لجن هایی که سبب گرفتگی مسیردفع فاضلاب کارخانه می شود را بیرون بکشند.

بنا بر آنچه که نماینده این کارگران گفته، تمام وسائل وتجهیزاتی که به آنان داده می شود چکمه و دستکش عادی است و آنان باید درعمق ۸ متری که ۵ متر آن دارای لجن خطرناک همراه روغن صنعتی و گازمتان است کار کنند؟! این درحالیست که آنان اغلب هیچ اطلاعی از فشار و مقدار آب و لجن متراکم شده در سرتاسر لوله و خطرمرگی که گازمتان می تواند برایشان ایجاد کند، ندارند!

در همین حال به دستور و تهدید رئیس خدمات هر کارگری که نخواهد کاری که آنها می گویند را انجام دهد اخراجش می کنند.

گویا چند روز پیش بعد از تخلیه تمام لجن ها و روغن های درون حوضچه یکباره دهانه لوله ورودی به حوضچه با فشار گازمتان بازشد و یک کارگر به نام سعیدخانی پور قبل از اینکه آب و لجن ها حوضچه را پرکند بدلیل گازگرفتگی در هنگام فرار از داخل حوضچه بیهوش شد و به داخل حوضچه سقوط کرد و جان سپرد شد.


+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.