سازمان دامپزشکی ایران: شاه میگو حرام نیست


سازمان دامپزشکی ایران: شاه میگو حرام نیست

رئیس سازمان دامپزشکی ایران به خبرگزاری مهر گفته است که این سازمان مجوز واردات هیچ ماده غذایی حرام را صادر نکرده و افزوده است که تمامی غذاهای دامی و شیلاتی با مجوز نماینده آیت الله خامنه ای در سازمان دامپزشکی وارد می شود.

به گفته او، اگر غذای حرامی به ایران وارد شده باشد به صورت قاچاق بوده و شاه میگو - لابستر - براساس نظر نماینده ولی فقیه، حلال است.

اخیرا برخی رسانه ها از فروش "مواد غذایی حرام" در رستوران ها و برخی سوپر مارکت های ایران انتقاد کرده و از جمله با استناد به بعضی فتواها، شاه میگو و خرچنگ دریایی را حرام دانسته و گفته بودند این مواد به طور علنی در رستوران ها و فروشگاه ها به صورت تازه و کنسرو عرضه می شود.

اگرچه حرام، حلال و مکروه بودن مواد غذایی بخشی از متون فقهی شیعه را به خود اختصاص می دهد، اما فقها همواره نظر یکسانی در این موارد نداشته اند.

به عنوان مثال، ماهی استروژن و خاویار در سال های قبل از انقلاب اسلامی، از نظر اکثر مومنان حرام بود اما بعد از انقلاب، حلال شد هر چند به زودی پس از این تغییر موقعیت، این مواد غذایی حتی بیش از گذشته، دور از دسترس مصرف کنندگان عادی قرار گرفت.

ukguy4u - بریتانیا - لندن
شیخ را گفتند چه خوری ؟. گفت: گوشت ملت.گفتند:چه نوشی ؟گفت: خون ملت.گفتند:چه پوشی ؟. گفت: پوست ملت. وی را گفتند از چه راه اینها را بدست میاوری ؟. گفت:جهــــــــل مـلـت
دوشنبه 14 شهریور 1390

ali158 - روسیه - مسکو
اسلام نمود ما را. قرن 21 حرام حلال معنا نمیده.
دوشنبه 14 شهریور 1390

maryam-germany-71 - آلمان - برلین
گور باباتون باحلال و حرومتون هر چی عشقمون میکشه میخوریم هر چی هم مزه نده نمیخوریم به شما هم هیچ ربطی نداره, شتر سوارهای امل
دوشنبه 14 شهریور 1390

amoo uk - انگلیس - لیدز
با اون قیمتها که شما رو اجناس و مایحتاج مردم گذاشتید حرام که هیچی نجسه خوردنش کلا حرام در حرام حتی کل نظام ولایت فقیه حرامه
دوشنبه 14 شهریور 1390

felora - ایران - تهران
شاه میگو برای دکور خوبه ولی میگو به اندازه متوسطش خوشمزه تره. مخصوصا سوخاری وپفکی که باشه دیگه دل ونمیزنه طرز تهیه: ...............
دوشنبه 14 شهریور 1390

odin - بلژیک - انتورپن
یه روز تو بهشت یه عده از این بادمجون دور قاب چینها میبینن که یه سری دارن از دیوار جهنم میپرن توی بهشت! یکیشون بدو بدو میره به جبرئیل خبر میده میگه :حاجی فرشته چی نشستی یه عده دارن از جهنم میپرن تو بهشت! جبرئیل میگه عیب نداره اینها اون دنیا خاویار خورده بودن اغا اون دنیا فتوا داد حلال شد حالا دیگه مشکل ندارن میتونن بیان تو. خبرچینه میگه: پس اونها که رو لبه دیوار نشستن برای چی اونجان و نمیپرن تو؟ جبرئیل میگه: اونها ارق هم خوردن منتظرن اونهم حلال بشه بعد بیان تو.
دوشنبه 14 شهریور 1390

سید ابوالقاسم واعظ - جاکارتا - اندونزی
البته این عکسی که گذاشتید یک میگوی بزرگ است نه شاه میگو.
دوشنبه 14 شهریور 1390

yashainiran - ایران - ایران
شاه میگو 100% حرام است چون پیشوند شاه دارد اگر اسمش را بگذارند شیخ میگو آن موقع 100% حلال می شود.
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.