آیت‌الله خامنه‌ای بستنی طلای برج میلاد را حرام کرد


آیت‌الله خامنه‌ای بستنی طلای برج میلاد را حرام کرد

دفتر آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به استفتایی در مورد خوردن بستنی طلا، اعلام کرد که هرگونه خوردن بستنی حاوی عنصر طلا، «حرام» است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی اعلام خبری مبنی بر عرضه نوعی بستنی با روکش و پودر طلای خوراکی، دفتر رهبر جمهوری اسلامی این بستنی را حرام اعلام کرده و شهرداری تهران هم گفته جلوی عرضه این نوع بستنی‌ها را خواهد گرفت.

پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که رستوران برج میلاد اعلام کرده این بستنی‌های گران قیمت که تولید آن «یک روز طول می‌کشد» باید یک روز قبل ثبت سفارش شوند و روز بعد، محصول به خریداران عرضه خواهد شد. قیمت این بستنی، ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده بود.

در همین حال شهرداری تهران برای فاصله گرفتن از این اقدام رستوران برج میلاد از شهرداری نوشت: «رستوران برج میلاد توسط یک پیمانکار اداره می‌شود و هیچ ارتباط تشکیلاتی میان این پیمانکار با شهرداری تهران نیست.»

روابط عمومی برج میلاد تهران هم با صدور اطلاعیه‌ای ضمن «غیرمسئولانه خواندن» این‌گونه اظهارات در مورد دست داشتن شهرداری تهران در اقدامات رستوران برج میلاد تاکید کرد‌: «موضوعات مطرح شده از سوی پیمانکار رستوران گردان درباره سرو نوع خاصی از بستنی به هیچ‌وجه مورد تایید شهرداری تهران نبوده و نیست و شهرداری تهران از انجام چنین اقداماتی به طور حتم جلوگیری خواهد کرد.»

این بیانیه همچنین گفته است: «عرضه نوع خاصی از بستنی در رستوران گردان برج میلاد ایده پیمانکار رستوران گردان بوده که در رسانه‌ها مطرح شده است و به هیچ عنوان تا به حال سرو چنین بستنی در برج میلاد انجام نشده است که با توجه به حرمت شرعی و اجتماعی چنین اقدامی‌، شهرداری تهران پس از اطلاع از این امر دستور توقف موضوع را صادر کرده و مانع از انجام چنین طرحی خواهد شد.»

مسئول رستوران گردان برج میلاد پیشتر در گفت‌وگو با فارس گفته بود که بهای این بستنی ۴۰۰ هزار هزار تومان است و باید بخشی از ظروف این بستنی از خارج کشور وارد شود.

وی گفته بود که این نوع طلای خوراکی در کشور آلمان تولید می‌شود که برای عرضه این محصول، باید این نوع طلای خاص را از آلمان وارد کرد و این طلا به صورت پودر و برگه ارائه می‌شود.

romano - ایران - تهران
آخی رجایی پوشان انقلابتون که بستنی طلا از آب در اومد. یک موی کوخ نشینان به کاخ نشینان، مملکت همه اش بای خودکفا بشوُ، دشمن می‌خواهد انقلاب را از اهداف خود منحرف نماید. هی مبارک اگه سال قبل به پسرش می‌گفتی سال دیگه میرین می‌گفت زرشک ولی رفت تازه ژنرال هم بود باباجونشون. حالا شما که چهار تا ساندیس خورید فعلا بخندید به ریش ملت ظهر گرم اشکریزان هم می‌رسه نه برای شما برای هزاران در تاریخ اتفاق افتاده پاتون لب گوره 88 بغض مردم یکبار ترکید خیلی دور نیست انقدر کتاب تاریخ خوندم که بدونم هر سلسله‌ای حداکثر 40 سال دوام میاره. امضا ایرانی
دوشنبه 14 شهریور 1390

Royan - المان - المان
تقاوت طبقاتی آنقدر زیاد است که بعضی پول یه شام ساده را ندارند و باید فقط نان بخورند و برای یه عده انگشت شماری هم پول شده علف خرس که برن بستی 400 هزار تومانی بخورند , باد آورده را باد میبرد پول مفت بی زحمت را برای لوکس وتجملات و تزیبنات بستی باید خرج کنند و خجالت هم نمیکشند که ببیند یه عده بچه بی گناه سر بی شام زمین میگذارند. این از ره آورد جمهوری اسلامی.
دوشنبه 14 شهریور 1390

Pezhman - اتریش - وین
واعظ غیر متعظ.خامنه ای بهتراست تقلب در انتخابات و لواط با دانشجویان پسر شیعه در کهریزک را حرام اعلام بفرمایند ومسئولین ومسببینش را محاکمه و مجازات کند.و شکرخوری در مورد بستنی نفرمایند.
دوشنبه 14 شهریور 1390

freedom-is-not-free doom - استرالیا - ملبرن
البته که "حرام" تو اسلام یعنی از این به بعد فقط خودمون می خوریم!!
دوشنبه 14 شهریور 1390

a.ahooraei - المان - کلن
من حدود یک سال قبل یک گزارش در تلوزیون آلمان دیدم که میلیونرها در یک رستوران سفارش دسرهایی رو میدن که پودر طلا روش ریخته میشه و واسه قلب خوبه،. و نشد که ما ایرانیها ادا در نیاریم. بابا این سیستم حکومتی و با این فقری که دامنگیر جامعه ما شده و هست که نباید این کارها رو کرد. اول گرسنگان رو سیر کنیم بعد با اضافش ادا در آریم.
دوشنبه 14 شهریور 1390

امیراردلان - ایران - تهران
بادرود مگر در اروپا و آمریکا رستورانهای مجلل و گران قیمت نیست دوستان تا زمانیکه کشور دست افراد سرمایه دار قرار نگیرد پیشرفت نخواهد کرد در انگلیس لردها در آمریکا کارترهای بزرگ و.. به قضیه منطقی نگاه کنیم بدرود
دوشنبه 14 شهریور 1390

mortimer - ایران - اصفهان
اجب راه حلی.گربه ی زاهد خوردنشو حرام اعلام کرد.خوردن خاویار چطور علی کوچولو؟...
دوشنبه 14 شهریور 1390

shahab46 - المان - هانوفر
خامنه ایی شکر غلیظ خورد
دوشنبه 14 شهریور 1390

m18 - ایران - مشهد
mortimer ؟ایران اصفهان دوست عزیز و سایر کاربران محترم لطفا پارسی را پاس بدارین و سعی کنین در املا ی کلمات اشتباه نداشته باشین متشکرم ( "عجب " نه "اجب ")
دوشنبه 14 شهریور 1390

dara20 - ایران - تهران
خمینی شیاد به نسل ابله 1357 قول جامعه بی طبقه و تساوی و عدالت و توزیع عادلانه ثروت داده بود و استفاده تجملات توسط سران حکومت پهلوی را حرام و طاغوت خوانده بود تا جائی که پس از ورود منحوسش به خاک اسلام گزیده کشور استفاده از گل هم حرام اعلام شده بود. حالا خودشان بستنی 400 هزار تومانی با پودر طلا!!! به نوکیسه های دزد می فروشند. ملت نادان ما باید چشمشان را به حقایق موجود بگشایند.
دوشنبه 14 شهریور 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
ما ایرانی ها چقدر بدبخت و خوار شدیم که یک مشت ادم که چه عرض کنم عقده ای بی سواد و وطن فروش شده اند صاحب ما ایرانی ها وای بر ما
دوشنبه 14 شهریور 1390

snowy me - سوئد - مالمو
فرض کنید بستنی طرف بیفته رو زمین. اونوقت باید خم شه از روی زمین بخوره شاید ((=
دوشنبه 14 شهریور 1390

mortimer - ایران - اصفهان
m18:راست میگیا اصلا حواسم نبود.با سپاس.
دوشنبه 14 شهریور 1390

Dara va sara - استرالیا - ملبورن
البته.. اون که میگن طلا طلا. فقط یک ورقه بسیار بسیار نازک طلا میباشد که سریعا در غذا اب میشه. این یک روش برای تزئین و داره قدیمی میشه. انچنان گران هم نیست. ولی به قول عزیزان. ما قرار بود خود کفا باشیمو برابریو از این حرفا. بخاطر همین هم مثل شغال حمله کردیم خونه بعصی هارو مصادره کردیم. حالا که گردنا کلفت شده و فخر فروختن شده اعتبار و شخصیت و ان جامعه انسان دوستانه زمان شاه تبدیل شده به یک چشم و هم چشم بازی. از اینجور قرو فرا هم درست میشه. اختلاف طبقاطی انچنان بیداد میکنه که خود نشانه حرام خواری در سیستم دولتی هست. حالا افایان دوباره زورشان به مردم رسیده. و این و ان حرام میکنند ولی همچنان به غارت ادامه میدهند.
دوشنبه 14 شهریور 1390

aminmdn5 - ایران - تهران
یکی نیست بگه چلاق چون دستت چلاغه نمیتونی دست بگیری سریع حرومش کردی در ضمن کی حرفت اهمیت داشته که اینبار داشته باشه این کار ها هم نتیجه حرکت خمینی ابله دیگه
چهار‌شنبه 16 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.