مرکز بررسی های استراتژیک کویت: در صورت جنگ با ایران در خط مقدم خواهیم بود


مرکز بررسی های استراتژیک کویت:
در صورت جنگ با ایران در خط مقدم خواهیم بود

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک کویت گفت اگر ایران رویکرد فعلی خود را ادامه دهد قطعا با اقدام نظامی کشورهای غربی روبه رو خواهد شد تا روند فعالیت های هسته ای این کشور، متوقف شود!

به گزارش عصر ایران
به نقل از روزنامه کویتی الوطن، دکتر سامی الفرج افزود: این اقدام نظامی ناشی از عرض اندام قدرت های غربی و ایران در مقابل یکدیگر خواهد بود که منجر به استفاده محدود یا غیرمحدود از توانمندی های نظامی می شود.

الفرج اضافه کرد: در صورت آغاز جنگ با ایران، به طور قطع، کویت یکی از کشورهایی خواهد بود که در خط مقدم رویارویی با ایران، حضور خواهد داشت. شرایط کنونی منطقه میان فراز و فرودها در رابطه ایران و جامعه بین المللی شرایطی را فراهم می کند که همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و عراق و یمن می بایست خود را برای همه سناریوهای احتمالی آماده کنند و در همه سطوح رهبری، اداری، سازماندهی و پشتیبانی، آمادگی کامل داشته باشند.

این مقام عرب در اظهاراتی مداخله گرانه افزود: این کشورها می بایست خود را برای افزایش تنش ها با ایران و حملات پیش دستانه ایران آماده کنند . بهترین راه حل برای دور کردن این جنگ و عوارض منفی آن و از جمله نابودی تاسیسات هسته ای ایران و آلودگی هسته ای منطقه، سقوط حکومت ایران از داخل است. اظهارات اخیر رئیس جمهور فرانسه به منزله نواختنن طبل جنگ است و بیانگر پیام های متعددی است . یکی از این پیام ها این است که صبر جامعه بین الملل در برابر ایران تمام شده است به ویژه که تهران نیز اعلام کرد بار دیگر درباره مبادله سوخت هسته ای مذاکره نخواهد کرد.

الفرج افزود: جامعه بین المللی آماده است در برابر اقدام احتمالی از سوی ایران، سوریه و حزب الله و حماس علیه اسرائیل، مقابله کند . هم اکنون تنها گزینه موجود در مقابل کشورهای غربی برای توقف روند هسته ای ایران، حمله نظامی به تاسیسات هسته ای این کشور است و آمادگی های لازم برای اقدام نظامی علیه ایران در نزدیکی جبهه سوریه، جبهه خلیج فارس و دریای عمان وجود دارد. سامانه های دفاعی ضدموشکی مستقر در کشتی ها در شرق دریای مدیترانه و دریایی سیاه از ماه ژوئن گذشته روبه فزونی گذاشته است.
وی در ادعایی مضحک افزود:این اقدامات برای مقابله با هر گونه شلیک موشکی از پایگاه موشکی ایران در شهر تبریز به سمت ترکیه است(!)

رئیس مرکز بررسی های استراتژیک کویت ادامه داد: در خلیج فارس، دریای عمان و دهانه اقیانوس هند، سه ناو هواپیمابر آمریکا به همراهی ناوهای جنگی مستقر هستند. این تعداد بیشتر از تعداد معمولی ناوهای آمریکایی در این منطقه است. اسرائیل نیز سه فروند زیردریایی از نوع دلفین را که قادر به حمل موشک های هسته ای هستند در اقیانوس هند، دریای عمان و دریای سرخ مستقر کرده است.

وی ادامه داد: اظهارات هفته پیش یک مقام ارشد وزارت دفاع اسرائیل درباره اینکه اسرائیل بدون کسب حمایت ویژه از آمریکا، قادر به اجرای ضربه نظامی موفقیت آمیز علیه تاسیسات هسته ای ایران نیست باسخنان اخیر سارکوزی مرتبط است. اظهارات سارکوزی را می بایست با نگاه به پیشینه وی بررسی کرد. باید اظهارات سارکوزی را براساس پیشینه وی، بررسی کرد. او اولین رئیس یک کشور اروپایی است که در جمع نمایندگان هم حزبی خود در پارلمان می گوید که تمامی دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی امنیتی فرانسه به این اطمینان رسیده اند که برنامه هسته ای ایران با هدف نظامی است و فرانسه به ایفای نقش خود در حفظ توازن خاورمیانه می پردازد و فرانسه به طور اخلاقی به دفاع از اسرائیل پایبند است. سارکوزی همچنین با انتخابات آینده ریاست جموری نیز مواجه است که تلاش می کند قدرت فرانسه را برای حمایت از منافع این کشور در مدیترانه و خاورمیانه را به نمایش بگذارد.

الفرج تاکید کرد: سارکوزی هم اکنون به نتیجه دخالت فرانسه در لیبی می بالد و به دنبال آن است که به مردم فرانسه بگوید که این همان رفتاری است که پاریس می بایست در مقابل سوریه و نفوذ ایران در آن و در لبنان در پیش بگیرد.

گزارش سفیر آمریکا: مقامات کویتی از ایران نگرانند

براساس گزارش های سفارت آمریکا در کویت به وزارت خارجه این کشور در واشنگتن که توسط سایت ویکی لیکس افشا شده است مقامات کویتی از اهداف و آرمان های ایران برای هیمنه و سیطره بر منطقه را نگرانی دارند. براساس این گزارش ها، مقامات کویتی از خطرات تاسیسات هسته ای ایران بر منطقه نیز نگران هستند.

این سند جزء گزارش هایی است که در بین سال های 2002 تا 2010 میلادی از از سفارت آمریکا به وزارت خارجه این کشور ارسال شده است. مبارزه با تروریسم و پول شویی و روابط با ایران مهمترین موضوعات این گزارش هاست.

مقامات کویتی معتقدند که اهداف و آرمان های ایران برای هیمنه و سیطره بر منطقه، برای منطقه خاورمیانه و به ویژه خلیج فارس، یک خطر به شمار می آید.

در این اسناد فاش شده آمده است مقامات ارشد کویتی در دیدارهای خود با مقامات آمریکایی ، نگرانی خود را از آرمان ها و اهداف بلندپروازانه ایران نگرانی کرده اند و موضوع اهداف هسته ای ایران در این نشست ها بررسی می شد.

در یکی از این اسناد نیز آمده است شمار کمی از مقامات کویتی معتقدند ایران جرات خواهد کرد از سلاح هسته ای خود علیه یک کشور مسلمان استفاده کند(!) مقامات کویتی معتقدند که مالکیت سلاح هسته ای توسط ایران ، قدرت ایران را برای ترساندن بیشتر دیگر کشورها، افزایش می دهد.

در گزارش دیگر سفارت آمریکا در کویت در سال 2009 مقامات کویتی نگرانی و ترس خود را از تاسیسات هسته ای ایران و به ویژه تاسیسات بوشهر اعلام کرده بود مقامات کویتی این نگرانی را دارند که این تاسیسات منجر به آلودگی هسته ای و رادیواکتیوی بشود.
در این گزارش آمده است: بسیاری از شهروندان کویتی معتقدند که وجود آمریکا در کویت و عراق باعث می شود ایران همیشه در موضع بازخواست قرار بگیرد ولی عقب نشینی نظامی آمریکا از عراق ، باعث ایجاد خلاء خواهد شد که به ایران فرصت طلایی برای گسترش نفوذ خود خواهد داد.

در یکی دیگر از این اسناد نیز به نشست سفیر وقت کویت در آمریکا دبورا جونز با وزیر کشور وقت کویت( شیخ جابر خالد صباح) اشاره شده که در آن نشست ، وی خواستار بررسی مسأله قاچاق حشیش از ایران به کویت شده است.

فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ
این مقام کویتی قطعا یادشه که کشورش نیم روزه به اشغال صدام در آمد و همسرانشان که دیشب در آغوششان بودند فردا شبش بین بعثیها یا ربابا می رقصیدند. و حتما یادشه که ایران داوطلبانه چاههای آتش گرفته کویت را خاموش کرد.
یکشنبه 13 شهریور 1390

afshin7174 - ایران - تهران
مگه کویت هم استراتژیست داره لووووووووول. اینا هر چی آمریکا بگه میگن.
یکشنبه 13 شهریور 1390

moota736 - افغانستان - کابل
حقشه حتماَ ایران سلاح اتمی داشته باشه بزنه تو ریاض که این عمو دمپایی خور بره کفششو بخوره همون بهتر که یزدگرد به بهانه ی دختر حاکم حریره همه شما کویتی های ببو عروسک معاب و به خاک و خون کشید احمق اینجا ۷۰ میلیون آدم هست فقط تو کشورت راه بریم آسفالتین گلابی ملخ خور
یکشنبه 13 شهریور 1390

albalooo - انگلستان - لندن
این شیوخ عرب آدم بشو نیستن اما باید بدونن همونطور که کشورهای دیگه انرزی هسته ای دارن ایران هم حق دستیابی و استفاده از این انرژی رو داره اونم از همه نوعش چطور برای اونا خوبه برای ایران بده
یکشنبه 13 شهریور 1390

norway_mahtab - نروژ - فورده
این اعراب با ایرانی ها مشکل دارند و در طول تاریخ هم نشان داده اند .تمام حرف ها در مورد اتم بهانه است.
یکشنبه 13 شهریور 1390

lordarad - ایران - تهران
آخرشم باید این عربها رو خود عربها نابود کنند. حقشونه...
یکشنبه 13 شهریور 1390

Khashayarshah - ایران - تهران
یکی از خصلتهای تازیان همین است. ایرانیها صد ها سال به دهان این جانوران نان گذاشتند و آنها هربار انگشت ایرانیان را گاز گرفتند. انگار مال پدرشان را از ما میخواهند. ما در تمام طول تاریخ, برد و باخت جنگی, زیاد داشتیم. فجیح ترین آنها جنگ قادسیه بود. زیرا مامورین زالو منش این دین شیطانی در ایران ماندند و چه بسا از خود ایرانیها روحانیتی ایجاد شد که در پلیدی و پستی هزار بار بد تر از خود تازیها هستند. ماهیت اینها, مفتخوری, مردم فریبی, دزدی و جنایت علیه بشریست. اینها را با دید عامیانه نمیتوان شناخت. زیرا گرگانی هستند که در لباس میش در بین انسانهای ساده اندیش میلولند. اینها چنان در اندیشه این ملت رخنه کردن اند که این ملت اصغری را که 33 نفر را کشته بود, اصغر قاتل و خمینی را که صدها هزار برابر بیشتر از اصغر قاتل انسان کشت, امام نامیدند. ملتی که 1400 سال تمام فکر و ذکرش اینست که " والضالین" را درست تلفظ کند, چگونه میتوان بیدارش کرد؟
یکشنبه 13 شهریور 1390

findingneverland - انگلستان - یورک
از این عربا هر کاری بر میاد.پینوکیو آدم شد اینا نشدن
یکشنبه 13 شهریور 1390

cat boy - ژاپن - توکیو
گربه پسر همیشه اماده است تا به محض حمله به ایران اینجا خون راه بندازه..... اگر باهوش باشید منظرمو باید گرفته باشید.
یکشنبه 13 شهریور 1390

منگوله مشهدی - ایران - مشهد
دولت رجاله هایی که حتی نخواستن بطور نسبی هم که شده پایگاه مردمی داشته باشند، چطور میخوان سیاست موفق بین المللی داشته باشند؟ اینها همش نتیجه اینه که این یابوها قدر یه الف بچه هم از سیاست بین المللی حالیشون نیست! خوب یا بد، باید با دنیای امروز با زبون خودش مدارا کرد. من از این نگرانم که به نام آزادی مردم ایران و دفاع از امنیت سایر کشورها، مافیای قدرت و پول به این نتیجه برسند که ازین به بعد با فرم جدیدی ذخایر این مملکت رو بدوشند، کاری که در لیبی و مصر کردند یا حتی در حمایت غیر مستقیم همین جنون جمعی 57 خودمون. بوی گند آدمای این دنیا داره حالمو بهم میزنه، ما دیگه چه نسل بدبختی بودیم که نه سرمون از جاش اومد تو نه تهمون از جاش میره بیرون. - اگه بی احترامی به هموطنام کردم عذر میخوام.
یکشنبه 13 شهریور 1390

albalooo - انگلستان - لندن
Khashayarshah - ایران - تهران . افرین
یکشنبه 13 شهریور 1390

arashbehdin - امریکا - اتلانتا
نگفتم دشمنان ما همسایه های غربی هستند. اینها روز شماری میکنند تا نیروهای ناتو به ایران بتازند. همه تبلیغ ها درباره ایران همانند تبلیغ های پیش از جنگ عراق است. این دشمنان هم به انتظار نشسته اند تا خاک ایران را اشغال کنند. خیلی دوران بدی است. خدا به داد ایران و مردمش برسد.
دوشنبه 14 شهریور 1390

kholidar - ایران - رشت
ایزانو ببینین چه بوی گندی گرفته که سوسمارخورها میخان بهش حمله کنن
دوشنبه 14 شهریور 1390

oghab - فنلاند - هلسینکی
به عقیده بنده . اگر جنگی پیش بیاید . که بعید است . واگر ملت پشت حکومت را خالی نکنند و حکومت از تجربه جنگ و قدرت نظامی خود به نحو احسن انجام دهد . درس بزرگی برای غرب و ممالک السویمارهاست. عراق که ادعای کویت راداره ......
دوشنبه 14 شهریور 1390

بچه شمرون - هلند - روتردام
آب که سربالا بره قورباغه ابوعطا میخونه فعلا آب داره سربالا میره برا ایران، آخه این عرب نمیدونه که اگه ایرانی ها بش.........شن کویت و آب میبره هرچند که از عرب بی چشمو رو تر خوده عربه، یادشون رفته که صدام شیتکشون کرد و همشون گله ای ریختن ایران وتنها ایران براشون مکان امن بود در منطقه. بچه شمرون
دوشنبه 14 شهریور 1390

Neda02 - کانادا - اتاوا
فراز_نروژ - نروژ - تونسبرگ این اعراب نه عار و درد دارند، نه حیا و قدرشناسی. از این‌ها انتظار دیگه‌ای نمی‌شه داشت.
دوشنبه 14 شهریور 1390

sam_1355 - کویت - کویت
با سلامی بر از داغ و دلی من توی همین خراب شده زندکی میکنم و به اسم خلیج فارس اکر قدرت دست من بود همه رو از دم تیغ میکذراندم,نمیدونین جقدر این عربها به حمایت امریکا دور بر داشتن ولی ایمان دارم زود زمانی ,,,,,,
دوشنبه 14 شهریور 1390

Jacki55 - انکلستان - لندن
تو برو سوسمارتو بخور بعد بیا نظر بده.اره ملت ایران إز دولت ناراضی هستند ولی کشورشونو مثل شما عربهای جاهل نمیفروشند.
دوشنبه 14 شهریور 1390

Pezhman - اتریش - وین
اگر عرضه جنگ داشتند صدام حسین مفنگی جام زهر دست خمینی نمیداد.مردم را قربانی شعارهای دروغین خود میکنند.وشهید شدنشان را نعمت میدانند. آخوند یعنی طاعون.
دوشنبه 14 شهریور 1390

کیمیاگر - ایران - شاهین شهر
دولت کویت یادش میرود که مردم ایران درز مان جنگ عراق به کویت چطور به مردم پناه دادند و چاه های نفت را با چه جراتی خاموش کردند.زنده باد ایران و زنده باد خلیج همیشگی فارس
دوشنبه 14 شهریور 1390

love-iran - ایران - مشهد
کویت خط مقدم جنگ میشه وایییی ترسیدن مردم ایران اصلا احتیاج به اصلحه نیست کل کشورشون اگه بشه گفت کشور اندازه یک شهر ایران نیست با پای پیاده میشه به خاک و خون کشیدشون چه برسه اصلحه امریکاش جرات نداره شما پابرهنه ها حرف میزنید
دوشنبه 14 شهریور 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
تا دیر نشده بمبهای اتمی را باید ساخت. وگرنه همین کویت از طریق امریکا به این بمب دست پیدا خواهد کرد .بمب اگر بد است برای همه یکسان است. با چاقوکش باید گرز اهنین بر فرق سرش کوبید نه با دست خالی.
دوشنبه 14 شهریور 1390

zartusht67 - المان - فرانکفورت
کسی که به ما......کلاغ ......دریده بود
دوشنبه 14 شهریور 1390

Freeman England - انگلستان - انگلستان
Freeman England. درود بر ایرانیان وطن پرست. این سوسمارخوارها باید بدانند هرچقدر ما از این رژیم نفرت داشته باشیم وقتی حرف از ایران بیاد ما تا اخرین قطره خونمان از ان محافظت مئ کنیم
دوشنبه 14 شهریور 1390

nader46 - انگلیس - لندن
عربها عادتشونه که با........دیگری داماد بشن.!!عرب اگرمردبود پول ودلار ,نمیداد تا باهاش,کهریزک بازی کنن,,!!,,اه اه اه عرب چندش اور حال به همزن,
دوشنبه 14 شهریور 1390

h.k - دانمارک - اودا
شماهاهمه جوش نیارید.اخه مورچه چیه که کله پاچه اش چه باشه.این مردک پستوی خانه اش حرفی زده,,.اگردولتهای غربی حمله کنند,,پشت سرشان مخفی خواهیم شد.وهمه میدانددولت اخوندمنتظریک بهانه برای کمراهی ملت ایران است.وحمله نمیکنند.تاانتخابات چگونه برگذارشود.بعد....
سه‌شنبه 15 شهریور 1390

مهدی کیانمهر - ایران - تهران
غلط اضافه کرده! لکه ای بیش نیست عرب بوگندو!
سه‌شنبه 15 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.