نیروگاه بوشهر به شبکه برق وصل شد


نیروگاه بوشهر به شبکه برق وصل شد

نیروگاه اتمی بوشهر در آخرین لحظات روز شنبه به شبکه سراسری برق ایران متصل شده است. سازمان انرژی اتمی ایران با اعلام این خبر، تاکید کرده است که مراسم بهره‌برداری مقدماتی این نیروگاه در ۲۱ شهریور انجام می‌‌‌گیرد.

نیروگاه بوشهر

خبرگزاری ایرنا به نقل از مسئولان شبکه برق و سازمان انرژی اتمی، از اتصال نیروگاه اتمی بوشهر در آخرین لحظات روز شنبه (۱۲ شهریور) به شبکه سراسری با قدرت ۶۰ مگاوات خبر داده است. این خبرگزاری افزوده که آزمایش‌های لازم برای حصول اطمینان از هماهنگی‌های کامل این پروژه با شبکه سراسری، در روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

فریدون عباسی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران، پیش‌تر از احتمال راه‌اندازی کامل نیروگاه بوشهر تا اواخر آبان یا اوایل آذر خبر داده بود. وی هفته گذشته با اشاره به "آزمایش موفق توربین نیروگاه اتمی بوشهر" و "سازگاری اجزای نصب شده نیروگاه"، گفته بود که نیروگاه بوشهر حداکثر تا آذر سال ۱۳۹۰ با حضور محمود احمدی‌نژاد افتتاح خواهد شد.

عباسی در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی "العالم" تاکید کرده بود که اتصال نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق سراسری با ۴۰ درصد توان خود، یک "پیش راه‌اندازی" خواهد بود.

قرار است جشن افتتاح نیروگاه بوشهر در آذرماه برگزار شود

خبرگزاری ایرنا نیز در آن زمان به نقل از آژانس خبری "ایتارتاس" نوشت که نیروگاه بوشهر تا پایان سال جاری با صد در صد توان خود مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین با اشاره به مشکلات نیروگاه فوکوشیما پس از زلزله ژاپن، رعایت مسائل ایمنی در نیروگاه بوشهر را مقدم بر تاریخ راه‌اندازی قطعی آن دانسته بود.

یک سال تاخیر به‌خاطر استاکس‌نت

پروژه ساخت نیروگاه اتمی بوشهر بیش از سه دهه طول کشیده و بهره‌برداری از آن نیز هر بار به دلیلی به تعویق افتاده است. آخرین بار در ماه اوت سال گذشته، سوخت اتمی رآکتور این نیروگاه تزریق شد، اما نفوذ ویروس استاکس‌نت به شبکه کامپیوتری تاسیسات اتمی ایران، آسیبی جدی به نیروگاه بوشهر وارد ساخت.

شرکت "روس اتم" مسئولیت تکمیل نیروگاه بوشهر را بر عهده دارد و گفته می‌شود که اختلافات مالی میان ایران و این شرکت، از دیگر دلایل تاخیر در راه اندازی این نیروگاه بوده است.

نمایندگان مجلس نیز به تاخیر در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر انتقاد کرده‌اند. عسگر جلالیان، عضو کمیته بررسی وضعیت این نیروگاه، در ماه مرداد سال جاری گفته بود: «تا امروز حدود سه برابر یک نیروگاه اتمی برای نیروگاه بوشهر هزینه کرده و به روس‌ها پول داده‌‌ایم». او افزوده بود که «اگر از روز اول، نیروگاه مستقل دیگری ساخته بودیم، هم هزینه کمتری صرف آن می‌شد و هم این نیروگاه تا امروز به بهره‌برداری رسیده بود.»

غرب جمهوری اسلامی را متهم می‌کند که زیر پوشش استفاده صلح‌آمیز از انرژی اتمی برای تولید برق، برای ساخت سلاح‌های اتمی تلاش می‌کند. ایران همواره این اتهام را رد کرده است.

iSam - انگلستان - لندن
هه بیش از سی سال ملت به .. رفت برای ۶۰ مگاولت. بابا بگید عوضی هستید و دنبال بمب وگرنه این همه بدبختی سر ملت نمیومد.
یکشنبه 13 شهریور 1390

cat boy - ژاپن - توکیو
زنده باد ایران عزیز ... به کوری دشمنان قسم خورده ایران نیروگاه اتمی ایران راه اندازی شد.. هم وطن برای به زیر کشیدن دولت های استعمار گر دست به دست هم دهیم و ایران عزیز را اباد تر کنیم.... دوستان لطفا یه نگان به کشور های اطراف ایران بیندازید..... ببینید هر کشوری که دولتش جیره خور امریکا و انگلیس بوده در هیچ زمینه ای پیش رفت نداشته..... دورود بر جبهه ملی ایران. بعد از ملی شدن صنعت نفت این دومین بار است که توانستیم در صنعت تهیه سوخت اتمی خود کفا شویم و تیشه به ریشه استعمار بزنیم. البته ضربه های شدید تر در راه هست به لطف خداوند افرینش.
یکشنبه 13 شهریور 1390

mortimer - ایران - اصفهان
morid مواظب خودت باش که زباله های اتمی داره میاد...بشر تو قرن 21 با چه شیوه های مسخره ای به تولید برق می پردازه.اونم ایران که نصف مساحتش کویر بدون آب و علفه و بسیاری از مناطقش بادخیز...اون وقت تو آلمان با اون وسعت بیش تر از 20 هزار مگاوات برق از طریق انرژی بادی تولید میشه.
دوشنبه 14 شهریور 1390

kokex - ‫آلمان - فرانکفورت
‫این همه مشکل سازی کرد امریکا اما آخرش این صبر ایرانیها نتیجه داد انصاف داشته باشید آیا امریکا کاری بود که انجام نداده باشه برای توقف این پروژه؟ مرگ بر امریکا
دوشنبه 14 شهریور 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
حالا باز انترها میان برا وراجی شدن دستمال جمع کن امریکا. اهان ببینید کامنتها رو. من اگه رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بودم سانتریفیوژ را بر فرق سر سازمان امنیت میکوبیدم تا دیگه غلط زیادی و تحریم مسخره از یادش بره. اوباما و جرج موش فکر کنم امشب سکته رو بزنند.
دوشنبه 14 شهریور 1390

winnie1987 - یوکی - بیرمنگهام
حالا ببینیم این اسیاب که اقایون خوکهای مزرعه حیوانات درست کردن اونهم با زجر و گرسنگی دادن به ملت ایران برای این ملت نون میشه یا نه?. همچنین باید دید برق ارزون میشه??? یا نه, میلیاردها دلار پول ملت بدهی به خرسهای روسی بوده!!!.
دوشنبه 14 شهریور 1390

winnie1987 - یوکی - بیرمنگهام
cat boy - ژاپن - توکیو . البته من کمی رو حرف شما فکر کردم دیدم بد هم نگفتید. کشورهای منطقه که متحد غرب به حساب میان مثل قطر و امارات و ترکیه و عربستان و کویت و اسرائیل و غیره به همه جا رسیدند ولی کشورهایی که متحد غرب نبودن بلکه جیره خور غرب بودن مثل ایران و سوریه و لیبی و یمن و غیره در هیچ زمینه ای پیشرفت نداشتند. از ورزش گرفته تا توریسم و غیره... شما مد نظر داشته باش مشتری نفت ایران اکثرا کشورهای صنعتی یعنی غرب هستن که در حقیقت برای دو زاری که به ایران و سوریه و اینا میدن در حقیقت ما رو جیره خور خودشون کردن, درسته?. مطمئنا همینطوره, افرین بر شما که درست حدس زدی.
دوشنبه 14 شهریور 1390

winnie1987 - یوکی - بیرمنگهام
cat boy - ژاپن - توکیو . کی گفته خودکفا شدیم شما دور بر داشتی?. اصلا انرژی هسته ای جز اسباب تهدید کشورهای همسایه برای رژیم ایران کاربرد دیگه ای داره? شما که خوشحال میشی چند مورد نفع انرژی دسته ای برای مردم یاحتی رژیم رو نام ببر برای ما لطفا تا ما . هم خوشحال بشیم. ایران با این نیروگاه تولیدی چیزی میکنه? دریاچه ارومیه رو پر از اب میکنه? واردات گندم رو قطع میکنه? ملت ایران رو غذا میده? الودگی هوا رو کم میکنه? ابروی ملی رو زیاد میکنه? cpu . میسازه? قالیچه ایرانی رو صادر میکنه? خط اهن میکشه? جلوی زلزله رو میگیره? جیب ملت رو پر پول میکنه? تجارت رو رونق میده? هواپیما برای ایران میسازه? ارز وارد مملکت میکنه? اقتصاد رو . رشد میده? . به شما میگم, اینهمه مخارج و تحریم و سر و صدا برای هیچ. بنابراین تنها استفاده عقلانی رژیم از این نیروگاه فقط میتونه بمب باشه. خب غرب هم برای همینه چند ساله داره خودشه جر میده. اینا میدونن . که اخوندها اگه ایران صنعتی داشت رو هم تو گل کردن, حالا استفاده ی دیگه ای از اتم نمیتونن داشته باشن!!
دوشنبه 14 شهریور 1390

kokex - ‫آلمان - فرانکفورت
‫winnie 1987 جدی اصلا می فهمی چی داری می گی ؟؟؟؟!!!!!!!!!
دوشنبه 14 شهریور 1390

mortimer - ایران - اصفهان
آقایونی که حالا شدید وطن پرست!!!!! چرا نمیاید تو ایران زندگی کنید همتون رفتید تو همون کشورای دشمنای فرضیتون.واقعا باید تاسف خورد به حال کودن های بی مغزی که تو سال 2011 میلادی اراجیف خمینی رو بازگو می کنند.توهمی های بدبخت.خوشم میاد هیچ وقت هیچ .. نمی شید.
دوشنبه 14 شهریور 1390

winnie1987 - یوکی - بیرمنگهام
danial nabi - سوئد - استکهلم . اولا انتر اونی هست که میگه, دوما اگه میتونی سوال منو جواب بده, سوما انصافا به عنوان مدافع رژیم از عقل وخرد بهره ای نبردی!. وای به حال گروهی که تو مدافعش بشی. کاش کامنتهایی که در صفحه ی یاهو نیوز, اروپایی ها در باره ی همین مساله نوشته بودند میخوندی و میفهمیدی. لابد برای شما خوشایند هست که به مسلمونا بگن سوسک! نه?. از لقب بربر خوشتون میاد? بی منطق, متعصب, وحشی, غیر متمدن چطوره?. من خوشم نمیاد! یه دور اروپایی ها هر روز این القاب رو عنوان میکنن یه دور هم تو میای ما رو انتر خطاب میکنی.. زندگی ما و ابروی ما رو تو و اون رژیم دیوانه به خاک سیاه نشوندین, اسلام رو ننگ کردین, مسلمان رو سر افگنده کردین. افسوس میخورم که یک ایرانی هستم. اینجا یه سری عربها میان نظر میدن میزنن تو سر ایران, از یه طرف ترکها میان بحث راه میندازن, از طرف دیگه افغانیها میان شر و ور مینویسن و در اخر ساندیس خور های جاهل و ابله میان فحش میدن و هر حقی رو ناحق میکنن. چقدر ملت بد بختی هستیم.
دوشنبه 14 شهریور 1390

danial nabi - سوئد - استکهلم
winnie1987 - یوکی - بیرمنگهام خیلی اشتباه میکنی در این33 سال که دست اجنبی بعد از چند صد سال از مملکت قطع شد ایران از همه کشورهای منطقه از نظر فنی جهشی سعودی را طی کرد . کافیست سرت را مثل کبک که زیر برف گیر کرده بیرون بیاری و حقیقت را دریابید.
دوشنبه 14 شهریور 1390

iSam - انگلستان - لندن
cat boy - ژاپن - توکیو. kokex - ‫آلمان - فرانکفورت. بخورید به شما هم میرسه ساندیسیا.
دوشنبه 14 شهریور 1390

morid - ایران - بوشهر
mortimer مهم اینه که کشورمستقل و سر افراز ایران به این مهم دست پیدا کرد نگران زباله اتمی و من نباش.انچیزی که تو وامثال تو را میسوزاند شدت گرمایش از تشعشعات اتمی بیشتر است.اگر تمامی ایران کویر باشد باز هم به کوری چشم دشمنان دوستش دارم.
دوشنبه 14 شهریور 1390

سید ابوالقاسم واعظ - جاکارتا - اندونزی
بعضی ها خودشان را چنان زده اند به آن راه که حس می کنند یک پیروزی ملی اتفاق افتاده و پوزه استعمارگران به خاک مالیده شده و .. انگار نه انگار که این همان نیروگاهی است که آلمانی ها یک بار آن را ساختند. خمینی گفت به درد ما نمی خورد و خرابش کرد. بعد دوباره روس ها آمدند و آن را ساختند. ایرانی ها هم هیچ مشارکی در ساختش نداشتند. حالا هم روس ها خودشان سوخت آن را می آورند و زباله هایش را هم بر می دارند. این همه تشکیلات غنی سازی و دعواهای آن هم هیچ ربطی به نیروگاه بوشهر ندارد.
دوشنبه 14 شهریور 1390

winnie1987 - یوکی - بیرمنگهام
kokex - ‫آلمان - فرانکفورت . کجاشو نفهمیدی?
دوشنبه 14 شهریور 1390

winnie1987 - یوکی - بیرمنگهام
danial nabi - سوئد - استکهلم . برادر عزیز, . از نظر من مملکتی که کشاورزی صحیح نداشته باشه و محتاج خارجه, در هیچ زمینه ی دیگه نمیتونه پیشرفت کنه. از نظر من کشوری که ورزش ضعیف داشته باشه و میلیون ها معتاد نمیتونه حرفی برای گفتن داشته باشه. وغیره... اینها همه به خاطر مدیریت غلط و طایفه سالاری حاکمان فعلی ایران هست. شما گفتید ایران از نظر فنی از کشورهای منطقه سرتره. این اشتباهه. عربستان سعوی که همش کویره الان از بزرگترین صادر کنندگان گندم هست. ترکیه که صنعت ماشین سازی و پوشاک و مواد غذایی و لوارم مصرفیش بسیار قوی هست. تازه نفت هم نداره. پاکستان که خودش قطب کشاورزیه. اسرائیل که از نظر علم و تکنولوژی در دنیا جز مقامهای ارشده. امارات و قطر و کویت صنعت توریسم قوی دارند. منصف باش; کدام یک از کشورهایی که نام بردم فریاد مردمشان از فقر بلنده? کدامشان دارای اکثریت فقیر هستن?. برادر من ازاده باش, این دنیا به هیچ کی وفا نمیکنه, این رژیم هم به زودی سرنگون میشه, بیا بزن به ملت.
دوشنبه 14 شهریور 1390

mortimer - ایران - اصفهان
morid:چطوری؟ کودن جان من نگفتم باید کویر حذف بشه گفتم می شه با همین کویر میزان زیادی برق تولید کرد.بدون تولید زباله اتمی.حالا دیگه نمی خواد واسه توجیه رفتارای احمقانه اربابات زیان زباله اتمی را انکارکنی.حالا وقتی زیان این زباله ها گریبانتو گرفت حالیت میشه مرغ کجا تخم می ذاره.
دوشنبه 14 شهریور 1390

morid - ایران - بوشهر
mortimer میگن ادم دیوونه اگر اینشتین هم از کنارش رد بشه میگه نگاه یارو دیوونه است .خوب چرا همه را مثل خودت فرض میکنی.میذونی اون کله ی خالی ات احتیاج به یک کارواش اساسی داره و تو اصلا بفکر نیستی؟ در اصفهان محل خوبی برای نگهداری امثال تو وجود دارد .ساختمان مجهزی که زمان شاه ساخته شده و مجهز به زنجیر و سایر ملزومات .
دوشنبه 14 شهریور 1390

+0
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.